1061-IPTPB3.4511.488.2016.2.GG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 września 2016 r. Izba Skarbowa w Łodzi 1061-IPTPB3.4511.488.2016.2.GG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2016 r. (data wpływu 25 maja 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 sierpnia 2016 r. (data wpływu 22 sierpnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania przez spółkę jawną, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem składników majątku innych niż środki pieniężne - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2016 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania przez spółkę jawną, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem składników majątku innych niż środki pieniężne.

Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), pismem z dnia 9 sierpnia 2016 r., nr 1061-IPTPB3.4511.488.2016.1.GG (doręczonym w dniu 12 sierpnia 2016 r.), wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym w rozumieniu przepisu art. 3 ust. 1 i 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1991 r. Nr 80, poz. 350 z późn. zm., dalej również ustawa o PIT) oraz wspólnikiem w. Spółka jawna (dalej również: "Spółka jawna").

Wiodącymi obszarami działalności gospodarczej Spółki jawnej jest produkcja oraz sprzedaż hurtowa chemikaliów organicznych i nieorganicznych, nawozów i związków azotowych, pestycydów i innych środków agrochemicznych, środków myjących i czyszczących, leków oraz innych wyrobów farmaceutycznych.

W zdarzeniu przyszłym Spółka jawna posiadać będzie status komandytariusza w spółce komandytowej (dalej również: "Spółka komandytowa"). Spółka komandytowa będzie również posiadać status komandytariusza w innej obecnie występującej w obrocie spółce komandytowej -... spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dalej również "Spółka osobowa").

W przyszłości planowane jest zakończenie bytu prawnego Spółki komandytowej. W związku z tym podjęta ma zostać decyzja o rozwiązaniu Spółki komandytowej bez przeprowadzenia formalnej likwidacji na podstawie art. 67 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej: również: "k.s.h.").

Powyższe będzie możliwe ze względu na fakt, że w umowie Spółki komandytowej przewidziane będą różne tryby ustania jej bytu prawnego - przez likwidację oraz w inny uzgodniony sposób, w szczególności rozwiązanie bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego na mocy uchwały podjętej przez wspólników.

Do rozwiązania Spółki komandytowej dojdzie na mocy jednomyślnej uchwały wspólników w sprawie zakończenia jej działalności (wspólnicy uzgodnią, że rozwiązanie spółki komandytowej nastąpi bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego).

Wnioskodawca przewiduje, że Spółka jawna jako jedyny komandytariusz Spółki komandytowej w związku z rozwiązaniem tej Spółki otrzyma majątek, w skład którego wchodzić będą składniki majątkowe inne niż środki pieniężne, w tym przysługujące Spółce komandytowej prawa i obowiązki w Spółce osobowej (udział w. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa).

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca stwierdził, że Spółka komandytowa będzie miała siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W związku z rozwiązaniem Spółki komandytowej Spółka jawna otrzyma składniki majątku inne niż środki pieniężne, tj. otrzyma ogół praw i obowiązków wspólnika Spółki osobowej (innej spółki komandytowej). Spółka jawna nie spodziewa się otrzymać innych składników majątku, a przedmiotowy wniosek o interpretację dotyczy wyłącznie ww. ogółu praw i obowiązków wynikających z uczestnictwa w Spółce osobowej (innej spółce komandytowej). Otrzymane przez Spółkę jawną składniki majątku nie będą stanowiły przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 r. poz. 380) ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 5a pkt 4 ustawy o PIT. Natomiast Spółka osobowa, w której prawa i obowiązki zostaną przejęte w wyniku rozwiązania Spółki komandytowej, jest przedsiębiorcą i prowadzi działalność gospodarczą (w tym działalność w rozumieniu art. 5a pkt 6 ustawy o PIT. W celu uniknięcia wątpliwości, Wnioskodawca wyjaśnia, że pod pojęciem "udziału" w Spółce osobowej pojawiającym się we wniosku, należy rozumieć ogół praw i obowiązków wspólnika Spółki osobowej.

Spółka komandytowa będzie prowadzić działalność gospodarczą w rozumieniu art. 5a pkt 6 ustawy o PIT. Działalność gospodarcza polega w szczególności na wykonywaniu i rozporządzaniu prawami i obowiązkami wynikającymi z uczestnictwa w Spółce osobowej (innej spółce komandytowej) oraz czerpaniu korzyści wynikających z tych praw (w szczególności uczestnictwie w zyskach).

Działalność gospodarcza prowadzona przez Spółkę komandytową nie będzie obejmować swoim zakresem obrotu papierami wartościowymi ani zbywania udziałów w spółkach kapitałowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy w przypadku rozwiązania Spółki komandytowej bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, w razie otrzymania przez Spółkę jawną, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, składników majątku innych niż środki pieniężne, tj. ogółu praw i obowiązków wspólnika Spółki osobowej (innej spółki komandytowej), w momencie ich otrzymania powstanie dla Wnioskodawcy przychód?

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku rozwiązania Spółki komandytowej bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego i otrzymania przez Spółkę jawną, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, składników majątku innych niż środki pieniężne, w szczególności udziału w innej spółce komandytowej, w momencie ich otrzymania nie powstanie przychód dla Wnioskodawcy. Przychód taki powstanie w momencie ewentualnego odpłatnego zbycia przez Spółkę jawną takich składników majątku.

Zasady opodatkowania przychodów w spółce niebędącej osobą prawną.

Zgodnie z art. 1 § 2 k.s.h., spółkami handlowymi są: spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna. W myśl art. 4 § 1 pkt 1 k.s.h., określenie spółka osobowa (nieposiadająca osobowości prawnej) oznacza spółkę jawną, spółkę partnerską, spółkę komandytową i spółkę komandytowo-akcyjną.

Na potrzeby stosowania przepisów prawa podatkowego, wprowadzone zostały odrębne definicje legalne: "spółki niebędącej osobą prawną" oraz "spółki". Jak stanowi art. 5a pkt 26 ustawy o PIT, ilekroć w ustawie jest mowa o spółce niebędącej osobą prawną oznacza to spółkę niebędącą podatnikiem podatku dochodowego. Na gruncie powyższej definicji legalnej, dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych, spółki komandytowe, podobnie jak na podstawie przepisów k.s.h., uznaje się za spółki niebędące osobami prawnymi.

W związku z powyższą kwalifikacją, Spółka komandytowa zaliczana jest do "transparentnych" podatkowo spółek niebędących osobami prawnymi - z punktu widzenia przepisów prawa podatkowego podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych są poszczególni wspólnicy tej spółki - osoby fizyczne (w rozważanym przypadku Wnioskodawca).

W myśl art. 5b ust. 2 ustawy o PIT, jeżeli pozarolniczą działalność gospodarczą prowadzi spółka niebędąca osobą prawną, przychody wspólnika z udziału w takiej spółce, określone na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o PIT, uznaje się za przychody ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT, tj. z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o PIT, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a powołanego przepisu, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o PIT. Dochody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną opodatkowuje się osobno u każdego wspólnika w stosunku do jego udziału w zysku.

W związku z powyższym, w razie likwidacji (rozwiązania) spółki niebędącej osobą prawną (Spółki komandytowej) w razie wystąpienia przychodów obowiązek podatkowy będzie spoczywał na Wnioskodawcy jako na wspólniku Spółki jawnej, posiadającej status komandytariusza w Spółce komandytowej, stosownie do jej udziału w zysku i udziału w zysku Wnioskodawcy w Spółce jawnej.

Zasady rozpoznawania przychodów na gruncie ustawy PIT w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o PIT, za przychód z działalności gospodarczej, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Przepisy ustawy o PIT zawierają specyficzne regulacje w zakresie zasad rozpoznawania przychodów przez wspólników w razie likwidacji spółki niebędącej osobą prawną (art. 14 ust. 2 pkt 16 i 17 oraz w art. 14 ust. 3 pkt 10-12 ustawy o PIT).

Należy przyjąć, że rozumienie pojęcia "likwidacji" spółki niebędącej osobą prawną nie powinno być zawężane wyłącznie do zakończenia działalności spółki wskutek przeprowadzenia formalnej procedury likwidacji w myśl przepisów k.s.h.

Zgodnie z art. 58 w zw. z art. 103 § 1 k.s.h., jedną z przyczyn rozwiązania spółki jest jednomyślna uchwała wszystkich wspólników. Zgodnie z art. 67 § 1 k.s.h., w przypadkach określonych w art. 58 k.s.h. (w tym w przypadku podjęcia jednomyślnej uchwały o rozwiązaniu spółki) należy przeprowadzić likwidację spółki, chyba że wspólnicy uzgodnili inny sposób zakończenia działalności spółki, np. rozwiązanie tego podmiotu bez przeprowadzenia formalnego procesu likwidacji.

Natomiast, jak wskazują organy podatkowe: "(...) ustawodawca nie wprowadził szczególnej definicji pojęcia "likwidacji spółki niebędącej osobą prawną", ani nie zastosował w tym zakresie odesłania do przepisów prawa spółek handlowych, w tym ustawy - Kodeks spółek handlowych. Jednocześnie, w uzasadnieniu projektu omawianej regulacji, mowa jest zarówno o "skutkach podatkowych związanych z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną", jak i o "sprecyzowaniu sposobu opodatkowania wspólników w przypadku zakończenia działalności spółki niebędącej osobą prawną" (np. interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 21 grudnia 2015 r., znak: ITPB3/4511-113/15-2/AW)".

Zdaniem Wnioskodawcy zatem, pojęcie "likwidacji" użyte w przepisach prawa podatkowego należy utożsamiać z podjęciem czynności zmierzających do zakończenia bytu prawnego spółki niebędącej osobą prawną.

Powyższe stanowisko według Wnioskodawcy, potwierdzają liczne interpretacje przepisów prawa podatkowego, zgodnie z którymi pojęcie "likwidacji" spółki niebędącej osobą prawną należy rozumieć jako definitywne zakończenie działalności tej spółki (wykreślenie jej z rejestru przedsiębiorców KRS) bez względu na to, czy przeprowadzana jest formalna likwidacja spółki, czy wspólnicy podejmą decyzję o rozwiązaniu spółki bez przeprowadzania formalnego postępowania likwidacyjnego (np. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 16 grudnia 2015 r., znak: ITPB1/4511-995/15-4/DP).

Brak przy tym przesłanek pozwalających na różnicowanie sytuacji wspólników w zależności od wyboru jednego z dopuszczalnych sposobów zakończenia działalności spółki niebędącej osobą prawną.

W związku z powyższym, różnice proceduralne pomiędzy rozwiązaniem Spółki komandytowej bez przeprowadzenia formalnej likwidacji a rozwiązaniem Spółki komandytowej z przeprowadzeniem likwidacji nie będą mieć wpływu na konsekwencje podatkowe dla Wnioskodawcy na gruncie ustawy o PIT.

Co do zasady, wspólnicy w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną mogą otrzymać przysporzenia dwojakiego rodzaju - środki pieniężne lub składniki majątkowe inne niż środki pieniężne (rozumiane jako rzeczy oraz wszelkiego rodzaju prawa).

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymanie składników majątkowych innych niż środki pieniężne nie będzie rodziło po Jego stronie (jako wspólnika likwidowanej Spółki komandytowej) przychodu i w związku z tym obowiązku zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych. Przepisy ustawy o PIT (art. 14) nie zawierają stosownych regulacji w zakresie opodatkowania u wspólnika Spółki jawnej przychodu w związku z otrzymaniem przez Spółkę jawną składników majątkowych innych niż środki pieniężne w wyniku likwidacji spółki niebędącej osobą prawną (Spółki komandytowej).

Natomiast specyficznie uregulowane zostały zasady opodatkowania takiego przysporzenia w przypadku jego następczego odpłatnego zbycia.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 17 ustawy o PIT, "Przychodem z działalności gospodarczej są również: przychody z odpłatnego zbycia składników majątku:

a.

pozostałych na dzień likwidacji działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej prowadzonych samodzielnie,

b.

otrzymanych w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną lub wystąpieniem wspólnika z takiej spółki".

Zgodnie zaś z art. 14 ust. 3 pkt 12 ustawy o PIT "Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku:

a.

pozostałych na dzień likwidacji prowadzonej samodzielnie działalności gospodarczej lub prowadzonych samodzielnie działów specjalnych produkcji rolnej,

b.

otrzymanych w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną lub wystąpieniem wspólnika z takiej spółki

- jeżeli od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja: prowadzonej samodzielnie działalności gospodarczej, prowadzonych samodzielnie działów specjalnych produkcji rolnej, spółki niebędącej osobą prawną lub nastąpiło wystąpienie wspólnika z takiej spółki, do dnia ich odpłatnego zbycia upłynęło sześć lat i odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej".

W związku z powyższym Wnioskodawca stwierdza, że moment rozpoznania przychodu w postaci składników majątkowych innych niż środki pieniężne został przesunięty do czasu ich odpłatnego zbycia. Zatem składniki majątkowe, w których skład wchodzi udział w Spółce komandytowej, nie będą stanowić przychodu podatkowego dla Wnioskodawcy z chwilą ich otrzymania przez Spółkę jawną.

Powyższe stanowisko, według Wnioskodawcy, znajduje potwierdzenie w szeregu interpretacji indywidualnych wydanych w analogicznym stanie faktycznym i prawnym, m.in. w:

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 22 października 2015 r., znak: IPPB1/4511-971/15-3/EC, w której to organ uznał, że: "W przypadku gdy w wyniku likwidacji spółki osobowej, podatnik otrzyma określone składniki majątku, na moment otrzymania nie powstanie przychód z działalności gospodarczej. Przychód ten, powstanie dopiero w momencie, ewentualnego odpłatnego zbycia otrzymanych w wyniku wystąpienia ze spółki składników majątku z zastrzeżeniem warunków, o których mowa w art. 14 ust. 3 pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych",

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 15 lutego 2016 r., znak: ITPB1/4511-1142/15/MR, w której organ uznał, że: "Jak wyjaśniano w uzasadnieniu projektu ww. ustawy zmieniającej (uzasadnienie rządowego projektu ustawy zmieniającej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych - druk sejmowy Nr 3500, Sejm RP VI kadencji), w przypadku otrzymania przez wspólnika spółki niebędącej osobą prawną z tytułu likwidacji tej spółki: (...) innych składników majątku - ich wartość nie będzie stanowiła przychodu wspólnika na moment ich otrzymania, ale (co do zasady) będzie stanowiła przychód u wspólnika w momencie zbycia składnika majątku otrzymanego w wyniku likwidacji spółki. Rozwiązanie to miało na celu uproszczenie systemu podatkowego, poprzez »przesunięcie» momentu opodatkowania do chwili realizacji przychodu z tych składników majątku",

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 18 stycznia 2016 r., znak: IPTPB3/4511-240/15-3/GG, w której organ uznał, że: "(co do zasady) otrzymanie przez Wnioskodawczynię w wyniku likwidacji (rozwiązania) Spółki Osobowej innych składników majątku (w tym udziałów i akcji w spółce kapitałowej), nie spowoduje u Niej powstania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile źródłem pochodzenia tych składników majątku nie będą dochody, które pomimo istnienia takiego obowiązku nie zostały uprzednio opodatkowane podatkiem dochodowym".

Reasumując, otrzymanie przez Spółkę jawną składników majątkowych innych niż środki pieniężne, w tym udziału w Spółce osobowej, w wyniku rozwiązania Spółki komandytowej nie będzie skutkować dla Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego na gruncie ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca stwierdził mając na względzie powołane we wniosku podstawy prawne, że w przypadku rozwiązania Spółki komandytowej bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego i otrzymania przez Spółkę jawną, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, składników majątku innych niż środki pieniężne, tj. ogółu praw i obowiązków wspólnika Spółki osobowej (innej spółki komandytowej), w momencie ich otrzymania nie powstanie przychód dla Wnioskodawcy. Przychód taki powstanie natomiast w momencie ewentualnego odpłatnego zbycia przez Spółkę jawną takich składników majątku.

Skoro nie stanowi przychodu wartość składników majątku otrzymanych w wyniku likwidacji spółki niemającej osobowości prawnej, w której podatnik uczestniczy bezpośrednio, to tym bardziej nie może stanowić dla Niego przychodu wartość majątku otrzymanego w identycznych okolicznościach przez spółkę nieposiadającą osobowości prawnej, w której podatnik jest wspólnikiem.

Przyjęcie odmiennej tezy prowadziłoby do podwójnego opodatkowania, tj. po raz pierwszy w momencie otrzymania majątku przez spółkę osobową, w której podatnik jest wspólnikiem, a następnie po raz drugi po ewentualnej likwidacji tejże spółki w razie wydania tego samego majątku bezpośrednio wspólnikowi (podatnikowi), w chwili zbycia tego majątku. Taka interpretacja byłaby sprzeczna zarówno z literalnym brzmieniem przepisów (brak wyraźnego przepisu pozwalającego na opodatkowanie), jak też celem ustawy.

Wnioskodawca w pozostałym zakresie w całości podtrzymuje przedstawione we wniosku stanowisko w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego (w tym powołane przepisy prawa i dokonaną na ich podstawie ocenę zdarzenia przyszłego).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie podkreślenia wymaga, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Tutejszy Organ podatkowy wskazuje, że jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe różnić się będzie od zdarzenia, które wystąpi w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl