1462-IPPB5.4510.905.2016.1.MR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 października 2016 r. Izba Skarbowa w Warszawie 1462-IPPB5.4510.905.2016.1.MR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2016 r. (data wpływu 5 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* ustalenia czy dochody z odsetek z tytułu udzielonej Spółce pożyczki, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy dochody z odsetek z tytułu udzielonej Spółce pożyczki na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Fundacja (dalej: Fundacja lub Wnioskodawca) jest organizacją pożytku publicznego (dalej: OPP), wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego. Fundacja działa w oparciu o przepisy ustawy o fundacjach z 6 kwietnia 1984 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 40 z późn. zm.; dalej: ustawa o Fundacjach), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.; dalej: ustawa DPP) oraz o postanowienia statutu Fundacji (dalej: Statut Fundacji).

Jak wskazano w Statucie (par. 5 ust. 1), celem Fundacji jest działanie na rzecz nauki poprzez:

1.

wspieranie uznanych przez środowisko naukowców i zespołów badawczych, pracujących w tych obszarach nauki, które posiadają znaczenie dla rozwoju cywilizacyjnego, kulturowego i gospodarczego Polski oraz jej międzynarodowego prestiżu;

2.

wspieranie transferu polskich osiągnięć naukowych do praktyki gospodarczej;

3.

wspomaganie inicjatyw inwestycyjnych, służących nauce w Polsce.

Zgodnie z § 5 ust. 2 lit. a Statutu Fundacji, realizacja ww. celu następuje m.in. poprzez zwrotne lub bezzwrotne dofinansowanie lub finansowanie.

Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (par. 24 Statutu Fundacji).

Wnioskodawca rozważa dokonanie pożyczki na rzecz spółki A. Sp. z o.o. (dalej: Spółka).

Celem Spółki jest udzielenie skutecznego wsparcia w komercjalizacji najbardziej obiecujących technologii opracowanych w polskich ośrodkach naukowych w sposób dający godziwy zwrot z kapitału. Priorytetowym obszarem zainteresowania Spółki jest diagnostyka i terapia chorób cywilizacyjnych oraz w medycynie spersonalizowanej. Podejmowane przez Spółkę działania są zbieżne z celami określonymi w Statucie.

Wyłącznym przeznaczeniem środków otrzymanych przez Spółkę w ramach pożyczki udzielonej przez Fundację będzie podejmowanie przez Spółkę działań na rzecz nauki w formach opisanych w punktach (1 - 3) powyżej (wymienionych w § 5 ust. 1 Statutu Fundacji). Cel ten zostanie wyraźnie wskazany w umowie pożyczki, jak również w uchwale Zarządu Fundacji o udzieleniu pożyczki na rzecz Spółki.

Zgodnie z umową pożyczki Spółka będzie zobowiązana do przedstawienia Fundacji sprawozdania z wykorzystania środków pochodzących z pożyczki na działania na rzecz nauki, w formach wskazanych w § 5 ust. 1 Statutu Fundacji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w okolicznościach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, dochody przeznaczone na zwrotne finansowanie polegające na udzieleniu Spółce pożyczki na cele tożsame z celami statutowymi Fundacji będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT?

2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w okolicznościach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z odsetek z tytułu pożyczki, która ma zostać udzielona Spółce, będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji oraz nie będą zachodziły wyłączenia z art. 17 ust. 1a ustawy CIT?

Niniejsza interpretacja wydana została w zakresie pytania oznaczonego numerem 2. Natomiast w zakresie pytania oznaczonego numerem 1 zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, w okolicznościach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z odsetek z tytułu pożyczki, która ma zostać udzielona Spółce, będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT, jeżeli zostaną one przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji oraz nie będą zachodziły wyłączenia z art. 17 ust. 1a ustawy CIT.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy

Jak wskazano w uzasadnieniu odpowiedzi do pytania 1, warunkiem zastosowania zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT do dochodów OPP jest:

a.

przeznaczenie i wydatkowanie dochodów, bez względu na termin, na działalność statutową OPP;

b.

brak przeznaczenia i wydatkowania dochodów na cele działalności gospodarczej;

c.

brak zastosowania do danego dochodu wyłączenia z art. 17 ust. 1a ustawy CIT.

Jak wynika z powyższego, kryteria zastosowania zwolnienia związane są wyłącznie z przeznaczeniem i wydatkowaniem dochodu. Jednocześnie, ustawodawca w żaden sposób nie uzależnia możliwości zastosowania ww. zwolnienia od źródła pochodzenia dochodu.

W konsekwencji, niezależnie od tego, z jakiego tytułu dochód został osiągnięty przez OPP, jeżeli tylko zostanie on przeznaczony i wydatkowany na cele działalności statutowej, niestanowiącej działalności gospodarczej i niewyłączonej w art. 17 ust. 1a ustawy CIT, będzie on objęty zwolnieniem z art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT. Innymi słowy, nie ma znaczenia pochodzenie dochodów, o ile tylko zostaną one przeznaczone i wydatkowane na działalność statutową Wnioskodawcy.

W świetle powyższego, w okolicznościach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z odsetek z tytułu pożyczki, która ma zostać udzielona Spółce, będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji oraz nie będą zachodziły wyłączenia z art. 17 ust. 1a ustawy CIT.

Stanowisko to nie budzi wątpliwości w praktyce organów podatkowych. Przykładowo, jak wskazał DIS w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 15 listopada 2012 r. nr IPPB5/423-757/12-2/MW: "Nieistotne jest przy tym źródło tego dochodu, t.j. czy został on osiągnięty w związku z realizacją zadań pożytku publicznego, czy też z działalności gospodarczej prowadzonej w rozmiarach służących realizacji zadań statutowych. Warunkiem skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego jest bowiem przeznaczenie i - bez względu na termin - wydatkowanie osiągniętego dochodu na działalność statutową".

Mając na względzie powyższe, Wnioskodawca wnosi jak na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie:

* ustalenia czy dochody z odsetek z tytułu udzielonej Spółce pożyczki, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji - jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.), działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Natomiast zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 pkt 2 organizacjami pozarządowymi są, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4.

Zgodnie z art. 24 ust. 1 ww. ustawy, organizacji pożytku publicznego przysługuje, na zasadach określonych w przepisach odrębnych, zwolnienie od:

1.

podatku dochodowego od osób prawnych,

2.

podatku od nieruchomości,

3.

podatku od czynności cywilnoprawnych,

4.

opłaty skarbowej,

5.

opłat sądowych

- w odniesieniu do prowadzonej przez nią działalności pożytku publicznego.

Odrębne przepisy, do których odsyła cytowany przepis, regulujące zagadnienie zwolnienia organizacji pożytku publicznego od podatku dochodowego od osób prawnych to przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 851 z późn. zm.).

Na wstępie należy zauważyć, że w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych ujęto dwa rodzaje zwolnień podatkowych, a mianowicie zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe.

Zwolnienia podmiotowe uregulowano w art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w którym enumeratywnie wymieniono podmioty zwolnione od podatku. Zwolnienia przedmiotowe ujęto natomiast w Rozdziale 4 ww. ustawy w przepisach art. 17.

Wnioskodawca nie został ujęty w zamkniętym katalogu zawartym w art. 6 ustawy o CIT, a zatem nie korzysta ze zwolnienia podmiotowego. Powyższe nie oznacza jednak, że osiągane przez Fundację dochody podlegają opodatkowaniu.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Zgodnie z art. 7 ust. 2 ww. ustawy dochodem, z zastrzeżeniem art. 10, art. 11 i art. 24a, jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą. Tak ustalony dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, na zasadach określonych w art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na mocy art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody organizacji pożytku publicznego, o których mowa w przepisach o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - w części przeznaczonej na działalność statutową, z wyłączeniem działalności gospodarczej.

Artykuł 17 ust. 1b ww. ustawy stanowi, iż zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Organizacją pożytku publicznego może być w szczególności organizacja pozarządowa, jeżeli - z zastrzeżeniem art. 21 - spełnia łącznie wymagania określone w art. 20 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tj.:

1.

prowadzi działalność pożytku publicznego na rzecz ogółu społeczności, lub określonej grupy podmiotów, pod warunkiem że grupa ta jest wyodrębniona ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub materialną w stosunku do społeczeństwa;

2.

może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego;

3.

nadwyżkę przychodów nad kosztami przeznacza na działalność, o której mowa w pkt 1;

4.

ma statutowy kolegialny organ kontroli lub nadzoru, odrębny od organu zarządzającego i niepodlegający mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej lub nadzoru, przy czym członkowie organu kontroli lub nadzoru

a.

nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,

b.

nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,

c.

mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni;

5.

członkowie organu zarządzającego nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;

6.

statut lub inne akty wewnętrzne organizacji pozarządowych zawierają zakazy, o których mowa w pkt 6 omawianego artykułu

Z powołanego przepisu wynika, że organizacja pożytku publicznego nie działa dla osiągnięcia zysku. Nawet w wyjątkowej sytuacji, gdy prowadzi ona dodatkową działalność gospodarczą, dochody z tej działalności muszą być przeznaczane na realizację celów statutowych. Naruszenie tego wymogu, skutkować będzie utratą statusu organizacji pożytku publicznego.

Biorąc pod uwagę powyższe, wskazać należy, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych ściśle określa więc dwa warunki, których spełnienie uprawnia do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c, tj.:

1.

posiadanie przez jednostkę statusu organizacji pożytku publicznego, o której mowa w przepisach o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2.

przeznaczenie i wydatkowanie uzyskanego dochodu na działalność statutową, z wyłączeniem działalności gospodarczej.

Nieistotne jest przy tym, źródło tego dochodu, t.j. czy został on osiągnięty w związku z realizacją zadań pożytku publicznego, czy też z działalności gospodarczej prowadzonej w rozmiarach służących realizacji zadań statutowych. Warunkiem skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego jest bowiem przeznaczenie i - bez względu na termin - wydatkowanie osiągniętego dochodu na działalność statutową.

Podkreślić należy, że zgodnie z art. 17 ust. 1a ustawy o CIT zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy:

1.

dochodów uzyskiwanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskiwanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody jednostek naukowych i instytutów badawczych,w rozumieniu odrębnych przepisów, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego;

2.

dochodów uzyskiwanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k;

3.

dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na cele inne niż wymienione w tych przepisach.

Wskazać należy, że z treści art. 17 ust. 1a pkt 2 ustawy podatkowej wynika, że zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Tym samym, przepis art. 17 ust. 1a ustawy wprowadza ograniczenie zakresu zwolnienia wskazanego także w art. 17 ust. 1 pkt 6c tylko do dochodu, który podatnik nie tylko przeznaczy na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ale i wydatkuje. Jest istotne to, że samo przeznaczenie dochodu na cele statutowe lub inne społecznie użytecznie i preferowane przez ustawodawcę nie wystarczy dla zachowania prawa do zwolnienia, gdyż wydatkowanie tego dochodu na inny niż statutowy lub społecznie użyteczny cel, to zwolnienie unicestwi.

Jednocześnie przeznaczenie i wydatkowanie dochodu powinna charakteryzować tożsamość celu, na który podatnik najpierw dochód przeznaczył, a następnie wydatkował. Nie ma podstaw do uznania, że z uregulowania art. 17 ust. 1b ustawy, pozwalającego na znacznie późniejsze niż moment uzyskania wydatkowanie dochodu, wynika brak bezpośredniego związku pomiędzy przeznaczeniem lub wydatkowaniem dochodu a celem określonym w ustawie.

Wobec tego, o możliwości zwolnienia od podatku osiągniętego dochodu decyduje zasadniczo, oprócz wymogu, iż nie może to dotyczyć działalności gospodarczej, cel, na jaki przeznaczone zostaną te środki.

Fundacja jest organizacją pożytku publicznego i działa w oparciu o przepisy ustawy o fundacjach i ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Fundacja, zgodnie z § 24 Statutu Fundacji nie prowadzi działalności gospodarczej, w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Jak podaje Fundacja w opisie zdarzenia przyszłego, jednym z celów statutowych Fundacji, określonym w § 5 ust. 2 lit. a Statutu Fundacji, jest wspieranie, także finansowo, innych podmiotów, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji. Na podstawie tego zapisu statutu, Fundacja rozważa udzielenie na rzecz spółki A. Sp. z o.o. Wyłącznym przeznaczeniem środków otrzymanych przez Spółkę w ramach pożyczki udzielonej przez Fundację będzie podejmowanie przez Spółkę działań na rzecz nauki, które są zgodne z celami Fundacji wymienionymi w § 5 ust. 1 Statutu Fundacji. Ponadto, cel ten również zostanie wyraźnie wskazany w umowie pożyczki, jak i w uchwale Zarządu Fundacji o udzieleniu pożyczki na rzecz Spółki.

Jak wynika z treści art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody organizacji pożytku publicznego, o których mowa w przepisach o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - w części przeznaczonej na działalność statutową, z wyłączeniem działalności gospodarczej. Wobec tego, o możliwości zwolnienia od podatku osiągniętego dochodu decyduje zasadniczo, oprócz wymogu, że nie może to dotyczyć działalności gospodarczej, cel na jaki przeznaczone zostaną te środki.

Podsumowując, niezależnie od tego, z jakiego tytułu został osiągnięty dochód przez organizację pożytku publicznego, jeżeli dochód ten zostanie przeznaczony i wydatkowany na cele działalności statutowej, niestanowiącej działalności gospodarczej i niewyłączonej w art. 17 ust. 1a ustawy CIT, będzie on objęty zwolnieniem z art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT.

Biorąc pod uwagę powyższe, dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z odsetek z tytułu pożyczki, która ma zostać udzielona Spółce, będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji oraz nie będą zachodziły wyłączenia z art. 17 ust. 1a ustawy CIT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych, stwierdzić należy, że są one rozstrzygnięciami wydanymi w konkretnych sprawach, osadzonych w określonym stanie faktycznym i tylko do nich się odnoszących, w związku z tym nie mają mocy powszechnie obowiązującego prawa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl