1462-IPPP3.4513.108.2016.1.MC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 listopada 2016 r. Izba Skarbowa w Warszawie 1462-IPPP3.4513.108.2016.1.MC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2016 r. 2016 r. (data wpływu 7 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości magazynowania oleju napędowego objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz oleju napędowego z zapłaconą akcyzą w składzie podatkowym w jednym zbiorniku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 listopada 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości magazynowania oleju napędowego objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz oleju napędowego z zapłaconą akcyzą w składzie podatkowym w jednym zbiorniku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka posiada w dyspozycji pojemność magazynową na olej napędowy, która pozwala na uruchomienie składu podatkowego dla wyrobów akcyzowych (nie mniej niż 2500 m3). Spółka zamierza składować i przeładowywać wyroby (olej napędowy) zarówno z zawieszoną akcyzą jak i wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą. Będą to wyroby o tych samych parametrach fizykochemicznych i tym samym kodzie CN 2710 spełniające obowiązujące normy (PN). Dla tych wyrobów będą prowadzone oddzielne kartoteki ewidencyjne w sposób, który na każdym etapie funkcjonowania składu podatkowego i podczas urzędowego sprawdzenia będzie pozwalał na określenie ilości wyrobu akcyzowego z zawieszoną akcyzą i wyrobu akcyzowego z zapłaconą akcyzą.

Dodać należy, że będą to wyroby akcyzowe o tych samych parametrach fizykochemicznych i tym samym kodzie CN 2710 spełniające obowiązujące normy (PN).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w pojemności (min. 2500 m3), dla utworzonego składu podatkowego, będzie mógł znajdować się olej napędowy (wyrób akcyzowy) z zawieszoną akcyzą wymieszany z olejem napędowym z zapłaconą akcyzą?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Spółka uważa, że będzie mogła składować w jednym zbiorniku (lub w wielu zbiornikach) zarówno olej napędowy objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy (z zawieszoną akcyzą) jak i olej napędowy z zapłaconą akcyzą.

Spółka dla tych wyrobów będzie prowadziła oddzielne kartoteki ewidencyjne, które na każdym etapie funkcjonowania składu podatkowego, będą pozwalały na określenie ilości wyrobu akcyzowego z zawieszoną akcyzą i wyrobu akcyzowego z zapłaconą akcyzą. Dodatkowo będą to wyroby o tych samych parametrach fizykochemicznych i tym samym kodzie CN 2710 spełniające obowiązujące normy (PN).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2014 r. poz. 752, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:

1.

objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;

2.

objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;

3.

objęte pozycjami CN 2901 i 2902;

4.

oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;

5.

objęte pozycją CN 3403;

6.

objęte pozycją CN 3811;

7.

objęte pozycją CN 3817;

8.

oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;

9.

pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;

10.

pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.

W myśl art. 47a ust. 1 ustawy w składzie podatkowym w jednym zbiorniku mogą być magazynowane wyroby energetyczne klasyfikowane do tego samego kodu CN, posiadające różne parametry fizykochemiczne, pod warunkiem że parametry fizykochemiczne nie mają wpływu na stawkę akcyzy.

Zgodnie z art. 47a ust. 2 ustawy przepisu ust. 1 nie stosuje się do gazów propan-butan (LPG) objętych pozycją CN 2711, które mogą być magazynowane w jednym zbiorniku niezależnie od kodów CN, do których są klasyfikowane, i ich parametrów fizykochemicznych.

Stosowanie do art. 47a ust. 3 ustawy w składzie podatkowym w jednym zbiorniku mogą być magazynowane wyroby energetyczne: objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy, zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz z zapłaconą akcyzą, pod warunkiem że:

1.

ubytki i inne straty tych wyrobów są rozliczane proporcjonalnie do ilości oraz okresu ich magazynowania;

2.

ewidencja wyrobów akcyzowych prowadzona przez podmiot prowadzący skład podatkowy umożliwia identyfikację tych wyrobów.

Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca posiada w dyspozycji pojemność magazynową na olej napędowy, która pozwala na uruchomienie składu podatkowego dla wyrobów akcyzowych (nie mniej niż 2500 m3). Spółka zamierza składować i przeładowywać wyroby (olej napędowy) zarówno z zawieszoną akcyzą jak i wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą. Będą to wyroby o tych samych parametrach fizykochemicznych i tym samym kodzie CN 2710 spełniające obowiązujące normy (PN). Dla tych wyrobów będą prowadzone oddzielne kartoteki ewidencyjne w sposób, który na każdym etapie funkcjonowania składu podatkowego i podczas urzędowego sprawdzenia będzie pozwalał na określenie ilości wyrobu akcyzowego z zawieszoną akcyzą i wyrobu akcyzowego z zapłaconą akcyzą.

Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do ustalenia czy w niniejszym przypadku istnieje możliwości magazynowania oleju napędowego o kodzie CN 2710 objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz oleju napędowego o kodzie CN 2710 z zapłaconą akcyzą w składzie podatkowym w jednym zbiorniku.

W analizowanej sprawie Wnioskodawca zamierza magazynować w składzie podatkowym olej napędowy o kodzie CN 2710. Zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy do wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715. Zatem olej napędowy o kodzie CN 2710, którego dotyczy przedmiotowy wniosek stanowi wyrób energetyczny w rozumieniu ustawy.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w niniejszym przypadku Wnioskodawca będzie uprawniony do magazynowania oleju napędowego o kodzie CN 2710 objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz oleju napędowego o kodzie CN 2710 z zapłaconą akcyzą w składzie podatkowym w jednym zbiorniku. Na podstawie art. 47a ust. 3 ustawy dopuszczalne jest bowiem magazynowanie wyrobów energetycznych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyrobów energetycznych z zapłaconą akcyzą w składzie podatkowym w jednym zbiorniku. Przy czym magazynowanie wyrobów energetycznych o różnych statusach podatkowych w jednym zbiorniku może odbywać się pod warunkiem, że ubytki i inne straty tych wyrobów są rozliczane proporcjonalnie do ilości oraz okresu ich magazynowania oraz ewidencja wyrobów akcyzowych prowadzona przez podmiot prowadzący skład podatkowy umożliwia identyfikację tych wyrobów. Zatem w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca będzie uprawniony do magazynowania oleju napędowego o kodzie CN 2710 objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz oleju napędowego o kodzie CN 2710 z zapłaconą akcyzą w składzie podatkowym w jednym zbiorniku, w sytuacji gdy ubytki i inne straty tych wyrobów będą rozliczane proporcjonalnie do ilości oraz okresu ich magazynowania oraz ewidencja wyrobów akcyzowych prowadzona przez Wnioskodawcę będzie umożliwiać identyfikację tych wyrobów.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcie naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1-4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl