3063-ILPP3.4512.172.2016.1.EB - Ustalenie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką".

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 12 stycznia 2017 r. Izba Skarbowa w Poznaniu 3063-ILPP3.4512.172.2016.1.EB Ustalenie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką".

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2016 r. (data wpływu 2 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką A" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką A".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina zamierza zrealizować projekt pod nazwą "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką A" w ramach Osi Priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Działanie 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej, w ramach którego realizowane będą następujące zadania:

1.

regeneracja siedliska priorytetowego UE, łęgu jesionowo-olszowego - działania, mające na celu podniesienie jego jakości, m.in. poprzez:

a.

wzmocnienie populacji gatunków diagnostycznych: jesion wyniosły, psianka słodkogórz, czartawa mała, kruszyna pospolita;

b.

usunięcie gatunków obcych geograficznie, w tym: niecierpka drobnokwiatowego, stokłosy spłaszczonej, kolczurki klapowanej, nawłoci późnej:

c.

usunięcie gatunków obcych ekologicznie, w tym: brzozy, świerki i tuje,

2.

regeneracja siedliska eutroficzne zbiorniki wodne 3150 z roślinnością wodną i szuwarową - działania polegające na:

a.

wzmocnieniu populacji gatunków diagnostycznych: rdestnica połyskująca, rdestnica grzebieniasta, szalej jadowity, grzybienie północne;

b.

usunięciu gatunków obcych ekologicznie i geograficznie, w tym: uczepu amerykańskiego,

3.

regeneracja siedliska nizinnych rzek ze zbiorowiskami włosieniczników 3260 - działania polegające na:

a.

wzmocnieniu populacji gatunków diagnostycznych: rdestnica nawodna i przetacznik bobowniczek;

b.

usunięciu gatunków obcych geograficznie;

c.

usunięciu sekcyjnym roślinności innej niż zbiorowiska włosienniczników z jednoczesnym wyczyszczeniem koryta cieku w celu stworzenia przestrzeni do powiększenia areału zespołów chronionych;

d.

pielęgnacji ocieniających ciek drzew;

4.

utworzenie projektu rezerwatu przyrody "Wyspa na rzece A" oraz projektu użytku ekologicznego "Bioróżnorodny Staw";

5.

utworzenie ścieżek przyrodniczo-edukacyjnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą;

6.

promocja i popularyzacja wiedzy o walorach obszaru objętego projektem.

Gmina może uznać koszt podatku VAT za kwalifikowalny w ramach projektu, o ile nie może ubiegać się o jego zwrot, w związku z czym występuje o interpretację indywidualną w tej sprawie.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług, w ramach realizowanego projektu Gmina będzie nabywała towary i usługi, a faktury będą wystawiane na Gminę. Usługi nabywane w ramach projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Projekt będzie realizowany na potrzeby Gminy do wykonywania zadań publicznych. Infrastruktura powstała w wyniku realizacji projektu będzie ogólnodostępna a korzystanie z niej będzie nieodpłatne.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gminie przysługuje prawo do odzyskania podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją zadań:

1.

regeneracja siedliska priorytetowego UE, łęgu jesionowo-olszowego,

2.

regeneracja siedliska eutroficzne zbiorniki wodne 3150 z roślinnością wodną i szuwarową,

3.

regeneracja siedliska nizinnych rzek ze zbiorowiskami włosieniczników 3260,

4.

utworzenie projektu rezerwatu przyrody "Wyspa na rzece" oraz projektu użytku ekologicznego "Bioróżnorodny Staw",

5.

utworzenie ścieżek przyrodniczo-edukacyjnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą,

6.

promocja i popularyzacja wiedzy o walorach obszaru objętego projektem.

Zdaniem Wnioskodawcy, realizacja projektu nie będzie służyła sprzedaży opodatkowanej, w związku z czym nie występują czynności opodatkowane, co wyklucza odliczenie naliczonego podatku VAT. Zdaniem Wnioskodawcy, w przedmiotowej sprawie nie znajdzie zastosowanie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem jak wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Realizowany przez Gminę projekt będzie ogólnodostępny, publiczny i nieodpłatny, niezwiązany z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawcy, a więc w tym zakresie Gmina nie jest podatnikiem podatku VAT i korzysta z wyłączenia, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Projekt zostanie wykonany w celu nałożenia na Gminę obowiązków zadań publicznych (własnych) określonych ustawą o samorządzie gminnym. Gmina uznaje, że nie będzie mogła odzyskać uiszczonego w związku z realizacją operacji podatku od towarów i usług (VAT).

Uzyskanie stosownej informacji jest niezbędne do złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014 - 2020.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - według art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 powołanej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych Gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 cyt. ustawy). W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy).

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca zamierza zrealizować projekt pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką A" w ramach Osi Priorytetowej V Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Działanie 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej, w ramach którego realizowane będą następujące zadania:

1.

regeneracja siedliska priorytetowego UE, łęgu jesionowo-olszowego - działania, mające na celu podniesienie jego jakości, m.in. poprzez:

a.

wzmocnienie populacji gatunków diagnostycznych: jesion wyniosły, psianka słodkogórz, czartawa mała, kruszyna pospolita;

b.

usunięcie gatunków obcych geograficznie, w tym: niecierpka drobnokwiatowego, stokłosy spłaszczonej, kolczurki klapowanej, nawłoci późnej:

c.

usunięcie gatunków obcych ekologicznie, w tym: brzozy, świerki i tuje,

2.

regeneracja siedliska eutroficzne zbiorniki wodne 3150 z roślinnością wodną i szuwarową - działania polegające na:

a.

wzmocnieniu populacji gatunków diagnostycznych: rdestnica połyskująca, rdestnica grzebieniasta, szalej jadowity, grzybienie północne;

b.

usunięciu gatunków obcych ekologicznie i geograficznie, w tym: uczepu amerykańskiego,

3.

regeneracja siedliska nizinnych rzek ze zbiorowiskami włosieniczników 3260 - działania polegające na:

a.

wzmocnieniu populacji gatunków diagnostycznych: rdestnica nawodna i przetacznik bobowniczek;

b.

usunięciu gatunków obcych geograficznie;

c.

usunięciu sekcyjnym roślinności innej niż zbiorowiska włosienniczników z jednoczesnym wyczyszczeniem koryta cieku w celu stworzenia przestrzeni do powiększenia areału zespołów chronionych;

d.

pielęgnacji ocieniających ciek drzew;

4.

utworzenie projektu rezerwatu przyrody "Wyspa na rzece A" oraz projektu użytku ekologicznego "Bioróżnorodny Staw";

5.

utworzenie ścieżek przyrodniczo-edukacyjnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą;

6.

promocja i popularyzacja wiedzy o walorach obszaru objętego projektem.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług, w ramach realizowanego projektu Gmina będzie nabywała towary i usługi, a faktury będą wystawiane na Gminę. Usługi nabywane w ramach projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Projekt będzie realizowany na potrzeby Gminy do wykonywania zadań publicznych. Infrastruktura powstała w wyniku realizacji projektu będzie ogólnodostępna a korzystanie z niej będzie nieodpłatne.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy Gmina ma wątpliwości, czy może odzyskać podatek VAT uiszczony w związku z realizacją projektu pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką A".

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie występuje. Z całokształtu działań Wnioskodawcy związanych z zakupionymi towarami i usługami wynika, że Gmina nie będzie nabywała ich w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym dokonując zakupów nie będzie działała w charakterze podatnika podatku VAT. Ponadto, jak wskazał Wnioskodawca, inwestycja nie będzie związana ze sprzedażą opodatkowaną. Zatem warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie będą spełnione.

W związku z poniesionymi wydatkami, Wnioskodawca nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 1656, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Zainteresowany w stosunku do przedmiotowego projektu nie będzie działał jako podatnik podatku VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy, nie znajdzie zastosowania regulacja powołanego wyżej rozporządzenia.

Podsumowując, w okolicznościach analizowanej sprawy, Gmina nie będzie miała możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Utworzenie centrum bioróżnorodności nad rzeką A", w ramach którego wykonane zostaną zadania:

1.

regeneracja siedliska priorytetowego UE, łęgu jesionowo-olszowego,

2.

regeneracja siedliska eutroficzne zbiorniki wodne 3150 z roślinnością wodną i szuwarową,

3.

regeneracja siedliska nizinnych rzek ze zbiorowiskami włosieniczników 3260,

4.

utworzenie projektu rezerwatu przyrody "Wyspa na rzece A" oraz projektu użytku ekologicznego "Bioróżnorodny Staw",

5.

utworzenie ścieżek przyrodniczo-edukacyjnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą,

6.

promocja i popularyzacja wiedzy o walorach obszaru objętego projektem.

Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Gmina nie będzie działać jako podatnik VAT i wydatki związane z realizacją ww. projektu nie będą służyć do wykonywania czynności opodatkowanych. Z powyższych względów, w oparciu o przepisy dotyczące podatku od towarów i usług, Gmina nie będzie miała możliwości odzyskania podatku uiszczonego w związku z realizacją opisanej we wniosku inwestycji oraz nie będzie miała możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT.

W tym miejscu należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2016 r. poz. 383, z późn. zm.), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ zaznacza, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl