IBPBI/2/423-1231/12/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 grudnia 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-1231/12/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 3 lipca 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2012 r. (data wpływu do tut. BKIP 26 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia według jakiej metody należy przyporządkować Wnioskodawcy pozostałe do wykorzystania limity pomocy publicznej w formie zwolnień podatkowych wynikające z zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (część pytania oznaczonego we wniosku Nr 2) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2012 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia według jakiej metody należy przyporządkować Wnioskodawcy pozostałe do wykorzystania limity pomocy publicznej w formie zwolnień podatkowych wynikające z zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. (część pytania oznaczonego we wniosku Nr 2)

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej "SSE"). Udziałowcami Wnioskodawcy są X (dalej "Udziałowiec I"), spółka kapitałowa z siedzibą w Niemczech oraz Y (dalej "Udziałowiec II"), spółka kapitałowa z siedzibą na Malcie. Udziałowiec I posiada 6.237 udziałów Wnioskodawcy o łącznej wartości nominalnej 3.118.300 zł, a Udziałowiec II posiada 6.800 udziałów we Wnioskodawcy, o łącznej wartości nominalnej 3.400.000 zł. Kapitał zakładowy Wnioskodawcy wynosi zatem obecnie 6.518.500 zł.

W dniu 11 stycznia 2011 r. Wnioskodawca przejął spółkę Z Sp. z o.o., w drodze połączenia w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037; dalej "k.s.h."). Przed połączeniem, Spółka Z prowadziła działalność gospodarczą w zakresie produkcji felg aluminiowych do pierwszego montażu na rzecz producentów samochodów (...). Z kolei Wnioskodawca przed połączeniem z Z Sp. z o.o. prowadził działalność w zakresie produkcji felg aluminiowych wtórnego wyposażenia dla klientów indywidualnych (...).

Przed połączeniem Z Sp. z o.o. prowadziła działalność na terenie SSE na podstawie Zezwolenia z dnia 16 kwietnia 1998 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (dalej "Zezwolenie I") oraz na podstawie Zezwolenia z dnia 1 sierpnia 2000 r. na prowadzenie działalności na terenie SSE (dalej "Zezwolenie II").

Przed przejęciem Z Sp. z o.o., Wnioskodawca prowadził działalność na terenie SSE na podstawie Zezwolenia z dnia 3 października 2000 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (dalej "Zezwolenie III") oraz na podstawie Zezwolenia z dnia 12 grudnia 2007 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (dalej "Zezwolenie IV").

Połączenie z 11 stycznia 2011 r. miało na celu wykorzystania efektu synergii i usprawnienie prowadzenia działalności gospodarczej. Przed połączeniem Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach potwierdził w indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 września 2010 r. (Znak IBPBI/2/423-819/10/SD), że Wnioskodawca, w rezultacie połączenia, będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego opisanego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT w oparciu o posiadane przez siebie zezwolenia (tekst jedn.: Zezwolenie III i Zezwolenie IV) oraz o przejęte w ramach połączenia dwa zezwolenia wydane dla Z Sp. z o.o. (tekst jedn.: Zezwolenie I i Zezwolenie II).

W momencie połączenia, zarówno Wnioskodawca, jak i Z Sp. z o.o., byli dużymi przedsiębiorcami w rozumieniu odpowiednich przepisów unijnych oraz prowadzili działalność gospodarczą wyłącznie na terenie SSE.

Po połączeniu z Z Sp. z o.o., Wnioskodawca uzyskał kolejne Zezwolenie z dnia 13 stycznia 2011 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (dalej "Zezwolenie V") - w ramach Zezwolenia V realizowana jest inwestycja w postaci Lakierni, która będzie wykorzystywana do działalności w zakresie.... W związku z tym, aktualnie Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą na podstawie pięciu ważnych zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE (tekst jedn.: na podstawie Zezwolenia I, Zezwolenia II, Zezwolenia III, Zezwolenia IV i Zezwolenia V).

Działalność Wnioskodawcy będzie podzielona na dwa obszary biznesowe odpowiadające działalności Z Sp. z o.o. i Wnioskodawcy przed połączeniem obu spółek, tj. obszar... (dalej ".."), obejmujący produkcję felg aluminiowych wtórnego wyposażenia dla klientów indywidualnych (dawniej w Z Sp. z o.o.) oraz obszar... (dalej "...") obejmujący produkcję felg aluminiowych do pierwszego montażu na rzecz producentów samochodów (przed połączeniem z Z Sp. z o.o. jedyna działalność Wnioskodawcy).

Rzeczone obszary biznesowe będą w istocie niezależne od siebie jeżeli chodzi o klientów, materiały, produkty i personel. Produkcja na rzecz... i... odbywa się w dwóch odrębnych zakładach. Obszary biznesowe mają oddzielną strukturę organizacyjną, jak również są wyodrębnione finansowo, w tym posiadają odrębny budżet na poziomie rachunkowości zarządczej, prowadzą odrębną rachunkowość zarządcza oraz posiadają odrębne zasady sprawozdawczości. Każdy z obszarów działalności stanowi aktualnie zorganizowaną część przedsiębiorstwa Wnioskodawcy.

Jak wspomniano, przed przejęciem Z Sp. z o.o. przez Wnioskodawcę, majątek Wnioskodawcy stanowił zespół składników materialnych i niematerialnych wykorzystywanych do prowadzenia działalności w zakresie obszaru..., a majątek Z Sp. z o.o. stanowił zespół składników materialnych i niematerialnych wykorzystywanych do prowadzenia działalności zakresie obszaru....

Wynikające z treści zezwoleń oraz odpowiednich przepisów wymogi dotyczące utrzymania zatrudnienia, utrzymania własności składników majątku oraz utrzymania inwestycji w regionie, od których uzależniona jest możliwość korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego, zostały już spełnione w odniesieniu do Zezwolenia I, Zezwolenia II i Zezwolenia III. W przypadku Zezwolenia IV, warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego jest utrzymanie tzw. trwałości inwestycji do 30 czerwca 2014 r. W przypadku Zezwolenia V, warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego jest utrzymanie trwałości inwestycji do 30 września 2022 r.

Przed połączeniem, zarówno Z Sp. z o.o., jak i Wnioskodawca, korzystali ze zwolnienia podatkowego w ramach limitów pomocy publicznej przysługujących im na podstawie posiadanych przez poszczególne spółki zezwoleń. Po połączeniu Wnioskodawca wykorzystywał zwolnienie podatkowe w ramach jednego limitu pomocy publicznej, będącego sumą limitów pomocy publicznej wynikających ze wszystkich posiadanych przez Wnioskodawcę zezwoleń (tekst jedn.: Zezwoleń I, II, III, IV; inwestycja objęta Zezwoleniem V jest na ukończeniu). Niemniej jednak Wnioskodawca jest w stanie przyporządkować, na podstawie prowadzonych ewidencji, określone części dochodu zwolnionego od opodatkowania w latach ubiegłych, do poszczególnych zezwoleń (tekst jedn.: Zezwoleń I, II, III, IV).

W związku ze zmianą strategicznych planów grupy kapitałowej, do której należy Wnioskodawca (m.in. planowane pozyskanie inwestora zewnętrznego dla działalności prowadzonej przed połączeniem przez Z Sp. z o.o.), planowany jest podział Wnioskodawcy. Podział będzie przeprowadzony w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h., tj. w trybie podziału przez wydzielenie. Na spółkę nowo zawiązaną ("Spółka Nowo Zawiązana") przeniesiony zostanie obszar biznesowy AM, należący przed połączeniem do Wnioskodawcy. Zgodnie z planem podziału, składniki majątkowe, z którymi związane były wydatki inwestycyjne poczynione na podstawie Zezwolenia III i Zezwolenia IV, jak i same Zezwolenie III i Zezwolenie IV zostaną w ramach podziału przeniesione na Spółkę Nowo Zawiązaną. Z kolei pozostałe Zezwolenia (I, II i V) oraz składniki majątkowe, z którymi związane były wydatki inwestycyjne poczynione na podstawie Zezwolenia I, Zezwolenia II i Zezwolenia V pozostaną w majątku Wnioskodawcy. Zarówno zespół składników majątkowych pozostających u Wnioskodawcy, jak i zespół składników majątkowych przenoszonych na Spółkę Nowo Zawiązaną, będą stanowić zorganizowaną cześć przedsiębiorstwa (dalej: "ZCP") w rozumieniu przepisów ustawy o CIT oraz ustawy o VAT.

W związku z podziałem Wnioskodawcy i przypisaniem w planie podziału do Spółki Nowo Zawiązanej Zezwolenia III i IV, na Spółkę Nowo Zawiązaną zostanie przeniesiony również odpowiedni limit pomocy publicznej do wykorzystania w formie zwolnienia podatkowego.

Kapitał zakładowy Spółki Nowo Zawiązanej będzie wynosił 3.400.000 zł (trzy miliony czterysta tysięcy złotych). Kwota ta będzie mieć pokrycie w wartości zorganizowanej części przedsiębiorstwa Wnioskodawcy przenoszonej w ramach podziału do Spółki Nowo Zawiązanej - wartość bilansowa tej zorganizowanej części przedsiębiorstwa ustalono w planie podziału na kwotę 344.443.797 zł (trzysta czterdzieści cztery miliony czterysta czterdzieści trzy tysiące siedemset dziewięćdziesiąt siedem złotych). Kapitał zakładowy Spółki Nowo Zawiązanej będzie się dzielić na 6.800 równych i niepodzielnych udziałów o wartości nominalnej 500 PLN (pięćset złotych) każdy.

Po podziale, nastąpi rozdzielenie udziałowców, w wyniku czego Udziałowiec I będzie jedynym udziałowcem Wnioskodawcy, a Udziałowiec II, jedynym udziałowcem Spółki Nowo Zawiązanej. Udziały w Spółce Nowo Zawiązanej zostaną zatem przyznane tylko Udziałowcowi II - nastąpi to w dniu dokonania podziału Wnioskodawcy (wydzielenia części jej majątku), którym będzie dzień wpisania Spółki Nowo Zawiązanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, zgodnie z postanowieniami art. 530 § 21 art. 531 § 5 k.s.h.

Podział zostanie przeprowadzony wraz z obniżeniem kapitału zakładowego Wnioskodawcy o kwotę 3.400.000 zł. Obniżenie spowoduje umorzenie wszystkich 6.800 udziałów Udziałowca II w kapitale zakładowym Wnioskodawcy.

Parytet przydziału udziałów został ustalony w oparciu o wartość majątku Wnioskodawcy (według wartości księgowej poszczególnych składników tego majątku na dzień 31 sierpnia 2012 r.) a w szczególności wartość wydzielanej części majątku Wnioskodawcy ustaloną dla celów podziału, zgodnie z art. 534 § 2 pkt 3 k.s.h.

Stosunek wartości księgowych zorganizowanych części przedsiębiorstwa, które po podziale będą się znajdować odpowiednio u Wnioskodawcy i w Spółce Nowo Zawiązanej (ok. 48% do ok. 52%), będzie zatem odpowiadać aktualnemu stosunkowi wartości nominalnych udziałów Udziałowca I (ok. 48%) i Udziałowca II (ok. 52%) w kapitale zakładowym Wnioskodawcy.

W związku z podziałem Wnioskodawcy, żadnemu z aktualnych Udziałowców Wnioskodawcy nie zostaną przyznane dopłaty, o których mowa w art. 529 § 3 k.s.h.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Według jakiej metody należy przyporządkować Wnioskodawcy pozostałe do wykorzystania limity pomocy publicznej w formie zwolnień podatkowych wynikające z zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE... (część pytania oznaczonego we wniosku Nr 2)

Specjalne strefy ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach. W szczególności, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej "ustawa o CIT"), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm., dalej "ustawa o SSE").

Z kolei art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej "zezwoleniem". Zezwolenia na podstawie których Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą na terenie SSE, o których mowa w opisie zdarzenia przyszłego, są zezwoleniami w rozumieniu art. 16 ust. 1 ustawy o SSE.

Limit pomocy publicznej przysługujący Wnioskodawcy na podstawie wszystkich zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (Zezwolenia I-V), który pozostał do wykorzystania w formie zwolnień podatkowych (obliczony na dzień poprzedzający podział Wnioskodawcy), będzie po podziale przysługiwać Wnioskodawcy w częściach wynikających z przypisania Wnioskodawcy składników majątku będących podstawą do ustalenia wysokości takiej pomocy publicznej.

W tym celu, w pierwszej kolejności zostanie obliczony limit dostępnej pomocy publicznej (po zdyskontowaniu) przysługującej Wnioskodawcy na dzień poprzedzający podział Wnioskodawcy. Następnie zostanie ustalona wartość wszystkich wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę lub Z Sp. z o.o. na podstawie wszystkich zezwoleń na działalność w SSE (Zezwolenia I - V) i wpływających na wysokość dostępnej pomocy publicznej - kwota ta zostanie zdyskontowana na dzień poprzedzający podział Wnioskodawcy. Następnie z ww. wartości nakładów inwestycyjnych zostaną wyodrębnione wydatki poniesione na podstawie Zezwolenia III i Zezwolenia IV.

Zgodnie z art. 93c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 3 lipca 2012 r. poz. 749 z późn. zm., dalej "OP"), osoby prawne przejmujące lub osoby prawne powstałe w wyniku podziału wstępują, z dniem podziału lub z dniem wydzielenia, we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki osoby prawnej dzielonej pozostające w związku z przydzielonymi im, w planie podziału, składnikami majątku.

Na gruncie powyżej sformułowanej zasady, organy podatkowe uznają za właściwą metodę przypisania spółkom dzielonym i nowo zawiązanym (lub przejmującym w toku podziału), przysługujących w związku z zezwoleniami na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej limitów pomocy publicznej do wykorzystania w formie zwolnienia podatkowego, metodę polegającą na przypisaniu tych limitów w proporcji, w jakiej pozostają względem siebie wartości nabycia składników majątkowych stanowiących podstawę wyliczenia limitów pomocy publicznej, przypadające w planie podziału poszczególnym spółkom.

Pogląd taki wyrażono w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach:

* z dnia 26 listopada 2011 r., Znak IBPBI/2/423-1090/08/MO,

* z dnia 27 kwietnia 2010 r., Znak IBPBI/2/423-124/09/MO.

W związku z powyższym, wynikające z zezwoleń (Zezwolenia I-V) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE limity pomocy publicznej do wykorzystania w formie zwolnienia podatkowego (zdyskontowane na dzień poprzedzający podział), będą po podziale przysługiwały Wnioskodawcy w wysokości wynikającej z przypisania Wnioskodawcy całego przysługującego aktualnie Wnioskodawcy limitu w proporcji, w jakiej pozostają względem siebie zdyskontowane na dzień poprzedzający podział wartości nabycia składników majątkowych stanowiących podstawę wyliczenia limitów pomocy publicznej, przypadające w planie podziału Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.).

Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Przepisy wprowadzające zwolnienie z opodatkowania, będące odstępstwem od zasady powszechności opodatkowania, muszą być interpretowane zgodnie z ich literalnym brzmieniem. Mając na względzie powyższą zasadę należy stwierdzić, że na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej "u.p.d.o.p."), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 u.p.d.o.p., stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że w związku ze zmianą strategicznych planów grupy kapitałowej, do której należy Wnioskodawca, planowany jest podział Wnioskodawcy. Podział będzie przeprowadzony w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h., tj. w trybie podziału przez wydzielenie. Na spółkę nowo zawiązaną ("Spółka Nowo Zawiązana") przeniesiony zostanie obszar biznesowy AM, należący przed połączeniem do Wnioskodawcy. Zgodnie z planem podziału, składniki majątkowe, z którymi związane były wydatki inwestycyjne poczynione na podstawie Zezwolenia III i Zezwolenia IV, jak i same Zezwolenie III i Zezwolenie IV zostaną w ramach podziału przeniesione na Spółkę Nowo Zawiązaną. Z kolei pozostałe Zezwolenia (I, II i V) oraz składniki majątkowe, z którymi związane były wydatki inwestycyjne poczynione na podstawie Zezwolenia I, Zezwolenia II i Zezwolenia V pozostaną w majątku Wnioskodawcy. Zarówno zespół składników majątkowych pozostających u Wnioskodawcy, jak i zespół składników majątkowych przenoszonych na Spółkę Nowo Zawiązaną, będą stanowić zorganizowaną cześć przedsiębiorstwa (dalej: "ZCP") w rozumieniu przepisów ustawy o CIT.

W tak przedstawionym zdarzeniu przyszłym wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia według jakiej metody należy przyporządkować Wnioskodawcy pozostałe do wykorzystania limity pomocy publicznej w formie zwolnień podatkowych wynikające z zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Podział nakładów inwestycyjnych dających prawo do zwolnienia podatkowego będzie się wiązał z podziałem składników majątku. Podział wydatków stanowiących podstawę do określania limitu pomocy publicznej zostanie dokonany poprzez ich przypisanie do składników majątku przechodzących do nowej spółki oraz pozostających w spółce dzielonej. Limit, zarówno wykorzystany jak i maksymalny, zwolnienia będzie więc wynikał z planu podziału. Sposób podziału dotychczas wykorzystanej, przez spółkę dzieloną, pomocy publicznej powinien być dokonany proporcjonalnie do wartości nabycia składników majątkowych stanowiących podstawę określania limitu pomocy publicznej, które zgodnie z planem podziału pozostaną w spółce dotychczasowej oraz przejdą do nowo zawiązanej spółki.

Mając na uwadze wyżej cytowane przepisy oraz przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż wynikające z zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej limity pomocy publicznej do wykorzystania w formie zwolnienia podatkowego (zdyskontowane na dzień poprzedzający podział), będą po podziale przysługiwały Wnioskodawcy w wysokości wynikającej z przypisania Wnioskodawcy całego przysługującego aktualnie Wnioskodawcy limitu w proporcji, w jakiej pozostają względem siebie zdyskontowane na dzień poprzedzający podział wartości nabycia składników majątkowych stanowiących podstawę wyliczenia limitów pomocy publicznej, przypadające w planie podziału Wnioskodawcy.

Stanowisko Wnioskodawcy jest zatem prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Nadmienia się, iż w sprawie będącej przedmiotem pytania oznaczonego we wniosku Nr 1 wydano odrębną interpretację.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl