IBPBI/2/423-1160/13/MO

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 września 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-1160/13/MO

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 czerwca 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 17 czerwca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych w wysokości wartości refundacji, jako zwrotu wydatków poniesionych na nabycie środków trwałych (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2013 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych w wysokości wartości refundacji, jako zwrotu wydatków poniesionych na nabycie środków trwałych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka zarządzająca Portem Lotniczym jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka rozlicza się z podatku dochodowego od osób prawnych w formie uproszczonych zaliczek zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. W dniu 31 lipca 2012 r. Spółka podpisała ze Skarbem Państwa - C. umowę o dofinansowanie w ramach działania 6.3-4 Rozwój sieci lotniczej (...) priorytetu VI " (...)" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Przedmiotem umowy jest udzielenie Beneficjentowi, tzn. Spółce dofinansowania na realizację Projektu "...". Poprzez dofinansowanie należy rozumieć płatności udzielone Beneficjentowi na podstawie niniejszej Umowy. Płatnikiem płatności (podmiotem dokonującym wypłaty dofinansowania na rzecz Beneficjenta) jest Bank.... W ramach projektu Spółka realizuje dwa zadania budowa płyt postojowych, budowa nowej drogi startowej wraz z niezbędną infrastrukturą, które są objęte dofinansowaniem. W wyniku powyższych działań powstały już środki trwałe, od których Spółka dokonuje odpisów amortyzacyjnych, jak również powstaną środki trwałe, od których następnie w przyszłości Spółka będzie dokonywała odpisów amortyzacyjnych. Do już powstałych środków trwałych Spółka otrzymała częściowe dofinansowanie. Ponadto Spółka przewiduje, iż do środków trwałych, które zostaną oddane do użytkowania i będą amortyzowane uzyska dofinansowanie w postaci refundacji tzn. poniesione wydatki będą zwracane po rozpoczęciu dokonywania odpisów amortyzacyjnych. W umowie o dofinansowanie odnośnie wysokości dofinansowania zapisano, iż: "1. Beneficjentowi udzielone zostanie dofinansowanie na realizacje Projektu, obliczone przy uwzględnieniu stopy dofinansowania Projektu, w kwocie nie większej niż PLN (słownie:...), w tym 0% tej kwoty tytułem dotacji celowej oraz 100% tej kwoty tytułem płatności. Kwota dofinansowania jest uzależniona od wartości wydatków kwalifikowanych poniesionych w toku realizacji projektu i zatwierdzonych przez Instytucje Wdrażającą zgodnie z obowiązującymi w systemie realizacji PO IiŚ dokumentami".

Zgodnie ze szczegółowym opisem priorytetów Programu Infrastruktura i Środowisko Spółka może uzyskać maksymalne dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowanych na podstawie wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spółka zna planowany poziom maksymalnego dofinansowania, jednak faktycznie otrzymany poziom dofinansowania może różnić się od planowanego tzn. może być mniejszy niż 50%. Raz na kwartał Spółka składa wniosek o dofinansowanie do C.-u, które następnie jest weryfikowany w ciągu 60 dni od daty złożenia. Warunkiem otrzymania refundacji jest udokumentowanie poniesienia wydatku. W związku z powyższym elementem tego wniosku są zapłacone przez Spółkę faktury VAT dla wykonawcy (terminy zapłaty faktur są od 30 do 90 dni od daty otrzymania faktury). C. weryfikując wniosek o płatność może przekazać dokumenty do kontroli, w wyniku której może zostać obniżony poziom dofinansowania do danej umowy (z wykonawcą) np. wyłączając dany wydatek jako niekwalifikowalny. Spółka zakłada, że ostateczny poziom dofinansowania będzie stanowił maksymalnie 50% dofinansowania kosztów kwalifikowanych.

Reasumując, w ramach projektu 6.3 - 4:

* Spółka zawarła umowę o dofinansowanie,

* część składników majątku wytwarzanych (nabytych) przez Spółkę w ramach projektu 6.3.-4 nie zostało jeszcze oddanych do używania, w przyszłości stanowić będą środki trwałe podlegające amortyzacji,

* część wytworzonych (nabytych) składników majątku stanowi już środki trwałe, od których Spółka dokonuje odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów,

* do powstałych środków trwałych Spółka otrzymała już częściowe dofinansowanie (część środków pieniężnych wpłynęła na rachunek bankowy Spółki), pozostałą część środków pieniężnych z dofinansowania Spółka przewiduje, iż otrzyma w przyszłości,

* Spółka zna planowany poziom maksymalnego dofinansowania, jednak faktyczny poziom dofinansowania będzie znany dopiero po otrzymaniu środków pieniężnych.

Płatnikiem płatności (podmiotem dokonującym wypłaty dofinansowania na rzecz Beneficjenta) jest Bank....

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy w ramach projektu 6.3-4 "..." Spółka powinna - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wyłączać z kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne (uprzednio zaliczone w koszty uzyskania przychodu) w części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na wytworzenie lub nabycie tych środków pokrytych dofinansowaniem wolnym od podatku dochodowego w miesiącu jego otrzymania (na bieżąco - bez korekty okresów poprzednich, w których odpisy te stanowiły koszty uzyskania przychodu), czy też Spółka powinna:

* w stosunku do środków trwałych, od których są już dokonywane odpisy amortyzacyjne, dokonać korekty wstecz odpisów amortyzacyjnych zaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów w części wartości odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej poniesionym nakładom, które zostaną pokryte dofinansowaniem na podstawie planowanego poziomu dofinansowania i następnie co miesiąc dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych w miesiącach, których one dotyczą na poziomie planowanego dofinansowania,

* w stosunku do środków trwałych, od których są już dokonywane odpisy amortyzacyjnej, a zostało otrzymane częściowo dofinansowanie (środki pieniężne wpłynęły na rachunek bankowy Spółki), dokonać korekty wstecz odpisów amortyzacyjnych zaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów w części wartości odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej poniesionym nakładom, które zostaną pokryte dofinansowaniem na podstawie planowanego poziomu dofinansowania i następnie co miesiąc dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych w miesiącach, których one dotyczą na poziomie planowanego dofinansowania,

* w stosunku do środków trwałych, które zostaną oddane do użytkowania przed wpływem środków na rachunek bankowy na podstawie założonego (planowanego) poziomu dofinansowania - wyłączać z kosztów uzyskania przychodu tę cześć odpisów amortyzacyjnych (w trakcie dokonywania ich amortyzacji, co miesiąc - po oddaniu do użytkowania), co do których Spółka otrzyma w przyszłości dofinansowanie - od części, która będzie odpowiadać poniesionym wydatkom na wytworzenie lub nabycie tych środków trwałych zakładając, iż zostaną one Spółce zwrócone w wysokości planowanego dofinansowania... (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

Zdaniem Spółki, konsekwencją zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych przychodu z tytułu dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, priorytetu VI " (...)" na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych jest wyłączenie z kosztów uzyskania przychodu tej ich części, która została pokryta tym dofinansowaniem. Stosownie do art. 16 ust. 1 pkt 58 powołanej ustawy, za koszty uzyskania przychodów nie uważa się wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52 i 53 lub ze środków, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.).

Dodatkowo zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. nie uważa się za koszty uzyskania przychodu odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisów amortyzacyjnych) dokonywanych według zasad określonych w art. 16a-16m, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym lub zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie. Przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych nie regulują sposobu postępowania w przypadku, gdy podatnik otrzymuje dofinansowanie (dotację) wolne od podatku, po rozpoczęciu dokonywania amortyzacji środka trwałego, który został objęty dofinansowaniem (refundacja). Spółka zgodnie z poglądami wyrażonymi m.in. w interpretacjach: Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach o sygn. IBPBI/2/423-1514/10/CzP z dnia 4 listopada 2010 r., Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu o sygn. ILPB3/423-168/09-2/JG z dnia 18 maja 2009 r., interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie o sygn. 1401/PD-006-449/06/WD z dnia 7 listopada 2006 r. zaliczała w całości do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, które zostaną w przyszłości objęte dofinansowaniem stanowiącym przychód wolny od podatku. W momencie otrzymania dofinansowania (na rachunek bankowy Spółki) dokonane odpisy amortyzacyjne zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na bieżąco (bez korekty okresów poprzednich, w których odpisy te stanowiły w całości koszty uzyskania przychodu) Spółka wyłączała z kosztów uzyskania przychodów w części, która odpowiadała wydatkom na wytworzenie lub nabycie środków trwałych pokrytym z tego dofinansowania. Powyższy sposób postępowania nie jest jednak obecnie akceptowany przez organy podatkowe na co wskazują m.in. interpretacje indywidualne: Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach o sygn. IBPBI/2/423-1397/12/MO z dnia 15 listopada 2012 r., Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie o sygn. IPPB5/423-524/12-2/AS z dnia 12 września 2012 r.

Biorąc pod uwagę obecne stanowisko organów podatkowych w opinii Spółki w przedstawionym stanie faktycznym należy:

* w stosunku do środków trwałych, które zostaną oddane do używania przed wpływem środków pieniężnych z dofinansowania na rachunek bankowy Spółki, dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych (w tych miesiącach - okresach - których one dotyczą) na poziomie planowanej wysokości procentowego dofinansowania danego środka trwałego, tzn. Spółka amortyzując dany środek trwały po oddaniu do użytkowania nie będzie uwzględniać co miesiąc w kosztach uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych, która zostanie objęta planowanym dofinansowaniem stanowiącym przychód wolny od podatku. Jednak w momencie faktycznego otrzymywania dofinansowania Spółka dokona stosownej wstecznej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania,

* w stosunku do środków trwałych, od których są już dokonywane odpisy amortyzacyjne, a zostało otrzymane częściowo dofinansowanie (częściowo środki pieniężne wpłynęły na rachunek bankowy Spółki), dokonać korekty wstecznej odpisów amortyzacyjnych zaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów w części wartości odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej poniesionym nakładom, które zostaną pokryte dofinansowaniem na podstawie planowanego poziomu dofinansowania i następnie co miesiąc dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych w miesiącach, których one dotyczą na poziomie planowanego dofinansowania. W momencie faktycznego otrzymania dofinansowania Spółka dokona stosownej wstecznej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania,

* w stosunku do środków trwałych, od których są już dokonywane odpisy amortyzacyjne, dokonać korekty wstecznej odpisów amortyzacyjnych zaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów w części wartości odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej poniesionym nakładom, które zostaną pokryte dofinansowaniem na podstawie planowanego poziomu dofinansowania i następnie co miesiąc dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych w miesiącach, których one dotyczą również na poziomie planowanego dofinansowania.

W momencie faktycznego otrzymania dofinansowania Spółka dokona stosownej wstecznej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, iż w interpretacji indywidualnej z dnia.... września 2013 r. Znak IBPBI/2/423-703/13/MO Dyrektor Izby Skarbowej, działając w imieniu Ministra Finansów, uznał za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych środków pochodzących z dofinansowania otrzymanego w ramach priorytetu "Drogowa i lotnicza sieć (...)" programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko 2007-2013". Przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych w wysokości wartości refundacji, jako zwrotu wydatków poniesionych na nabycie środków trwałych.

Jak wynika z opisu stanu faktycznego Spółka w dniu 31 lipca 2012 r. podpisała umowę o dofinansowanie w ramach działania 6.3-4 Rozwój sieci lotniczej (...) priorytetu VI " (...)" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. W ramach tego programu część składników majątku wytwarzanych (nabytych) przez Spółkę nie zostało jeszcze oddanych do używania, natomiast część wytworzonych (nabytych) składników majątku stanowi już środki trwałe, od których Spółka dokonuje odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów. Do powstałych środków trwałych Spółka otrzymała już częściowe dofinansowanie, pozostałą część środków pieniężnych z dofinansowania Spółka przewiduje, iż otrzyma w przyszłości. Ponadto Spółka zna planowany poziom maksymalnego dofinansowania, jednak faktyczny poziom dofinansowania będzie znany dopiero po otrzymaniu środków pieniężnych. Płatnikiem dofinansowania jest Bank....

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej: "ustawy o p.d.o.p."), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 (...).

Powyższe oznacza, że wszystkie poniesione wydatki, po wyłączeniu wydatków enumeratywnie wymienionych w przywołanym art. 16 ust. 1 ustawy o p.d.o.p., mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, o ile pozostają w związku przyczynowo - skutkowym z osiąganymi przychodami, w tym służą zabezpieczeniu funkcjonowania źródła przychodów.

Kosztami uzyskania przychodów są zatem wszelkie racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, których celem jest osiągnięcie przychodów bądź zabezpieczenie lub zachowanie źródła przychodów i to zarówno w zakresie kosztów bezpośrednio, jak i pośrednio związanych z uzyskiwanymi przychodami.

Na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o p.d.o.p., kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a-16m, z uwzględnieniem art. 16.

Zgodnie z art. 16a ust. 1 ustawy o p.d.o.p., amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

* budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,

* maszyny, urządzenia i środki transportu,

* inne przedmioty

- o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

Stosownie do art. 16h ust. 1 pkt 1 ustawy o p.d.o.p., odpisów amortyzacyjnych dokonuje się od wartości początkowej środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, z zastrzeżeniem art. 16k, począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym ten środek lub wartość wprowadzono do ewidencji, z zastrzeżeniem art. 16e, do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór; suma odpisów amortyzacyjnych obejmuje również odpisy, których zgodnie z art. 16 ust. 1 nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.

Natomiast w myśl art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy o p.d.o.p., nie uważa się za koszty uzyskania przychodów odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad określonych w art. 16a-16m, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

Zatem, wszelkie dotacje, subwencje, dopłaty, otrzymane środki pieniężne stanowiące zwrot poniesionych wydatków na nabycie lub wytworzenie środków trwałych objęte są zakresem przedmiotowym powyżej art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy o p.d.o.p.

Przepisy ustawy o p.d.o.p. nie określają szczególnych zasad dokonywania korekt kosztów uzyskania przychodów. Należy zauważyć, iż otrzymanie refundacji nie zmienia momentu poniesienia i potrącenia kosztu, a jedynie wpływa na wysokość kosztu bądź też całkowite wykluczenie wydatku z kosztów podatkowych. Zatem korekty kosztów powinny odnosić się do tych okresów rozliczeniowych, w których koszty te były ujęte w rachunku podatkowym. Nie powinno mieć znaczenia, czy zostały one poniesione przed, czy po przyznaniu dotacji, bo nie ma przepisu, który uzależniałby zaliczanie tych wydatków do kosztów od tego rodzaju okoliczności.

Ponadto należy zauważyć, iż zaliczenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów jest uprawnieniem podatnika, a nie jego obowiązkiem. Zatem podatnik może, a nie musi zaliczyć poniesiony wydatek do kosztów uzyskania przychodów (bezpośrednio, czy też poprzez odpisy amortyzacyjne), przy spełnieniu pozostałych warunków, o których mowa w ustawie o p.d.o.p.

Tym samym stanowisko Spółki w myśl, którego:

* w stosunku do środków trwałych, które zostaną oddane do używania przed wpływem środków pieniężnych z dofinansowania na rachunek bankowy Spółki, dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych (w tych miesiącach - okresach - których one dotyczą) na poziomie planowanej wysokości procentowego dofinansowania danego środka trwałego, tzn. Spółka amortyzując dany środek trwały po oddaniu do użytkowania nie będzie uwzględniać co miesiąc w kosztach uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych, która zostanie objęta planowanym dofinansowaniem stanowiącym przychód wolny od podatku. Jednak w momencie faktycznego otrzymywania dofinansowania Spółka dokona stosownej wstecznej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania,

* w stosunku do środków trwałych, od których są już dokonywane odpisy amortyzacyjne, a zostało otrzymane częściowo dofinansowanie (częściowo środki pieniężne wpłynęły na rachunek bankowy Spółki), dokonać korekty wstecznej odpisów amortyzacyjnych zaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów w części wartości odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej poniesionym nakładom, które zostaną pokryte dofinansowaniem na podstawie planowanego poziomu dofinansowania i następnie co miesiąc dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych w miesiącach, których one dotyczą na poziomie planowanego dofinansowania. W momencie faktycznego otrzymania dofinansowania Spółka dokona stosownej wstecznej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania,

* w stosunku do środków trwałych, od których są już dokonywane odpisy amortyzacyjne, dokonać korekty wstecznej odpisów amortyzacyjnych zaliczonych uprzednio do kosztów uzyskania przychodów w części wartości odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej poniesionym nakładom, które zostaną pokryte dofinansowaniem na podstawie planowanego poziomu dofinansowania i następnie co miesiąc dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych w miesiącach, których one dotyczą również na poziomie planowanego dofinansowania.

należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, iż w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1 i 3-4 wydano odrębne interpretacje indywidualne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl