IBPBII/2/415-864/12/HS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 września 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/2/415-864/12/HS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pana stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2012 r. (data wpływu do tut. Biura 27 czerwca 2012 r.), uzupełnionym w dniach 17 sierpnia 2012 r. i 11 września 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

* zwolnienia z podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego przeznaczonego na nabycie innego prawa do lokalu łącznie z poniesionymi kosztami notariusza - jest prawidłowe,

* zwolnienia z podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego przeznaczonego na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię mieszkaniową - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 czerwca 2012 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego.

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismami z dnia 10 sierpnia 2012 r. i z dnia 29 sierpnia 2012 r. Znak: IBPB II/2/415-864/12/HS wezwano wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnień dokonano w dniach 17 sierpnia 2012 r. i 11 września 2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 30 września 2010 r. wnioskodawca sprzedał za kwotę 195 000 zł mieszkanie własnościowe zakupione w dniu 6 września 2005 r. i w tymże dniu spisano akt notarialny. Potem, w dniu 8 października 2010 r. (czyli w terminie do 14 od dnia zbycia nieruchomości) złożył w jednym z urzędów skarbowych następujące dokumenty:

* PIT-23 - deklarację o osiągniętych przychodach z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych, objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym,

* oświadczenie, iż przychód uzyskany z odpłatnego zbycia ww. mieszkania w kwocie 195 000 zł w całości wydatkuje nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży na cele wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a - e). Jak wskazuje wnioskodawca, warunki te powinny być w pełni spełnione, aby być zwolnionym z zapłacenia podatku.

Reasumując, w terminie od 30 września 2010 r. do 30 września 2012 r., według wnioskodawcy, winien on przedłożyć Naczelnikowi właściwego urzędu skarbowego dowody stwierdzające wydatkowanie wskazanego przychodu w wysokości 195 000 zł na cele, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a - e).

W dniu 24 listopada 2010 r. wnioskodawca zakupił mieszkanie spółdzielcze - własnościowe za kwotę 182 000 zł (kwota ta jest częścią ogólnej kwoty 193 000 zł wskazanej w akcie notarialnym, gdyż drugim elementem umowy jest garaż położony oddzielnie zakupiony za kwotę 11 000 zł). Wnioskodawca wskazuje, iż całkowity koszt sporządzenia aktu notarialnego z uwzględnieniem wartości garażu wyniósł 4 714 zł. Natomiast koszt sporządzenia aktu notarialnego przypadający na zakupione mieszkanie wyniósł 4 494 zł. Na koszt ten składały się: podatek od czynności cywilnoprawnych (kwota 3 640 zł =182 000 zł x 2% - podstawa Dz. U. Nr 101, poz. 649), taksa notarialna (kwota 700 zł - Dz. U. Nr 148, poz. 1564), podatek od towarów i usług (kwota 154 zł = 700 zł x 22% - Dz. U. Nr 54, poz. 535). Suma kwot 3 640 zł + 700 zł + 154 zł wynosi 4 494 zł.

Mieszkanie zakupione przez wnioskodawcę w dniu 24 listopada 2010 r. posiadało zadłużenie na dzień 30 września 2010 r. w wysokości 250 802,84 zł z tytułu kredytu i odsetek spłacanych według ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielania premii gwarancyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 19, poz. 1115), co wynika z aktu notarialnego sprzedaży. Z tego też tytułu w cyklu miesięcznym spłacana jest przez wnioskodawcę rata kredytowa, której wysokość ustalana jest przez spółdzielnię mieszkaniową (w Uchwałach Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej corocznie) i wynosi około 250 zł miesięcznie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy koszty notariusza, jakie poniesiono przy zakupie mieszkania (koszt 4 717 zł) można potraktować jako wydatkowanie uzyskanego przychodu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) - e).

2.

Czy koszty, jakie poniósł/ponosi wnioskodawca z tytułu comiesięcznego opłacania rat kredytowych w okresie prawie 2 lat użytkowania lokalu mieszkaniowego (od 24 listopada 2010 r. do 30 września 2012 r.) w związku z zadłużeniem mieszkania z tytułu kredytu i odsetek spłacanych według ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielania premii gwarancyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1115) można potraktować jako wydatkowanie uzyskanego przychodu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) - e).

Zdaniem wnioskodawcy:

ad. 1. Kwota 4 494 zł, jaka została uiszczona podczas spisania aktu notarialnego przez wnioskodawcę jako stronę kupującą mieszkanie, jest rzeczywistym kosztem jaki poniósł on z tytułu zakupu mieszkania - fakt ten został wskazany w § 5 aktu notarialnego stanowiącym, iż "Wszelkie koszty, podatki i opłaty z tym aktem związane ponosi kupujący". Zatem kwota ta, pochodząca ze sprzedaży mieszkania, powinna być ujęta jako wydatkowanie uzyskanego przychodu opisanego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a - e).

ad. 2. Jako strona kupująca mieszkanie wnioskodawca otrzymał pełną i wyczerpującą wiedzę od strony sprzedającej na temat zadłużenia mieszkania z tytułu kredytu i odsetek spłacanych według ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielania premii gwarancyjnych, a w związku z tym wysokości comiesięcznych rat kredytowych, jakimi spółdzielnia mieszkaniowa obciąża właścicieli mieszkań. Zdaniem wnioskodawcy, jako obecnego właściciela mieszkania, raty kredytowe spłacane comiesięcznie z tytułu kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię stanowią koszt i powinny być ujęte jako wydatkowanie uzyskanego przychodu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a - e).

Raty kredytowe płacone przez wnioskodawcę co miesiąc na rzecz spłaty kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię mieszkaniową wynosiły miesięcznie 231,42 zł w 2010 r., 237,21 zł-w 2011 r. oraz 246,85 zł - w 2012 r. Łącznie koszty poniesione z tytułu przedmiotowej raty kredytowej od dnia zakupu mieszkania wyniosły: 2 (miesiące) x 231,42 zł +12 (miesięcy) x 237,21 zł + 9 (miesięcy) x 246,85 zł = 462,84 zł + 2 846,52 zł +2 221,65 zł = 5 531,01 zł.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam co następuje.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a - c) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c.

prawa wieczystego użytkowania gruntów,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy formułuje generalną zasadę, że sprzedaż nieruchomości lub praw przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym tylko wówczas, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub praw nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce nabycie lub wybudowanie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze sprzedaży w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Wobec powyższego, w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw (decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych ma moment ich nabycia, niezbędny w celu ustalenia czy powstało źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy oraz jakie brzmienie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będzie miało zastosowanie przy określeniu właściwej podstawy prawnej normującej zasady opodatkowania przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia. Ocena prawna skutków podatkowych w przypadku sprzedaży nieruchomości lub praw jest skonkretyzowana bowiem odrębnie dla nieruchomości lub praw nabytych do 31 grudnia 2006 r., odrębnie dla nieruchomości lub praw nabytych od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2008 r. i odrębnie dla nieruchomości lub praw nabytych po 31 grudnia 2008 r.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego w dniu 30 września 2010 r., a więc przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce nabycie, wnioskodawca sprzedał za kwotę 195 000 zł lokal mieszkalny zakupiony w dniu 6 września 2005 r.

Odnosząc się zatem do skutków podatkowych przedmiotowej sprzedaży stwierdzić należy, iż do przychodu jaki wnioskodawca uzyskał w 2010 r. ze sprzedaży będą miały zastosowanie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1588 z późn. zm.) zmieniono zasady opodatkowania przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy zmieniającej do przychodu (dochodu) uzyskanego z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006 r. stosuje się zasady określone w ww. ustawie - w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

W myśl art. 28 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r., przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a - c) nie łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł.

Stosownie do art. 28 ust. 2 tej ustawy, podatek od przychodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) ustala się w formie ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu.

Podatek ten jest płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania sprzedaży na rachunek urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika, chyba że podatnik w tym samym terminie złoży oświadczenie, że przychód uzyskany ze sprzedaży wyda na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a lub lit. e ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do końca 2006 r.

W myśl art. 28 ust. 3 ww. ustawy, jeżeli nie zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a lub e), podatek płatny jest najpóźniej następnego dnia po upływie terminów określonych w tym przepisie wraz z odsetkami naliczanymi;

1.

od terminu płatności określonego w ust. 2 do dnia, w którym upłynęły dwa lata, licząc od dnia sprzedaży - w wysokości połowy odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych,

2.

począwszy od następnego dnia po upływie dwóch lat, licząc od dnia sprzedaży, aż do dnia zapłaty - w pełnej wysokości odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2006 r. wolne od podatku są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat od sprzedaży:

* na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,

* na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,

* na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego,

* na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub modernizację własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego, położonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

* na rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację - na cele mieszkalne - własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego, położonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Katalog wydatków wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ustawy ma charakter zamknięty, jest to wyliczenie enumeratywne.

Natomiast z treści art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2006 r.) wynika, że wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c), w części wydatkowanej, nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży, na spłatę kredytu lub pożyczki, a także odsetek od kredytu lub pożyczki zaciągniętych na cele, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a), w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również na spłatę kredytu lub pożyczki oraz odsetek od tego kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych przychodów.

Aby mogło przysługiwać - podatnikowi - z mocy ustawy zwolnienie z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym istotne jest przeznaczenie przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw na wskazany w ustawie cel mieszkaniowy.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż jedną z przesłanek warunkujących prawo do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r., jest wydatkowanie przychodu nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży m.in. na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie.

Z kolei z przytoczonego powyżej przepisu art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, iż podatnicy mają prawo do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w tym przepisie w każdym przypadku wydatkowania, w przewidzianym ustawą terminie, przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych na spłatę kredytu zaciągniętego wyłącznie na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ww. ustawy.

Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz przytoczone powyżej uregulowania prawne stwierdzić należy, iż wnioskodawca przeważającą część przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego nabytego w 2005 r. wydatkował na zakup przez siebie w 2010 r. innego lokalu. Zatem cena zakupu spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego nabytego w 2010 r. stanowi wydatek wnioskodawcy na cel mieszkaniowy wymieniony w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ww. ustawy. Również koszty poniesione przy sporządzaniu w 2010 r. aktu notarialnego jako niezbędne w celu nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, takie jak podatek od czynności cywilnoprawnych, taksa notarialna oraz podatek od towarów od towarów i usług od taksy notarialnej stanowią wydatek na nabycie nowego mieszkania, a tym samym nastąpiło wydatkowanie środków ze sprzedaży na cel określony w cyt. art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Za słuszne należy uznać także postępowanie wnioskodawcy, który z całkowitych kosztów sporządzenia aktu notarialnego wyodrębnił koszty dotyczące lokalu mieszkalnego od kosztów dotyczących garażu.

Z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika natomiast, że zwolnienie dotyczy przychodów uzyskanych ze sprzedaży nieruchomości lub praw wydatkowanych nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży na spłatę kredytu lub pożyczki wraz z odsetkami, zaciągniętych na cele, o których mowa w lit. a. Jednakże zauważyć należy, że to nie wnioskodawca zaciągnął kredyt na nabycie w 2010 r. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego. Kredyt, na określonych zasadach, został zaciągnięty przez spółdzielnię mieszkaniową. Powyższe oznacza, iż w momencie wydatkowania środków ze sprzedaży na spłatę tego kredytu wnioskodawca nie wydatkował środków zgodnie z celem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca nie spłacał kredytu, który zaciągnąłby na nabycie przez siebie mieszkania na własność lub współwłasność, zaś zwolnienie dotyczy tych podatników, którzy zaciągnęli kredyt na nabycie nieruchomości lub prawa a następnie spłacili go ze środków uzyskanych ze sprzedaży innej nieruchomości lub prawa. Celem zwolnienia nie była spłata kredytów zaciągniętych przez inne podmioty niż podatnik chcący z tego zwolnienia skorzystać. Wnioskodawca spłacał kredyt zaciągnięty przez spółdzielnię mieszkaniową. Nie jest to więc kredyt zaciągnięty na nabycie przez wnioskodawcę lokalu mieszkalnego. Zauważyć ponadto należy, iż pomoc wynikająca z ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielania premii gwarancyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 19, poz. 1115) w spłacie kredytów mieszkaniowych polega m.in. na preferencyjnych zasadach spłat zadłużenia z tytułu kredytów zaciągniętych przez spółdzielnie mieszkaniowe i przewiduje wiele preferencji dla osób, np. dla tych, które zapłaciły kredyt wcześniej, a spłata kredytu była niegdyś przedmiotem nieobowiązującej już ulgi podatkowej. Niemniej jednak aktualnie poniesiony przez wnioskodawcę wydatek na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię mieszkaniową nie stanowi wydatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży lokalu mieszkalnego nabytego w 2005 r. na własne cele mieszkaniowe wnioskodawcy w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006 r.

Z tej przyczyny przychód uzyskany ze sprzedaży, przeznaczony na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię nie będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania.

Podsumowując, przychód uzyskany przez wnioskodawcę ze sprzedaży lokalu mieszkalnego w części wydatkowanej nas zakup w 2010 r. innego spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego łącznie z kosztami notariusza dotyczącymi zakupu tego prawa spełnia warunki ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast spłata rat kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię mieszkaniową nie spełnia przesłanek do skorzystania przez wnioskodawcę ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stanowiska wnioskodawcy nie można było więc uznać w całości za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Do wniosku wnioskodawca dołączył dokument. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4A, 35-016 Rzeszów po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl