IBPBI/2/423-1562/10/AK - Możliwość objęcia zwolnieniem od podatku dochodowego od osób prawnych dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w ramach limitów wynikających z obu przyznanych zwolnień.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 9 grudnia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-1562/10/AK Możliwość objęcia zwolnieniem od podatku dochodowego od osób prawnych dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w ramach limitów wynikających z obu przyznanych zwolnień.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 9 września 2010 r.), uzupełniony w dniu 3 listopada 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości objęcia zwolnieniem dochodu z całej działalności podstawowej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z drugiego zezwolenia (pytanie Nr 2) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 września 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości objęcia zwolnieniem dochodu z całej działalności podstawowej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z drugiego zezwolenia (pytanie Nr 2).

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 22 października 2010 r. Znak IBPBI/2/423-1145/10/AK wezwano do ich uzupełnienia. Braki formalne uzupełniono w dniu 3 listopada 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka jest firmą działającą w branży producentów szkła. Dnia 8 listopada 2000 r. Spółka uzyskała zezwolenie (dalej: Pierwsze Zezwolenie) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE, Strefa). Pierwsze Zezwolenie obowiązuje do dnia 8 sierpnia 2016 r.

Pierwsze Zezwolenie zostało zmienione decyzją z dnia 21 grudnia 2006 r. na podstawie art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840 z późn. zm.) (tzw. konwersja zezwolenia). W konsekwencji, maksymalna wielkość pomocy publicznej w odniesieniu do Pierwszego Zezwolenia wynosi 50% kosztów inwestycji poniesionych tylko do 31 grudnia 2006 r.

Zmiana Pierwszego Zezwolenia objęła również zmianę wysokości i terminu poniesienia wydatków inwestycyjnych oraz przedmiotu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Ostatecznie, Pierwsze Zezwolenie obejmuje prowadzenie przez Spółkę działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa, w zakresie wyrobów wytworzonych i usług wykonywanych na terenie strefy określonych w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego (PKWiU 2004):

* Sekcja D, podsekcja Dl, dział 26 klasa 26.11 - szkło płaskie,

* Sekcja D, podsekcja Dl, dział 26 klasa 26.12 - szkło płaskie profilowane i poddane dalszej obróbce,

* Sekcja I dział 63 klasa 63.11 - usługi przeładunku towarów,

* Sekcja I dział 63 klasa 63.12 - usługi magazynowania i przechowywania towarów,

* Sekcja K dział 74 kategoria 74.12.2 - usługi rachunkowo-księgowe, z wyłączeniem deklaracji podatkowych

oraz w zakresie odpadów powstałych w związku z prowadzeniem wyżej wymienionej działalności.

Jednocześnie należy wskazać, że Spółka prowadzi również w SSE niewielką działalność gospodarczą w zakresie nieobjętym Pierwszym Zezwoleniem podlegającą opodatkowaniu (między innymi sprzedaż towarów, lokaty bankowe). Spółka nie prowadzi natomiast żadnej działalności gospodarczej poza terenem SSE.

Spółka osiągnęła wymagany na podstawie Pierwszego Zezwolenia poziom utworzonych miejsc pracy w zadeklarowanym terminie do dnia 30 czerwca 2004 r. oraz wymagany poziom nakładów inwestycyjnych w terminie do dnia 31 grudnia 2006 r.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm., dalej: ustawa o CIT), w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 1994 r. Nr 123, poz. 600 z późn. zm., dalej: ustawa o SSE), Spółka kwalifikuje dochody z działalności gospodarczej objętej Pierwszym Zezwoleniem i prowadzonej na terenie SSE jako wolne od podatku.

Spółka prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą wyodrębnić łączny dochód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej: CIT) osiągany w związku z posiadanym zezwoleniem oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust. 1 ustawy o CIT w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tejże ustawy.

Aby utrzymać swoją pozycję na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku, Spółka zdecydowała się na realizację nowej inwestycji prowadzącej do wdrożenia produkcji szkła laminowanego. Planowane przedsięwzięcie polega na rozbudowie parku maszynowego Spółki na terenie istniejącego zakładu położonego na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W ramach projektu Spółka planuje zainstalowanie linii do produkcji szkła laminowanego. Celem projektu jest dywersyfikacja oferty produktów wytwarzanych w hucie. Inwestycja będzie wiązała się z poniesieniem określonych nakładów inwestycyjnych oraz utworzeniem określonej liczby nowych miejsc pracy. W związku z realizacją tej inwestycji, w dniu 17 czerwca 2010 r. Spółka uzyskała Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: Drugie Zezwolenie). Drugie Zezwolenie obowiązuje do 31 grudnia 2020 r.

Drugie Zezwolenie obejmuje prowadzenie przez Spółkę działalności gospodarczej na terenie Strefy, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa, w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie strefy określonych w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego (PKWiU 2008):

* 23.11 - szkło płaskie,

* 23.12 - szkło płaskie profilowane i poddane dalszej obróbce.

Ze względu na wejście w życie z dniem 1 stycznia 2009 r. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293) w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zakres działalności Spółki na potrzeby Drugiego Zezwolenia określony został na podstawie zmienionych kodów PKWiU 2008.

Niemniej jednak, zakresy działalności określonych w Pierwszym i Drugim Zezwoleniu są identyczne w zakresie podstawowej działalności operacyjnej prowadzonej na terenie SSE przez Spółkę. Są to następujące obszary (dalej określane łącznie jako: Działalność Podstawowa):

* działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie następujących wyrobów wytworzonych na terenie Strefy:

* szkło płaskie (kod 26.11 wg PKWiU 2004, kod 23.11 wg PKWiU 2008)

* szkło płaskie profilowane i poddane dalszej obróbce (kod 26.12 wg PKWiU 2004, kod 23.12 wg PKWiU 2008).

Pierwsze Zezwolenie obejmuje również dodatkową działalność nieobjętą zakresem Drugiego Zezwolenia, tj. działalność w zakresie usług przeładunku towarów, usług magazynowania i przechowywania towarów, usług rachunkowo-księgowych, z wyłączeniem deklaracji podatkowych oraz w zakresie odpadów powstałych w związku z prowadzeniem na terenie Strefy działalności wskazanej w zezwoleniu.

Niemniej jednak, w rzeczywistości Spółka prowadzi na terenie SSE jedynie Działalność Podstawową. Spółka pragnie zatem podkreślić, że na podstawie Pierwszego Zezwolenia zwalniała z opodatkowania jedynie dochód generowany w związku z Działalnością Podstawową prowadzoną na terenie SSE oraz dochód związany z odpadami powstałymi w związku z działalnością prowadzoną na terenie SSE. Podsumowując, zakres działalności gospodarczej zwalnianej z opodatkowania, która będzie przez Spółkę realizowana na terenie SSE na podstawie Drugiego Zezwolenia, będzie zbieżny z zakresem działalności zwalnianej przez Spółkę w oparciu o Pierwsze Zezwolenie.

Należy również wskazać, że zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 232, poz. 1548, dalej: Rozporządzenie SSE), maksymalna wielkość pomocy publicznej w odniesieniu do Drugiego Zezwolenia wynosić będzie 40% kosztów inwestycji określonych w Drugim Zezwoleniu.

W związku z prowadzeniem działalności na podstawie dwóch Zezwoleń, Spółka będzie prowadzić ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego Zezwolenia. Ewidencja ta umożliwi rozliczenie obydwu projektów pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu pomocy publicznej.

Spółka kalkulując dostępną pulę pomocy publicznej, uwzględniać będzie w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych różne poziomy intensywności pomocy wynikające z wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach każdego z Zezwoleń.

Spółka jest dużym przedsiębiorcą w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu (lub po wygaśnięciu Pierwszego Zezwolenia) - limit wynikający z Drugiego Zezwolenia... (pytanie Nr 2)

Zdaniem Spółki, po wyczerpaniu limitu zwolnienia dostępnego w ramach Pierwszego Zezwolenia (lub po jego wygaśnięciu), zwolnieniu podlegać będzie dochód z całej Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie Strefy do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej w ramach Drugiego Zezwolenia lub do wygaśnięcia Drugiego Zezwolenia.

W związku z uzyskaniem Drugiego Zezwolenia (w powiązaniu ze spełnieniem warunków określonych w tym Zezwoleniu) Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia dochodu w kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla obydwu Zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania.

Tak obliczona pula pomocy przysługująca Spółce będzie konsumowana przez dochód wolny od podatku, osiągany w zakresie określonym w Zezwoleniach (jak wskazano w stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym), Spółka zapewni odpowiednią ewidencję gwarantującą, że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej określony w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT nie zostanie przekroczony).

Z uwagi na to, że uprawnienie wynikające z Pierwszego Zezwolenia jest wcześniejsze, pierwotne w stosunku do Drugiego Zezwolenia, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie Pierwszego Zezwolenia, jednak nie dłużej niż do 8 sierpnia 2016 r., tj. do momentu wygaśnięcia Pierwszego Zezwolenia, Spółka będzie korzystała ze zwolnienia wynikającego z inwestycji, w związku z którą udzielone było Pierwsze Zezwolenie. Jednocześnie, po wygaśnięciu Pierwszego Zezwolenia lub po wykorzystaniu puli pomocy publicznej dla Pierwszego Zezwolenia, Spółka będzie mogła nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnego na podstawie Drugiego Zezwolenia (jednak nie dłużej niż do momentu wygaśnięcia Drugiego Zezwolenia).

Z uwagi na to, że zakres przedmiotowy Pierwszego i Drugiego Zezwolenia jest identyczny (w zakresie Działalności Podstawowej), po wygaśnięciu Pierwszego Zezwolenia nie zmienią się zasady kalkulacji dochodu zwolnionego i dochodu opodatkowanego.

Na marginesie powyższych argumentów Spółka wskazuje, że Jej podejście znajduje co do zasady potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w:

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 8 marca 2010 r. (sygn. IBPBI/2/423-1520/09/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 sierpnia 2009 r. (sygn. IBPBI/2/423-596/09/AM),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 maja 2009 r. (sygn. IBPBI/2/423-150/09/AM),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 31 października 2008 r. (sygn. ITPB3/423-414/08/MK),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 15 października 2008 r. (sygn. IBPB3/423-661/08/MO) oraz z dnia 13 października 2008 r. (sygn. IBPB3/423-894/08/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 1 października 2008 r. (sygn. IBPB3/423-585/08/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 3 marca 2008 r. (sygn. IBPB3/423-37/08/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach (winno być: interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie) z dnia 1 lutego 2008 r. (sygn. IP-PB3-423-426/07-3/KB).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.).

Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm., dalej "ustawa o p.d.o.p."), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ustawy o p.d.o.p., stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. Prowadzenie działalności gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej i wynikające stąd zwolnienie dochodów pochodzących z tej działalności jest pewnym wyjątkiem od zasady.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż w dniu 8 listopada 2000 r. Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Pierwsze Zezwolenie obowiązuje do dnia 8 sierpnia 2016 r. Zezwolenie to zostało zmienione decyzją z dnia 21 grudnia 2006 r. Aby utrzymać swoją pozycję na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku, Spółka zdecydowała się na realizację nowej inwestycji prowadzącej do wdrożenia produkcji szkła laminowanego. Planowane przedsięwzięcie polega na rozbudowie parku maszynowego Spółki na terenie istniejącego zakładu położonego na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W ramach projektu Spółka planuje zainstalowanie linii do produkcji szkła laminowanego. Celem projektu jest dywersyfikacja oferty produktów wytwarzanych w hucie. Inwestycja będzie wiązała się z poniesieniem określonych nakładów inwestycyjnych oraz utworzeniem określonej liczby nowych miejsc pracy. W związku z realizacją tej inwestycji, w dniu 17 czerwca 2010 r. Spółka uzyskała Drugie Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Drugie Zezwolenie obowiązuje do 31 grudnia 2020 r.

Ustawa o p.d.o.p. wprowadzając podział na działalność opodatkowaną oraz wyodrębnioną działalność zwolnioną nie nakazuje wydzielać różnych rodzajów działalności zwolnionej i traktować ich odrębnie - tym bardziej zatem nie ma obowiązku wydzielania w ramach działalności zwolnionej dochodów z poszczególnych projektów inwestycyjnych. Wobec tego, jeżeli dany rodzaj działalności jest objęty zezwoleniem i działalność Przedsiębiorcy spełnia wymogi ustawy i rozporządzeń dotyczących specjalnej strefy ekonomicznej oraz jednocześnie ogólny maksymalny dostępny poziom pomocy publicznej nie został wykorzystany, nie ma formalnych przeszkód do skorzystania z pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego.

Spółka, jako przedsiębiorca strefowy, będzie posiadać dwa zezwolenia na działalność w strefie, aby korzystać ze zwolnienia podatkowego, winna określić maksymalny dostępny poziom pomocy publicznej wygenerowany przez wszystkie swoje wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą oraz porównać go z wielkością pomocy już otrzymanej w jakiejkolwiek formie.

Obowiązek ustalania odrębnego wyniku podatkowego odnosi się tylko do sytuacji, kiedy ten sam podatnik prowadzi jednocześnie działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i poza nią. W związku z tym, Spółka korzystająca z kilku zezwoleń uprawniona jest do równoczesnego korzystania ze zwolnienia podatkowego będącego sumą kilku limitów pomocy publicznej. Ani przepisy strefowe, ani ustawy o p.d.o.p. nie wymagają wyodrębnienia wyniku podatkowego dla działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń z osobna - tak, aby odrębnie dla każdego zezwolenia monitorować poziom wykorzystywania dostępnego limitu. Stanowisko takie zostało już zawarte w interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 9 grudnia 2010 r. Znak IBPBI/2/423-1145/10/AK.

W konsekwencji, brak jest przeszkód, aby limit wielkości pomocy publicznej w stosunku do nowej inwestycji, został zsumowany z limitem pomocy publicznej określonym dla pierwszej inwestycji, a zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych obliczone w ten sposób objęło cały dochód Spółki uzyskany z działalności strefowej prowadzonej na podstawie dwóch zezwoleń (w granicach ww. limitu).

Reasumując, stanowisko Spółki należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Nadmienić należy, iż w sprawie będącym przedmiotem pytania Nr 1 wydano odrębną interpretację.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl