IBPBII/1/415-319/14/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 lipca 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/415-319/14/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 kwietnia 2014 r. (wpływ do Biura - 11 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wycofania części wkładu ze spółki jawnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2014 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wycofania części wkładu ze spółki jawnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki jawnej, która jest dwuosobową spółką osób fizycznych. Spółka powstała z przekształcenia spółki cywilnej zgodnie z art. 26 § 4 zd. 1 i 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych, w której również był wspólnikiem (przed przekształceniem). Uchwała o przekształceniu spółki cywilnej w spółkę jawną podjęta została 12 marca 2013 r., natomiast wpis do Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorstw dokonany został dnia 12 kwietnia 2013 r.

Wkładem wspólników do spółki jawnej był majątek osób fizycznych będących wcześniej wspólnikami przekształconej spółki cywilnej, który to majątek po przekształceniu stał się majątkiem spółki jawnej zgodnie z art. 28 Kodeksu spółek handlowych, a w szczególności, że majątek spółki jawnej stanowi wszelkie mienie wniesione jako wkład lub nabyte przez spółkę w czasie jej istnienia.

Wkład do spółki został enumeratywnie wymieniony w umowie spółki z podaniem jaka wartość została wniesiona przez każdego ze wspólników.

Wspólnik natomiast posiada w spółce udział kapitałowy, który odpowiada wartości rzeczywiście wniesionego wkładu (art. 50 § 1 Kodeksu spółek handlowych).

Wniesiony wkład wspólników do spółki jawnej obejmuje: nieruchomości, prawo wieczystego użytkowania gruntów, ruchomości oraz środki pieniężne.

Wkłady wspólników w majątek spółki są równe i wynoszą po 50%. W takiej samej proporcji rozliczane są koszty i przychody spółki jawnej.

Spółka jawna, której Wnioskodawca jest wspólnikiem stała się jedynym właścicielem wniesionych nieruchomości i ruchomości tytułem wkładu, wpisując się do ksiąg wieczystych jako ich właściciel lub też użytkownik wieczysty.

Podatek dochodowy jest rozliczany przez każdego wspólnika oddzielnie wg zasad przez niego wybranych (zasady ogólne lub podatek liniowy).

W najbliższym czasie Wnioskodawca planuje zmniejszyć swoje zaangażowanie kapitałowe w Spółce w ten sposób, że obniży swój wkład, co zostanie zaakceptowane przez drugiego wspólnika. Zmniejszenie wkładu nastąpi poprzez podjętą uchwałę na podstawie art. 54 § 1 Kodeksu spółek handlowych (zmniejszenie udziału kapitałowego w spółce jawnej) co skutkować będzie zmniejszeniem udziału w prawie własności nieruchomości i ruchomości stanowiących wkład Wnioskodawcy do spółki.

W ramach wycofania części swojego wkładu Wnioskodawca otrzyma wydzieloną (odrębną) nieruchomość oraz ruchomości w postaci samochodów osobowych stanowiących na dzień dzisiejszy majątek spółki. Pozostałą cześć swojego wkładu Wnioskodawca pozostawi w spółce.

Przedmiotowa nieruchomość i ruchomości są ujęte na majątku spółki jako jej własność, oraz są amortyzowane, przy czym amortyzacja stanowi koszty uzyskania przychodów w spółce jawnej.

Uchwała wspólników wyrażająca zgodę na zmniejszenie wkładu w majątku spółki jednego ze wspólników i przeniesieniu na jego rzecz nieruchomości i ruchomości odpowiadających wartości zmniejszonego zaangażowania kapitałowego w spółkę zostanie podjęta jednomyślnie. Spółka jawna nie będzie uczestniczyć w podjęciu tej uchwały, jedynie będzie odpowiedzialna za wykonanie woli jej Wspólników.

Zwrot części wniesionego wkładu nastąpi bez żadnego świadczenia wzajemnego (jest to po prostu skutek decyzji wspólników o zmniejszeniu udziału kapitałowego jednego z nich w spółce). Zwrot części wkładu w postaci wydzielonej, odrębnej nieruchomości, dla której Sąd Rejonowy prowadzi Księgę Wieczystą oraz opisanych ruchomości odpowiadających wartościowo kwocie zmniejszenia kapitałowego w spółce jest czynnością wynikającą z regulacji opisanych w art. 54 Kodeksu spółek handlowych.

W związku ze zmniejszeniem zaangażowania kapitałowego wspólnika w majątku spółki zostanie zmniejszony jego udział procentowy w zyskach i stratach spółki proporcjonalnie o równowartość zmniejszonego wkładu.

Planowana czynność polegająca na dokonaniu w ramach podjętej uchwały wspólników o zwrocie części wkładu poprzez zwrot nieruchomości i ruchomości pierwotnie wprowadzonych do spółki jawnej nie mieści się w zakresie prowadzonej przez spółkę jawną działalności gospodarczej - przeniesienie na wspólnika (zwrot) części jego wkładu nie będzie należało do: działalności producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, ani działalności osób wykonujących wolne zawody.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wycofanie części wartości wkładu ze spółki jawnej i jego pobranie w naturze bez wystąpienia ze spółki i jej likwidacji wiąże się z opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób fizycznych uzyskanego dochodu jako różnicy pomiędzy osiągniętym przychodem, a kosztami jego uzyskania.

Wnioskodawca wskazał, że zmniejszenie udziału kapitałowego wspólnika w spółce jawnej dokonane będzie na podstawie art. 54 § 1 Kodeksu spółek handlowych; poprzez zmianę umowy spółki jawnej jest równoznaczne ze zmniejszeniem wkładu finansowego w tej spółce (art. 50 ww. Kodeksu). W takim przypadku następuje zmniejszenie zaangażowania kapitałowego wspólnika w spółkę jawną a różnica ponad obniżony wkład zostaje zwrócona. Zwrot może nastąpić w formie pieniężnej lub zwrot w naturze. Zwrot w naturze w tym przypadku zostanie dokonany poprzez zwrot wyodrębnionej nieruchomości oraz ruchomości w postaci samochodów osobowych pierwotnie stanowiących wkład do spółki.

Zwrot wkładu nastąpi jako świadczenie jednostronne - spółka zwróci wspólnikowi część jego wkładu co będzie skutkować zmniejszeniem jego zaangażowania kapitałowego w spółce oraz zmniejszeniem udziału w zyskach i stratach.

Wniesiony wkład majątkowy do spółki jawnej wiązał się z uzyskaniem praw majątkowych w spółce, natomiast wycofanie wkładu powoduje utratę praw majątkowych związanych z tym wkładem.

Wobec powyższego, przychód uzyskany w związku z obniżeniem (zwrotem) części wkładu wniesionego do spółki jawnej podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych jako przychód z praw majątkowych, o którym mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z uwagi na fakt, iż planowany do wycofania wkład ma charakter wkładu niepieniężnego, wartość przychodu z tytułu wycofania tego wkładu winna zostać ustalona na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy, czyli na podstawie wartości rynkowej.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlega dochód uzyskany ze źródła przychodów rozumiany jako nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Kosztami uzyskania przychodów - jak wskazuje art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Negatywny katalog kosztów podatkowych określonych w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie obejmuje sytuacji związanej z uzyskaniem przychodów z tytułu wycofania wkładu w spółce osobowej. W tym samym przypadku wycofanie wkładu ze spółki osobowej prawo podatkowe dopuszcza możliwość pomniejszenia uzyskanego z tego tytułu przychodu o koszty jego uzyskania. W związku z powyższym w przypadku zaistnienia związku przyczynowo skutkowego pomiędzy osiągniętymi przychodami, a kosztami ich uzyskania, zdaniem Wnioskodawcy, będzie mógł o koszty te pomniejszyć przychód.

Pomiędzy zaistniałym przychodem w postaci zwrotu uprzednio wniesionego wkładu, a kosztami ich uzyskania - wartością objęcia wkładu istnieje wyraźny związek przyczynowo skutkowy. Wniesione przez Wnioskodawcę aktywa do spółki jawnej służyły wykonywaniu przez nią działalności gospodarczej i osiąganiu przychodów, które nie korzystały ze zwolniona od opodatkowania lub od których zaniechano by poboru podatku. Tak więc uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody ze spółki jawnej osiągnięte zostały przy pomocy i wykorzystaniu wniesionego wkładu (niefinansowego) i były opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych na terytorium Polski.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, błędne byłoby twierdzenie o braku podstaw przyczynowo - skutkowych do uznania, iż wniesiony przez niego wkład do spółki nie był poczyniony w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.

W związku z powyższym aby prawidłowo ustalić wielkość kosztów uzyskania przychodów, należy przyjąć moment ich poniesienia. Momentem poniesienia kosztów uzyskania przychodów był moment ich wniesienia jako wkład do spółki jawnej, a więc datę podpisania umowy spółki. Wielkość poniesionych kosztów uzyskania przychodów winna być określona na poziomie wynikającym z pierwotnie zawartej umowy spółki jawnej.

Według Wnioskodawcy, powyższe twierdzenia są zgodne z interpretacją indywidualną nr IPPB/415-301/13-2/AM z 18 czerwca 2013 r. gdzie czytamy ". Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia wartości uzyskanego przychodu w związku z obniżeniem wkładu wniesionego przez Wnioskodawcę do spółki jawnej o koszty uzyskania tego przychodu tj. wydatki faktycznie poniesione na nabycie wycofanej części wkładu do spółki jawnej, które spełniać będą przesłanki wymienione w art. 22 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem kosztem uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23..." Następnie czytamy ". Dokumentem określającym wysokość wniesionych przez poszczególnych wspólników wkładów do spółki jest Umowa Spółki. W umowie tej wspólnicy określają wysokość wnoszonych wkładów przez poszczególnych wspólników jak również określają sposób rozliczenia przychodów i kosztów Spółki."

Reasumując, Wnioskodawca stwierdza, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych z tytułu wypłaty części wkładu w spółce jawnej będzie podlegała jedynie nadwyżka przychodów nad kosztami ich uzyskania opodatkowana jako przychody z praw majątkowych, gdzie:

* przychód uzyskany z tytułu zwrotu uprzednio wniesionego wkładu niefinansowego do spółki jawnej zostanie wyceniony zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy tj. na podstawie wartości rynkowej,

* koszty uzyskania przychodów z tytułu zwrotu uprzednio wniesionego wkładu niefinansowego do spółki jawnej zostaną wycenione wg wartości określonej z daty zawarcia umowy spółki jawnej, tj. w wysokości określonej w umowie spółki jawnej,

* dochód uzyskany z tytułu zwrotu uprzednio wniesionego wkładu do spółki jawnej będzie odpowiadał różnicy osiągniętego przychodu i kosztów jego uzyskania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 4 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1030 z późn. zm.) spółka osobowa to spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa i spółka komandytowo-akcyjna.

Stosownie do art. 22 ww. Kodeksu spółek handlowych spółką jawną jest spółka osobowa, która prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą, a nie jest spółką handlową.

W myśl postanowień art. 48 § 2 ww. Kodeksu wkład wspólnika może polegać na przeniesieniu lub obciążeniu własności rzeczy lub innych praw, a także dokonaniu innych świadczeń na rzecz spółki.

Z kolei zgodnie z art. 50 § 1 ww. Kodeksu udział kapitałowy wspólnika odpowiada wartości rzeczywiście wniesionego wkładu. Wspólnik nie jest uprawniony ani zobowiązany do podwyższenia umówionego wkładu (art. 50 § 2 Kodeksu).

Natomiast zmniejszenie udziału kapitałowego wymaga zgody pozostałych wspólników (art. 54 § 1 w związku z art. 37 § 1 Kodeksu spółek handlowych).

Ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki jawnej. Spółka powstała z przekształcenia spółki cywilnej. Wkładem wspólników do spółki jawnej był majątek osób fizycznych będących wcześniej wspólnikami przekształconej spółki cywilnej, który to majątek po przekształceniu stał się majątkiem spółki jawnej. Wkład do spółki został enumeratywnie wymieniony w umowie spółki z podaniem jaka wartość została wniesiona przez każdego ze wspólników. Wspólnik natomiast posiada w spółce udział kapitałowy, który odpowiada wartości rzeczywiście wniesionego wkładu. Wniesiony wkład wspólników do spółki jawnej obejmuje: nieruchomości, prawo wieczystego użytkowania gruntów, ruchomości, oraz środki pieniężne.

W najbliższym czasie Wnioskodawca planuje zmniejszyć swoje zaangażowanie kapitałowe w spółce w ten sposób, że obniży swój wkład, co zostanie zaakceptowane przez drugiego wspólnika. Zmniejszenie wkładu nastąpi poprzez podjętą uchwałę na podstawie art. 54 § 1 Kodeksu spółek handlowych (zmniejszenie udziału kapitałowego w spółce jawnej) co skutkować będzie zmniejszeniem udziału w prawie własności nieruchomości i ruchomości stanowiących wkład Wnioskodawcy do spółki.

W ramach wycofania części swojego wkładu Wnioskodawca otrzyma wydzieloną (odrębną) nieruchomość oraz ruchomości w postaci samochodów osobowych stanowiących na dzień dzisiejszy majątek spółki.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 9 ust. 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

W świetle powyższego przychód powstaje zatem w każdym przypadku, w którym podatnik uzyskuje realną korzyść.

Należy zauważyć, że u Wnioskodawcy z tytułu wycofania części wkładu powstanie przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten - jak słusznie zeznał Wnioskodawca - należy zaliczyć do określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródła przychodów, jakim są m.in. prawa majątkowe. Stosownie bowiem do treści art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy źródłem przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Z kolei, w myśl przepisu art. 18 ww. ustawy, za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym odpłatnego zbycia tych praw.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mimo, że posługują się terminem "prawa majątkowe", nie zawierają jego definicji, natomiast zawarty w art. 18 katalog tych praw jest jedynie przykładowy, na co wskazuje użyte przez ustawodawcę sformułowanie "w szczególności". Należy zatem przyjąć, że do katalogu praw majątkowych objętych zakresem regulacji art. 18 ww. ustawy, można zaliczyć także inne prawa, niż wymienione w tym przepisie.

Wobec powyżej przedstawionych stwierdzeń należy wskazać, że przychód uzyskany przez Wnioskodawcę - wspólnika w związku z wycofaniem części jego wkładu wniesionego do spółki jawnej, podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, jako przychód z praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zaznaczyć również należy, że w stosunku do przychodów uzyskanych w związku z wycofaniem (obniżeniem) wkładów w spółce jawnej ustawodawca nie określił żadnych szczególnych rozwiązań. Oznacza to, że w tym przypadku zastosowanie będą miały ogólne regulacje dotyczące ustalania przychodów z poszczególnego źródła przychodów.

Zatem, zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Z przepisu art. 11 ust. 2 ww. ustawy wynika natomiast, iż wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Jednocześnie wskazać należy, że dla celów opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych ww. przychodu Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia wartości uzyskanego przychodu o koszty uzyskania tego przychodu, tj. o wydatki faktycznie poniesione na nabycie (objęcie) wycofanej części wkładu do spółki jawnej, które będą spełniać przesłanki wymienione w art. 22 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie bowiem z tym przepisem, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy.

Przy czym przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wskazują jakie wydatki mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Możliwość zaliczenia konkretnego wydatku do kategorii kosztów uzyskania przychodów uzależniona została od istnienia między nimi a osiągniętym przychodem związku przyczynowo - skutkowego. Ponadto, celem ponoszonego kosztu powinno być osiągnięcie przychodu i jednocześnie poniesiony wydatek nie może być wymieniony w art. 23 ustawy.

W świetle powyższego należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych z tytułu wycofania części wkładu w spółce jawnej będzie podlegała jedynie nadwyżka przychodów nad kosztami ich uzyskania opodatkowana jako przychody z praw majątkowych, gdzie:

* przychód uzyskany z tytułu zwrotu uprzednio wniesionego wkładu niefinansowego do spółki jawnej zostanie wyceniony na podstawie wartości rynkowej,

* koszty uzyskania przychodów z tytułu zwrotu uprzednio wniesionego wkładu niefinansowego do spółki jawnej zostaną wycenione wg wartości określonej z daty zawarcia umowy spółki jawnej, tj. w wysokości określonej w umowie spółki jawnej odpowiadającej wydatkowi poniesionemu na objęcie tej części wkładu, tj. będą to wydatki, które zostały faktycznie poniesione na nabycie (objęcie) wycofanej części wkładu,

* dochód uzyskany z tytułu zwrotu uprzednio wniesionego wkładu do spółki jawnej będzie odpowiadał różnicy osiągniętego przychodu i kosztów jego uzyskania.

Należy jednak zauważyć, iż powołany przez Wnioskodawcę przepis art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy przychodów uzyskiwanych przez podatników z tytułu sprzedaży nieruchomości. Zgodnie bowiem z treścią art. 19 ust. 1 ww. ustawy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej. Przepis art. 14 ust. 1 zdanie drugie stosuje się odpowiednio. Przy czym wartość rynkową, o której mowa w ust. 1, rzeczy lub praw majątkowych określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia (art. 19 ust. 3 ww. ustawy).

W przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z wycofaniem części wkładu wniesionego do spółki jawnej w postaci nieruchomości oraz samochodów. W tym przypadku znajduje zastosowanie wskazany przepis art. 11 ust. 2 ustawy a nie art. 19 ust. 1 cyt. ustawy. Jednak fakt ten nie ma wpływu na merytoryczne rozstrzygnięcie sprawy. Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W odniesieniu do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji należy stwierdzić, iż interpretacja ta została wydane w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla Organu wydającego przedmiotową interpretację.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl