IBPBII/1/436-354/12/MZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 1 lutego 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/436-354/12/MZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2012 r. (data wpływu do tut. Biura - 22 października 2012 r.), uzupełnionym w dniach 27 grudnia 2012 r. oraz 22 stycznia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2012 r. wpłynął do tut. Biura wniosek Spółki z dnia 11 października 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych przekształcenia spółki akcyjnej w spółkę komandytową. W dniu 27 grudnia 2012 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku za pismem z dnia 20 grudnia 2012 r., w którym zakres wniosku został zmieniony na skutki podatkowe przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową.

Z uwagi na fakt, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z dnia 9 stycznia 2013 r. znak: IBPB II/1/436-354/12/MZ wezwano do jego uzupełnienia. Wniosek uzupełniono w dniu 22 stycznia 2013 r.

W przedmiotowym wniosku, po jego uzupełnieniach, zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka akcyjna X.) zamierza dokonać zmiany formy prawnej, w której prowadzi działalność gospodarczą ze spółki akcyjnej na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Następnie Wnioskodawca dokona przekształcenia ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową. Przekształcenia zostaną dokonane w trybie art. 551 i następnych ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.).

W wyniku przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową majątek spółki komandytowej nie ulegnie zmianie i będzie równy majątkowi Wnioskodawcy. Wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie będą bowiem wnosić do przekształconej spółki komandytowej dodatkowych wkładów w procesie przekształcenia.

Kapitały własne spółki z ograniczoną odpowiedzialnością składać się będą z w pełni pokrytego kapitału zakładowego oraz innych kapitałów, na które składać się mogą m.in. nadwyżka ceny nad wartością nominalną udziałów spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, podzielone i niepodzielone zyski z lat ubiegłych, zyski roku bieżącego.

Określona w umowie spółki komandytowej wartość wkładów poszczególnych wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, którzy w momencie przekształcenia staną się wspólnikami spółki komandytowej będzie odpowiadała wartości kapitału zakładowego odpowiadającego ich udziałowi w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.

W rezultacie, wartość wkładów określona w umowie spółki komandytowej powstałej w wyniku przekształcenia odpowiadać będzie wartości kapitału zakładowego w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, przed przekształceniem.

Wszyscy wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przystąpią do przekształconej spółki komandytowej.

W treści uzupełnienia wniosku, opatrzonego datą 17 stycznia 2013 r. (data wpływu do tut. Biura - 22 stycznia 2013 r.) Wnioskodawca wskazał, że "inne kapitały" spółki przekształcanej (tekst jedn.: spółki z ograniczoną odpowiedzialnością), na które składać się mogą m.in. nadwyżka ceny nad wartością nominalną udziałów tej spółki, podzielone i niepodzielone zyski z lat ubiegłych, zyski roku bieżącego, wejdą w skład majątku spółki przekształconej (tekst jedn.: spółki komandytowej).

Tym samym, majątek spółki komandytowej będzie odpowiadał wartości kapitałów własnych spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, obejmujących oprócz kapitału zakładowego inne kapitały występujące w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością na dzień przekształcenia.

"Inne kapitały" spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie będą jednak stanowić wkładów wspólników tejże spółki do spółki komandytowej.

W związku z powyższym, określona w umowie spółki komandytowej wartość wkładów poszczególnych wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, którzy w momencie przekształcenia staną się wspólnikami spółki komandytowej będzie równa wartości kapitału zakładowego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i będzie odpowiadała wartości udziałów wspólników w ww. spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy opisane w zdarzeniu przyszłym przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

W ocenie Wnioskodawcy przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Powołując się na art. 1 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k, art. 1 ust. 3 pkt 3 oraz art. 1a pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, Wnioskodawca wskazał, że przekształcenie spółki kapitałowej w spółkę osobową podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych tylko w przypadku, jeżeli skutkiem takiego przekształcenia jest zwiększenie majątku spółki przekształconej w stosunku do majątku spółki przekształcanej. A contrario, zgodnie z powyższymi przepisami, jeżeli w związku z przekształceniem spółki kapitałowej w spółkę osobową nie nastąpi zwiększenie majątku spółki przekształconej (spółki komandytowej) wówczas takie przekształcenie nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Ustawodawca uzależnił opodatkowanie podatkiem od czynności cywilnoprawnych zmiany umowy spółki, polegającej na przekształceniu, od zwiększenia majątku spółki osobowej.

Termin "majątek" nie został zdefiniowany na gruncie ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Wnioskodawca wskazał więc na definicję "majątku w spółce osobowej" zawartą w art. 28 Kodeksu spółek handlowych, zgodnie z którym "majątek spółki stanowi wszelkie mienie wniesione jako wkład lub nabyte przez spółkę w czasie jej istnienia".

W ocenie Wnioskodawcy, przedmiotowa definicja majątku powinna znaleźć zastosowanie w ramach wykładni art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Według Wnioskodawcy, nie ma bowiem podstaw do uznania, że pojęcie "majątek spółek osobowych", którym posługuje się ustawodawca na gruncie ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych ma inne znaczenie, niż wynikające z art. 28 Kodeksu spółek handlowych. Wnioskodawca z powyższych rozważań wyciągnął wniosek, iż jako "zwiększenie majątku" dla celów opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych rozumieć należy jakikolwiek przyrost mienia spółki przekształconej w stosunku do majątku spółki przekształcanej, do którego doszłoby w związku z przekształceniem spółki kapitałowej lub spółki osobowej w inną spółkę osobową.

Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, w wyniku planowanego przekształcenia nie dojdzie do zwiększenia majątku spółki przekształconej (spółki komandytowej). Majątek spółki komandytowej będzie odpowiadał majątkowi spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przed przekształceniem, a wartość wkładów wspólników określona w umowie spółki komandytowej - kapitałowi zakładowemu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Nastąpi jedynie zmiana formy prawnej, w jakiej prowadzona będzie działalność Wnioskodawcy.

Powołując się na treść art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, Wnioskodawca wskazał, iż z uwagi na okoliczność, że inne kapitały spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie będą stanowiły wkładów wspólników tej spółki do spółki komandytowej, wartość tych kapitałów nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych przy przekształceniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową.

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy, opisane w zdarzeniu przyszłym przekształcenie Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością X. w spółkę komandytową nie będzie stanowiło czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

W ocenie Wnioskodawcy, jego stanowisko znajduje potwierdzenie w ugruntowanej linii interpretacyjnej organów podatkowych, zgodnie z którą w przypadku przekształcenia zarówno spółki osobowej, jak i spółki kapitałowej w spółkę osobową, jeżeli wynikiem przekształcenia nie będzie zwiększenie majątku przekształconej spółki osobowej, to czynność ta nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Uzasadniając swoje stanowisko Wnioskodawca powołał szereg interpretacji indywidualnych.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k i pkt 2 ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 101, poz. 649 z późn. zm.) podatkowi temu podlegają umowy spółki oraz zmiany tych umów, jeżeli powodują one podwyższenie podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 4.

Na podstawie art. 1 ust. 3 pkt 3 ww. ustawy, w przypadku umowy spółki, za zmianę umowy uważa się przekształcenie lub łączenie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego.

Stosownie do art. 1a pkt 1 ww. ustawy użyte w tej ustawie określenie spółka osobowa oznacza spółkę cywilną, jawną, partnerską, komandytową lub komandytowo-akcyjną.

Z treści art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych wynika, że obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej, czyli z chwilą zawarcia umowy spółki lub zmiany tej umowy. Zgodnie z art. 4 pkt 9 ww. ustawy obowiązek podatkowy ciąży na spółce.

Podstawę opodatkowania w myśl art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych stanowi - przy przekształceniu lub łączeniu spółek - wartość wkładów do spółki osobowej powstałej w wyniku przekształcenia albo wartość kapitału zakładowego spółki kapitałowej powstałej w wyniku przekształcenia lub połączenia.

Stawka pobieranego podatku od czynności cywilnoprawnych określona jest w art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych i wynosi 0,5% podstawy opodatkowania.

W związku z powyższym zmiany umowy spółki - rozumiane również, zgodnie z treścią art. 1 ust. 3 pkt 3 cyt. ustawy, jako przekształcenie spółek - jeżeli powodują podwyższenie podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, podlegają opodatkowaniu tym podatkiem na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

Stwierdzić zatem należy, iż w świetle powołanych przepisów opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych podlega zmiana umowy spółki w rozumieniu przepisów o podatku od czynności cywilnoprawnych, jeżeli efektem przekształcenia lub połączenia spółek będzie zwiększenie całokształtu majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego (w przypadku spółki kapitałowej).

Odnosząc się do powyższego, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że przedmiotem opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych jest tylko taka zmiana umowy spółki, dotycząca przekształcenia spółki kapitałowej w osobową, w związku z którą dojdzie do zwiększenia majątku spółki osobowej.

Dokonując oceny podlegania opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych zmian umowy spółki, związanych z przekształceniami spółek nie można jednak ograniczać się jedynie do treści przepisu art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych i jego wykładni literalnej, tak jak uczynił to Wnioskodawca, lecz należy uwzględnić wszystkie przepisy, które mogą mieć zastosowanie w odniesieniu do takich zmian umowy, a zwłaszcza ww. art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, określający podstawę opodatkowania.

Z przepisu art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych wynika, iż zmianą umowy spółki jest takie przekształcenie spółki, z którym związane jest w rezultacie tego przekształcenia zwiększenie majątku spółki osobowej. Natomiast podstawą opodatkowania jest wartość wkładów do spółki osobowej powstałej w wyniku przekształcenia, przy czym - stosownie do art. 9 pkt 11 lit. a ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych - zwolnieniu podlega jedynie część wkładu odpowiadająca opodatkowanemu wcześniej kapitałowi zakładowemu w przekształcanej spółce kapitałowej.

Tak więc obowiązek podlegania opodatkowaniu tym podatkiem, jak również podstawę opodatkowania ustawodawca - w przypadku spółki osobowej - wiąże ogólnie z wkładami do spółki. Podstawą opodatkowania będzie zatem suma wszystkich wkładów w spółce osobowej - zarówno tworzących kapitał zakładowy, jak i pozostałych - o jaką ulega zwiększeniu majątek spółki. Taki wniosek wynika z interpretacji art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych w powiązaniu z treścią punktu 1 i 2 tego samego ustępu art. 1. Pkt 1 odnosi się wyłącznie do spółek osobowych a pkt 2 wyłącznie do spółek kapitałowych. Natomiast pkt 3, dotyczący przekształcenia lub łączenia spółek dotyczy zarówno wkładu jak i kapitału zakładowego. Uregulowania te upoważniają przyjęcie, że jeżeli w wyniku porównania wielkości kapitału zakładowego w spółce kapitałowej przekształcanej z wielkością wkładów, rozumianych szeroko - zarówno jako kapitał zakładowy jak i wkłady w powstałej w wyniku przekształcenia spółce osobowej - przewyższają wartość kapitału zakładowego w przekształcanej spółce, powstaje obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych.

Porównując bowiem majątki spółek przekształcanej i przekształconej należy brać pod uwagę w przypadku spółki osobowej - jej cały majątek, natomiast w przypadku spółki kapitałowej - jedynie wysokość jej kapitału zakładowego.

Zatem dla ustalenia, czy zmiana umowy spółki, polegająca na przekształceniu spółki kapitałowej w spółkę (tutaj komandytową), podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych niezbędna jest ocena, czy w wyniku tej zmiany doszło do zwiększenia majątku spółki osobowej i co w efekcie stanowi jej majątek. Podstawą opodatkowania będzie zatem suma wszystkich wkładów do spółki osobowej - zarówno tworzących kapitał zakładowy jak i pozostałych.

Należy bowiem podkreślić, iż obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych rodzi każde powiększenie ogólnie pojmowanego majątku spółki, jeśli jest związane z częścią majątku stanowiącą podstawę opodatkowania tym podatkiem. Warunek opodatkowania, jakim jest zwiększenie majątku spółki - w przypadku przekształcenia spółek, należy rozpatrywać w kontekście ogólnego warunku opodatkowania umów spółki, którym jest zwiększenie podstawy opodatkowania. To z kolei, przy badaniu, czy doszło do koniecznego zwiększenia majątku spółki, każe uwzględnić takie elementy, które mają wpływ na wysokość podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Nie można bowiem przyjąć, że w razie przekształcenia spółki o opodatkowaniu mógłby decydować taki przyrost szeroko rozumianego majątku spółki, który w świetle przepisów ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych nie powodowałby zwiększenia podstawy opodatkowania. Ratio legis art. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych każe również przyjąć, że każde powiększenie ogólnie pojmowanego majątku spółki, związane z tą częścią majątku, która stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, rodzi obowiązek podatkowy.

Ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że planowane jest przekształcenie spółki akcyjnej (Wnioskodawcy) w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością a następnie przekształcenie tejże spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową.

W wyniku przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową łączny majątek spółki komandytowej nie ulegnie zmianie i będzie równy majątkowi spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie będą bowiem wnosić do przekształconej spółki komandytowej dodatkowych wkładów w procesie przekształcenia.

Kapitały własne spółki z ograniczoną odpowiedzialnością składać się będą z kapitału zakładowego oraz innych kapitałów.

Zarówno kapitał zakładowy jak i inne kapitały spółki przekształcanej (tekst jedn.: spółki z ograniczoną odpowiedzialnością), wejdą w skład majątku spółki przekształconej (tekst jedn.: spółki komandytowej).

Tym samym, majątek spółki komandytowej będzie odpowiadał wartości kapitałów własnych spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, obejmujących oprócz kapitału zakładowego inne kapitały występujące w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością na dzień przekształcenia.

W konsekwencji, wbrew twierdzeniom Wnioskodawcy, fakt, iż wskazana przez Wnioskodawcę relacja między majątkami spółki przekształcanej i przekształconej, które mają mieć identyczną wartość (majątek spółki przekształconej będzie taki sam jak majątek spółki przekształcanej - nie ulegnie zwiększeniu), nie zostanie zachwiana, nie będzie miał znaczenia dla powstania obowiązku podatkowego w podatku od czynności cywilnoprawnych.

Z wniosku wynika bowiem, iż w spółce przekształcanej (spółce z ograniczoną odpowiedzialnością), poza kapitałem zakładowym będą istniały także inne kapitały. To oznacza, że kapitał zakładowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie będzie odzwierciedlał całego majątku tej spółki. Skoro więc w wyniku przekształcenia - majątek spółki przekształconej "pochłonie" cały majątek spółki przekształcanej, to w efekcie w podatku od czynności cywilnoprawnych powstanie obowiązek podatkowy. Jak wskazał Wnioskodawca - z definicji zawartej w art. 28 Kodeksu spółek handlowych (który - zgodnie z treścią art. 109 Kodeksu spółek handlowych - ma zastosowanie także do spółki komandytowej) wynika, iż majątek spółki to wszelkie mienie wniesione jako wkład lub nabyte przez spółkę w czasie jej istnienia. Istnienie spółki komandytowej, opisanej we wniosku, zapoczątkowane jest momentem przekształcenia (wcześniej istniała spółka kapitałowa). Skoro tak, to mając na uwadze przywołany przepis - jej majątek na dzień przekształcenia - to wkłady. Jeżeli zatem w skład majątku spółki osobowej wejdą również tzw. "inne kapitały", to siłą rzeczy również i te "inne kapitały" muszą stanowić wkład poszczególnych wspólników. Na dzień przekształcenia spółka osobowa nie może bowiem dysponować - w świetle powołanej definicji - innym majątkiem.

Pierwotny majątek spółki tworzą wkłady wniesione przez wspólników (tutaj: komandytariusza i komplementariusza).

Wbrew zatem twierdzeniom Wnioskodawcy, w opisanym zdarzeniu przyszłym, dochodzi - w rozumieniu uregulowań ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych - do zwiększenia majątku spółki komandytowej w konsekwencji uwzględnienia we wkładach spółki przekształconej majątku niebędącego odzwierciedleniem kapitału zakładowego spółki przekształconej - gdyż łączny majątek spółki komandytowej (tekst jedn.: suma kapitału zakładowego i innych kapitałów spółki przekształcanej) będzie większy niż kapitał zakładowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Tym samym w opisanym zdarzeniu przyszłym dochodzi do zwiększenia majątku spółki w wyniku przekształcenia spółki kapitałowej (spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) w spółkę komandytową, a tym samym czynność ta podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Przy czym - na mocy cyt. powyżej art. 9 ust. 11 lit. a ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych - zwolnieniem objęta będzie ta część wkładu, która odpowiada opodatkowanemu wcześniej kapitałowi zakładowemu w spółce kapitałowej (tekst jedn.: w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością).

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Zaprezentowane powyżej przez Organ interpretacyjny stanowisko znajduje odzwierciedlenie w orzecznictwie sądów - patrz wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 19 stycznia 2011 r., sygn. akt I SA/Go 984/10, wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 marca 2008 r., sygn. akt I SA/Wr 1744/07 i wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 19 lipca 2010 r., sygn. akt I SA/Gl 326/10.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych wskazać należy, iż rozstrzygnięcia w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego Organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, osądzonych w określonym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w każdej z nich zawarte są wiążące. Nie wywołują one zatem żadnych skutków prawnych w odniesieniu do innych podatników.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl