1061-IPTPB4.4511.274.2016.2.KSM - PIT w zakresie opodatkowania renty wdowiej z Irlandii.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 26 stycznia 2017 r. Izba Skarbowa w Łodzi 1061-IPTPB4.4511.274.2016.2.KSM PIT w zakresie opodatkowania renty wdowiej z Irlandii.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2016 r. (data wpływu 5 grudnia 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 stycznia 2017 r. (data wpływu 10 stycznia 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania renty wdowiej z Irlandii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2016 r. do Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania renty wdowiej z Irlandii.

Pismem z dnia 8 grudnia 2016 r., nr 2461-IBPB-2-2.4511.1060.2016.1.IN, na podstawie art. 170 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) i stosownie do § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), powyższy wniosek został przekazany przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, celem załatwienia zgodnie z właściwością, przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi (data wpływu 12 grudnia 2016 r.).

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 27 grudnia 2017 r., nr 1061-IPTPB4.4511.274.2016.1.KSM, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 27 grudnia 2016 r. (data doręczenia 2 stycznia 2017 r.). Wnioskodawczyni uzupełniła ww. wniosek pismem z dnia 7 stycznia 2017 r. (data wpływu 10 stycznia 2017 r.), nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej w dniu 9 stycznia 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni w 2007 r. wyjechała wraz z mężem i córką do Irlandii. Maż Wnioskodawczyni pracował w Irlandii legalnie i tam podlegał ubezpieczeniom społecznym. W 2010 r. małżonkom urodził się syn. W 2011 r. mąż Wnioskodawczyni zmarł w Irlandii. W związku z tym, Wnioskodawczyni otrzymała prawo do tzw. renty wdowiej wypłacanej od dnia 15 kwietnia 2011 r. Renta wdowia przyznana jest dla Wnioskodawczyni i Jej niepełnoletnich dzieci. Przedmiotowa renta wypłacana jest z Zakładu Opieki Społecznej - Wydział Ochrony Socjalnej. Na decyzji widnieje kwota do wypłaty (netto), ponieważ w Irlandii renta wdowia jest zwolniona z podatku.

W sierpniu 2016 r. Wnioskodawczyni wróciła wraz z dziećmi do Polski. Dlatego też renta wdowia została przekierowana do Banku....

W październiku 2016 r. Bank... pobrał zaliczki na podatek dochodowy za miesiąc wrzesień i październik. Wnioskodawczyni wskazała, że w listopadzie tego roku pobrano kolejne zaliczki za miesiące: październik, listopad. W dniu 6 października 2016 r. Wnioskodawczyni złożyła pismo do Banku... z zapytaniem na jakiej podstawie zostaje pobierany podatek od renty wdowiej, która jest zwolniona z podatku. W dniu 4 listopada 2016 r. Wnioskodawczyni otrzymała odpowiedź z Banku z informacją, że Bank nadal będzie pobierał zaliczki i równocześnie poinformował Wnioskodawczynię o możliwości wystąpienia o indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego do Izby Skarbowej w Katowicach.

Następnie w uzupełnieniu wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że do wniosku o wydanie interpretacji dołączyła przetłumaczoną na język polski wraz z oryginałem decyzję przyznającą Jej rodzinie przedmiotowe świadczenie, więc jaki jest rodzaj tego dokumentu wynika wprost z załączonego dokumentu.

Wnioskodawczyni wskazała, że przyznana jej renta wypłacana jest przez Zakład Opieki Społecznej - Wydział Ochrony Socjalnej. Na decyzji przyznającej Wnioskodawczyni świadczenie widnieje kwota, którą Wnioskodawczyni otrzymuję, ponieważ w Irlandii jest ona zwolniona z opodatkowania.

Od sierpnia 2016 r. centrum interesów życiowych i gospodarczych Wnioskodawczyni i Jej dzieci znajduje się w Polsce. W 2016 r. siłą rzeczy Jej pobyt w Polsce, skoro wróciła wraz z dziećmi w sierpniu nie będzie trwał ponad 183 dni. Ale to w Polsce od sierpnia 2016 r. jest Jej centrum interesów życiowych. Wnioskodawczyni wskazała, że nie posiada certyfikatu rezydencji podatkowej.

W związku z powrotem wraz z dziećmi do Polski wypłata renty wdowiej została przekierowana do Banku... w Polsce. Bank..., wystosował do Wnioskodawczyni z dniem 29 września 2016 r. pismo z informacją, że nie znając dokładnego charakteru otrzymywanych z Irlandii wpłat, potraktuje je jako renty, emerytury zagraniczne podlegające opodatkowaniu w Polsce i będzie z tego tytułu potrącał zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Dnia 6 października 2016 r. Wnioskodawczyni wystosowała do ww.... Banku... pismo, w którym, na zasadzie analogii powołała się na art. 17 ust. 1 Konwencji między Rzeczpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania oraz interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach uznającej wypłaty renty wdowiej, jako inne podobne wynagrodzenia i w związku z tym podlegające zwolnieniu z podatku dochodowego w Polsce na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W tym piśmie Wnioskodawczyni zażądała zwrotu już pobranej zaliczki na podatek dochodowy PIT i wstrzymania dalszych poborów do czasu rozstrzygnięcia spornej kwestii z organem podatkowym.

W odpowiedzi na Jej pismo Bank.... w piśmie datowanym na dzień 4 listopada 2016 r., powołując się na art. 18 ust. 1 Konwencji z dnia 13 listopada 1995 r. zawartej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylania się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podtrzymał swoje wcześniejsze stanowisko co do konieczności poboru zaliczek na podatek dochodowy z tytułu otrzymywanych w Irlandii wpłat, sugerując jednocześnie, że zaprzestanie ich poboru w sytuacji przedstawienia indywidulanej interpretacji podatkowej, że otrzymywane świadczenia są zwolnione z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji,. Bank.... pobrał Wnioskodawczyni zaliczki z otrzymywanych świadczeń za miesiące sierpień, wrzesień, październik, listopad i grudzień 2016 r.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku:

Czy w świetle przedstawionych dokumentów, przepisów prawnych i interpretacji organów podatkowych Bank.... zasadnie potrąca z otrzymanych przez Wnioskodawczynię świadczeń zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, traktując je jako zwykłe renty i emerytury otrzymywane z zagranicy?

Zdaniem Wnioskodawczyni, ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku, stanowisko Banku w kwestii potrącania zaliczek na podatek dochodowy PIT z otrzymywanego przez Wnioskodawczynię oraz Jej dzieci świadczenia, jako tzw. renty wdowiej po zmarłym mężu z Irlandii, jest błędne.

W związku z powrotem Wnioskodawczyni do kraju w sierpniu 2016 r. wraz z dziećmi Jej centrum interesów życiowych i gospodarczych, także edukacji dzieci, stała się Polska, mimo braku spełnienia drugiego, alternatywnego warunku przebywania 183 dni w Polsce.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Wnioskodawczyni wskazała, że według art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów oraz zasiłki porodowe otrzymane na mocy odrębnych przepisów.

W myśl art. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Dalej zastosowanie powinny mieć przepisy Umowy z dnia 13 listopada 1995 r. między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, a w szczególności: art. 18 ust. 1 i art. 22 ust. 1.

W związku z powyższymi przepisami, Wnioskodawczyni uważa, że otrzymywana przeze Nią renta wdowia z Irlandii, w Polsce jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych i Bank nie powinien potrącać z otrzymywanych świadczeń zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2032, z późn. zm.) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Na podstawie art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1.

posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2.

przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

W myśl art. 4a tej ustawy przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Natomiast jeśli podatnik ma miejsce zamieszkania za granicą, to w Polsce płaci podatek tylko od dochodów (przychodów) uzyskanych w danym roku podatkowym w Polsce (ograniczony obowiązek podatkowy).

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawczyni w 2007 r. wyjechała wraz z mężem i córką do Irlandii. Maż Wnioskodawczyni pracował w Irlandii legalnie i tam podlegał ubezpieczeniom społecznym. W 2010 r. małżonkom urodził się syn. W 2011 r. mąż Wnioskodawczyni zmarł w Irlandii. W związku z tym Wnioskodawczyni otrzymała prawo do tzw. renty wdowiej wypłacanej od dnia 15 kwietnia 2011 r. Renta wdowia przyznana jest dla Wnioskodawczyni i Jej niepełnoletnich dzieci. Przedmiotowa renta wypłacana jest z Zakładu Opieki Społecznej - Wydział Ochrony Socjalnej. W sierpniu 2016 r. Wnioskodawczyni wróciła wraz z dziećmi do Polski. Dlatego też renta wdowia została przekierowana do Banku.... Od sierpnia 2016 r. centrum interesów życiowych i gospodarczych Wnioskodawczyni i Jej dzieci znajduje się w Polsce. W 2016 r. Jej pobyt w Polsce, skoro wróciła wraz z dziećmi w sierpniu, nie będzie trwał ponad 183 dni. Ale to w Polsce od sierpnia 2016 r. jest Jej centrum interesów życiowych. W związku z powrotem wraz z dziećmi do Polski wypłata renty wdowiej została przekierowana do Banku... w Polsce. Bank..... pobrał Wnioskodawczyni zaliczki z otrzymywanych świadczeń za miesiące: sierpień, wrzesień, październik, listopad i grudzień 2016 r.

Zatem, z ww. informacji wynika, że od sierpnia 2016 r. do grudnia 2016 r. Wnioskodawczyni posiadała miejsce zamieszkania w Polsce, i to w Polsce w ww. okresie posiadała centrum interesów osobistych i gospodarczych, co oznacza, że spełniony został jeden z warunków określonych w art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec powyższego należy uznać, że we wskazanym wyżej okresie Wnioskodawczyni posiadała w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy.

W niniejszej sprawie zastosowanie ma Umowa z dnia 13 listopada 1995 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu (Dz. U. z 1996 r. Nr 29, poz. 129).

W myśl art. 18 ust. 1 i 2 ww. Umowy, z uwzględnieniem postanowień artykułu 19 ustęp 2, emerytury i inne podobne świadczenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie (Polsce) z tytułu jej wcześniejszego zatrudnienia oraz każda renta wypłacana takiej osobie podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Określenie "renta" oznacza określoną kwotę wypłacaną okresowo w ustalonych terminach dożywotnio lub przez konkretny lub dający się wymierzyć okres, jako spełnienie zobowiązania dokonywania płatności w zamian za uprzednio w pełni wykonane świadczenie pieniężne lub w równoważniku pieniężnym.

Części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, bez względu na to, skąd są one osiągane, a które nie zostały objęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej umowy, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie (art. 22 ust. 1 ww. Umowy).

Mając na uwadze powyższe uregulowania prawne stwierdzić należy, że otrzymywana przez Wnioskodawczynię renta wdowia z Irlandii podlega opodatkowaniu tylko w miejscu Jej zamieszkania, tj. w Polsce, na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku, w drodze rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne wypłacone na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów oraz zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów.

Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz przedstawiony powyżej stan prawny należy stwierdzić, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Irlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, świadczenie dla wdowy, tj. renta wdowia, otrzymywana z Irlandii, wypłacona Wnioskodawczyni w miesiącach od sierpnia 2016 r. do grudnia 2016 r., czyli w okresie w którym Wnioskodawczyni posiadała mającej miejsce zamieszkania w Polsce, podlega opodatkowaniu tylko w Polsce.

Jednocześnie jednak, jako świadczenie otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, jest zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem, pobrane przez Bank zaliczki na podatek dochodowy z tytułu otrzymywanej renty wdowiej stanowią nienależnie pobrany podatek przez płatnika, podlegający zwrotowi w wyniku złożenia przez Wnioskodawczynię zeznania rocznego o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym lub poprzez złożenie wniosku o stwierdzenie nadpłaty, stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.).

Z uwagi na powyższe, stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe.

Tutejszy Organ zauważa, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) jest sam przepis prawa. Jeżeli zatem przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie różnił się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja traci swą aktualność.

W związku z załączeniem przez Wnioskodawczynię do wniosku dokumentów, tutejszy Organ wyjaśnia, że wydając interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego w trybie art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, nie przeprowadza się postępowania dowodowego, w związku z czym Organ nie dokonuje analizy i oceny załączonych do wniosku dokumentów, a jedynie opiera się na przedstawionym we wniosku opisie stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego..., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl