IBPBI/2/423-887/12/BG

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 18 października 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-887/12/BG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 lipca 2012 r. (data wpływu do tut. BKIP w dniu 18 lipca 2012 r.), uzupełnionym w dniu 20 lipca 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie m.in. ustalenia czy w związku z przejęciem przez Wnioskodawcę na skutek przejęcia Spółki B własności jej składników majątku, stanowiących w części koszty kwalifikowane inwestycji, z uwagi na kontynuowanie przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej wskazanej w Zezwoleniach Spółki B, nie zajdą zastosowania przesłanki do cofnięcia zezwoleń strefowych udzielonych Spółce B, a tym samym wyłączenia prawa do korzystania ze zwolnienia z p.d.o.p. działalności prowadzonej na terenie SSE przez Wnioskodawcę oraz obowiązku zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia przez Spółkę B - jest prawidłowe. (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 2)

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2012 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie m.in. ustalenia czy w związku z przejęciem przez Wnioskodawcę na skutek przejęcia Spółki B własności jej składników majątku, stanowiących w części koszty kwalifikowane inwestycji, z uwagi na kontynuowanie przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej wskazanej w Zezwoleniach Spółki B, nie zajdą zastosowania przesłanki do cofnięcia zezwoleń strefowych udzielonych Spółce B, a tym samym wyłączenia prawa do korzystania ze zwolnienia z p.d.o.p. działalności prowadzonej na terenie SSE przez Wnioskodawcę oraz obowiązku zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia przez Spółkę B.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka A) jest podatnikiem polskiego podatku dochodowego od osób prawnych (p.d.o.p.). Wnioskodawca prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE) na podstawie Zezwolenia nr 202 z dnia 1 grudnia 2006 r. (dalej: Zezwolenie Spółki A), przy czym w dokumencie Zezwolenia Spółki A wskazana została inna nazwa spółki z o.o., pod którą to Spółka A działała do czerwca 2012 r.

Zezwolenie Spółki A po jego wydaniu zostało zmienione (poprzez wydłużenie określonego w nim terminu poniesienia wydatków inwestycyjnych). Spółka A prowadzi również częściowo działalność gospodarczą poza terenem Strefy, z tym, że w zakresie dochodu na tej działalności Spółka A nie korzysta ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych.

Zezwolenie udzielone zostało Wnioskodawcy w trakcie obowiązywania rozporządzenia z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 202, poz. 1485, dalej: Rozporządzenie o SSE).

Zezwolenie Spółki A ma obowiązywać do dnia 8 sierpnia 2016 r. Na jego podstawie Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 21, poz. 86, tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, dalej: u.p.d.o.p.).

Obecnie Wnioskodawca zamierza połączyć się z inną Spółką z o.o. (dalej: Spółka B lub Spółka przejmowana, a łącznie ze Spółką A: Spółki).

Spółka B jest polskim podatnikiem p.d.o.p. Spółka przejmowana prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE) na podstawie dwóch zezwoleń strefowych:

* Zezwolenia nr 29 z dnia 4 sierpnia 2000 r. (dalej: Zezwolenie Spółki B z 2000 r.) udzielonego do dnia 28 maja 2017 r., przy czym w dokumencie zezwolenia wskazana została inna nazwa Spółki, pod którą to firmą Spółka przejmowana działała do dnia 13 grudnia 2001 r.;

* Zezwolenia nr 131 z dnia 8 stycznia 2008 r. (dalej: Spółki B z 2008 r.) udzielonego do dnia 29 maja 2017 r.

(dalej łącznie: Zezwolenia Spółki B lub łącznie z Zezwoleniem Spółki A: Zezwolenia).

Zezwolenie Spółki B z 2000 r. zostało wydane jeszcze w trakcie obowiązywania Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 46, poz. 290), natomiast Zezwolenie Spółki B z 2008 r. już w okresie obowiązywania rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 grudnia 2006 r. w sprawie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 236, poz. 1705, dalej: Rozporządzenie o SSE).

Zakresy działalności określone w Zezwoleniu Spółki A oraz w Zezwoleniach Spółki B w podstawowym zakresie są ze sobą zbieżne. Żadne z Zezwoleń ani przepisów, na podstawie których zostały wydane, nie zawiera ograniczeń w zakresie sukcesji praw i obowiązków z nich wynikających.

Spółka A oraz Spółka B są dużymi przedsiębiorcami w rozumieniu Załącznika I do rozporządzenia nr 70/2001/WE z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13 stycznia 2001 r.; Dz. Urz. UE Polska wydanie specjalne, rozdz. 8, t. 2, str. 141).

Każdej ze Spółek w związku z uzyskanymi Zezwoleniami i poniesionymi nakładami inwestycyjnymi przysługują określone na podstawie właściwych przepisów limity pomocy publicznej, jaką każda ze Spółek może uzyskać, m.in. w postaci zwolnienia od p.d.o.p. dochodów z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: SSE).

Połączenie Spółek ma być dokonane przez przejęcie, w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych (dalej: k.s.h.), tj. poprzez przeniesienie całego majątku Spółki przejmowanej na Spółkę A. Połączenie nie będzie wiązało się z późn. zm. inwestycji objętych Zezwoleniami, w szczególności nie będzie prowadziło do relokacji żadnej z inwestycji, w związku z którymi wydane zostały Zezwolenia. Inwestycje rozumiane jako ogół nabytych przez Spółki środków trwałych oraz stworzone przez nie nowe miejsca pracy pozostaną więc w dotychczasowej lokalizacji, tj. w regionie, w jakim inwestycja uzyskała Zezwolenie oraz zgodnie z nim miała zostać zrealizowana i utrzymana.

W związku z powyższym w wyniku połączenia Wnioskodawca prowadzić będzie działalność na terenie zarówno SSE, jak i SSE, na podstawie i w zakresie określonym w Zezwoleniach.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w związku z przejęciem przez Wnioskodawcę na skutek przejęcia Spółki B własności jej składników majątku, stanowiących w części koszty kwalifikowane inwestycji, z uwagi na kontynuowanie przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej wskazanej w Zezwoleniach Spółki B, nie zajdą przesłanki do cofnięcia zezwoleń strefowych udzielonych Spółce B, a tym samym wyłączenia prawa do korzystania ze zwolnienia z p.d.o.p. działalności prowadzonej na terenie SSE przez Wnioskodawcę oraz obowiązku zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia przez Spółkę B... (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 2)

1. Podsumowanie stanowiska Wnioskodawcy

Ciągłość prowadzenia działalności

Mając na uwadze brzmienie powołanych powyżej przepisów, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że dokonanie przez Wnioskodawcę przejęcia Spółki B;

a.

nie może być uważane za zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej objętej Zezwoleniami Spółki B na terenie SSE, gdyż działalność ta na skutek wstąpienia przez Wnioskodawcę we wszystkie prawa i obowiązki Spółki przejmowanej będzie kontynuowana na podstawie Zezwoleń Spółki B przez Wnioskodawcę jako sukcesora prawnego, a nie odrębny (nowy) podmiot;

b.

nie może być uważane za naruszenie obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres wskazany w § 5 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia o SSE, gdyż działalność ta będzie kontynuowana przez Wnioskodawcę jako sukcesora Spółki B.

A zatem, Zezwolenia Spółki B nie będą mogły zostać cofnięte na podstawie art. 19 ust. 3 pkt 1 Ustawy o SSE i nie dojdzie do skutku, o którym mowa w art. 17 ust. 5 u.p.d.o.p., tj. utraty prawa do zwolnienia oraz obowiązku zapłaty podatku za cały okres korzystania z niego.

W związku z tym Wnioskodawca, po przejęciu Spółki B oraz przejściu na niego wszelkich praw i obowiązków wynikających z Zezwoleń Spółki B, będzie miał możliwość zastosowania do dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie Zezwoleń Spółki B zwolnienia od p.d.o.p., o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.

Brak zbycia składników majątkowych

Mając na uwadze brzmienie powołanych poniżej przepisów, Wnioskodawca stoi również na stanowisku, że dokonanie przez Wnioskodawcę przejęcia Spółki B nie może być uważane za przeniesienie własności składników majątku, z którymi związane były wydatki inwestycyjne poniesione przez Spółkę B, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia o SSE. Co więcej, inwestycja (środki trwałe, utworzone nowe miejsca pracy) pozostanie w regionie, w jakim inwestycja miała zostać zrealizowana i utrzymana.

W związku z powyższym Wnioskodawca, po przejęciu Spółki B, przy założeniu przejścia na Wnioskodawcę całości praw i obowiązków wynikających z Zezwoleń Spółki B, będzie miał możliwość zastosowania do dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie Zezwoleń Spółki B zwolnienia od p.d.o.p., o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.

2. Brzmienie przepisów

Przedstawione powyżej stanowisko Wnioskodawcy oparte jest o brzmienie następujących przepisów:

a.

art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.:

1.

Wolne od podatku są: (...)

34)

dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z 2008 r. Nr 118, poz. 746 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami;

b.

art. 17 ust. 5 u.p.d.o.p.:

5.

W razie cofnięcia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, podatnik traci prawo do zwolnienia i jest obowiązany do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego;

c.

art. 19 ust. 3 pkt 1 Ustawy o SSE

3.

Zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:

1)

zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie (...);

d.

§ 5 ust. 1 pkt 1 i 2 Rozporządzenia o SSE z 2006 r., (w brzmieniu obowiązującym od 14 lutego 2007 r.) określających warunki przysługiwania zwolnienia od p.d.o.p. przedsiębiorcy prowadzącemu działalność na terenie SSE:

Zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej, pod warunkiem że:

1) nie przeniesie w jakiejkolwiek formie własności składników majątku, z którymi

były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat;

2)

będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona (...).

3.

Uzasadnienie szczegółowe

Przejęcie na gruncie przepisów dotyczących SSE.

Wskazane powyżej przepisy Ustawy o SSE oraz Rozporządzenia o SSE określają konsekwencje zakończenia przez przedsiębiorcę strefowego działalności prowadzonej przez niego na podstawie uzyskanego zezwolenia strefowego.

Po pierwsze, art. 19 ust. 3 pkt 1 Ustawy o SSE daje właściwemu ministrowi możliwość cofnięcia zezwolenia strefowego w razie, gdyby przedsiębiorca zakończył działalność.

Po drugie, warunkiem korzystania przez przedsiębiorcę ze zwolnienia od p.d.o.p. jest niezakończenie prowadzenia działalności, na którą przyznano zezwolenie przez wskazany w § 5 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia o WSSE okres 5 lat (liczony od zakończenia inwestycji) oraz powstrzymywanie się od zbycia składników majątkowych, z którymi były związane wydatki inwestycyjne przez 5 lat od momentu wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Ratio legis ww. przepisów jest zagwarantowanie trwałości inwestycji strefowych, w związku z którymi przedsiębiorcy otrzymują pomoc publiczną w postaci zwolnień podatkowych oraz uniknięcie sytuacji, w których majątek, z którym związane były osiągnięte przez przedsiębiorcę korzyści podatkowe, byłby zbywany, a nie przeznaczany do prowadzenia określonej w zezwoleniu działalności.

Nie jest z pewnością ich celem ograniczenie możliwości dokonywania przekształceń odnoszących się do przedsiębiorcy prowadzącego działalność, w tym zmieniania formy prawnej czy też łączenia się z innymi przedsiębiorcami, o ile zdarzenia takie nie doprowadzą do ograniczenia lub zakończenia prowadzonej działalności albo przeniesienia własności składników majątkowych na podmioty zewnętrzne.

Przepisy te nie wskazują również wyraźnie na połączenie spółek poprzez przejęcie, jako przykład sytuacji, w której właściwy minister mógłby cofnąć przyznane wcześniej zezwolenie strefowe lub przedsiębiorca miałby utracić prawo do zwolnienia od podatku dochodowego. Ponieważ są to przepisy sankcjonujące pewne potencjalne zachowania przedsiębiorcy, nie można ich interpretować rozszerzające (takie stanowisko akceptowane jest w praktyce organów podatkowych - za prawidłowe uznał je m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji podatkowej z dnia 7 października 2008 r. sygn. akt ILPB3/423-431/08-4/DS).

Mając powyższe na względzie, biorąc pod uwagę interpretację celowościową wskazanych powyżej przepisów Ustawy o SSE oraz Rozporządzenia o SSE zdaniem Wnioskodawcy jego stanowisko w tym zakresie jest prawidłowe.

Przejęcie na gruncie przepisów prawa handlowego i podatkowego - sukcesja

Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym zdarzeniu przyszłym nastąpi sukcesja praw i obowiązków wynikających z Zezwoleń Spółki B, zarówno na gruncie przepisów prawa handlowego, jak i podatkowego, zgodnie ze stanowiskiem Wnioskodawcy dotyczącym Pytania nr 1.

Jest to sukcesja pod tytułem ogólnym, obejmująca zarówno prawa i obowiązki cywilnoprawne, jak i publicznoprawne.

Z wykładni właściwych przepisów, w szczególności biorąc pod uwagę przepisy Działu I Tytułu IV k.s.h. dotyczącego połączeń spółek, ewidentnie wynika, że nie można uznać, że działalność spółki przejmowanej wskutek przejęcia zostaje zakończona. Sama spółka przejmowana zostaje co prawda rozwiązana, jednakże całokształt jej działalności jest kontynuowany przez spółkę przejmującą, będącą jej sukcesorem prawnym.

Tak też uznał Dyrektor izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji z dnia 22 września 2010 r., sygn. akt IBPBI/2/423-819/10/SD, w której to wyraźnie stwierdził, że " (...) nie można twierdzić, iż w wyniku połączenia dochodzi do zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej. Działalność ta jest bowiem dalej kontynuowana w sposób nieprzerwany przez następcę prawnego".

Także w interpretacji z dnia 10 września 2009 r., sygn. akt IBPBI/2/423-823/09/AM Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach przychylił się do stanowiska podatnika, który stwierdził m.in., że "połączenie nie oznacza zakończenia prowadzenia działalności, przeciwnie - umożliwia jej rozszerzenie i dalsze skuteczne prowadzenie w ramach przedsiębiorstwa wnioskodawcy".

Również wykładnia celowościową wskazuje na to, że ideą przepisów dotyczących przejmowania spółek nie było doprowadzenie do sytuacji, w której można by uznać, że działalność spółki przejmowanej zostaje całkowicie zakończona, a spółka przejmująca mogłaby ją jedynie kontynuować jako zupełnie odrębny podmiot. Z przepisów dotyczących połączenia przez przejęcie wyraźnie wynika bowiem, że sytuacja spółki przejmującej nie powinna być zrównana z przypadkiem podmiotu, który po prostu nabył cały majątek (przedsiębiorstwo) innej spółki, która następnie uległa rozwiązaniu.

Przytoczone powyżej przepisy nie wskazują także, by dokonanie połączenia spółek poprzez przejęcie można było rozumieć jako zwykłe przeniesienie przez spółkę przejmowaną składników majątku na spółkę przejmującą.

W przypadku łączenia spółek metodą przejęcia trwa bowiem cały czas związek składników majątkowych z prowadzoną działalnością gospodarczą, której prowadzenie, wraz całokształtem spraw spółki przejmowanej (prawami i obowiązkami) przejmuje spółka przejmująca. Nie pojawia się "nowy" właściciel (jak np. miałoby to miejsce w przypadku sprzedaży składnika majątku) - ze względu na sukcesję prawną zachodzi tożsamość podmiotów będących właścicielami.

Oceniając wiec, czy w wyniku przejęcia spółki dochodzi do przeniesienia własności należących do niej składników majątkowych, nie można traktować spółki przejmującej - sukcesora praw i obowiązków spółki przejmowanej - jako odrębnego zewnętrznego podmiotu.

Podobnie stwierdził m.in.

* Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w powołanej już wcześniej przez Wnioskodawcę interpretacji podatkowej z dnia 7 października 2008 r., sygn. akt ILPB3/423-431/08-4/DS, stwierdzając, że reguła utraty zwolnienia w przypadku zbycia składników majątkowych, z którymi związane były odliczenia od podatku, "nie dotyczy przeniesienia własności w wyniku przekształcenia formy prawnej, łączenia lub podziału podmiotów",

* Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji podatkowej z dnia 24 czerwca 2008 r., sygn. akt ITPB3/423-237/08/DK przychylił się do stanowiska podatnika, który stwierdził, że "nie może więc być mowy o jakimkolwiek transferze własności składników majątkowych, o którym mowa w rozporządzeniu, gdyż zachodzi w tej sytuacji tożsamość podmiotów.",

* Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji podatkowej z dnia 17 kwietnia 2009 r. sygn. akt ILPB3/423-97/09-4/ŁM oraz Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji Indywidualnej z dnia 1 czerwca 2009 r., sygn. akt IBPBI/2/423-269/09/CzP.

W przypadku przejęcia spółki nie dochodzi zatem do przeniesienia składników majątkowych pomiędzy spółkami, lecz do faktycznego złączenia ich majątków w jedną całość, razem z wszelkimi przysługującymi im prawami i obowiązkami (nie dochodzi przy tym do przeniesienia inwestycji do innego regionu).

Biorąc powyższe pod uwagę, w ocenie Wnioskodawcy analiza przepisów dotyczących połączenia spółek przez przejęcie na tle warunków korzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p. oraz podstaw do ewentualnego cofnięcia zezwolenia, wskazuje, że stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie jest prawidłowe.

Zdaniem Wnioskodawcy, przejęcie przez niego Spółki B nie będzie mogło zostać uznane na gruncie § 5 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 Rozporządzenia o SSE ani za zaprzestanie przez Spółkę B prowadzenia działalności ani za przeniesienie własności składników majątku, z którymi związane były wydatki inwestycyjne, a w związku z tym przepisy te nie będą stały na przeszkodzie zastosowaniu przez Wnioskodawcę zwolnienia od p.d.o.p., o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p., do dochodów, które Wnioskodawca osiągać będzie po przejęciu Spółki B z działalności obecnie prowadzonej przez Spółkę B na podstawie Zezwoleń Spółki B.

Nie dojdzie też do zaprzestania przez Spółkę B prowadzenia działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 19 ust. 3 pkt 1 Ustawy o SSE, a w związku z tym nie wystąpi ryzyko cofnięcia na podstawie tego przepisu żadnego z Zezwoleń Spółki B, a zatem Wnioskodawca nie utraci prawa do zwolnienia ani nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku za cały okres korzystania przez Spółkę B ze zwolnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych odnośnie pytań nr 1, 3-4 wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl