IBPBI/2/423-1075/13/AP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 listopada 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-1075/13/AP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 12 sierpnia 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 14 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym 4 listopada 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia do SKA wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 sierpnia 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia do SKA wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 22 października 2013 r. Znak IBPBI/2/423-1075/13/AP wezwano Wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 4 listopada 2013 r. W uzupełnieniu wniosku Spółka wskazała, iż oczekuje wydania interpretacji jedynie w zakresie ustalenia, czy w związku z wniesieniem do SKA wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu powstanie przychód podatkowy, a fragment wniosku dotyczący kosztów uzyskania przychodów miał na celu jedynie nawiązanie do podstawowego zagadnienia.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka należy do Grupy Kapitałowej, której głównym przedmiotem działalności jest dystrybucja sprzętu RTV i AGD. Sprzedaż sprzętu RTV i AGD dokonywana jest za pośrednictwem sieci dystrybucji działającej pod marką handlową. Właścicielem praw do znaku towarowego (marki handlowej) jest Spółka.

W ramach Spółki istnieje wyodrębniony Dział Marketingu, który pełni samodzielnie funkcje związane z zarządzaniem znakiem towarowym i marką handlową oraz nadzorowaniem i koordynowaniem działalności Grupy Kapitałowej w zakresie:

* opracowywania strategii reklamy i promocji marki handlowej;

* dostosowywania podejmowanych działań promocyjno-reklamowych do aktualnie panujących trendów rynkowych;

* budowania wizerunku marki handlowej oraz podejmowania działań zmierzających do wzrostu rozpoznawalności marki handlowej;

* intensyfikacji sprzedaży produktów w sieci dystrybucji działającej pod marką handlową;

* współpracy z agencjami reklamowymi i innymi podmiotami zewnętrznymi;

* prowadzenia badań konsumenckich i analiz rynku.

W ramach swojej działalności Dział Marketingu zajmuje się ponadto poborem oraz ewidencjonowaniem opłat licencyjnych od podmiotów z Grupy Kapitałowej za prawo do korzystania ze znaku towarowego na podstawie umów licencyjnych zawartych pomiędzy Spółką a pozostałymi podmiotami z Grupy Kapitałowej.

W Dziale Marketingu zatrudnieni są pracownicy posiadający wiedzę i doświadczenie umożliwiające realizację zadań i funkcji do których został powołany Dział Marketingu. Pracownicy Działu Marketingu wykonują swoje obowiązki pod kierunkiem Dyrektora Działu Marketingu.

Dział Marketingu wyposażony jest w składniki niezbędne do prowadzenia działalności, tj.:

* środki trwałe oraz wyposażenie (sprzęt IT, meble, telefony i pozostałe wyposażenie biura);

* wartości niematerialne i prawne (licencje na programy komputerowe wykorzystywane przez Dział Marketingu, a także prawo własności przemysłowej w rozumieniu ustawy z 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej w postaci prawa ochronnego na znak towarowy);

* środki pieniężne niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej przez Dział Marketingu.

Do Działu Marketingu przypisana jest również umowa na najem powierzchni biurowej wykorzystywanej przez ten Dział.

Do Działu Marketingu alokowane są ponadto zobowiązania związane z jego funkcjonowaniem, tj.:

* zobowiązania z tytułu licencji na programy komputerowe oraz z tytułu innych towarów i usług niezbędnych w bieżącej działalności Działu Marketingu, w tym w szczególności z tytułu najmu powierzchni biurowej.

* zobowiązanie z tytułu pożyczki, która została zaciągnięta m.in. na zakup prawa do znaku towarowego;

* zobowiązania z tytułu wypłaty wynagrodzeń pracownikom Działu Marketingu.

Wyodrębnienie Działu Marketingu w strukturze organizacyjnej Spółki zostało potwierdzone Uchwałą Zarządu Spółki.

W ramach Spółki prowadzona jest ponadto ewidencja rachunkowa na podstawie wydzielonych kont w systemie finansowo-księgowym Spółki, która umożliwia szczegółowe określenie sytuacji finansowej Działu Marketingu, w tym w szczególności przychodów z tytułu opłat za znak towarowy, kosztów ponoszonych przez Działu Marketingu, a także należności i zobowiązań.

Z uwagi na planowane zmiany w modelu funkcjonowania Grupy Kapitałowej planowane jest przeniesienie działalności wykonywanej obecnie przez Dział Marketingu do podmiotu trzeciego. W tym celu, Spółka dokona aportu Działu Marketingu do spółki komandytowo-akcyjnej (dalej: "SKA").

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wniesienie do SKA wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci Działu Marketingu nie spowoduje u Spółki powstania przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem CIT.

Zdaniem Spółki, przedmiotem wkładu niepieniężnego (aportu) do SKA będzie zorganizowana część przedsiębiorstwa (dalej: "ZCP"), a wniesienie do SKA wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci Działu Marketingu stanowiącego ZCP nie spowoduje u Spółki powstania przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem CIT.

1) Dział Marketingu jako ZCP

W ocenie Spółki, przedmiotem aportu do SKA będzie ZCP w postaci Działu Marketingu, gdyż zdaniem Spółki Dział Marketingu spełnia wszelkie przesłanki warunkujące uznanie go za ZCP w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm. - zwanej dalej "ustawa CIT").

Zgodnie z art. 4a pkt 4 ustawy CIT, pod pojęciem ZCP rozumie się organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

W opinii Spółki, z powyższej definicji wynika, iż aby zespół składników majątku przedsiębiorstwa (wraz z zobowiązaniami) mógł zostać uznany za ZCP, muszą zostać spełnione łącznie następujące przesłanki:

* musi istnieć zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania;

* zespół ten musi być organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie;

* składniki te muszą być przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych;

* zespół tych składników może stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze.

Zdaniem Spółki, ZCP nie jest jedynie sumą poszczególnych składników majątku przedsiębiorstwa, lecz pewnym zorganizowanym zespołem składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań), przy pomocy których można realizować określone zadania gospodarcze.

Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w stanowiskach organów podatkowych, przykładowo w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 27 kwietnia 2012 r. (sygn. ITPP2/443-156/12/PS) oraz w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 29 lutego 2012 r. (sygn. IBPP2/443-1295/11/BW).

Biorąc pod uwagę ustawową definicję ZCP, w ocenie Spółki nie ulega wątpliwości, że przedmiotem wkładu niepieniężnego (aportu) do SKA będzie ZCP w postaci Działu Marketingu. Dział Marketingu stanowi bowiem zorganizowany zespół składników materialnych i niematerialnych w postaci:

* środków trwałych oraz wyposażenia;

* wartości niematerialnych i prawnych;

* należności z tytułu opłat licencyjnych za znak towarowy;

* umów licencyjnych na znak towarowy, których stroną są inne podmioty z Grupy Kapitałowej;

* umowy na najem powierzchni biurowej wykorzystywanej przez Dział Marketingu;

* środków pieniężnych;

* wiedzy związanej z wykonywaniem funkcji Działu Marketingu, która jest w posiadaniu pracowników zatrudnionych w Dziale Marketingu).

W skład ZCP wchodzą również zobowiązania z tytułu:

* licencji na programy komputerowe oraz z tytułu innych towarów i usług nabywanych przez Dział Marketingu, w tym w szczególności najmu powierzchni biurowej wykorzystywanej przez Dział Marketingu;

* wypłaty wynagrodzeń pracownikom Działu Marketingowego;

* zobowiązanie z tytułu pożyczki na nabycie znaku towarowego.

Z definicji ZCP wskazanej w art. 4a pkt 4 ustawy CIT wynika ponadto, iż warunkiem niezbędnym do uznania zespołu składników materialnych i niematerialnych za ZCP jest wydzielenie tego zespołu w istniejącym przedsiębiorstwie Spółki, które to wydzielenie powinno zachodzić na trzech płaszczyznach: organizacyjnej, finansowej oraz funkcjonalnej. Ponadto dla spełnienia definicji ZCP koniecznym jest, aby ZCP nie tylko prowadził określone działania gospodarcze, lecz także był zdolny do prowadzenia tych działań samodzielnie, w razie wydzielenia go ze struktur dotychczasowego przedsiębiorstwa.

Wyodrębnienie organizacyjne.

Ustawa CIT nie wskazuje, co należy rozumieć przez wyodrębnienie organizacyjne. W opinii Spółki, o wyodrębnieniu organizacyjnym zorganizowanej części ze struktur przedsiębiorstwa powinny świadczyć odpowiednie zapisy statutu, regulaminu, zarządzenia lub innego aktu o podobnym charakterze. W praktyce zatem o wyodrębnieniu organizacyjnym powinno świadczyć samodzielne występowanie danego zespołu składników majątkowych w strukturze przedsiębiorstwa.

Powyższe stanowisko potwierdza m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 27 czerwca 2013 r. (sygn. IBPBI/2/423-367/13/MS), który wskazał, iż o wyodrębnieniu organizacyjnym można mówić, gdy zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowi odrębną jednostkę organizacyjną w strukturze tego przedsiębiorstwa, np. dział, wydział, oddział, itp. Takie organizacyjne wydzielenie powinno być dokonane na podstawie statutu, regulaminu lub aktu o podobnym charakterze.

Analogiczne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z 5 grudnia 2012 r. (sygn. ITPB3/423-551/12/DK), a także Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 19 listopada 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-1006/12/PP).

W ocenie Spółki, w oparciu o powyższe przesłanki można uznać, iż Dział Marketingu jest organizacyjnie wyodrębniony w przedsiębiorstwie Spółki. O wyodrębnieniu tym świadczy sam fakt istnienia Działu Marketingu w ramach struktury Spółki. Dział Marketingu stanowi bowiem odrębną jednostkę organizacyjną w Spółce, co zostało potwierdzone w drodze stosownej Uchwały Zarządu Spółki.

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, należy uznać, iż Dział Marketingu spełnia wszelkie wymogi związane z wyodrębnieniem organizacyjnym w ramach Spółki dla uznania go za ZCP na gruncie ustawy CIT.

Wyodrębnienie finansowe.

Należy podkreślić, iż ustawa CIT nie wskazuje również, co należy rozumieć przez wyodrębnienie finansowe, w szczególności, czy konieczne jest prowadzenie odrębnych ksiąg rachunkowych, czy sporządzanie bilansów.

W orzecznictwie i doktrynie przyjmuje się, iż wyodrębnienie finansowe nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Ponadto, jak wskazał Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 19 stycznia 2011 r., (sygn. IPPB5/423-797/10-4/DG), wyodrębnienie finansowe najlepiej realizowane jest poprzez odpowiednie prowadzenie ewidencji rachunkowej danego przedsiębiorstwa pozwalające na przyporządkowanie majątku, przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a ściślej do realizowanych przez nią zadań gospodarczych.

Zdaniem Spółki, w świetle powyższego, warunkiem wystarczającym do spełnienia przesłanki wyodrębnienia finansowego jest możliwość przyporządkowania do ZCP aktywów i pasywów oraz odpowiadających im przychodów i kosztów generowanych przez ZCP na podstawie ewidencji księgowej. Spółka wskazała, iż istnieje ewidencja rachunkowa pozwalająca określić jaka część aktywów i pasywów oraz przychodów i kosztów przyporządkowana jest do Działu Marketingu, albowiem w planie kont Spółki wyodrębnione zostały konta przyporządkowane do działalności prowadzonej przez Dział Marketingu. Dział Marketingu będzie ponadto posiadał również własne środki pieniężne niezbędne do regulowania zobowiązań, co dodatkowo świadczy o jego odrębności finansowej.

W opinii Spółki, powyższe przesłanki wskazują, iż Dział Marketingu jest wyodrębniony finansowo w ramach Spółki.

Wyodrębnienie funkcjonalne.

Zdaniem Spółki, wyodrębnienie funkcjonalne zespołu składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) oznacza przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych. ZCP musi zatem stanowić funkcjonalnie odrębną całość, tj. obejmować elementy niezbędne do samodzielnego prowadzenia działań gospodarczych, którym służy w strukturze przedsiębiorstwa.

Analogiczne stanowisko zajął m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 16 marca 2011 r. (sygn. ILPP2/443-2032/10-2/AD). Jak natomiast potwierdził Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 30 kwietnia 2013 r. (sygn. ILPB3/423-56/13-2/EK) warunek przeznaczenia składników majątkowych do realizowania określonych zadań gospodarczych należy odnosić do funkcjonalnego wyodrębnienia ZCP, a spełnienie tego warunku należy ocenić przez pryzmat przypisania do ZCP określonych funkcji (działań) gospodarczych.

Spółka wskazuje, iż Dział Marketingu pełni ściśle określone funkcje w ramach struktury przedsiębiorstwa Spółki. Funkcje te zostały sprecyzowane w Uchwale Zarządu Spółki powołującej Dział Marketingu i są one odrębne od funkcji realizowanych przez Spółkę jako całość, przy czym jednocześnie służą one działalności Spółki i całej Grupy Kapitałowej.

Ponadto w opinii Spółki, Dział Marketingu jest zorganizowany w sposób, który umożliwia mu pełnienie funkcji, do których został przeznaczony, tj. do zarządzania marką (znakiem towarowym), pobierania opłat licencyjnych od innych podmiotów z Grupy w związku z korzystaniem przez te podmioty ze znaku towarowego oraz koordynowaniem i nadzorowaniem szeroko rozumianej działalności marketingowej Grupy Kapitałowej. Dział Marketingu posiada ponadto infrastrukturę niezbędną do samodzielnego prowadzenia działalności do której został powołany, a także pracowników dysponujących wiedzą umożliwiającą wykonywanie tej działalności.

W rezultacie, zdaniem Spółki, można uznać, iż kryterium wyodrębnienia funkcjonalnego Działu Marketingu jest spełnione.

Możliwość stanowienia niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

Jak wynika z definicji ZCP zawartej w art. 4a pkt 4 ustawy CIT, aby dany zespół składników materialnych i niematerialnych mógł zostać uznany za ZCP powinien on być zorganizowany w ten sposób, aby mógł on stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze. Składniki majątkowe - materialne i niematerialne - wchodzące w skład ZCP muszą zatem umożliwić ewentualnemu nabywcy podjęcie działalności gospodarczej w ramach jego przedsiębiorstwa.

Jak wskazał Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 29 czerwca 2011 r., (sygn. IPPPI-443-702/11-2/MP), nie budzi bowiem wątpliwości to, iż aby wydzielona cześć mienia przedsiębiorstwa mogła być uznana za zorganizowany zespól składników niematerialnych i materialnych, musi ona posiadać potencjalną zdolność do niezależnego działania gospodarczego, jako samodzielny podmiot gospodarczy. Składniki majątkowe: materialne i niematerialne wchodzące w skład zorganizowanej części przedsiębiorstwa muszą zatem umożliwić nabywcy podjęcie działalności gospodarczej w ramach odrębnego przedsiębiorstwa. O wyodrębnieniu funkcjonalnym może np. świadczyć posiadanie własnej grupy kontrahentów, z którymi istnieją bezpośrednie relacje handlowe.

W opinii Spółki, nie ulega wątpliwości, iż Dział Marketingu mógłby funkcjonować jako niezależny od Spółki podmiot, gdyż funkcje realizowane przez Dział Marketingu mogłyby bez jakichkolwiek zmian i modyfikacji być realizowane niezależnie od Spółki. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż po przeniesieniu w ramach wkładu niepieniężnego do SKA Dział Marketingu będzie nadal pełnił wszystkie funkcje, do których został on powołany. Innymi słowy, fakt przeniesienia Działu Marketingu do SKA nie wpłynie na możliwość prowadzenia działalności przez Dział Marketingu, gdyż będzie ona mogła być prowadzona na zasadach analogicznych jak w Spółce, co oznacza, iż zostanie zachowana ciągłość świadczenia usług przez Dział Marketingu. Tym samym, podmiot otrzymujący wkład niepieniężny (tekst jedn.: SKA) w oparciu o otrzymany ZCP w postaci Działu Marketingu, będzie mógł kontynuować prowadzenie działalności w analogicznym zakresie, w jakim będzie ona prowadzona przez Dział Marketingu w Spółce do momentu dokonania aportu.

Co więcej Spółka wskazuje, iż Dział Marketingu dysponuje własną grupą kontrahentów - innymi podmiotami z Grupy Kapitałowej, z którymi zostały zawarte umowy na korzystanie ze znaku towarowego. W konsekwencji, Dział Marketingu posiada konkretne źródło przychodów w postaci opłat licencyjnych pobieranych od tych kontrahentów, co dodatkowo potwierdza możliwość postrzegania Działu Marketingu jako niezależnego od Spółki przedsiębiorstwa.

Zdaniem Spółki, powyższe argumenty jednoznacznie wskazują, iż Dział Marketingu mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze.

Reasumując, w opinii Spółki, Dział Marketingu spełnia wszelkie przesłanki do uznania go za ZCP, gdyż jak wykazała Spółka istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań i składniki te są organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie wyodrębnione w Spółce, a jednocześnie Dział Marketingu mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze.

2) Aport Działu Marketingu stanowiącego ZCP do SKA.

W opinii Spółki, wniesienie przez Spółkę wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu stanowiącego ZCP do SKA nie będzie prowadziło po stronie Spółki do powstania przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem CIT o czym wprost stanowi art. 12 ust. 4 pkt 3c ustawy CIT. Zgodnie z powołanym przepisem do przychodów nie zalicza się przychodów z tytułu przeniesienia własności składników majątku będących przedmiotem wkładu niepieniężnego wnoszonych do spółki niebędącej osobą prawną, w tym wnoszonych do takiej spółki składników majątku otrzymanych przez podatnika w następstwie likwidacji spółki niebędącej osobą prawną bądź wystąpienia z takiej spółki.

W myśl art. 4a pkt 14 ustawy CIT, ilekroć w ustawie jest mowa o spółce niebędącej osobą prawną, oznacza to spółkę niebędącą podatnikiem podatku dochodowego. SKA zalicza się zgodnie z art. 125 Kodeksu spółek handlowych do spółek osobowych, które nie posiadają osobowości prawnej (nie są osobami prawnymi) i w konsekwencji - w myśl art. 1 ust. 1 ustawy CIT - nie są podatnikami podatku dochodowego. W konsekwencji, nie ulega wątpliwości, iż w świetle art. 4a pkt 14 ustawy CIT, SKA (do której wnoszony będzie Dział Marketingu) jest spółką niebędącą osobą prawną, o której mowa w art. 12 ust. 4 pkt 3c ustawy CIT.

W ocenie Spółki, dyspozycją art. 12 ust. 4 pkt 3c ustawy CIT objęty jest również przypadek będący przedmiotem zapytania Spółki, tj. aport ZCP. Przepis art. 12 ust. 4 pkt 3c ustawy CIT stanowi o przeniesieniu własności składników majątkowych będących przedmiotem wkładu niepieniężnego (aportu) nie ustanawiając żadnych szczególnych ograniczeń w tym zakresie. Zdaniem Spółki, należy wobec tego uznać, iż wyłączone z przychodów podatkowych będą również przychody z tytułu przeniesieniu własności ZCP będącego przedmiotem wkładu niepieniężnego do spółki osobowej (w tym przypadku do SKA).

Powyższe stanowisko Spółki znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych wydawanych przez organy podatkowe. Przykładowo Spółka pragnie w tym miejscu powołać się na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 22 marca 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-1510/11/BG), w której organ podatkowy uznał, iż wniesienie przez Spółkę aportu w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części do spółki osobowej, tytułem wkładu niepieniężnego, nie będzie skutkowało powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wnioskodawcy. Analogiczne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 13 grudnia 2012 r. (sygn. ILPB4/423-324/12-4/MC).

Reasumując, w ocenie Spółki, w przypadku aportu ZCP (Działu Marketingu) do SKA zastosowanie znajdzie art. 12 ust. 4 pkt 3c ustawy CIT, a w konsekwencji po stronie Spółki jako podmiotu wnoszącego wkład niepieniężny do SKA nie powstanie przychód podatkowy z tytułu przeniesienia ZCP do SKA. Jednocześnie z uwagi na fakt, iż na moment przeniesienia ZCP do SKA jako wkładu niepieniężnego nie powstanie przychód podatkowy, Spółka nie będzie również uprawniona do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl