IBPBII/2/423-41/09/MM - Skutki podatkowe wygaśnięcia obowiązku podatkowego w zakresie wypłat z zysku jednoosobowej spółki Skarbu Państwa oraz sposób dokonania rozliczenia wypłat z zysku.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 12 lutego 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/2/423-41/09/MM Skutki podatkowe wygaśnięcia obowiązku podatkowego w zakresie wypłat z zysku jednoosobowej spółki Skarbu Państwa oraz sposób dokonania rozliczenia wypłat z zysku.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2009 r. (data wpływu do tut. Biura 20 listopada 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej skutków podatkowych wygaśnięcia obowiązku podatkowego w zakresie podatku od wpłat z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa oraz sposobu dokonania rozliczenia wpłat z zysku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 listopada 2009 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej skutków podatkowych wygaśnięcia obowiązku podatkowego w zakresie podatku od wpłat z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa oraz sposobu dokonania rozliczenia wpłat z zysku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka akcyjna będąca wnioskodawcą, na skutek dokonanego obniżenia kapitału zakładowego, uzyskała status jednoosobowej spółki Skarbu Państwa, tj. spółki, w której 100% akcji należy do jednego akcjonariusza, jakim jest Skarb Państwa. W sierpniu 2009 r. spółka przystąpiła do procesu zamiany akcji objętych konsolidacją spółek na akcje spółki konsolidującej, prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego, (Dz. U. Nr 191, poz. 1367 z późn. zm.) (dalej "Ustawa Konsolidacyjna") oraz rozporządzenia Ministra Skarbu Państwa z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie sposobu określenia liczby akcji spółki konsolidującej podlegających zamianie i trybu dokonywania zamiany akcji lub prawa do akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej (Dz. U. Nr 41, poz. 250 z późn. zm.) (dalej: "Rozporządzenie Konsolidacyjne"). Zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy Konsolidacyjnej prawo do nabycia akcji spółki w drodze zamiany akcji spółek konsolidowanych przysługuje tzw. "uprawnionym pracownikom" w rozumieniu art. 3 pkt 3 Ustawy Konsolidacyjnej, pośród których wymieniono w szczególności pracowników uprawnionych do nieodpłatnego nabycia akcji spółki Skarbu Państwa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych oraz "uprawnionym akcjonariuszom, do których ustawa zalicza akcjonariuszy spółki konsolidowanej, którzy jako uprawnieni pracownicy nabyli nieodpłatnie akcje spółki konsolidowanej na podstawie przepisów ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, jak również pozostałych akcjonariuszy spółki konsolidowanej.

Na skutek przeprowadzenia wskazanego postępowania dotychczasowym akcjonariuszom spółek konsolidowanych, będącym pracownikami tychże spółek, którzy nabyli akcje w procesie prywatyzacji spółek konsolidowanych, jak i innym akcjonariuszom spółek konsolidowanych, w tym osobom prawnym, (czyli uprawnionym akcjonariuszom w rozumieniu art. 2 pkt 4 Ustawy Konsolidacyjnej), w zamian za posiadane przez nich akcie spółek konsolidowanych zostały wydane akcje imienne wyemitowane przez spółkę. Z chwilą wydania pierwszej akcji wskazanym wyżej osobom tj. zawarcia pierwszej umowy zamiany akcji i odbioru przez nabywającego dokumentu akcji lub odcinka zbiorowego akcji, spółka utraciła status jednoosobowej spółki Skarbu Państwa, tj. Skarb Państwa przestał być jedynym (100%) akcjonariuszem wnioskodawcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

W jakim momencie ustał ciążący na spółce obowiązek uiszczania wpłat z zysku...

2.

Czy Spółka jest zobowiązana do składnia miesięcznych deklaracji na wpłaty z zysku za miesiące następujące po miesiącu, w którym ustał obowiązek w zakresie wpłat z zysku...

3.

Jak należy ustalić wysokość zaliczki na wpłatę z zysku za ostatni miesiąc podlegania obowiązkowi w zakresie wpłat z zysku...

4.

Czy Spółka jest zobowiązana do dokonania rocznego rozliczenia wpłat z zysku po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego...

5.

Jak należy ustalić wysokość rocznej wpłaty z zysku w przypadku ustania obowiązku w zakresie wpłat z zysku w trakcie roku podatkowego...

Ad. 1

Zdaniem wnioskodawcy, zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 1995 r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792 z późn. zm. (dalej "Ustawa WZZ"))przepisy ustawy stosuje się do:

*

jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz

*

spółek, w których wszystkie akcje są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji nieodpłatnie udostępnionych pracownikom na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

W ocenie wnioskodawcy wskazany wyżej przepis art. 1 pkt 1 i 2 Ustawy WZZ należy interpretować w sposób ścisły, możliwie najbliższy jego literalnemu brzmieniu. W tym kontekście podkreślić należy, że na skutek zamiany akcji spółek konsolidowanych, Skarb Państwa, jako akcjonariusz wnioskodawcy udostępni własne akcje osobom niebędącym pracownikami wnioskodawcy (pracownikom spółek konsolidowanych), a udostępnienie to będzie miało charakter odpłatny - akcje spółki będą wydawane w zamian za akcje spółek konsolidowanych znajdujące się w posiadaniu uprawnionych akcjonariuszy. Tym samym można stwierdzić, że spółka na skutek udostępnienia jej akcji uprawnionym akcjonariuszom spółek konsolidowanych, z chwilą przeniesienia własności pierwszej własnej akcji na rzecz uprawnionego akcjonariusza, niezależnie od tego czy będzie nim pracownik spółki konsolidowanej czy inny uprawniony akcjonariusz, przestanie spełniać warunki do objęcia obowiązkiem w zakresie wpłat z zysku, na podstawie art. 1 Ustawy WZZ. Zgodnie z art. 3 Ustawy WZZ w przypadku zbycia akcji na zasadach i w trybie przepisów o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, obowiązek w zakresie wpłaty z zysku ustaje z końcem miesiąca, w którym dokonano zbycia akcji. W ocenie wnioskodawcy, ponieważ powołany przepis jest jedyną regulacją Ustawy WZZ odnoszącą się do kwestii zakończenia podlegania obowiązkowi w zakresie wpłat zysku należy uznać, że odnosi się on odpowiednio także do innych niż zbycie akcji w trybie przepisów ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, przypadków wyłączenia spółki z obowiązku w zakresie uiszczania wpłat z zysku. W konsekwencji, zdaniem wnioskodawcy obowiązek dokonywania przez niego wpłat z zysku wygaśnie z końcem miesiąca, w którym spółka przeniesie własność pierwszej akcji w procesie zamiany akcji spółek konsolidowanych (tj. z końcem miesiąca, w którym wnioskodawca przestał spełniać określone w art. 1 pkt 1 Ustawy WZZ warunki podmiotowe podlegania obowiązkowi w zakresie wpłat z zysku).

Ad. 2

Zdaniem wnioskodawcy, zgodnie z art. 2 ust. 4 Ustawy WZZ spółki podlegające przepisom Ustawy WZZ zobowiązane są składać deklaracje o wysokości zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym i wpłać na rachunek właściwego urzędu skarbowego zaliczki miesięczne na wpłatę z zysku. Na podstawie § 2 ust. 1 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lutego 1996 r. w sprawie określenia trybu i terminów dokonywania wpłat z zysku oraz składania deklaracji przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, a także określenia wzorów tych deklaracji (Dz. U. Nr 21, poz. 100 z późn. zm. (dalej" "Rozporządzenie WZZ")), do 28 dnia miesiąca następnego, za który należna jest wpłata, podatnik zobowiązany jest uiścić zaliczkę na wpłatę oraz złożyć właściwą deklarację. Z uwagi na fakt, iż wnioskodawca przestał spełniać określone w art. 1 pkt 1 Ustawy WZZ warunki podmiotowe podlegania obowiązkowi w zakresie wpłat z zysku, stoi on na stanowisku, iż zobowiązany jest do zapłaty zaliczki na wpłatę z zysku oraz złożenia deklaracji za ostatni miesiąc, w którym podlegał temu obowiązkowi tj. za sierpień 2009 r., w terminie do 28 dnia miesiąca następnego (września 2009 r.) W ocenie wnioskodawcy, nie ciąży na nim obowiązek wpłacania zaliczek na wpłatę z zysku oraz składania deklaracji za kolejne miesiące roku podatkowego, w których Wnioskodawca nie podlega obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku.

Ad. 3

Zgodnie z art. 2 ust. 5 Ustawy WZZ podstawą ustalenia wysokości zaliczki na wpłatę z zysku jest zysk po opodatkowaniu podatkiem dochodowym osiągnięty w danym okresie, liczony w rachunku narastającym. Mając na uwadze, że spółka objęta została obowiązkiem w zakresie wpłaty z zysku w trakcie roku podatkowego, wnioskodawca stoi na stanowisku, że zaliczka należna za ostatni okres miesięczny podlegania przez niego obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku, powinna zostać obliczona na podstawie:

*

wysokości zysku brutto uzyskanego przez spółkę począwszy od dnia rozpoczęcia podlegania obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku, do ostatniego dnia miesiąca, w którym miało miejsce zdarzenie skutkujące ustaniem tego obowiązku, oraz

*

wysokości zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych należnych za okres, w którym spółka podlegała obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku, łącznie z zaliczką na podatek należną za ostatni miesiąc, w którym podlegał temu obowiązkowi, mimo iż termin jej płatności przypada w miesiącu następnym.

Ad. 4

Zgodnie z § 5 pkt 1 Rozporządzenia WZZ, Spółki podlegające obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku zobowiązane są dokonać rozliczenia rocznego z tytułu wpłaty za rok obrotowy w terminie 14 dni po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego składając przy tym deklarację wg wzoru określonego w Rozporządzeniu WZZ.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że pomimo ustania obowiązku w zakresie wpłaty z zysku w trakcie roku podatkowego, jest on zobowiązany, na podstawie wskazanego przepisu § 5 pkt 1 Rozporządzenia WZZ, do dokonania rocznego rozliczenia z tytułu wpłaty z zysku. Wprawdzie w momencie zatwierdzenia sprawozdania finansowego spółka nie będzie podlegała już przepisom Ustawy WZZ, to jednak z uwagi na fakt, iż przez część roku podatkowego ciążył na niej obowiązek wpłacania zaliczek na wpłatę z zysku, będzie ona zobowiązana dokonać rocznego rozliczenia z tytułu wpłaty z zysku

Ad. 5

Ani przepisy Ustawy WZZ, ani Rozporządzenie WZZ nie określają sposobu obliczenia wysokości rocznej wpłaty z zysku. Wyłączną regulację w tym zakresie stanowi przepis art. 2 ust. 1 Ustawy WZZ, zgodnie z którym spółki podlegające przepisom Ustawy WZZ zobowiązane są do dokonywania wpłat z zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym na rzecz budżetu państwa.

W ocenie wnioskodawcy roczne rozliczenie z tytułu wpłaty z zysku powinno w jego przypadku dotyczyć wyłącznie zysku osiągniętego w okresie od pierwszego dnia podlegania przez spółkę obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku do ostatniego dnia miesiąca, w którym spółka przestała podlegać temu obowiązkowi. Obliczając wysokość rocznej wpłaty z zysku, oprócz kwoty zysku brutto za wskazany wyżej okres wnioskodawca powinien uwzględnić wysokość podatku dochodowego od osób prawnych należnego za ten okres.

W ocenie wnioskodawcy, mając na uwadze iż obowiązek złożenia rozliczenia rocznego w zakresie wpłaty z zysku powstaje po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego spółki (rozliczenie należy złożyć w terminie 14 dni od tej daty) roczna wpłata z zysku powinna zostać obliczona z uwzględnieniem:

*

wysokości zysku brutto uzyskanego przez wnioskodawcę począwszy od dnia rozpoczęcia podlegania obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku, do ostatniego dnia miesiąca, w którym miało miejsce zdarzenie skutkujące ustaniem tego obowiązku, ustalonego na podstawie zatwierdzonego sprawozdania finansowego Wnioskodawcy;

*

kwoty podatku dochodowego obliczonej w oparciu o kwotę zysku brutto za okres podlegania przez wnioskodawcę obowiązkowi w zakresie wpłaty z zysku, wynikającej z rozliczenia rocznego.

Na poparcie swego stanowiska wnioskodawca powołuje interpretacje indywidualne wydane w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia z 19 czerwca 2009 r., Znak: IPPB3/423-153/09-2/ER, z dnia z 28 października 2008 r., Znak: IPPB3/4231198/08-2/ER oraz z dnia 5 sierpnia 2008 r., Znak: IP-PB3-423-701/08-2/ER.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 1995 r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792 z późn. zm.) przepisy ustawy, stosuje się do:

*

jednoosobowych spółek Skarbu Państwa,

*

spółek, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji (udziałów) nieodpłatnie udostępnionych pracownikom na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Z kolei w myśl art. 3 ww. ustawy w przypadku zbycia akcji (udziałów) na zasadach i w trybie przepisów o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, obowiązek dokonywania wpłat z zysku ustaje z końcem miesiąca, w którym dokonano zbycia akcji (udziałów).

Przekształcenia własnościowe, które mają miejsce w związku z konsolidacją sektora energetycznego odbywają się na bazie przyjętego przez Radę Ministrów "Programu dla elektroenergetyki". Powyższe zmiany przeprowadzane są m.in. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397 z późn. zm.).

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca w sierpniu przystąpił do procesu zamiany akcji spółek konsolidowanych. Wnioskodawca w zamiany za akcje spółek konsolidowanych udostępnił własne akcje osobom niebędącym pracownikami wnioskodawcy. Tym samym Skarb Państwa przestał być jedynym akcjonariuszem wnioskodawcy.

Stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym obowiązek dokonywania wpłat z zysku ustał z końcem miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie własności pierwszej akcji w procesie zamiany akcji spółek konsolidowanych tj. z końcem miesiąca, w którym wnioskodawca utracił status jednoosobowej spółki Skarbu Państwa, należało uznać za prawidłowe.

Na mocy art. 2 ust. 1 ustawy o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, o których mowa w art. 1, są obowiązane do dokonywania wpłat z zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zwanym dalej "wpłatami z zysku", na rzecz budżetu państwa.

Stosowanie do art. 2 ust. 2 ustawy, wpłaty z zysku dokonywane są zaliczkowo w okresach miesięcznych lub kwartalnych. Ostateczne rozliczenie następuje po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.

Zgodnie natomiast z art. 2 ust. 4 powołanej ustawy, spółki są obowiązane składać deklaracje o wysokości zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, osiągniętego od początku roku obrotowego, i wpłacać na rachunek urzędu skarbowego, właściwego według siedziby spółki, zaliczki miesięczne (kwartalne) w wysokości różnicy między wpłatami z zysku należnymi z zysku osiągniętego od początku roku obrotowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące (kwartały). Podstawą ustalenia wysokości zaliczki jest zysk po opodatkowaniu podatkiem dochodowym osiągnięty w danym okresie, liczony w rachunku narastającym (art. 2 ust. 5). Zgodnie natomiast z art. 4 tej ustawy wpłaty z zysku dokonywane są w wysokości 15% zysku, o którym mowa w art. 2 ust. 1.

Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lutego 1996 r. w sprawie określenia trybu i terminów dokonywania wpłat z zysku oraz składania deklaracji przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, a także określenia wzorów tych deklaracji (Dz. U. Nr 21, poz. 100 z późn. zm.), spółki dokonujące wpłat z zysku na rzecz budżetu państwa w okresach miesięcznych ustalają i dokonują tych wpłat w terminie do dnia 28 każdego miesiąca roku obrotowego za miesiąc poprzedni, na podstawie deklaracji, której wzór stanowi załącznik Nr 1 do rozporządzenia.

Równocześnie w myśl § 5 ww. rozporządzenia Spółki są obowiązane dokonać ostatecznego rozliczenia wpłat z zysku do budżetu państwa w terminie 14 dni po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, na podstawie deklaracji, której wzór stanowi załącznik Nr 3 do rozporządzenia (WZS-1R).

Z powyższego wynika, iż ostatnią zaliczkę Spółka, która w ciągu roku przestała spełniać warunki określone w art. 1 pkt 1 ustawy o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, winna wpłacić do dnia 28 następnego miesiąca. Jeśli więc Spółka przestała podlegać obowiązkowi dokonywania wpłat z zysku w miesiącu sierpniu, to ostatnią zaliczę powinna uiścić do dnia 28 września.

Równocześnie Spółka powinna dokonać rozliczenia rocznego wpłat z zysku i złożyć deklarację (WZS-1R) za okres, w którym istniał obowiązek dokonywania wpłat z zysku w terminie 14 dni po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego. Nie ma bowiem przepisów szczególnych ustanawiających odstępstwo od tej zasady i w tym przypadku fakt, iż Spółka utraciła status jednoosobowej spółki Skarbu Państwa przed końcem roku obrotowego nie ma znaczenia.

Odnosząc się natomiast do sposobu ustalenia wysokości zaliczki na wpłatę z zysku za ostatni miesiąc podlegania obowiązkowi w zakresie wpłat z zysku oraz mając na uwadze, że Spółka objęta została obowiązkiem w zakresie wpłat z zysku w trakcie roku podatkowego, należy potwierdzić stanowisko wnioskodawcy, iż wyliczenie zaliczki powinno nastąpić na podstawie zysku po opodatkowaniu, osiągniętego za okres od dnia, w którym Spółka stała się podmiotem, o którym mowa w art. 1 ww. ustawy, do końca miesiąca, w którym nastąpiło zbycie akcji Spółki, będących w posiadaniu Skarbu Państwa.

Za taki sam okres, po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, Spółka powinna obliczyć wpłaty z zysku za rok 2009. W tym celu Spółka powinna ustalić w rachunku narastającym zysk brutto uzyskany w okresie, w którym podlegała obowiązkowi dokonywania wpłat z zysku, wynikający z ostatecznego rozliczenia i rzeczywistą wysokość podatku należnego od dochodu osiągniętego za ten okres.

Pomimo, iż we wzorze deklaracji WZS-R1 zawarte jest sformułowania, iż jest to deklaracja za rok obrotowy, w pozycjach 4 i 5 należy wykazać rzeczywisty okres za jaki składana jest deklaracja. A zatem w pozycji 4 deklaracji należy wpisać datę, w której Spółka została zobowiązana na podstawie ustawy do dokonywania wpłat z zysku. Natomiast w pozycji 5 deklaracji należy wpisać ostatni dzień miesiąca, w którym Spółka utraciła status jednoosobowej spółki Skarbu Państwa.

Stosownie do powyższego, stanowisko wnioskodawcy odnośnie braku obowiązku składania miesięcznych deklaracji za kolejne miesiące roku podatkowego, w których nie podlega już obowiązkowi dokonywania wpłat z zysku, konieczności rocznego rozliczenia wpłat z zysku po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, sposobu ustalenia wysokości zaliczki na wpłatę z zysku za ostatni miesiąc podlegania obowiązkowi w zakresie wpłat z zysku oraz wysokości rocznej wpłaty z zysku, również należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl