IBPBI/1/415-285/10/WRz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/1/415-285/10/WRz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2010 r. (data wpływu do tut. Biura 18 marca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania tym podatkiem przychodów osiąganych z działalności wytwórczej wg stawki 5,5% - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2010 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania tym podatkiem przychodów osiąganych z działalności wytwórczej wg stawki 5,5%.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą i rozlicza się na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Obecnie rozszerzył działalność. Z zakupionych przez siebie podzespołów oraz wykonanych samodzielnie elementów konstruuje, według własnego projektu, zupełnie nowe urządzenie, jakim jest obrabiarka CNC. Urządzenie służy do m.in. frezowania liter 3D, płaskorzeźb w granicie, marmurze i innych kamieniach. Obrabia najtwardsze kamienie stosowane w budownictwie, dekoratorstwie wnętrz i kamieniarstwie nagrobkowym.

Główny Urząd Statystyczny sklasyfikował ww. urządzenie w grupowaniu PKWiU pod symbolem 29.40.41, obrabiarki do kamienia, materiałów ceramicznych, betonu lub podobnych materiałów mineralnych oraz do obrobki szkła na zimno.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Jaka jest stawka podatku ryczałtowego dla wytwarzanych przez Wnioskodawcę obrabiarek CNC.

Zdaniem Wnioskodawcy, stawka podatku ryczałtowego od sprzedawanej obrabiarki wynosi 5,5% uzyskanego przychodu.

Zgodnie z treścią art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998 r. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.), użyte w ustawie określenia oznaczają: "działalność wytwórcza - działalność, w wyniku, której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika".

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4a (winno być art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) tej ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton.

Natomiast, z działalności polegającej na wytwarzaniu przedmiotów (wyrobów) z materiału powierzonego przez zamawiającego ryczałt wynosi 8,5% przychodów (art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. f) ww. ustawy).

W świetle cytowanych przepisów, przy produkcji obrabiarek CNC, wytwarzanych z własnego, wcześniej zakupionego materiału, zdaniem Wnioskodawcy ma prawo zastosować stawkę zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 5,5%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Nadmienia się, iż sprostowana przez Organ oczywista omyłka Wnioskodawcy odnośnie podanej we wniosku podstawy prawnej w sprawie, nie ma jednak wpływu na ocenę stanowiska przedstawionego we wniosku, które tym samym uznano za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl