IBPB3/423-869/08/AM - Rodzaje przychodów finansowych wpływających na wysokość dochodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej na podstawie zezwolenia.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 października 2008 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPB3/423-869/08/AM Rodzaje przychodów finansowych wpływających na wysokość dochodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej na podstawie zezwolenia.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2008 r. (data wpływu do tut. BKIP 8 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia czy na wysokość dochodu z działalności objętej zezwoleniem i korzystającego ze zwolnienia z podatku dochodowego wpływają przychody finansowe z tytułu (pytanie oznaczone we wniosku Nr 6):

*

odsetek od zgromadzonych na rachunku środków pieniężnych wprowadzonych do spółki w wyniku wniesienia aportu,

*

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki związanych z działalnością objętą zezwoleniem i uzyskanych w okresie jego obowiązywania,

*

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki wynikających z działalności nieobjętej zezwoleniem,

*

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych przed objęciem zezwoleniem działalności, z którą są związane,

- jest nieprawidłowe,

*

odsetek od zgromadzonych na bieżących rachunkach bankowych środków pochodzących z działalności w specjalnej strefie ekonomicznej,

*

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych w związku z działalnością zwolnioną, w okresie obowiązywania zezwolenia,

*

dodatnich różnic kursowych od należności i zobowiązań wyrażonych w walucie obcej wynikających z działalności objętej zezwoleniem,

*

dodatnich różnic kursowych od zgromadzonych na rachunkach bankowych środków pieniężnych uzyskanych w związku z działalnością prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej,

- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lipca 2008 r. wpłynął do tut. BKIP ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia czy na wysokość dochodu z działalności objętej zezwoleniem i korzystającego ze zwolnienia z podatku dochodowego wpływają przychody finansowe z tytułu (pytanie oznaczone we wniosku Nr 6):

*

odsetek od zgromadzonych na rachunku środków pieniężnych wprowadzonych do spółki w wyniku wniesienia aportu,

*

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki związanych z działalnością objętą zezwoleniem i uzyskanych w okresie jego obowiązywania,

*

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki wynikających z działalności nieobjętej zezwoleniem,

*

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych przed objęciem zezwoleniem działalności, z którą są związane,

*

odsetek od zgromadzonych na bieżących rachunkach bankowych środków pochodzących z działalności w specjalnej strefie ekonomicznej,

*

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych w związku z działalnością zwolnioną, w okresie obowiązywania zezwolenia,

*

dodatnich różnic kursowych od należności i zobowiązań wyrażonych w walucie obcej wynikających z działalności objętej zezwoleniem,

*

dodatnich różnic kursowych od zgromadzonych na rachunkach bankowych środków pieniężnych uzyskanych w związku z działalnością prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca ubiega się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie K. Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Po jego uzyskaniu Wnioskodawca będzie prowadził na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, na podstawie zezwolenia, działalność w zakresie:

a.

produkcji maszyn (kombajnów hydraulicznych i elektrycznych o różnych parametrach), urządzeń górniczych oraz podzespołów i części do tych wyrobów;

b.

sprzedaży wyrobów wymienionych w pkt a);

c.

usług w zakresie napraw gwarancyjnych i nieobjętych gwarancją w stosunku do produkowanych przez siebie i sprzedawanych maszyn i urządzeń;

d.

remontów i modernizacji maszyn i urządzeń górniczych wykonywanych jako usługi na materiałach powierzonych;

e.

produkcji konstrukcji metalowych;

f.

usług obróbki metali i nakładania powłok na metale oraz w zakresie obróbki mechanicznej elementów metalowych.

Wyroby objęte zakresem wykonywanej działalności wytwarzane będą zarówno z materiałów, części i podzespołów wyprodukowanych w specjalnej strefie ekonomicznej, jak i poza jej obszarem i nabywanych od podmiotów trzecich. Wnioskodawca będzie ponadto nabywał, w drodze odkupu, części i podzespoły używanych maszyn i urządzeń, które będą podlegały ocenie w zakresie kontroli jakości pod kątem możliwości odzyskania (w wyniku wyczyszczenia, przetworzenia itd.) i ponownego użycia do produkcji wyrobu finalnego. Należy przy tym podkreślić, że części i podzespoły możliwe do odzyskania w wyniku demontażu odkupionych, zużytych maszyn stanowić będą materiał do produkcji, który z uwagi na specyfikę działalności, może przedstawiać jakąkolwiek wartość rynkową w zasadzie wyłącznie z punktu widzenia Wnioskodawcy. Wynika to z faktu, że każdy kombajn cechuje się własną specyfiką. Mimo, że składa się z pewnych elementów podstawowych, które mają charakter powtarzalny, a także należy do danego typu kombajnów, produkowany jest na konkretne zamówienie, określające wymagane parametry i wyposażenie, umożliwiające mu efektywną i bezpieczną pracę w określonych warunkach geologicznych i technicznych oraz zapewniające niezbędne parametry wydobycia (moc, prędkość posuwu, itp.).

Inwestycja, z którą wiąże się uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej polegać będzie na rozbudowie i modernizacji istniejącego przedsiębiorstwa. Celem jej przeprowadzenia nastąpi podwyższenie kapitału zakładowego Wnioskodawcy i wniesienie na pokrycie udziałów obejmowanych w podwyższonym kapitale, zorganizowanej części przedsiębiorstwa wyodrębnionej obecnie w spółce matce w postaci oddziału samodzielnie sporządzającego bilans. Zarówno modernizacja przedsiębiorstwa, które będzie przedmiotem aportu, jak i jego rozbudowa stanowią niezbędny etap planowanej inwestycji. Doposażenie istniejącej części w nowe maszyny i urządzenia oraz zastosowanie nowoczesnych i unikalnych technologii pozwoli na zapewnienie najwyższej jakości oraz konkurencyjności produkowanych maszyn, które ze względu na przeznaczenie do pracy pod ziemią muszą spełniać surowe standardy jakości i bezpieczeństwa, w tym posiadać dopuszczenia WUG. Obejmująca natomiast drugą część inwestycji rozbudowa zakładu, stanowić będzie uzupełnienie procesu produkcyjnego i wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, które umożliwią nie tylko wytwarzanie produktów o znacznie lepszych właściwościach i parametrach niż dotychczasowe, ale w przyszłości także produkcję wyrobów, które mogą docelowo znaleźć zastosowanie w niedostępnej dotąd branży i zapewnić nowe rynki zbytu. Ta część inwestycji z uwagi na swój charakter pozostaje w ścisłym związku z modernizacją zakładu, stanowiąc jej uzupełnienie. Wynika to z faktu, że produkcja maszyn i urządzeń górniczych odbywa się w ciągu technologicznym, złożonym ze ściśle ze sobą powiązanych elementów. Planowane modernizacja i rozbudowa zakładu doprowadzić mają do stworzenia, na bazie istniejącego, nowoczesnego ciągu technologicznego, obejmującego całość procesu produkcji. Zamierzona inwestycja może być realizowana etapami, z których każdy obejmował będzie poniesienie określonych wydatków inwestycyjnych oraz stworzenie określonej liczby nowych miejsc pracy, zgodnie z warunkami zapisanymi w zezwoleniu. Możliwe będzie wówczas stopniowe wdrażanie produkcji w ramach części objętej danym etapem i uzyskiwanie z niej dochodu. Do zakończenia całości inwestycji spółka będzie kontynuowała produkcję przy użyciu posiadanej obecnie linii produkcyjnej, zastępując kolejno poszczególne jej elementy nowymi, uruchamianymi po zakończeniu danego etapu.

Realizacja przez Wnioskodawcę inwestycji na istniejącym zakładzie, otrzymanym w postaci aportu, wiąże się z tym, że Wnioskodawca pozyska wraz z nim nie tylko maszyny i urządzenia, ale także zapasy w tym produkcję w toku, materiały, części i podzespoły. Zapasy te będą wykorzystywane jako półprodukty, z których w ramach działalności prowadzonej na podstawie zezwolenia na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zostanie wytworzony wyrób końcowy. W takiej sytuacji produkt finalny zostanie wytworzony już na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w okresie obowiązywania zezwolenia i na jego podstawie. Ponadto część z opisanych wyżej zapasów może także zostać bezpośrednio sprzedana lub wykorzystana do usług gwarancyjnych, jako części zamienne, bez przetwarzania czy montowania na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. W wyniku aportowania istniejącego przedsiębiorstwa do spółki działającej w oparciu o zezwolenie na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zostaną również wniesione zobowiązania i należności wynikające z działalności prowadzonej w ramach aportowanej części przed uzyskaniem zezwolenia. Te należności i zobowiązania mogą skutkować powstaniem u Wnioskodawcy różnic kursowych czy odsetek związanych z ich nieterminową zapłatą. W związku z opisanymi wyżej okolicznościami, celem umożliwienia zidentyfikowania należności, zobowiązań i zapasów pochodzących z działalności prowadzonej przed włączeniem zakładu do specjalnej strefy ekonomicznej i uzyskaniem zezwolenia, Wnioskodawca zamierza wyodrębnić rachunek, który będzie właściwy dla rozliczania zobowiązań i należności wynikających z działalności sprzed objęcia zezwoleniem, a także zinwentaryzować i stosownie oznaczyć części i podzespoły, które zostaną wniesione w postaci aportu.

Wnioskodawca wskazuje przepisy:

*

art. 17 ust. 1 pkt 34 w związku z ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (zwana dalej u.p.d.o.p.),

*

art. 12 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych,

*

§ 5 i 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie k. specjalnej strefy ekonomicznej (zwanej dalej rozporządzeniem),

dotyczące działalności w specjalnej strefie ekonomicznej jako podlegające interpretacji w przedmiotowej sprawie, z uwagi na to, że przepisy te regulują wprost kwestie wpływające na opodatkowanie i jego wysokość w przypadku przedsiębiorcy działającego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia.

Jak stwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z dnia 12 kwietnia 2007 r. w sprawie o sygnaturze I SA/Rz 633/06:

"Pod pojęciem prawa podatkowego należy rozumieć wszelkie normy prawne, które regulują wszystkie elementy konstrukcyjne, tj. podmiotowe i przedmiotowe podatku. Skoro zatem rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 września 1995 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w Mielcu i zmieniające je rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 marca 2004 r. reguluje m.in. kwestie szczegółowe związane z przyznawaniem zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (...), to w tym zakresie przepisy tego rozporządzenia stanowią normy prawa podatkowego, do których zastosowanie winny mieć przepisy art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej."

W tym duchu wypowiedział się także Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 21 listopada 2007 r. sygn. akt IIISA/Wa 1737/2007 uznając, że:

"Nie można zatem obowiązku udzielania przez organ podatkowy pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego zawężać wyłącznie do ustaw zawierających w tytule pojęcie prawa podatkowego, ponieważ nie tylko w tych ustawach uregulowano elementy, od których zależy opodatkowanie i jego wysokość."

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy na ustalenie wysokości dochodu z działalności objętej zezwoleniem i korzystającego ze zwolnienia z podatku dochodowego wpływają przychody finansowe z tytułu:

a.

odsetek od zgromadzonych na rachunku środków pieniężnych wprowadzonych do spółki w wyniku wniesienia aportu;

b.

odsetek od zgromadzonych na bieżących rachunkach bankowych środków pochodzących z działalności w specjalnej strefie ekonomicznej,

c.

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki związanych z działalnością objętą zezwoleniem i uzyskanych w okresie jego obowiązywania;

d.

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki wynikających z działalności nieobjętej zezwoleniem;

e.

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych w związku z działalnością zwolnioną, w okresie obowiązywania zezwolenia;

f.

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych przed objęciem zezwoleniem działalności, z którą są związane;

g.

dodatnich różnic kursowych od należności i zobowiązań wyrażonych w walucie obcej wynikających z działalności objętej zezwoleniem;

h.

dodatnich różnic kursowych od zgromadzonych na rachunkach bankowych środków pieniężnych uzyskanych w związku z działalnością prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 6)

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p. dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego. Zakres działalności zostanie określony w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy.

a)

Zdaniem podatnika dochody z otrzymanych odsetek od zgromadzonych na rachunku środków pieniężnych wprowadzonych do Spółki w wyniku wniesienia aportu wpływają na ustalenie dochodu podlegającego zwolnieniu, będą one bowiem związane z działalnością gospodarczą prowadzoną na terenie strefy w ramach udzielonego zezwolenia. Związane są one z działalnością stanowiącą bazę produkcyjną dla działalności objętej zezwoleniem. Odsetki tę będą również wykorzystywane w działalności bieżącej objętej zezwoleniem (np. finansowanie zakupów dla potrzeb produkcyjnych).

b)

Zdaniem podatnika dochody z otrzymanych odsetek od środków na rachunkach bieżących związanych z bieżącymi operacjami i rozliczeniami podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p. Odsetki te pochodzą bowiem z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach udzielonego zezwolenia. Stanowią one zatem dochody ściśle związane z działalnością strefową z której to działalności dochody objętą są zwolnieniem podatkowym. Odsetki są skutkiem prowadzonej działalności strefowej objętej zezwoleniem.

c)

Zdaniem podatnika zyski z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków Spółki związanych z działalnością objętą zezwoleniem, korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego, albowiem zyski te powstają w wyniku prowadzenia działalności objętej zezwoleniem i są ściśle z nią związane. Ponadto zyski uzyskane od zgromadzonych środków finansowanie mogą być również przeznaczane na bieżącą działalność objętą zezwoleniem.

d)

Zdaniem podatnika zyski z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków Spółki wynikające z działalności nieobjętej zezwoleniem, korzystają ze zwolnienia podatku dochodowego w zakresie jakim będą wykorzystywane na bieżącą działalność spółki objętą zezwoleniem.

e)

Odsetki naliczone i uzyskane przez Spółkę od kontrahentów z tytułu opóźnienia w zapłacie należności powstałych z działalności objętej zezwoleniem na terenie strefy są zwolnione z podatku dochodowego. Odsetki te powstały bowiem w wyniku prowadzonej działalności objętej zezwoleniem. Do przychodów z których dochód jest zwolniony z opodatkowania, zaliczyć można przychody z działalności określonej w zezwoleniu oraz te z przychodów, które są ściśle związane z tą działalnością oraz mieszczą się w art. 12 u.p.d.o.p. Należy zatem uznać, iż do przychodów z działalności z której dochód podlega zwolnieniu z opodatkowania, należą otrzymane od kontrahentów odsetki od nieterminowego zapłacenia należności powstałych w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością strefową.

f)

Odsetki naliczone i uzyskane przez Spółkę od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych przed objęciem działalności zezwoleniem korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego. Należności powstałe przed uzyskaniem zezwolenia związane są z uzyskaniem bazy produkcyjnej na podstawie której będzie również prowadzona działalność objęta zezwoleniem. Należności te mają zatem ścisły związek z przyszłymi przychodami, które zostaną przez Spółkę osiągnięte na terenie strefy. Odsetki uzyskiwane od tych należności powstają zatem w związku z działalnością objętą zezwoleniem. Ponadto odsetki te mogą być również wykorzystywane w działalności bieżącej prowadzonej na terenie strefy.

g)

Dodatnie różnice kursowe od należności i zobowiązań, związane będą z transakcjami realizowanymi na potrzeby działalności gospodarczej objętej zezwoleniem prowadzonej na terenie strefy, a zatem podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym. Powstałe dodatnie różnice kursowe dotyczą działalności z której dochody zwolnione są z opodatkowania podatkiem dochodowym, tym samym również wpływają na ustalenie dochodu z tej działalności.

h)

Dodatnie różnice kursowe od zgromadzonych na rachunkach bankowych środków pieniężnych uzyskanych w związku z działalnością prowadzoną na terenie strefy, podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym. Dodatnie różnice kursowe związane są z działalnością objętą zezwoleniem, a zatem objęte są zwolnieniem podatkowym, bowiem powstały od zgromadzonych środków finansowych uzyskanych z działalności prowadzonej na terenie strefy.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

W myśl art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 34 przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. Przepis ten oznacza, że tylko dochód z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu podlegać będzie zwolnieniu z podatku dochodowego. W sytuacji zatem, gdy dany rodzaj działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych.

W związku z powyższym, na ustalenie wysokości dochodu z działalności objętej zezwoleniem i korzystającego ze zwolnienia z podatku dochodowego wpływają przychody finansowe z tytułu:

*

odsetek od zgromadzonych na bieżących rachunkach bankowych środków pochodzących z działalności w specjalnej strefie ekonomicznej,

*

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych w związku z działalnością zwolnioną, w okresie obowiązywania zezwolenia,

*

dodatnich różnic kursowych od należności i zobowiązań wyrażonych w walucie obcej wynikających z działalności objętej zezwoleniem,

*

dodatnich różnic kursowych od zgromadzonych na rachunkach bankowych środków pieniężnych uzyskanych w związku z działalnością prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Natomiast, przychody finansowe z tytułu:

*

odsetek od zgromadzonych na rachunku środków pieniężnych wprowadzonych do spółki w wyniku wniesienia aportu,

*

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki związanych z działalnością objętą zezwoleniem i uzyskanych w okresie jego obowiązywania,

*

zysków z ulokowanych na lokatach pieniężnych środków spółki wynikających z działalności nieobjętej zezwoleniem,

*

odsetek otrzymanych od kontrahentów z tytułu nieterminowego regulowania należności powstałych przed objęciem zezwoleniem działalności, z którą są związane,

jeśli nie będą wymienione w zezwoleniu nie będą wpływać na wysokość dochodu korzystającego ze zwolnienia o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, iż stanowisko Spółki: odnośnie pytania Nr 6 litera b), e), g), h) - jest prawidłowe, natomiast odnośnie pytania Nr 6 litera a), c), d), f) - jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Nadmienia się, iż zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), rozpoznawanie spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych dotyczących wydawania w indywidualnych sprawach pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego (interpretacje indywidualne), o których mowa w art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), przekazuje się wojewódzkim sądom administracyjnym, na których obszarze właściwości strona skarżąca zamieszkuje lub ma siedzibę. Powyższe rozporządzenie, zgodnie z brzmieniem § 3, wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, tj. z dniem 11 października 2008 r.

W związku z powyższym tut. organ informuje, że jeżeli skarga na niniejszą interpretację będzie składana po dniu 10 października 2008 r., właściwym do jej rozpoznania będzie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl