2461-IBPP2.4512.782.2016.1.ICz - Opodatkowanie przyznanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nagrody w uznaniu zasług dla kultury ludowej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 grudnia 2016 r. Izba Skarbowa w Katowicach 2461-IBPP2.4512.782.2016.1.ICz Opodatkowanie przyznanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nagrody w uznaniu zasług dla kultury ludowej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 września 2016 r. (data wpływu 4 października 2016 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

* w części dotyczącej uznania, że otrzymanej wpłaty od członków Zespołu, przeznaczonej w całości na zakup biletów lotniczych na Festiwal kultury w Portugalii, nie należy wliczać do kwoty limitu uprawniającego do zwolnienia z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 113 ust. 1 i 2 - jest nieprawidłowe;

* w kwestii opodatkowania przyznanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nagroda w uznaniu zasług dla kultury ludowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że otrzymanej wpłaty od członków Zespołu, przeznaczonej w całości na zakup biletów lotniczych na Festiwal kultury w Portugalii, nie należy wliczać do kwoty limitu uprawniającego do zwolnienia z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 113 ust. 1 i 2 oraz w kwestii opodatkowania przyznanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nagroda.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

1. Gminny Ośrodek Kultury będący samorządową Instytucją Kultury wpisaną do Gminnego Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Organizatora Gminę Ł. pod numerem 1, posiadającą osobowość prawną, w ramach prowadzonej działalności statutowej świadczy usługi kulturalne. Korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 oraz 113 ust. 1 i 2. W ramach prowadzonej działalności Gminny Ośrodek Kultury prowadzi Regionalny Zespół pieśni i tańca M., który zrzesza dzieci i młodzież z terenu Gminy Ł. Działalność artystyczna Zespołu służy propagowaniu kultury i zwyczajów góralskich. Zespół w tym roku brał udział w organizowanym przez Międzynarodową Organizację ds. Folkloru CIOFF wyjeździe do Portugalii, gdzie uczestniczył w festiwalu mającym na celu rozwijanie współpracy międzynarodowej w dziedzinie zachowania i popularyzowania folkloru i sztuki ludowej. W związku z wyjazdem członkowie Zespołu pokrywali koszty transportu na wyżej wymieniony festiwal. Gminny Ośrodek Kultury pobrał od uczestników - członków Zespołu wpłatę, która w całości została przeznaczona na zakup biletów lotniczych do Portugalii.

2. W tym roku Zespół Regionalny M. otrzymał nagrodę w uznaniu zasług dla kultury ludowej przyznaną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nagroda w całości została przeznaczona na działalność kulturalną Zespołu Regionalnego M.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy w związku z zaistniałym stanem faktycznym uzyskane wpłaty od członków Zespołu przeznaczone w całości na zakup biletów lotniczych na festiwal w Portugalii, GOK powinien traktować jako przychód, który należy wliczyć do kwoty limitu uprawniającego do zwolnienia z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 113 ust. 1 i 2 Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004?

2. Czy otrzymana nagroda w uznaniu zasług dla kultury ludowej podlega pod regulacje Ustawy od towarów i usług z dnia 11.03.2004?

Stanowisko Wnioskodawcy:

1. Zdaniem Gminnego Ośrodka Kultury uzyskany przychód z tytułu wpłaty dokonanej przez członków zespołu regionalnego M. celem uiszczenia opłaty za bilety lotnicze na Festiwal kulturalny do Portugalii może korzystać ze zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 oraz art. 43 ust. 18 ustawy o VAT z dnia 11.03.2004, ponieważ wiąże się ściśle z usługami kulturalnymi świadczonymi przez GOK, który nie osiąga w sposób systematyczny przychodu z tej działalności a w momencie jego osiągnięcia jak w powyżej opisanej sytuacji w całości zostaje przekazany na kontynuację świadczenia usługi kulturalnej.

W związku z powyższym otrzymanej wpłaty nie należy wliczać do kwoty limitu uprawniającego do zwolnienia podmiotowego z podatku od towarów i usług w myśl zapisu art. 113 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004.

2. Zdaniem Gminnego Ośrodka Kultury otrzymana nagroda za wkład w kulturę ludową nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ nagroda nie stanowi towaru ani odpłatnego świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy od towarów i usług z dnia 11.03.2004.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego:

* w części dotyczącej uznania, że otrzymanej wpłaty od członków Zespołu, przeznaczonej w całości na zakup biletów lotniczych na Festiwal kultury w Portugalii, nie należy wliczać do kwoty limitu uprawniającego do zwolnienia z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 113 ust. 1 i 2 - jest nieprawidłowe;

* w kwestii opodatkowania przyznanej, że przyznana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nagroda w uznaniu zasług dla kultury ludowej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT - jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 710 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT - opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Zakres ww. czynności sformułowany został odpowiednio w art. 7 oraz w art. 8 ustawy.

W art. 7 ust. 1 ustawy, wyjaśniono, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl natomiast art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Przez świadczenie usług należy zatem rozumieć każde zachowanie niebędące dostawą towarów i świadczone na rzecz innego podmiotu. Powołane przepisy wskazują, że pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji. Pod pojęciem usługi (świadczenia) należy rozumieć każde zachowanie, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś), jak i zaniechanie (nieczynienie bądź tolerowanie, znoszenie określonych stanów rzeczy). Należy jednak zaznaczyć, że nie każde działanie, powstrzymanie się od działania czy tolerowanie czynności lub sytuacji może zostać uznane za usługę w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Z treści powołanego wyżej art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady, podlegają opodatkowaniu VAT wówczas, gdy są wykonywane odpłatnie.

Aby dane świadczenie uznać za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Czynność można uznać za dokonaną odpłatnie, gdy istnieje bezpośrednia i jasno zindywidualizowana korzyść po stronie dostawcy towaru lub świadczącego usługę. Przy czym, związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie. Pod pojęciem odpłatności dostawy towarów lub odpłatności świadczenia usług rozumieć należy prawo podmiotu dokonującego dostawy towarów lub świadczącego usługę do żądania od nabywcy towaru, odbiorcy usługi lub osoby trzeciej zapłaty ceny lub ekwiwalentu (np. w postaci świadczenia wzajemnego).

Przy określeniu, czy miała miejsce czynność podlegająca opodatkowaniu, istotne jest zatem określenie, czy wykonywano świadczenie i czy wynagrodzenie z tytułu wykonania tego świadczenia miało być wypłacone. Niemniej muszą być przy tym spełnione następujące warunki:

* w następstwie zobowiązania, w wykonaniu którego usługa jest świadczona, druga strona (nabywca) jest bezpośrednim beneficjentem świadczenia,

* świadczonej usłudze odpowiada świadczenie wzajemne ze strony nabywcy (wynagrodzenie).

Należy podkreślić, że ww. warunki powinny być spełnione łącznie, aby świadczenie - jako usługa - podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Dana usługa podlega opodatkowaniu podatkiem VAT wówczas, gdy istnieje bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą, a otrzymanym świadczeniem wzajemnym, w ten sposób, że zapłacone kwoty stanowią rzeczywiste wynagrodzenie za wyodrębnioną usługę świadczoną w ramach stosunku prawnego lub dochodzi do wymiany świadczeń wzajemnych.

Tym samym, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług będzie podlegało tylko to świadczenie (usługa), w przypadku którego istnieje konsument, tj. odbiorca świadczenia odnoszący z niego choćby potencjalną korzyść. Dopóki nie istnieje podmiot, który odnosiłby lub powinien odnosić konkretne korzyści o charakterze majątkowym związanym z danym świadczeniem, dopóty świadczenie to nie będzie usługą podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Ponadto aby dana czynność była opodatkowana musi być wykonywana przez podatnika.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zatem opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez "podatników" w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Jak wynika z art. 113 ust. 1 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Natomiast, na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1.

wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;

2.

odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a.

transakcji związanych z nieruchomościami,

b.

usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c.

usług ubezpieczeniowych

- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3.

odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W myśl art. 113 ust. 5 ustawy, jeżeli wartość sprzedaży u podatników zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi kulturalne świadczone przez:

a.

podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b.

indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów;

Z opisu sprawy wynika, że Gminny Ośrodek Kultury będący samorządową Instytucją Kultury w ramach prowadzonej działalności statutowej świadczy usługi kulturalne. Korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 oraz 113 ust. 1 i 2. W ramach prowadzonej działalności Gminny Ośrodek Kultury prowadzi Regionalny Zespół pieśni i tańca M., który zrzesza dzieci i młodzież z terenu Gminy Ł. Działalność artystyczna Zespołu służy propagowaniu kultury i zwyczajów góralskich. Zespół w tym roku brał udział w organizowanym przez Międzynarodową Organizację ds. Folkoru CIOFF wyjeździe do Portugalii, gdzie uczestniczył w festiwalu mającym na celu rozwijanie współpracy międzynarodowej w dziedzinie zachowania i popularyzowania folkloru i sztuki ludowej. W związku z wyjazdem członkowie Zespołu pokrywali koszty transportu na wyżej wymieniony festiwal. Gminny Ośrodek Kultury pobrał od uczestników - członków Zespołu wpłatę, która w całości została przeznaczona na zakup biletów lotniczych do Portugalii.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że pobieranych przez Wnioskodawcę wpłat od członków Zespołu, przeznaczonych w całości na zakup biletów lotniczych do Portugalii, nie można utożsamiać z wynagrodzeniem za świadczenie usług kulturalnych, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT. Jak wynika z okoliczności sprawy Wnioskodawca nie świadczy dla członków Zespołu pieśni i tańca usług kulturalnych, tym samym nie można przyjąć, że wpłaty członków Zespołu na zakup biletów lotniczych stanowią wynagrodzenie z tego tytułu. O ewentualnym świadczeniu przez Wnioskodawcę usług kulturalnych można mówić w odniesieniu do odbiorców zewnętrznych, a nie w odniesieniu do członków Zespołu pieśni i tańca M., który Wnioskodawca prowadzi.

Wobec powyższego pobierane wpłaty od członków Zespołu na zakup biletów lotniczych, wbrew stanowisku Wnioskodawcy, nie mogą korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT. W konsekwencji powyższego, uzyskany przychód z tytułu wpłaty dokonanej przez członków Zespołu pieśni i Tańca M. należy wliczyć do limitu wartości sprzedaży, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 jest nieprawidłowe.

Odnosząc się do oceny stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2, w oparciu o przedstawiony opis stanu faktycznego oraz stan prawny w kwestii opodatkowania otrzymanej nagrody należy również ustalić, czy przyznana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego kwota stanowi wynagrodzenie z tytułu jakiegokolwiek świadczenia (dostawy towarów bądź świadczenia usług) wykonywanego przez Wnioskodawcę na rzecz Ministerstwa. Przyznana nagroda stanowi wpłatę środków pieniężnych. Ustawa o VAT nie zawiera definicji legalnej pojęcia rzeczy. W tej sytuacji konieczne jest odwołanie się do definicji rzeczy wynikającej z prawa cywilnego. Zgodnie z art. 45 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 380 z późn. zm.) rzeczami są wyłącznie przedmioty materialne. Doktryna prawa cywilnego podkreśla, że rzeczy to materialne części przyrody, które w sposób naturalny lub sztuczny daje się wyodrębnić w stosunkach społeczno-gospodarczych. Zgodnie z powszechnym stanowiskiem, nie ulega wątpliwości, że pieniądz nie spełnia powyższych przesłanek, gdyż nie jest materialną częścią przyrody. W konsekwencji pieniądz, w charakterze środka płatniczego, nie jest towarem w rozumieniu ustawy o VAT, zatem nie może być przedmiotem odpłatnej dostawy.

Za usługę uznane może być tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument (beneficjent) świadczenia, który w wyniku działania lub zaniechania świadczącego odnosi korzyść o charakterze majątkowym.

Jak wynika z opisu sprawy Gminny Ośrodek Kultury nie świadczy usługi na rzecz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W oparciu o przedstawiony opis sprawy należy przyjąć, że Wnioskodawca nie będzie świadczyć usług. Bowiem otrzymanej kwoty w postaci nagrody w uznaniu zasług dla kultury ludowej nie można utożsamiać z otrzymaniem wynagrodzenia za wykonanie świadczenia przez Wnioskodawcę. Wydanie nagrody pieniężnej nie może być uznane za świadczenie usług w rozumieniu ustawy o VAT. W wyniku bowiem przekazania Wnioskodawcy nagrody pieniężnej dochodzi wyłącznie do wydania środków pieniężnych, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do wykonania w zamian za otrzymane środki pieniężne jakiegokolwiek świadczenia na rzecz przekazującego nagrodę pieniężną.

Tym samym, otrzymana kwota nagrody nie będzie podlegała po stronie Wnioskodawcy, opodatkowaniu podatkiem VAT. Wobec powyższego, kwota nagrody przekazywana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rzecz Wnioskodawcy, nie stanowi wynagrodzenia Wnioskodawcy z tytułu jakiegokolwiek świadczenia w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o VAT.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy, w kwestii objętej pytaniem nr 2, zgodnie z którym otrzymana nagroda za wkład w kulturę ludową nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ nagroda nie stanowi towaru ani odpłatnego świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy od towarów i usług, jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zauważyć przy tym należy, że interpretacja indywidualna wydawana jest w oparciu o konkretny przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego i wiąże Organ uprawniony do wydawania interpretacji indywidualnej wyłącznie w zakresie przedstawionym we wniosku. Zmiana któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiana stanu prawnego powoduje, że niniejsza interpretacja traci swoją ważność, a Wnioskodawca nie może korzystać z ochrony wynikającej z tej interpretacji.

Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 718 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl