IBPBI/2/423-210/13/SD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-210/13/SD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 lutego 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 22 lutego 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy dopuszczalna wielkość pomocy publicznej limitująca zakres zwolnienia przysługującego Spółce, stanowi wielkość podatku niezapłaconego w związku z korzystaniem ze zwolnienia, czy też wielkość dochodu zwolnionego od podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy dopuszczalna wielkość pomocy publicznej limitująca zakres zwolnienia przysługującego Spółce, stanowi wielkość podatku niezapłaconego w związku z korzystaniem ze zwolnienia, czy też wielkość dochodu zwolnionego od podatku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka posiada zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: "SSE"), udzielone w dniu 9 sierpnia 2002 r. a obowiązujące do dnia 7 sierpnia 2016 r. W zezwoleniu zostały określone warunki prowadzenia działalności na terenie SSE, dotyczące rodzaju działalności, obowiązku poniesienia minimalnych wydatków inwestycyjnych, zatrudnienia minimalnej liczby pracowników (i utrzymania poziomu zatrudnienia) oraz przestrzegania Regulaminu SSE i innych regulacji prawnych dotyczących funkcjonowania strefy.

Spółka spełniła warunki wskazane w wyżej wymienionym zezwoleniu, wobec czego przysługuje jej pomoc publiczna o charakterze regionalnej pomocy inwestycyjnej, w postaci zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej "ustawa o p.d.o.p.").

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dopuszczalna wielkość pomocy publicznej w postaci zwolnienia od p.d.o.p. o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., limitująca zakres zwolnienia przysługującego Spółce, stanowi wielkość podatku niezapłaconego w związku z korzystaniem ze zwolnienia, czy też wielkość dochodu zwolnionego od podatku.

Zdaniem Wnioskodawcy, wartość stanowiąca dopuszczalną wielkość pomocy publicznej w postaci zwolnienia od p.d.o.p., przewidzianego postanowieniami art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., limitująca zakres zwolnienia przysługującego Spółce z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE, powinna być utożsamiana z wartością podatku niezapłaconego przez Spółkę w związku z korzystaniem ze zwolnienia.

W konsekwencji:

* w przypadku poniesienia przez Spółkę na terenie SSE tzw. wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu przepisów dotyczących SSE (tekst jedn.: przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z 1996 r. Nr 88, poz. 397 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym w czasie uzyskania przez Spółkę zezwolenia na prowadzenia działalności na terenie SSE) przykładowo na kwotę 1.000.000 zł,

* biorąc pod uwagę, że współczynnik maksymalnej intensywności pomocy wynosi w przypadku Spółki 50%, a więc maksymalna wartość przysługującej jej pomocy z tytułu poniesienia wskazanych kosztów kwalifikowanych powinna wynosić 500.000 zł (= 1.000.000 x 50%),

* Spółka mogłaby korzystać ze zwolnienia od p.d.o.p., przewidzianego postanowieniami art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., do kwoty dochodu wynoszącej ok. 2.630.000 zł, dla której wartość podatku należnego wynosiłaby, gdyby przedmiotowy dochód nie był objęty zwolnieniem 500.000 zł (= 2.630.000 x 19%).

Powyższe stanowisko Spółki wynika z następujących przesłanek:

1.

Podstawę prawną zwolnienia od p.d.o.p. przysługującego z tytułu prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej stanowią postanowienia art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., których brzmienie w okresie korzystania przez Spółkę ze zwolnienia przedstawia się następująco:

a.

w okresie od 1 stycznia 2001 r. (tekst jedn.: od dnia dodania przedmiotowego przepisu do ustawy o p.d.o.p.) do 31 grudnia 2003 r. "Wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z 2000 r. Nr 117, poz. 1228), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie z dnia 30 czerwca 2000 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 60, poz. 704), w tym z zasadami kumulacji oraz udzielania pomocy publicznej w określonych sektorach,"

b.

w okresie od 1 stycznia 2004 r. do 30 maja 2004 r. "Wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600, z późn. zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 141, poz. 1177 oraz z 2003 r. Nr 169, poz. 1337, Nr 188, poz. 1840 i Nr 189, poz. 1850), w tym z zasadami kumulacji oraz udzielania pomocy publicznej w określonych sektorach."

c.

w okresie od 31 maja 2004 r. do chwili obecnej "Wolne do podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274, z 2008 r. Nr 118, poz. 746 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami."

2.

Analiza brzmienia przytoczonego przepisu ustawy o p.d.o.p. prowadzi do wniosku, że określenie limitu dopuszczalnej wielkości pomocy publicznej przysługującej podatnikowi z tytułu korzystania ze zwolnienia od p.d.o.p. w związku z prowadzeniem działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, powinno odbywać się na zasadach określonych w obowiązujących w danym okresie przepisów z zakresu pomocy publicznej. Zmiany analizowanego przepisu dokonane w 2004 r. dotyczą bowiem wyłącznie treści odwołania do odrębnych przepisów dotyczących pomocy publicznej (wyraźne wskazanie powyższych przepisów z pierwszych wersji przepisu zostało obecnie zastąpione odwołaniem o charakterze ogólnym). W okresie korzystania przez Spółkę ze zwolnienia od p.d.o.p. obowiązywały następujące regulacje w zakresie pomocy publicznej odnoszące się do kwestii ustalania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach:

a.

ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. z 2000 r. Nr 60, poz. 704 z późn. zm.) oraz akt wykonawczy do tej ustawy w postaci rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 lutego 2001 r. w sprawie sposobu przeliczania pomocy publicznej udzielanej w różnych formach na równą jej wartość dotacji (Dz. U. z 2001 r. Nr 28, poz. 308), zgodnie z postanowieniami którego:

* w celu zapewnienia porównywalności wartości pomocy publicznej <...> udzielanej w różnych formach, należy przeliczyć ją na kwotę, którą otrzymałby przedsiębiorca, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji (§ 1 ww. rozporządzenia);

* ekwiwalent dotacji netto (EDN) - oznacza kwotę pomocy, którą otrzymałby przedsiębiorca, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, uwzględniającą opodatkowanie (§ 2 pkt 1 ww. rozporządzenia);

* ekwiwalent dotacji netto dla ulgi podatkowej, w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania (z którym mamy do czynienia w przypadku zwolnienia od p.d.o.p. dochodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p.), jest równy różnicy między kwotą podatku należnego bez uwzględniania obniżenia podstawy opodatkowania, a kwotą podatku po jej obniżeniu (§ 3 pkt 2 lit. b ww. rozporządzenia).

b.

ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1177 z późn. zm.) oraz akt wykonawczy do tej ustawy w postaci rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 października 2002 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w rożnych formach (Dz. U. z 2002 r. Nr 186, poz. 1543), zgodnie z postanowieniami których:

* wartość pomocy jest wyrażana w kwocie pieniężnej, po przeliczeniu jej w sposób pozwalający na ustalenie kwoty, jaką otrzymałby przedsiębiorca, gdyby pomoc została udzielona w formie dotacji (art. 5 ust. 1 ww. ustawy),

* rozporządzanie określa szczegółowy sposób przeliczania wartości pomocy publicznej <...> udzielanej w różnych formach, na równą jej wartość dotacji wyrażoną w ekwiwalencie dotacji netto (§ 1 ww. rozporządzenia),

* ekwiwalent dotacji netto (EDN) - oznacza kwotę pomocy którą otrzymałby przedsiębiorca, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, uwzględniającą opodatkowanie podatkiem dochodowym, wyrażoną z dokładnością dwóch miejsc po przecinku (§ 2 pkt 1 ww. rozporządzenia),

* ekwiwalent dotacji netto dla ulgi podatkowej, w przypadku obniżania podstawy opodatkowania jest równy różnicy między kwotą podatku należnego bez uwzględniania obniżenia podstawy opodatkowania a kwotą podatku po jej obniżeniu (§ 3 pkt 2 lit. b ww. rozporządzenia).

c.

aktualnie obowiązująca ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 123, poz. 1291 z późn. zm. winno być tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.) oraz akt wykonawczy do tej ustawy w postaci rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz. U. z 2004 r. Nr 194, poz. 1983 z późn. zm.), zgodnie z postanowieniami których:

* wartość pomocy jest wyrażana w kwocie pieniężnej, po przeliczeniu jej w sposób pozwalający na ustalenie kwoty jaką otrzymałby beneficjent pomocy, gdyby została ona udzielona w formie dotacji (art. 11 ust. 1 ww. ustawy),

* rozporządzenie określa szczegółowy sposób przeliczania wartości pomocy publicznej <...> udzielanej w różnych formach, na równą jej wartość dotacji, wyrażoną w ekwiwalencie dotacji brutto lub ekwiwalencie dotacji netto (§ 1 ww. rozporządzenia),

* ekwiwalent dotacji brutto (EDB) - oznacza kwotę pomocy, którą otrzymałby beneficjent pomocy lub podmiot ubiegający się o pomoc, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, bez uwzględniania opodatkowaniem podatkiem dochodowym, wyrażoną z dokładnością dwóch miejsc po przecinku (§ 2 pkt 1 ww. rozporządzenia),

* ekwiwalent dotacji netto (EDN) - oznacza kwotę pomocy, którą otrzymałby beneficjent pomocy lub podmiot ubiegający się o pomoc, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, uwzględniającą opodatkowanie podatkiem dochodowym, wyrażoną z dokładnością dwóch miejsc po przecinku (§ 2 pkt 2 ww. rozporządzenia),

* ekwiwalent dotacji brutto (EDB) dla ulgi podatkowej, w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania, w szczególności zwolnienia dochodu w podatku dochodowym jest równy różnicy między kwotą podatku należnego bez uwzględniania obniżenia podstawy opodatkowania a kwotą podatku po jej obniżeniu (§ 4 pkt 2 lit. b ww. rozporządzenia),

* dla pomocy udzielanej w formie, o której mowa w § 4 pkt 2 (a więc w formie ulgi podatkowej), przyjmuje się, że EDN jest równy EDB (§ 9 ust. 1 ww. rozporządzenia).

3.

Literalne brzmienie przytoczonych w punkcie 2 przepisów wskazuje, że:

* wartość pomocy publicznej wyraża się każdorazowo w kwocie pieniężnej, po przeliczeniu jej w sposób pozwalający na ustalanie kwoty jaką otrzymałby beneficjent pomocy, gdyby została ustalona ona w formie dotacji,

* w przypadku pomocy udzielanej w formie ulgi podatkowej, uprawniającej do obniżenia podstawy opodatkowania (takiej jak w szczególności zwolnienie dochodu od podatku dochodowego), wartość pomocy publicznej jest równa różnicy między kwotą podatku należnego bez uwzględniania obniżania podstawy opodatkowania a kwotą podatku po jej obniżeniu.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że wartość otrzymywanej przez Spółkę pomocy publicznej w formie zwolnienia od p.d.o.p. z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE jest równa wartości niezapłaconego p.d.o.p. Takie rozumienie limitu zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., jest zgodne z zasadami wykładni funkcjonalnej i celowościowej przepisów. Korzyść, którą odnosi Spółka w związku z prowadzeniem działalności na terenie SSE równoważna jest bowiem nie wysokości zwolnionego od podatku dochodu, lecz podatkowi należnemu od tegoż dochodu.

Prawidłowość przedstawionego stanowiska Spółki została potwierdzona w interpretacjach indywidualnych, wydawanych przez organy podatkowe, przykładowo:

* w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 17 listopada 2010 r., Znak: LPB4/423-152/10-3/ŁM, w uzasadnieniu której stwierdzono, że "<...> pomoc regionalna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych <...> stanowi pomoc regionalną z tytułu kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą <...>. Ponadto, zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej <...>, wartość pomocy publicznej jest wyrażana w kwocie pieniężnej, po przeliczeniu jej w sposób pozwalający na ustalenie kwoty jaką otrzymałby beneficjent pomocy, gdyby została ona udzielona w formie dotacji. Istotne znaczenie w przedmiotowej sprawie ma również treść rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach <...>. Przepis § 3 rozporządzenia wskazuje, iż wartość pomocy publicznej w przeliczeniu na równą jej wartość dotacji jest równa EDB lub EDN <...>. Stosownie natomiast do treści § 4 pkt 2 lit. b rozporządzenia EDB, z zastrzeżeniem § 5, ustala się w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania, w szczególności zwolnienia dochodu w podatku dochodowym - różnicy między kwotą podatku należnego bez uwzględnienia obniżenia podstawy opodatkowania a kwotą podatku po jej obniżeniu. Z powyższych przepisów wynika zatem, iż dopuszczalną wartością pomocy publicznej dla przedsiębiorcy nie jest wartość dochodu zwolnionego, a wysokość niezapłaconego podatku ze zwolnienia od dochodu, gdyż w sytuacji gdyby nie było zwolnienia, podatnik nie byłby zobowiązany do odprowadzania całości dochodu uzyskanego w strefie, a jedynie do odprowadzenia podatku od tego dochodu. Reasumując powyższe, należy stwierdzić, iż wielkość otrzymywanej pomocy publicznej jest równa wielkości faktycznie niezapłaconego podatku dochodowego od osób prawnych od dochodu podlegającemu zwolnieniu z tytułu działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach uzyskanego Zezwolenia."

* w interpretacji wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 28 grudnia 2009 r. Znak: IBPBI/2/423-1148/09/MO, w której uznano za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym "Mając na uwadze powyższą argumentację, Spółka uważa, że otrzymaną przez nią pomocą publiczną z tytułu działalności prowadzonej na terenie Strefy są kwoty niezapłaconego podatku. W związku z powyższym Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości przedstawionego powyżej stanowiska",

* w interpretacji wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 30 września 2008 r. Znak: IBPB3/423-571/08/AM, w uzasadnieniu której stwierdzono, że "Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych",

* w interpretacji wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 20 listopada 2012 r., Znak: IPTPB3/423-292/12-3/KJ, w której uznano za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym "Z powyższych przepisów wynika więc jednoznacznie, iż dopuszczalną wartością pomocy publicznej dla przedsiębiorcy nie jest wartość dochodu zwolnionego, a wysokość niezapłaconego podatku od dochodu korzystającego ze zwolnienia, gdyż w sytuacji gdyby nie było zwolnienia, podatnik nie byłby zobowiązany do odprowadzania całości dochodu uzyskanego w strefie, a jedynie do odprowadzenia podatku od tego dochodu."

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Podkreślenia wymaga, iż niniejsza interpretacja zawiera ocenę stanowiska Spółki z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa. W związku z powyższym Organ nie odniósł się do prawidłowości wyliczeń ujętych we własnym stanowisku.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl