2461-IBPP2.4512.903.2016.1.AZ - Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 17 stycznia 2017 r. Izba Skarbowa w Katowicach 2461-IBPP2.4512.903.2016.1.AZ Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 listopada 2016 r. (data wpływu 17 listopada 2016 r.), uzupełnionym pismem z 19 grudnia 2016 r. znak: WF.32284.2.2016.IB (data wpływu 27 grudnia 2016 r.) oraz pismem z 29 grudnia 2016 r. znak: WF.32284.3.2016.IB (data wpływu 3 stycznia 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 listopada 2016 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związku z realizacją projektu pn. "...".

Wniosek ten uzupełniony został pismem z 19 grudnia 2016 r. znak: WF.32284.2.2016.IB (data wpływu 27 grudnia 2016 r.), oraz pismem z 29 grudnia 2016 r. znak: WF.32284.3.2016.IB (data wpływu 3 stycznia 2017 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w ww. pismach):

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, która wykonuje swoje zadania zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2016 r., poz. 446). Gmina O. - Urząd Gminy O. od dnia 1 stycznia 1999 r. jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku VAT i składa co miesiąc deklaracje podatku od towarów i usług VAT-7. Wnioskodawca planuje złożyć wniosek o przyznanie pomocy na realizację projektu pn. "..." w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii" (operacje typu: gospodarka wodno-ściekowa) objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Projekt będzie realizowany w ramach zadań własnych Gminy określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy. Zgodnie z zasadami programowymi PROW określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu "Gospodarka wodno-ściekową" w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020, w tym w § 5 ust. 1 pkt 5, pomoc na realizację operacji jest przyznawana w formie refundacji części kosztów kwalifikowanych, do których zalicza się koszty podatku od towarów i usług (VAT), które są uzasadnione zakresem operacji oraz niezbędne do osiągnięcia jej celu. Warunkiem zaliczenia w projekcie podatku VAT do kosztów kwalifikowanych, jest uzyskanie interpretacji indywidualnej. Gmina jest przygotowana pod względem formalno-prawnym do realizacji ww. zadania inwestycyjnego. Beneficjent posiada m.in. prawomocną decyzję na budowę, a przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach zlokalizowanych wzdłuż ulic:. w miejscowości B., do których beneficjent posiada prawo do dysponowania nieruchomością. Inwestycja będzie polegać na wybudowaniu zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej zgodnie z dokumentacją projektową, co stanowić będzie koszt usługi. Wszystkie materiały niezbędne do realizacji zadania będą dostarczone przez usługodawcę wyłonionego w drodze przetargu. Gmina będzie usługobiorcą.

Efektem realizacji projektu będzie wybudowanie kanalizacji sanitarnej. Odbiorcy będą korzystać z efektów projektu odpłatnie, zgodnie z taryfami dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, ustalonymi w drodze uchwały Rady Gminy O. Powstała infrastruktura pozostanie we własności i władaniu gminy, jednakże gmina nie planuje uzyskiwać przychodów z tytułu jej eksploatacji, ponieważ planuje przekazać powstałą w wyniku projektu infrastrukturę do eksploatacji Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O. (PWiK). PWiK będzie się zajmować pełną obsługą sieci kanalizacyjnej. Zadania spółki polegać będą m.in. na: konserwacji urządzeń składających się na inwestycję, informowaniu właściciela o konieczności wykonania napraw, remontów, usunięcia wad, a także dokonywania przeglądów technicznych i okresowych urządzeń składających się na inwestycję zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Prowadzeniu ewidencji raportów urządzeń (przepompowni) i udostępnianiu jej na każde żądanie Inspektorom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przedstawicielom właściciela oraz innym upoważnionym do tego osobom. Sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem warunków bezpieczeństwa w zakresie wykorzystania inwestycji, usunięciem awarii i skutków awarii inwestycji i sprawowanie nadzoru przy wykonywaniu remontów inwestycji. Spółka będzie uprawniona do zawierania umów w zakresie odbioru i oczyszczania ścieków i uzyskiwania przychodów z tego tytułu.

W związku z przeniesieniem na PWiK nieodpłatnego używania inwestycji, Gmina O., jako właściciel infrastruktury będzie zobowiązana do: informowania PWiK o wszelkich zdarzeniach dotyczących inwestycji, w tym także związanych z umową o dofinansowanie, które mogą mieć wpływ na prawidłową realizację niniejszej umowy przez spółkę, ubezpieczenia inwestycji, współdziałania ze spółką. Środki trwałe, wchodzące w skład inwestycji, będą amortyzowane i umarzanie przez gminę O. Projekt będzie realizowany w ramach zadań własnych Gminy określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r.Poz. 446). zm). "..."

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że:

1. Towary i usługi nabywane do realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych w związku z przekazaniem inwestycji do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O.

2. Wydatki poniesione w związku z realizacją wskazanego we wniosku projektu będą udokumentowane fakturami VAT. Faktury będą wystawione na Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O.

3. Efekt realizacji projektu czyli kanalizacja sanitarna nie będą służyły w przyszłości żadnym czynnościom opodatkowanym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (w ostatecznym brzmieniu zgodnym z pismem z 29 grudnia 2016 r.):

Czy Gminie O. - Urzędowi Gminy O. w związku z realizacją projektu "..." będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Jak wynika z powołanych przepisów Ustawodawca stworzył prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki: odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Stosownie do cytowania wyżej przepisów Gmina nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT z wykorzystaniem inwestycji. W związku z planowaną inwestycją, Gminie O. nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Generalna zasada regulująca prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w cenie nabywanych przez podatnika towarów i usług została określona w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 710 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT. Przepis ten stanowi, że w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Dokumentem uprawniającym do odliczenia jest faktura VAT, otrzymana przez podatnika z tytułu nabycia przez niego towarów i usług.

W świetle art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Tylko w tym zakresie bowiem ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, która wykonuje swoje zadania zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2016 r., poz. 446). Gmina O. - Urząd Gminy O. od dnia 1 stycznia 1999 r. jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku VAT i składa co miesiąc deklaracje podatku od towarów i usług VAT-7. Wnioskodawca planuje złożyć wniosek o przyznanie pomocy na realizację projektu pn. "..." w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii" (operacje typu: gospodarka wodno-ściekowa) objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Projekt będzie realizowany w ramach zadań własnych Gminy określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy. Inwestycja będzie polegać na wybudowaniu zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej zgodnie z dokumentacją projektową, co stanowić będzie koszt usługi. Wszystkie materiały niezbędne do realizacji zadania będą dostarczone przez usługodawcę wyłonionego w drodze przetargu. Gmina będzie usługobiorcą.

Efektem realizacji projektu będzie wybudowanie kanalizacji sanitarnej. Odbiorcy będą korzystać z efektów projektu odpłatnie, zgodnie z taryfami dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, ustalonymi w drodze uchwały Rady Gminy O. Powstała infrastruktura pozostanie we własności i władaniu gminy, jednakże gmina nie planuje uzyskiwać przychodów z tytułu jej eksploatacji, ponieważ planuje przekazać powstałą w wyniku projektu infrastrukturę do eksploatacji Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O. (PWiK), które to będzie się zajmować pełną obsługą sieci kanalizacyjnej. Towary i usługi nabywane do realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych w związku z przekazaniem inwestycji do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O. Wydatki poniesione w związku z realizacją wskazanego we wniosku projektu będą udokumentowane fakturami VAT. Faktury będą wystawione na Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O. Efekt realizacji projektu czyli kanalizacja sanitarna nie będą służyły w przyszłości żadnym czynnościom opodatkowanym.

Należy zauważyć, że prawo do odliczenia powstaje jako konsekwencja dokonania przez podatnika określonych zakupów, które są następnie wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Trzeba wyjaśnić, że z czynnością opodatkowaną mamy do czynienia wtedy, gdy podlega ona opodatkowaniu na podstawie art. 5 ustawy oraz jest dokonywana przez podmiot działający w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.

Sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz, odbywa się w ramach władztwa publicznego i gmina wykonując to zadanie, działa jako organ administracji publicznej i może korzystać ze środków prawnych o charakterze władczym. W takim ujęciu gmina bez wątpienia nie może być uznana za podatnika, gdyż realizuje ona w tym zakresie zadania własne służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.

Biorąc pod uwagę fakt, że podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny, należy stwierdzić, że omawianej sprawie związek taki nie występuje. Jak wskazał Wnioskodawca towary i usługi nabywane do realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, efekt realizacji projektu nie będą służyły czynnościom opodatkowanym natomiast faktury dotyczące wydatków poniesionych na realizację projektu będą wystawione na Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w O. Zatem Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z tych faktur, ponieważ nie zostaną spełnione przesłanki wynikające z art. 86 ust. 1 w związku z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT.

W świetle powołanego na wstępie art. 86 ust. 1 ustawy, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "...".

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Podkreślenia wymaga, że w niniejszej interpretacji indywidualnej dokonano oceny prawnej tylko w kwestii wyczerpująco przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego w oparciu o obowiązujący w tym zakresie stan prawny w dniu dokonywania oceny. Wobec tego niniejsza interpretacja traci ważność, w przypadku zamiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Wnioskodawcy tj. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu pn. "..." realizowanego przez Gminę O. - Urząd Gminy O. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 718 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl