3063-ILPP1-2.4512.168.2016.2.TK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 stycznia 2017 r. Izba Skarbowa w Poznaniu 3063-ILPP1-2.4512.168.2016.2.TK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2016 r. (data wpływu 12 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 grudnia 2016 r. (data wpływu 12 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako czynny podatnik podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako czynny podatnik podatku VAT.

Wniosek uzupełniono pismem w dniu 12 grudnia 2016 r. o dokument potwierdzający dokonanie wpłaty brakującej opłaty.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Związek Piłki Nożnej (dalej: "ZPN") jest stowarzyszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.), oraz związkiem sportowym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857 z późn. zm., dalej: "Ustawa o Sporcie"). ZPN działa na podstawie statutu (dalej: "Statut"). Ponadto, zgodnie ze Statutem, ZPN w wykonywaniu swoich zadań przestrzega statutów, regulaminów, innych przepisów Międzynarodowej Federacji Związków Piłki Nożnej (dalej: "FIFA") oraz Europejskiej Unii Piłkarskiej (dalej: "UEFA") oraz Związku Piłki Nożnej (dalej: "ZPN") i innych przepisów prawa.

ZPN nie jest czynnym podatnikiem VAT i korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. wartość sprzedaży opodatkowanej wykonanej przez ZPN nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 150.000 zł, przy czym do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku, odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym zaliczane są przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

ZPN obecnie nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w tym zakresie. W związku z tym do tej pory ZPN sporządzał sprawozdanie finansowe w wersji uproszczonej przeznaczonej dla jednostek mikro. Od dnia 5 września 2014 r., na mocy przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy o rachunkowości, stowarzyszenia i fundacje nieprowadzące działalności gospodarczej mogą stosować uproszczone przepisy o rachunkowości. Po tych zmianach, zgodnie ze znowelizowaną ustawą, wszystkie stowarzyszenia i fundacje nieprowadzące działalności gospodarczej (art. 5 ust. 1a pkt 2 ustawy) mogą sporządzać uproszczone sprawozdanie finansowe przewidziane dla jednostek "mikro".

ZPN określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działania. Wszyscy członkowie ZPN, zawodnicy, trenerzy, instruktorzy, menedżerowie ds. piłkarzy, sędziowie, działacze piłkarscy i osoby zatrudnione w sporcie piłki nożnej w regionie (...) zobowiązani są przestrzegać przy realizacji swoich funkcji postanowień statutów, przepisów, wytycznych i decyzji ZPN, FIFA, UEFA oraz ZPN. Zabezpieczeniem wykonania tego zobowiązania jest odpowiedzialność organizacyjna, dyscyplinarna i regulaminowa egzekwowana przez ZPN.

Statut określa, że celem działalności ZPN m.in. jest:

1. Organizacja, rozwój i popularyzacja sportu piłki nożnej oraz prowadzenie współzawodnictwa sportowego klubów.

2. Podejmowanie działań na rzecz promocji piłkarstwa amatorskiego i nieamatorskiego, w tym profesjonalnego.

3. Ochrona praw i interesów oraz koordynacja działań członków związku, zawodników, trenerów, instruktorów, sędziów i działaczy piłkarskich.

4. Pozyskiwanie środków finansowych i przeznaczenie ich na prowadzenie działalności statutowej ZPN.

5. Organizacja szkoleń dla animatorów sportu, trenerów, instruktorów, sędziów i działaczy piłkarskich.

ZPN jako podmiot podległy ZPN musi realizować jego polecenia uchwały, dotyczące funkcjonowania i rozwoju sportu piłkarskiego w Polsce.

W ramach swojej działalności ZPN organizuje rozgrywki piłki nożnej według obowiązującego regulaminu rozgrywek, pod nadzorem ZPN. Na każdych zawodach, zgodnie z regulaminem, musi być sędzia sportowy, który jest delegowany przez ZPN, który to poprzez wypełnienie delegacji dla sędziego określa:

* imię i nazwisko sędziego,

* czynność: sędzia główny, asystent lub obserwator,

* której klasy są to zawody,

* termin zawodów,

* pomiędzy jakimi drużynami odbędą się zawody,

* miejsce zawodów.

Na podstawie tak wypełnionej delegacji, sędzia stawia się we wskazanym terminie i miejscu aby wykonać określone czynności, następnie wypełnia "Oświadczenie dla celów podatkowych" podając swoje dane identyfikacyjne. Po zakończonym meczu sędzia wypełnia rachunek dotyczący ekwiwalentu sędziowskiego w kwotach określonych przez ZPN zawartych w Tabeli ekwiwalentów dla sędziów, obserwatorów i delegatów piłki nożnej na terenie działania ZPN - tabela ta została opracowana na podstawie Uchwał ZPN. Wysokość ekwiwalentu zależy od rangi zawodów, a także od roli pełnionej przez sędziego: najwyższy ekwiwalent dostaje sędzia główny, a niższe - sędziowie liniowi i asystenci techniczni. Zgodnie z obowiązującymi zasadami, obowiązek wypłaty wynagrodzenia dla sędziów (tzw. ekwiwalentu) spoczywa na klubie, który jest gospodarzem meczu. Inne osoby uprawnione do ekwiwalentu - również wypłacanego przez klub gospodarzy - to obserwatorzy zawodów, którzy recenzują pracę sędziów oraz delegaci sportowi. Rolą tych ostatnich jest m.in. kontrola, czy stadion jest bezpieczny i czy na trybunach nie ma niewłaściwych transparentów, np. propagujących rasizm lub nawołujących do przemocy.

ZPN podjął decyzję o umożliwieniu klubom wszystkich klas rozgrywkowych zrzeszonych w Związku, rozliczania delegacji sędziowskich z tytułu prowadzenia zawodów sportowych, za pośrednictwem Biura ZPN, za wynagrodzeniem mającym na celu częściowe pokrycie kosztów, liczonym od każdego wypłaconego wynagrodzenia sędziowskiego, czyli za każdy mecz rozegrany przez klub - gospodarza meczu, w kwocie (...) zł brutto.

Procedura rozliczania delegacji sędziowskich obejmuje następujące reguły postępowania:

a.

przed rozpoczęciem lub wznowieniem rozgrywek, klub składa do biura ZPN deklarację, w której wyraża wolę rozliczania delegacji sędziowskich za pośrednictwem Biura ZPN;

b.

przed zadeklarowanym okresem rozliczeniowym klub zobowiązuje się do wpłacania na rzecz ZPN przedpłaty na poczet przyszłych delegacji sędziowskich. Jej wysokość uzależniona jest od klasy rozgrywkowej, w której klub deklaruje rozliczanie delegacji sędziowskich za pośrednictwem Biura ZPN - przedpłata obowiązuje w kwocie wymagalnej za całą rundę rozgrywkową;

c.

klub uprawniony jest do rozliczania delegacji sędziowskich za pośrednictwem Biura ZPN w ramach rozgrywek wybranych na podstawie złożonej deklaracji. Wybór dotyczy wszystkich klas rozgrywkowych, w których występują jego zespoły;

d. ZPN wystawia dla klubu rachunek opiewający na kwotę stanowiącą sumę rzeczywistych kosztów poniesionych z tytułu delegacji sędziowskich w ramach wszystkich klas rozgrywkowych, dla których zadeklarowano ich rozliczanie za pośrednictwem ZPN, wraz z wynagrodzeniem w kwocie odpowiadającej iloczynowi umówionej kwoty wynagrodzenia i ilości rozliczonych w okresie meczy. Rachunki dla klubów wystawiane są z ostatnim dniem każdego miesiąca;

e. nadpłaty lub niedopłaty rozliczane są na zakończenie każdej rundy rozgrywkowej.

Każdorazowo po przeprowadzonych zawodach sędziowie zobowiązani są do wystawienia delegacji sędziowskich natomiast klub do jej potwierdzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Następnie sędziowie zobowiązani będą do dostarczenia prawidłowo wystawionych oraz potwierdzonych przez klub delegacji sędziowskich, do Biura ZPN, do 5 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

Kwota do wypłaty ma być obliczona następująco: kwota brutto wynikająca z tabeli określona na podstawie zlecenia jakiej klasy zawodów dotyczyło sędziowanie, następnie wyliczony będzie podatek dochodowy w wysokości 18% jako ryczałt w oparciu o art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tak obliczony i pobrany podatek ZPN przekaże do urzędu skarbowego do 20 dnia miesiąca, w którym nastąpi wypłata, nie w imieniu własnym ale jako płatnik na zlecenie opłacających wynagrodzenia sędziego Klubów Sportowych należących do ZPN. Ryczałt 18% pobierany będzie tylko od ekwiwalentów do wysokości (...) zł. Sędziowie wyznaczani do prowadzenia rozgrywek nie są pracownikami ZPN, jak też nie są pracownikami klubów sportowych, nie prowadzą działalności gospodarczej polegającej na sędziowaniu (jest to dla nich działalność wykonywana osobiście).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Jeżeli przyjąć, że ZPN nie uzyska wpływów z innych źródeł z tytułu wykonania czynności za wynagrodzeniem w roku podatkowym, to czy po przekroczeniu sumy kwoty 150.000 zł z wpływów z wynagrodzenia mającego na celu częściowe pokrycie kosztów, liczonym od każdego wypłaconego wynagrodzenia sędziowskiego, na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy o VAT, ZPN stanie się czynnym podatnikiem VAT i począwszy od kwoty przychodu przekraczającego limit zwolnienia ZPN będzie musiało naliczyć i odprowadzić do Skarbu Państwa podatek VAT w wysokości 23% od kwoty wynagrodzenia netto oraz wypełniać obowiązki związane ze składaniem deklaracji podatkowych w podatku VAT? (pytanie nr 2 z wniosku)

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z faktem że przedmiot świadczonych usług nie będzie korzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwolnienie z którego - na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy - korzysta ZPN zostanie utracone począwszy od czynności, którą przekroczono kwotę 150.000 zł wpływów z wynagrodzenia polegającego na rozliczeniu delegacji, wypłacie w imieniu płacących delegacje klubów zrzeszonych w ZPN należności sędziom piłkarskim oraz sporządzenie w imieniu tych klubów stosownej deklaracji PIT, liczonego za każdy mecz rozegrany przez klub - gospodarza meczu, w kwocie (...) zł brutto (art. 113 ust. 5 ustawy), a począwszy od miesiąca następującego po tym zdarzeniu, co do zasady OZPN będzie miał obowiązek składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe VAT-7 za okresy miesięczne lub kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu lub kwartale.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Z kolei w myśl art. 113 ust. 2 ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1.

wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;

2.

odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a.

transakcji związanych z nieruchomościami,

b.

usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-42,

c.

usług ubezpieczeniowych

- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3.

odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Natomiast przepis art. 113 ust. 5 stanowi, że jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Stosownie do art. 113 ust. 9 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Ponadto, w świetle regulacji art. 113 ust. 10 ustawy, jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie określone traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Na mocy art. 96 ust. 1 ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15 są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Z kolei obowiązek składania deklaracji wprowadza przepis art. 99 ustawy.

I tak, w art. 99 ust. 1 ustawy, wskazano, że podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c i art. 133.

Przepis art. 99 ust. 3 ustawy stanowi, że podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy rozliczający się metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa. Podatnik rozpoczynający w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu dokonuje zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych czynności.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest stowarzyszeniem w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o stowarzyszeniach oraz związkiem sportowym w rozumieniu przepisów ustawy o sporcie. ZPN nie jest czynnym podatnikiem VAT i korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, bowiem wartość sprzedaży opodatkowanej wykonanej przez ZPN nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 150.000 zł.

ZPN w ramach realizacji swoich celów statutowych zamierza dokonywać rozliczania, w imieniu klubów wszystkich klas zrzeszonych w (...) Związku, delegacji sędziowskich z tytułu prowadzenia zawodów sportowych, za pośrednictwem Biura Związku Piłki Nożnej, za wynagrodzeniem mającym na celu częściowe pokrycie kosztów, liczonym od każdego wypłaconego wynagrodzenia Sędziowskiego, czyli za każdy mecz rozegrany przez klub - gospodarza meczu, w kwocie (...) zł brutto.

Na tle powyższego opisu sprawy Wnioskodawca powziął wątpliwości w kwestii obowiązku rejestracji jako czynny podatnik podatku VAT w sytuacji przekroczenia kwoty 150.000 zł w związku z uzyskiwaniem wpływów z wynagrodzenia mającego na celu częściowe pokrycie kosztów, liczonym od każdego wypłaconego wynagrodzenia Sędziowskiego, zgodnie z art. 113 ust. 5 ustawy oraz obowiązku naliczenia i odprowadzenia do Skarbu Państwa podatku VAT w wysokości 23% od kwoty wynagrodzenia netto z tytułu ww. czynności.

W interpretacji nr 3063-ILPP1-2.4512.166.2016.2.TK z dnia 9 stycznia 2017 r., wskazano, że usługa świadczona przez ZPN polegająca na rozliczeniu delegacji, wypłacie w imieniu płacących delegacje klubów zrzeszonych w ZPN należności sędziom piłkarskim oraz sporządzeniu w imieniu tych klubów stosownej deklaracji PIT za wynagrodzeniem, nie korzysta ze zwolnienia opisanego w art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i będzie podlegała opodatkowaniu według podstawowej stawki VAT 23%.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy należy wskazać, że - co do zasady - o ile wartość sprzedaży nie przekroczy w roku podatkowym kwoty określonej na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, Wnioskodawca będzie miał prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług do momentu przekroczenia tej kwoty. W przypadku przekroczenia ww. kwoty z tytułu wpływów z wynagrodzenia mającego na celu częściowe pokrycie kosztów, liczonym od każdego wypłaconego wynagrodzenia Sędziowskiego, Wnioskodawca zobowiązany będzie do dokonania rejestracji dla potrzeb podatku od towarów i usług na zasadach określonych w ustawie.

Zatem, w sytuacji przekroczenia w roku 2016 kwoty 200.000 zł, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, w związku z uzyskiwaniem wpływów z wynagrodzenia mającego na celu częściowe pokrycie kosztów, liczonym od każdego wypłaconego wynagrodzenia Sędziowskiego, przy założeniu, że Wnioskodawca nie uzyskuje wpływów z innych czynności opodatkowanych podatkiem VAT - na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy - ZPN stanie się czynnym podatnikiem VAT.

Tym samym, Wnioskodawca utraci zwolnienie od podatku od towarów i usług począwszy od czynności, w związku z którą przekroczy kwotę 200.000 zł i w tym przypadku począwszy od miesiąca następującego po przekroczeniu ww. kwoty sprzedaży, będzie miał obowiązek składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu.

Należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 2024), podatnicy, u których łączna wartość sprzedaży w 2016 r. była wyższa niż 150 000 zł i nie przekroczyła 200 000 zł, mogą skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

Podatnicy, którzy rozpoczęli w 2016 r. wykonywanie czynności określonych w art. 5 ustawy zmienianej w art. 1, u których łączna wartość sprzedaży, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczyła 150 000 zł i nie przekroczyła 200 000 zł, mogą skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą - art. 18 ust. 2 ww. ustawy.

Stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zwolnienie, z którego korzysta na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, zostanie utracone począwszy od czynności, którą przekroczono kwotę wskazaną w tym przepisie jest prawidłowe jednak na podstawie innej kwoty niż przez niego wskazana.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako czynny podatnik podatku VAT. Natomiast, w kwestii dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT świadczonej usługi polegającej na rozliczeniu delegacji, wypłacie w imieniu płacących delegacje klubów zrzeszonych w ZPN należności sędziom piłkarskim oraz sporządzenia w imieniu tych klubów deklaracji PIT, została wydana odrębna interpretacja indywidualna w dniu 9 stycznia 2017 r., nr 3063-ILPP1-2.4512.166.2016.2.TK.

Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl