IBPBI/1/415-174/14/AP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/1/415-174/14/AP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 23 stycznia 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 28 stycznia 2014 r.), uzupełnionym 25 kwietnia 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie:

* możliwości zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz okoliczności mogących mieć wpływ na jego zastosowanie (pytań oznaczonych we wniosku Nr 1, 2 i 5) - jest nieprawidłowe,

* konieczności opodatkowania dochodów uzyskiwanych z wynajmu pokojów osobom nie przebywającym na wypoczynku oraz z udostępnienia basenu mieszkańcom okolicznych miejscowości (pytań oznaczonych we wniosku Nr 3 i 4) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2014 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie konieczności opodatkowania dochodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 15 kwietnia 2014 r. Znak: IBPBI/1/415-174/14/AP, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 25 kwietnia 2014 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej zamierza świadczyć usługi agroturystyki. Jest właścicielem budynku mieszkalnego w gospodarstwie rolnym położonym na terenach wiejskich.

I wersja:

Wnioskodawca posiada 7 pokoi, z których 5 zamierza przeznaczyć na wynajem turystom przebywającym w jego gospodarstwie w celach wypoczynkowych (pozostałe 2 pokoje wraz z innymi pomieszczeniami użytkowymi np. gabinety zostaną oddane w nieodpłatne użytkowanie firmie zewnętrznej). Podatnik zapewni im wyżywienie oraz dodatkową atrakcję jaką będzie basen znajdujący się na terenie tego gospodarstwa. Cena za wynajem pokoju dla gości obejmuje zarówno nocleg, jak i możliwość korzystania z basenu.

II wersja

Najemcami 5 pokoi znajdujących się w ww. budynku będą nie tylko turyści przebywający w gospodarstwie w celach wypoczynkowych, ale również inne osoby i podmioty (dalej: "pozostałe podmioty"), np. firmy których pracownicy przebywają w okolicy w celach zarobkowych lub inni przedsiębiorcy spotykający się w gospodarstwie Wnioskodawcy w celach biznesowych. Wszystkim zostanie zapewnione wyżywienie i dodatkowa atrakcja, którą jest basen. Z basenu będą mogli również korzystać mieszkańcy okolicznych miejscowości nie wynajmujący pokoi gościnnych u Wnioskodawcy. Cena za wynajem pokoju dla gości obejmuje zarówno nocleg, jak i możliwość korzystania z basenu, natomiast osoby z zewnątrz niekorzytające z noclegu, muszą uiszczać opłatę za korzystanie z basenu wg ogólnie dostępnego cennika usług.

W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z 23 kwietnia 2014 r., wskazano m.in., że:

* przedmiotem działalności firmy zewnętrznej jest poprawa kondycji fizycznej osoby przebywającej w jej ośrodku spa,

* obecnie Wnioskodawca nie planuje być usługobiorcą firmy zewnętrznej. Projekt umowy użyczenia nie zawiera żadnych zapisów, mówiących o tym że firma zewnętrzna będzie świadczyła jakiejkolwiek usług na rzecz Wnioskodawcy,

* pomiędzy Wnioskodawcą a firmą zewnętrzną będą występować powiązania, o których mowa w art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż Wnioskodawca jest jednym z udziałowców w firmie zewnętrznej i jednocześnie prezesem zarządu tej firmy,

* projekt umowy użyczenia dopuszcza użytkowanie pomieszczeń przez firmę zewnętrzną w prowadzonej przez nią działalności gospodarczej (działalność spa),

* korzyści jakie będzie miał Wnioskodawca oddając nieodpłatnie firmie zewnętrznej 2 pokoje wraz z innymi pomieszczeniami (gabinety zabiegów kosmetycznych), to przede wszystkim zapewnienie, że te pokoje i pomieszczenia będą zadbane i na bieżąco wykorzystywane, w przeciwnym wypadku stałyby prawdopodobnie puste i nie byłyby użytkowane,

* Wnioskodawca w ramach swojej działalności będzie świadczył jedynie usługi wynajmu pokoi, zapewnienia wyżywienia i udostępnienia basenu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy przedstawione w wersji I zdarzenie przyszłe spełnia przesłanki z art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co oznacza, że dochód Wnioskodawcy z wynajmu pokoi, zapewnienia wyżywienia oraz udostępnienia basenu jest całkowicie zwolniony z podatku dochodowego.

2. Czy posiadanie przez Wnioskodawcę większej ilości pokoi, ale udostępnienie do wynajmu tylko 5 z nich w sytuacji opisanej w wersji I ma znaczenie dla zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 43 ww. ustawy.

3. Czy dochody opisane w wersji II uzyskane z wynajmu pokoi gościnnych, zapewniania wyżywiania oraz udostępnienia basenu dla "pozostałych podmiotów" korzystają ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 43 (winno być art. 21 ust. 1 pkt 43) ww. ustawy.

4. Czy dochody opisane w wersji II z udostępniania basenu dla mieszkańców okolicznych miejscowości, niewynajmujących pokoi, korzystają ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 43 (winno być art. 21 ust. 1 pkt 43) ww. ustawy.

5. Czy osiąganie dochodów z wynajmu pokoi na rzecz "pozostałych podmiotów" oraz dochodów z tytułu udostępniania basenu mieszkańcom pobliskich miejscowości opisanych w wersji II pozostaje bez wpływu na możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 43 w stosunku do dochodów z najmu pokoi gościnnych, wyżywienia na rzecz wczasowiczów oraz udostępniania im basenu, opisanych w wersji I.

Ad.1.

Zdaniem Wnioskodawcy, zdarzenie przyszłe spełnia warunki do zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: "u.p.d.o.f.") w związku z czym cały dochód osiągnięty przez Wnioskodawcę nie podlega opodatkowaniu. Działalność agroturystyczna nie mieści się w pojęciu działalności rolniczej, zdefiniowanej w art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Osoba fizyczna prowadząca gospodarstwo agroturystyczne, w związku z przychodami osiąganymi z tej działalności, będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. Natomiast przychody, o których mowa, będą dla potrzeb tego podatku zaliczane do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej (art. 10 ust. 1 pkt 3 u.p.d.o.f.). Prowadzenie działalności agroturystycznej nie zawsze musi skutkować powstaniem obowiązku zapłaty podatku dochodowego, względnie nie wszystkie dochody (przychody) osiągane z tej działalności będą podlegały opodatkowaniu. Decyduje o tym m.in. zakres i rozmiar usług świadczonych przez gospodarstwo agroturystyczne. Ze zwolnienia od podatku dochodowego, na warunkach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 43 u.p.d.o.f., korzystają dochody uzyskane z wynajmu pokoi gościnnych oraz zapewnienia wyżywienia. Do dochodów z wynajmu pokoi zwolnienie to ma zastosowanie, gdy spełnione są następujące warunki: wynajmującymi są osoby przebywające na wypoczynku, najem dotyczy nie więcej niż pięciu pokoi gościnnych w budynkach mieszkalnych, budynki mieszkalne są usytuowane na terenie gospodarstwa rolnego, gospodarstwo rolne znajduje się na terenach wiejskich. Wnioskodawca spełnia wszystkie powyższe warunki. Z kolei dochody osiągane z tytułu zapewnienia wyżywienia są wolne od podatku, gdy usługa jest realizowana na rzecz osób przebywających na wypoczynku, które korzystają z wynajmu pokoi gościnnych we wskazanych wcześniej budynkach mieszkalnych. Natomiast w razie prowadzenia sprzedaży posiłków na rzecz innych osób, osiągane dochody należy opodatkować. W ramach działalności agroturystycznej, poza wynajmem pokoi gościnnych i zapewnieniem wyżywienia, można świadczyć również inne usługi na rzecz wczasowiczów, w tym przypadku Wnioskodawca chce udostępnić basen znajdujący się na terenie gospodarstwa rolnego. Świadczenia takich dodatkowych usług nie będzie się wiązać z ponoszeniem przez wczasowiczów dodatkowych opłat, gdyż cena za wynajem pokoju obejmuje zarówno nocleg, jak i możliwość korzystania z basenu. Jeżeli w ramach usług agroturystycznych Wnioskodawca będzie dodatkowo świadczył inne usługi (udostępnienie basenu) to te dodatkowe dochody będą również korzystały z ww. zwolnienia.

Ad. 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, ilość posiadanych przez niego pokoi gościnnych nie ma wpływu na zastosowanie zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 43 u.p.d.o.f., gdyż w tym przepisie wyraźnie jest mowa o ilości pokoi wynajmowanych a nie posiadanych. Zatem jeżeli Wnioskodawca w danym okresie czasu wynajmuje do 5 pokoi gościnnych wtedy przedmiotowe zwolnienie ma zastosowanie. Oznacza to również, że przez część roku mogą być wynajmowane pokoje o nr np. od 1-5 a przez kolejną część roku mogą być wynajmowane pokoje o numerach np. od 3-7.

Ad. 3.

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody opisane w wersji II zdarzenia przyszłego nie mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 43 u.p.d.o.f., gdyż ustawodawca wyraźnie wskazał, że zwolnienie to dotyczy dochodów uzyskiwanych z tytułu wynajmu pokoi gościnnych osobom przebywającym tylko i wyłącznie na wypoczynku, a nie w żadnym innym celu (spotkania biznesowe, zakwaterowanie pracowników jakiegoś przedsiębiorcy).

Ad. 4.

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody opisane w wersji II zdarzenia przyszłego nie mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 43 u.p.d.o.f., gdyż ustawodawca wyraźnie wskazał, że zwolnienie to dotyczy dochodów uzyskiwanych z tytułu wynajmu pokoi gościnnych oraz dochody uzyskiwane z tytułu wyżywienia tych osób, a nie z innych tytułów, chyba że te dodatkowe usługi, w tym przypadku basen, są świadczone w ramach usług agroturystyki, jeśli nie rodzą one dodatkowych kosztów dla gości. W tym przypadku osobami korzystającymi z basenu nie są goście przebywający w gospodarstwie w celach turystycznych, dlatego dochody te podlegają opodatkowaniu.

Ad. 5.

Zdaniem Wnioskodawcy, osiąganie dochodów z wynajmu pokoi na rzecz "pozostałych podmiotów" oraz dochodów z tytułu udostępniania basenu mieszkańcom pobliskich miejscowości pozostaje bez wpływu na możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 43 w stosunku do dochodów z najmu pokoi gościnnych, wyżywienia na rzecz wczasowiczów oraz udostępniania im basenu.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego, stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.

Jednocześnie w art. 2 ust. 2 ww. ustawy określono, że działalnością rolniczą, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

1.

miesiąc - w przypadku roślin,

2.

16 dni - w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub kaczek,

3.

6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,

4.

2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt

- licząc od dnia nabycia.

Natomiast agroturystyka w znaczeniu językowym oznacza prowadzenie działalności turystycznej przez gospodarstwa rolne zapewniające noclegi, często wraz z usługami gastronomicznymi. Działalności w zakresie agroturystyki nie można zakwalifikować jako działalności rolniczej, a zatem do dochodów z tej działalności mają zastosowanie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podstawową zasadą podatku dochodowego od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania, której wyrazem jest treść art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl tego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane z tytułu wynajmu pokoi gościnnych, w budynkach mieszkalnych położonych na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym, osobom przebywającym na wypoczynku oraz dochody uzyskane z tytułu wyżywienia tych osób, jeżeli liczba wynajmowanych pokoi nie przekracza 5.

Z przytoczonych wyżej przepisów wynika, że podatnik uzyskujący dochody z tytułu wynajmu pokoi gościnnych skorzysta z przedmiotowego zwolnienia, jeżeli łącznie spełnione będą następujące warunki:

* najem musi dotyczyć pokoi gościnnych znajdujących się w budynkach mieszkalnych,

* budynki, w których pokoje przeznaczone są na wynajem, położone powinny być na terenie wiejskim w gospodarstwie rolnym,

* przedmiotem usług musi być najem pokoi gościnnych wyłącznie osobom przebywającym na wypoczynku,

* liczba wynajmowanych pokoi nie może przekroczyć 5.

Z przedstawionego we wniosku oraz jego uzupełnieniu opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca, jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej zamierza świadczyć usługi agroturystyki. Jest właścicielem budynku mieszkalnego, w gospodarstwie rolnym położonym na terenach wiejskich, w którym znajduje się 7 pokoi. Wnioskodawca zamierza 5 pokoi przeznaczyć na wynajem turystom przebywającym w jego gospodarstwie w celach wypoczynkowych, natomiast pozostałe 2 pokoje wraz z innymi pomieszczeniami użytkowymi np. gabinety zostaną oddane w nieodpłatne użytkowanie firmie zewnętrznej, której jest jednocześnie jednym z udziałowców oraz prezesem zarządu. Korzyści jakie będzie miał Wnioskodawca oddając nieodpłatnie ww. firmie 2 pokoje wraz z innymi pomieszczeniami (gabinety zabiegów kosmetycznych), to przede wszystkim zapewnienie, że te pokoje i pomieszczenia będą zadbane i na bieżąco wykorzystywane - w przeciwnym wypadku stałyby prawdopodobnie puste i nie byłyby użytkowane. Wnioskodawca zapewni również turystom wyżywienie oraz dodatkową atrakcję jaką będzie basen znajdujący się na terenie tego gospodarstwa. Najemcami 5 pokoi znajdujących się w ww. budynku będą nie tylko turyści przebywający w gospodarstwie w celach wypoczynkowych, ale również inne osoby i podmioty, np. firmy których pracownicy przebywają w okolicy w celach zarobkowych lub inni przedsiębiorcy spotykający się w gospodarstwie Wnioskodawcy w celach biznesowych. Wszystkim zostanie zapewnione wyżywienie i dodatkowa atrakcja, którą jest basen. Z basenu (odpłatnie) będą mogli również korzystać mieszkańcy okolicznych miejscowości nie wynajmujący pokoi gościnnych u Wnioskodawcy.

W świetle powyższego, wskazać należy, że celem art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych dochodów uzyskanych z tytułu wynajmu pokoi gościnnych w gospodarstwie rolnym, które są wynajmowane wyłącznie w celach wypoczynkowych (a nie w innych niż wypoczynkowe np. usługowych), osobom, które przyjeżdżają do gospodarstwa agroturystycznego na wypoczynek.

Natomiast z wniosku wynika, że Wnioskodawca posiada budynek mieszkalny, w którym nie tylko znajduje się 7 pokoi gościnnych, ale również znajdują się w nim inne pomieszczenia i obiekty, tj. gabinety zabiegów kosmetycznych oraz basen. Pokoje gościnne będą wynajmowane nie tylko turystom przebywającym na wypoczynku, ale także pracownikom firm przebywających w okolicznych miejscowościach w celach zarobkowych oraz innym przedsiębiorcom spotykającym się w gospodarstwie Wnioskodawcy w celach biznesowych. Natomiast 2 pokoje gościnne i ww. gabinety kosmetyczne Wnioskodawca zamierza oddać nieodpłatnie do używania firmie zewnętrznej, w której jest jednocześnie udziałowcem i prezesem zarządu. Przedmiotem działalności tej firmy jest poprawa kondycji fizycznej osób przebywających w jej ośrodku spa.

Powyższe okoliczności, zdaniem tut. Organu, w sposób jednoznaczny wskazują, że przedmiotem aktywności Wnioskodawcy nie jest nawet szeroko rozumiana agroturystyka, lecz w istocie prowadzenie ośrodka wypoczynkowego, pensjonatu, czy też innego obiektu o podobnym charakterze. W udostępnianym wczasowiczom (turystom) budynku znajduje się bowiem nie tylko 7 pokoi mieszkalnych i całe zaplecze niezbędne dla zapewnienia wyżywienia, ale również pomieszczenia i obiekty (jak np. gabinety kosmetyczne i basen) związane ściśle nie tylko z agroturystyką, ale świadczoną działalnością usługową. Ponadto pokoje wynajmowane będą nie tylko turystom, lecz także pracownikom firm i innym przedsiębiorcom.

Zauważyć przy tym należy, że użyte w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych sformułowanie "pobyt na wypoczynku" dotyczy pobytów urlopowych, weekendowych, które nie są związane z wykonywana pracą i zależą od woli i decyzji danej osoby. Zwolnienie nie dotyczy wynajmowania pokoi pracownikom będącym w podróży służbowej, czy też biznesmenom dla potrzeb odbywanych przez nich spotkań.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie zostaną spełnione przesłanki określone w art. 21 ust. 1 pkt 43 ww. ustawy, a przez to przychody osiągane przez Wnioskodawcę ze świadczonych usług, o których mowa we wniosku, nie będą korzystały ze zwolnienia, o którym mowa w tym przepisie.

Zdaniem tut. Organu na powyższą ocenę nie ma wpływu okoliczność, że Wnioskodawca (zapewne w celu zastosowania ww. zwolnienia), udostępni wyłącznie 5 pokoi, a pozostałe 2 oraz inne pomieszczenia usługowe, użyczy firmie "zewnętrznej", której jest udziałowcem i prezesem zarządu, a która prowadzi działalność gospodarczą w zakresie "poprawy kondycji fizycznej osób przebywających w jej ośrodku spa". Na marginesie zauważyć należy, że nie sposób twierdzić, że ww. udostępnienie będzie miało charakter nieodpłatny, skoro jak sam Wnioskodawca wskazał udostępnienie to spowoduje, że zostanie on zwolniony z obowiązku pracy i dbałości o ich utrzymanie.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłem przychodu jest pozarolnicza działalność gospodarcza przez którą w myśl art. 5a pkt 6 ww. ustawy należy rozumieć działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Literalna wykładnia tego przepisu wskazuje, że działalność gospodarcza to działalność zarobkowa, czyli służąca osiąganiu zysków, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły, co oznacza, że jest to działalność przygotowana i uporządkowana oraz ma charakter powtarzalny.

Z uwagi na powyższe cała przedstawiona we wniosku aktywność Wnioskodawcy spełnia przesłanki do uznania jej za pozarolniczą działalność gospodarczą, co oznacza, że przychody z tej działalności uzyskiwane, są przychodami ze źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, przedstawione we wniosku stanowisko Wnioskodawcy w zakresie:

* możliwości zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz okoliczności mogących mieć wpływ na jego zastosowanie (pytań oznaczonych we wniosku Nr 1, 2 i 5) - jest nieprawidłowe,

* konieczności opodatkowania dochodów uzyskiwanych z wynajmu pokojów osobom nie przebywającym na wypoczynku oraz z udostępnienia basenu mieszkańcom okolicznych miejscowości (pytań oznaczonych we wniosku Nr 3 i 4) - jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl