3063-ILPP1-2.4512.167.2016.2.DC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 grudnia 2016 r. Izba Skarbowa w Poznaniu 3063-ILPP1-2.4512.167.2016.2.DC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2016 r. (data wpływu 12 października 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 6 grudnia 2016 r. (data wpływu 12 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie usług w zakresie obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako czynny podatnik podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie usług w zakresie obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako czynny podatnik podatku VAT.

Wniosek uzupełniono pismem w dniu 12 grudnia 2016 r. w zakresie doprecyzowania opisu sprawy oraz wpłatę brakującej opłaty.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest stowarzyszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.), oraz związkiem sportowym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857 z późn. zm., dalej: Ustawa o Sporcie). A. działa na podstawie statutu (dalej: Statut). Ponadto, zgodnie ze Statutem, A. w wykonywaniu swoich zadań przestrzega statutów, regulaminów, innych przepisów Międzynarodowej Federacji Związków Piłki Nożnej (dalej: FIFA) oraz Europejskiej Unii Piłkarskiej (dalej: UEFA) oraz Polskiego Związku Piłki Nożnej (dalej: PZPN) i innych przepisów prawa.

A. nie jest czynnym podatnikiem VAT i korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. wartość sprzedaży opodatkowanej wykonanej przez A. nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 150.000 zł, przy czym do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku, odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym zaliczane są przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

<br<> </br<>

1. Organizacja, rozwój i popularyzacja sportu piłki nożnej oraz prowadzenie współzawodnictwa sportowego klubów.

2. Podejmowanie działań na rzecz promocji piłkarstwa amatorskiego i nieamatorskiego, w tym profesjonalnego.

3. Ochrona praw i interesów oraz koordynacja działań członków związku, zawodników, trenerów, instruktorów, sędziów i działaczy piłkarskich.

4. Pozyskiwanie środków finansowych i przeznaczenie ich na prowadzenie działalności statutowej A.

5. Organizacja szkoleń dla animatorów sportu, trenerów, instruktorów, sędziów i działaczy piłkarskich.

A. w ramach realizacji swoich celów statutowych zamierza na zlecenie PZPN zająć się organizacją dwóch meczów towarzyskich reprezentacji Polski w piłce nożnej.

PZPN będąc organizatorem meczu zleci A. na podstawie umowy zadania organizacyjno-techniczne, a w szczególności przygotowanie stadionów i pomoc organizacyjną w przyjęciu Reprezentacji Polski i jej konkurentów. Umowa z PZPN w paragrafach dotyczących spraw organizacyjnych stanowi podstawę prawną do zawarcia przez A. umów z podwykonawcami, w celu realizacji jej postanowień, które będą zgodne z niniejszą umową i do których PZPN zastrzega sobie prawo wglądu. Strony dopuszczają możliwość rozszerzenia zakresu niniejszej umowy o dodatkowe zlecenia na podstawie obustronnie podpisanego aneksu.

W wykonaniu umowy A. zobowiąże się do wykonania następujących zadań i czynności:

Przygotować stadiony, w tym: płytę boiska i widownię, zasilanie energetyczne obiektu (zapasowy agregat prądotwórczy w przypadku meczu rozgrywanego), zaplecze, tzn.: szatnie (wystarczająca liczba ławek, stolik), pomieszczenia recepcyjne, tereny wokół stadionu, punkty gastronomiczne (wg uznania), megafonizację (nagłośnienie) obiektu.

Udostępnić obu reprezentacjom szatnie na stadionie w trakcie meczów (plan treningów obu drużyn uzgodniony będzie w trybie roboczym z przedstawicielami PZPN), w trakcie meczu dodatkowo pomieszczenia recepcyjne, parkingi dla zaproszonych gości i uczestników meczu. Piłki meczowe oraz treningowe dla obu drużyn zabezpiecza PZPN.

Udostępnić przedstawicielom PZPN, sędziom, policji, dziennikarzom i innym osobom niezbędnym do sprawnego przeprowadzenia imprezy, pomieszczeń na obiektach, koniecznych do sprawnego przeprowadzenia zawodów. Zabezpieczyć sanitariaty dla widzów.

Zabezpieczyć licencjonowanego spikera oraz odegranie hymnów narodowych obydwu reprezentacji (nośnik dostarcza PZPN).

Zapewnić opiekuna dla reprezentacji kraju konkurenta, zakwaterowanego w hotelu, podczas całego jej pobytu w Polsce, władającego językiem angielskim.

Zapewnić w godzinach imprezy:

megafonizację (licencjonowany spiker; komunikaty w jęz. angielskim), oflagowanie stadionu (minimum 3 maszty; flagi zabezpiecza PZPN), oznakowanie boiska zgodnie z przepisami FIFA, tablice z numerami dla dokonywania zmian zawodników (rezerwową zabezpiecza PZPN), 12 osób do podawania piłek ubranych w kamizelki dostarczone przez PZPN (wiek 10-12 lat), stolik dla sędziego technicznego, parasol stojący w razie deszczu, tablicę wyników (opcjonalnie - jeśli stadion jest w nią wyposażony), zabezpieczenie dwóch par noszy z obsługą (8 osób), zorganizowanie i opłacenie bufetów dla gości honorowych, zabezpieczenie karetki pogotowia, zabezpieczenie kontaktu ze strażą pożarną, zabezpieczenie stanowiska do nagrywania meczów i wszelkich koniecznych podłączeń, prąd na potrzeby ekipy rejestrującej "Łączy (...)" (relacja innych stacji musi być uzgodniona z PZPN). Ponadto A. przy współudziale policji i innych służb porządkowych wykonają plan zabezpieczenia imprezy. Na podstawie tego planu operator stadionu w porozumieniu z A. wynajmie i opłaci firmę ochrony oraz zatrudni i opłaci odpowiednią ilość służby technicznej (odprawa kierownik ds. bezpieczeństwa), niezbędną do prawidłowego funkcjonowania obiektu przed, w trakcie i po imprezie.

A. opracuje na podstawie powyższych ustaleń kosztorys imprezy, stanowiący załącznik do umowy z PZPN. Kosztorys będzie jednocześnie zobowiązaniem do wykonania i bezpośredniego opłacenia zadań w nim uwzględnionych. Na sfinansowanie zadań uwzględnionych w kosztorysie i opłacenie, jak sam PZPN określa "usługi organizacyjnej" wykonanej na rzecz PZPN - A. otrzyma na podstawie faktury ryczałt w ustalonej wysokości.

W piśmie będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu, Wnioskodawca udzielił następujących odpowiedzi na zadane pytania:

1. Organizacja meczu opierać się będzie na współpracy Wnioskodawcy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, której szczegółowe warunki określone zostały w zawartej między stronami umowie. Umowa ta określa szczegółowy podział obowiązków w zakresie zorganizowania meczu. Zgodnie z jej treścią, w zakres obowiązków wchodzi szereg świadczeń, których podstawowym celem jest efektywna organizacja i przeprowadzenie meczu. Jest to usługa złożona, polegająca na kompleksowej organizacji meczu, opłacana za jednorazowym wynagrodzeniem bez wyszczególniania poszczególnych czynności składających się na usługę złożoną.

2. Świadczone usługi nie będą stanowiły odrębnych usług. Jest to usługa złożona.

3. Celem statutowym Wnioskodawcy jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu

4. Usługi organizacji meczów nie można uznać za usługi, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, a więc usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym, które są konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim.

Powołany powyżej art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług stanowi odzwierciedlenie regulacji zawartych w art. 132 ust. 1 lit. m Dyrektywy 2006/I12/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U.UE.L 347. s. 1 z późn. zm.), zgodnie z którym, państwa członkowskie zwalniają świadczenie niektórych usług ściśle związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym, przez organizacje nienastawione na osiąganie zysku, na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym.

W wyroku z dnia 21 lutego 2013 r. w sprawie C-18/12, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wskazał, że: w odniesieniu do art. 132 ust. 1 lit. m Dyrektywy VAT należy stwierdzić, że przepis ten, według jego brzmienia, dotyczy uprawiania sportu i wychowania fizycznego w ogóle.

Celem powołanego przepisu Dyrektywy jest wspieranie niektórych rodzajów działalności interesu publicznego, czyli usług mających ścisły związek z uprawianiem sportu lub z wychowaniem fizycznym, które są świadczone przez organizacje nienastawione na osiąganie zysku na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym. Przepis ten ma zatem na celu wspieranie podejmowania takiej aktywności przez szerokie warstwy społeczeństwa.

5. Usługi tego typu świadczone są na rzecz (na zlecenie):

o Polskiego Związku Piłki Nożnej,

o Mogą być świadczone na rzecz Ministra Sportu,

o lub Ministra Edukacji,

o lub Jednostek Samorządu Terytorialnego.,/ul>W danym meczu uczestniczą zawodowi sportowcy.

Jednakże głównym odbiorcą tych usług są osoby fizyczne które kupując bilety wstępu oglądają dany mecz.

o Wnioskodawca, wypracowuje na tego typu usługach zyski.

Wypracowane zyski przeznaczone będą na pokrycie kosztów innych zadań statutowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Jeżeli przyjąć hipotetycznie że A. nie uzyska wpływów z innych źródeł z tytułu wykonania czynności za wynagrodzeniem w roku podatkowym, to czy po przekroczeniu sumy kwoty 150.000 zł z wpływów z wynagrodzenia za organizację na zlecenie PZPN meczów reprezentacji Polski, na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy o VAT, A. stanie się czynnym podatnikiem VAT i począwszy od kwoty przychodu przekraczającego limit zwolnienia A. będzie musiał naliczyć i odprowadzić do Skarbu Państwa podatek VAT w wysokości 23% od kwoty wynagrodzenia netto oraz wypełniać obowiązki związane ze składaniem deklaracji podatkowych w podatku VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z faktem że przedmiot świadczonych usług nie będzie korzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwolnienie z którego, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług korzysta A. zostanie utracone począwszy od czynności, którą przekroczono kwotę 150.000 zł wpływów z wynagrodzenia za "organizację meczy" (art. 113 ust. 5 tejże ustawy), a począwszy od miesiąca następującego po tym zdarzeniu, co do zasady A. będzie miał obowiązek składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe VAT-7 za okresy miesięczne lub kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu lub kwartale.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Z kolei w myśl art. 113 ust. 2 ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1.

wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;

2.

odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a.

transakcji związanych z nieruchomościami,

b.

usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-42,

c.

usług ubezpieczeniowych

- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3.

odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Natomiast przepis art. 113 ust. 5 stanowi, że jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Stosownie do art. 113 ust. 9 ustawy - zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Ponadto, w świetle regulacji art. 113 ust. 10 ustawy - jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie określone traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono te kwotę.

Na mocy art. 96 ust. 1 ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15 są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Z kolei obowiązek składania deklaracji wprowadza przepis art. 99 ustawy.

I tak w art. 99 ust. 1 ustawy, wskazano, że podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c i art. 133.

Artykuł 99 ust. 3 ustawy, podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy rozliczający się metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa. Podatnik rozpoczynający w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu dokonuje zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych czynności.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest stowarzyszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach, oraz związkiem sportowym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie. A. nie jest czynnym podatnikiem VAT i korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. wartość sprzedaży opodatkowanej wykonanej przez A. nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 150.000 zł.

A. w ramach realizacji swoich celów statutowych zamierza na zlecenie PZPN zająć się organizacją dwóch meczów towarzyskich reprezentacji Polski w piłce nożnej.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą, kwestii czy jeżeli przyjąć, że A. nie uzyska wpływów z innych źródeł z tytułu wykonania czynności za wynagrodzeniem w roku podatkowym, to czy po przekroczeniu sumy kwoty 150.000 zł z wpływów z wynagrodzenia za organizację na zlecenie PZPN meczów reprezentacji Polski, na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy, A. stanie się czynnym podatnikiem VAT i począwszy od kwoty przychodu przekraczającego limit zwolnienia A. będzie musiało naliczyć i odprowadzić do Skarbu Państwa podatek VAT w wysokości 23% od kwoty wynagrodzenia netto oraz wypełniać obowiązki związane ze składaniem deklaracji podatkowych w podatku VAT.

W interpretacji nr 3063-ILPP1-2.4512.121.2016.2.DC z dnia 27 grudnia 2016 r., wskazano, że usługa złożona polegająca na organizacji na zlecenie PZPN meczów reprezentacji Polski będzie opodatkowana 23% stawką podatku od towarów i usług.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy należy wskazać, że - co do zasady - o ile wartość sprzedaży nie przekroczy w roku podatkowym kwoty określonej na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, Wnioskodawca będzie miał prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług do momentu przekroczenia tej kwoty. W przypadku przekroczenia ww. kwoty z tytułu wpływów z wynagrodzenia za organizację na zlecenie PZPN meczów reprezentacji Polski, Wnioskodawca zobowiązany będzie do dokonania rejestracji dla potrzeb podatku od towarów i usług na zasadach określonych w ustawie.

Zatem, w sytuacji przekroczenia w roku 2016 kwoty 150.000 zł, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, w związku z uzyskiwaniem wpływów z wynagrodzenia za organizację na zlecenie PZPN meczów reprezentacji Polski, przy założeniu, że Wnioskodawca nie uzyskuje wpływów z innych czynności opodatkowanych podatkiem VAT - na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy, A. stanie się czynnym podatnikiem VAT.

Tym samym, Wnioskodawca utraci zwolnienie od podatku od towarów i usług począwszy od czynności, w związku z którą przekroczy kwotę 150.000 zł i w tym przypadku począwszy od miesiąca następującego po przekroczeniu ww. kwoty sprzedaży, będzie miał obowiązek składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne lub kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu lub najpóźniej do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Dodatkowo należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 2024), obowiązującej od dnia 1 stycznia 2017 r., podatnicy, u których łączna wartość sprzedaży w 2016 r. była wyższa niż 150.000 zł i nie przekroczyła 200.000 zł, mogą skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

Podatnicy, którzy rozpoczęli w 2016 r. wykonywanie czynności określonych w art. 5 ustawy zmienianej w art. 1, u których łączna wartość sprzedaży, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczyła 150.000 zł i nie przekroczyła 200.000 zł, mogą skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą - art. 18 ust. 2 ww. ustawy.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako czynny podatnik podatku VAT. Natomiast, w kwestii dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania "usługi organizacyjnej" polegającej na organizacji na zlecenie PZPN meczów reprezentacji Polski została wydana odrębna interpretacja indywidualna w dniu 27 grudnia 2016 r., nr 3063-ILPP1-2.4512.121.2016.2.DC.

Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl