DD3/033/94/ILG/11/PK-992

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 grudnia 2012 r. Ministerstwo Finansów DD3/033/94/ILG/11/PK-992

ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ

Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.), Minister Finansów, w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 2 lutego 2011 r. Nr ILPB1/415-1250/10-2/AMN, wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wygranych w konkursach i grach organizowanych za pośrednictwem Internetu, jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lutego 2010 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - działając na podstawie § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) - wydał w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. Interpretacja wydana została na ww. wniosek złożony w dniu 2 listopada 2010 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca wykonuje działalność polegającą na prowadzeniu internetowego serwisu społecznościowego, pod domeną XX oraz YY (dalej: Serwis lub Portal). Serwis umożliwia użytkownikom odnalezienie swoich dawnych szkolnych kolegów i koleżanek oraz przyłączenie się do wybranych (...).

Portal należący do Spółki jest najpopularniejszym i największym portalem społecznościowym w Polsce, dynamicznie rozwijającym się także na rynkach europejskich. W chwili składania wniosku Portal posiada około 13 milionów aktywnych użytkowników. Serwis jest ogólnodostępny dla każdego. Aby móc aktywnie uczestniczyć w funkcjonalnościach oferowanych przez Serwis należy się zarejestrować, tj. podać swoje dane, adres email i stworzone przez siebie hasło oraz zaakceptować regulamin Serwisu. Powszechna dostępność jest ponadto jedną z najistotniejszych cech Serwisu, który jako największy portal społecznościowy w Polsce ma na celu łączenie dawnych znajomych z czasów szkolnych w całej Polsce i także poza jej granicami.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje w sposób kompleksowy, na zlecenie swoich klientów, akcje marketingowe oraz reklamowe, w tym konkursy organizowane w ramach Portalu adresowane do wszystkich jego użytkowników.

Świadcząc te usługi reklamowe, Wnioskodawca jest odpowiedzialny za wydanie laureatom konkursu nagród, finansowanych przez Jego klienta (fundatora). Otrzymywane przez laureatów konkursów nagrody nie są związane z ewentualnie prowadzoną przez tych laureatów działalnością gospodarczą. Wnioskodawca jest odpowiedzialny za ogłoszenie konkursu na łamach Serwisu, przeprowadzenie rozstrzygnięcia konkursu przez jury, wydawanie zwycięzcom konkursu nagród, czy rozpatrywanie reklamacji.

W konkursach, których organizatorem jest Wnioskodawca, podpisuje on z kontrahentami zlecającymi przeprowadzenie konkursu umowy sponsorskie, które regulują liczbę oraz rodzaj wydawanych/przekazywanych laureatom przez Wnioskodawcę nagród. Umowy sponsorskie dzielą się na dwa rodzaje:

a.

umowy, w których określone jest, że właścicielem nagród w momencie ich wydania laureatom jest Wnioskodawca, gdyż w takich przypadkach nagrody są zakupione i przekazane przez fundatora na własność Wnioskodawcy w zamian za świadczenie w postaci realizacji przez Wnioskodawcę usługi reklamowej;

b.

umowy sponsorskie, w których właścicielem nagród do momentu wydania nagrody laureatom pozostaje fundator, a Organizatorowi są one tylko udostępniane i dokonuje on wszelkich czynności związanych z wydaniem nagrody.

Nagrody są przekazywane laureatom konkursów przez Wnioskodawcę poprzez wysyłkę pocztową, kuriera lub w inny sposób, np. poprzez odbiór osobisty.

Na Portalu umieszczany jest regulamin danego konkursu określający szczegółowo zasady uczestnictwa, okres trwania konkursu, zadania konkursowe, nagrody do zdobycia etc. Uczestnictwo w konkursie związane jest z rywalizacją, co polega na określonym w regulaminie zachowaniu lub przygotowaniu odpowiedzi na pytania konkursowe, pracy konkursowej np. w postaci zdjęcia, itp.

Jednorazowa wartość nagród jest zróżnicowana w zależności od danego konkursu. W wielu konkursach wartość poszczególnych wygranych nie przekracza 760 zł brutto.

W przypadku nagród o wartości przekraczającej 760 zł brutto, Wnioskodawca, jako Organizator konkursów, występując w roli płatnika nalicza, pobiera oraz wpłaca na konto właściwego urzędu skarbowego należny zryczałtowany podatek w wysokości 10% wartości danej nagrody w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrał zryczałtowany podatek. Wnioskodawca składa także w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym do właściwego organu podatkowego roczną deklarację PIT-8AR, w której wykazuje należny zryczałtowany podatek dochodowy od wypłaconych nagród.

W przypadku nagród rzeczowych o wartości przekraczającej kwotę 760 zł brutto, nagrody składają się z 2 elementów tj. nagrody rzeczowej i nagrody pieniężnej odpowiadającej wartości należnego podatku. Wnioskodawca nie pobiera w takiej sytuacji od podatnika kwoty należnego podatku, lecz dokonuje potrącenia należności z przyznanej laureatom części pieniężnej nagrody. O takim potrąceniu użytkownicy informowani są w regulaminie danego konkursu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku, gdy wysokość wygranej przekracza wskazaną w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT kwotę 760 zł, na Wnioskodawcy ciąży obowiązek naliczenia, pobrania i wpłaty zryczałtowanego podatku PIT na rachunek właściwego urzędu skarbowego oraz złożenia odpowiedniej deklaracji rocznej na formularzu PIT-8AR.

Zdaniem Wnioskodawcy w przypadku, gdy wysokość wygranej przekracza wskazaną w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT kwotę 760 zł, na Wnioskodawcy ciąży obowiązek naliczenia, pobrania i wpłaty zryczałtowanego podatku PIT na rachunek właściwego urzędu skarbowego oraz złożenia odpowiedniej deklaracji rocznej na formularzu PIT-8AR.

Na poparcie powyższego stanowiska Wnioskodawca przytacza następujące argumenty.

Zgodnie z treścią art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 66 ustawy o PIT pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jednocześnie zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Natomiast z art. 8 ustawy - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60) wynika, że płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zgodnie zaś z treścią art. 41 ust. 1 ustawy o PIT osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne (ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

W art. 41 ust. 4 ustawy o PIT wskazano, że płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5.

Zgodnie zaś z art. 41 ust. 7 ustawy o PIT jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, świadczeń, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4, świadczeń, o których mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz w art. 18 nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Odnośnie zaś obowiązków formalnych płatnika przepisy art. 42 ust. 1 oraz art. 42 ust. 1a ustawy o PIT stanowią, iż płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. W terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Zgodnie z powyższymi przepisami Wnioskodawca, jako podmiot faktycznie dokonujący wypłat (świadczeń) z tytułu wygranych w konkursach, zobowiązany jest do obliczenia, poboru oraz wpłaty do właściwego urzędu skarbowego zryczałtowanego podatku PIT w wysokości 10% wartości brutto wygranej lub nagrody.

W ocenie Wnioskodawcy, wystąpienie powyższego obowiązku nie jest zależne od tego, czy podmiot faktycznie dokonujący wypłat (świadczeń) z tytułu wygranych w konkursach jest w momencie wydania nagród ich właścicielem. Zatem powyższy obowiązek ciąży na Organizatorze niezależnie od tego, czy w momencie wydania nagrody laureatowi jest on właścicielem wydawanej nagrody, czy tylko dysponuje tą nagrodą. W odniesieniu do obu kategorii umów sponsorskich, wskazanych w stanie faktycznym, Organizator jest podmiotem faktycznie dokonującym wypłaty (świadczenia).

Organizator powinien wpłacić podatek w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrał zryczałtowany podatek na rachunek właściwego urzędu skarbowego.

Jednocześnie do końca stycznia następującego po roku podatkowym, w którym wydał nagrodę (wypłacił świadczenie) powinien złożyć we właściwym urzędzie skarbowym deklarację PIT-8AR.

W przypadku nagrody innej niż pieniężna (np. wygranej rzeczowej), zgodnie z art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy o PIT, warunkiem wydania nagrody niepieniężnej jest wpłacenie płatnikowi przez podatnika (laureata) podatku PIT równowartości zryczałtowanego podatku od tej nagrody.

W niniejszym stanie faktycznym Organizator konkursu, chcąc uniknąć obciążania laureata koniecznością dokonywania transferów pieniężnych na swoją rzecz, przyznaje mu (w regulaminie konkursu) dodatkową nagrodę pieniężną w wysokości odpowiadającej równowartości 10% należnego podatku dochodowego od łącznej wartości tych nagród (rzeczowej oraz pieniężnej). Oznacza to, że dodatkowa nagroda pieniężna jest przeznaczona na pokrycie przez Organizatora należnego 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, ustalonego od łącznej wartości nagrody w postaci ww. nagrody rzeczowej i dodatkowej nagrody pieniężnej.

Wysokość dodatkowej nagrody pieniężnej na pokrycie podatku obejmuje również podatek od tej dodatkowej nagrody, bowiem zgodnie z wcześniej wymienionymi przepisami - od nagrody pieniężnej również należny jest podatek (potrącany przez płatnika bezpośrednio z przyznanej nagrody).

W ocenie Wnioskodawcy jest on zobowiązany odprowadzić podatek obliczony w powyższy sposób na konto urzędu skarbowego, a po zakończeniu roku podatkowego sporządzić PIT-8AR, ujmując w nim kwotę łącznego zryczałtowanego podatku dochodowego.

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów, w interpretacji indywidualnej z dnia 2 lutego 2011 r. Nr ILPB1/415-1250/10-2/AMN stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego za prawidłowe.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego Minister Finansów stwierdza, co następuje.

Stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest niezgodne z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym w 2011 r., zwanej dalej "ustawą".

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy opodatkowaniu podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c, oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 20 ust. 1, w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy, za przychody z innych źródeł, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Na mocy art. 30 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 41 ust. 4 ustawy od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) - art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy.

Natomiast w myśl art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Należy zauważyć, że przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy pozwala wyodrębnić dwie grupy konkursów, do których może mieć zastosowanie omawiane zwolnienie.

Pierwsza grupa konkursów to konkursy organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja). Zatem, aby przedmiotowe zwolnienie miało zastosowanie, spełnione muszą zostać łącznie 3 warunki:

* organizatorem konkursu musi być środek masowego przekazu;

* podmiotem emitującym (ogłaszającym) konkurs musi być środek masowego przekazu;

* jednorazowa wartość wygranej nie może przekroczyć kwoty 760 zł.

W szczególności należy zwrócić uwagę na dwa pierwsze warunki. O zastosowaniu przedmiotowego zwolnienia nie decyduje bowiem sam fakt ogłoszenia konkursu lub gry w środkach masowego przekazu. Równie ważne jest, aby organizatorem konkursu były środki masowego przekazu, o czym świadczy użycie przez ustawodawcę spójnika "i" w wyrażeniu "organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu".

Druga grupa konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, to konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu. W tym przypadku dla zastosowania zwolnienia istotne znaczenia ma temat konkursu, który musi dotyczyć jednej z dziedzin wskazanych w omawianym przepisie, oraz jednorazowa wartość wygranej, która nie może przekroczyć 760 zł.

Odnosząc się do stanu faktycznego przedstawionego we wniosku należy podkreślić, iż aby organizowany przez Wnioskodawcę konkurs można było zakwalifikować do ww. pierwszej grupy konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68, muszą zostać spełnione łącznie trzy wskazane w nim warunki. Zatem sam fakt, iż wygrana w konkursie organizowanym przez Wnioskodawcę nie przekracza wartości 760 zł nie uprawnia do skorzystania z omawianego zwolnienia.

Zastosowanie zwolnienia od podatku do wygranych w konkursach lub grach ogłaszanych w Internecie mogłoby nastąpić tylko wówczas, gdyby organizatorem, jak i miejscem ogłoszenia konkursu były środki masowego przekazu. Natomiast jak wynika z opisu stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, organizatorem konkursu nie jest instytucja zaliczana do środków masowego przekazu.

W konsekwencji, tego rodzaju konkurs nie może być zaliczony do konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, gdyż nie został zorganizowany przez środek masowego przekazu, a ponadto nie jest konkursem z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu. Środek masowego przekazu stał się jedynie miejscem zamieszczenia informacji o konkursie. Tym samym, do wygranych uzyskanych w tym konkursie nie ma zastosowania zwolnienie wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy (niezależnie od ich wysokości).

W konsekwencji, wygrana w konkursie stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy i podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Na płatniku będącym osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobą prawną i ich jednostką organizacyjną oraz jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej, który dokonuje wypłat lub świadczeń niepieniężnych z tytułu omawianych wygranych ciąży obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy. Kwotę pobranego podatku płatnik jest obowiązany przekazać na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek (art. 42 ust. 1 ustawy). Natomiast w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym, płatnik jest obowiązany przesłać właściwemu urzędowi skarbowemu roczną deklarację, o której mowa w art. 42 ust. 1a ustawy (PIT-8AR).

Mając powyższe na uwadze należało z urzędu zmienić interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 2 lutego 2011 r. Nr ILPB1/415-1250/10-2/AMN, gdyż stwierdzono jej nieprawidłowość.

ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu.

POUCZENIE

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie Ministra Finansów w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, zwanej dalej "ustawą"). Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosi się (w dwóch egzemplarzach) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi Ministra Finansów na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli Minister Finansów nie udzieli odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem Ministra Finansów, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy), na adres: Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl