0461-ITPP2.4512.900.2016.1.AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 stycznia 2017 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy 0461-ITPP2.4512.900.2016.1.AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 listopada 2016 r. (data wpływu 1 grudnia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 8 grudnia 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 23% dostawy niezabudowanych działek gruntu, budynków i budowli oraz działki gruntu zabudowanej budynkiem przeznaczonym do rozbiórki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 8 grudnia 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 23% dostawy niezabudowanych działek gruntu, budynków i budowli oraz działki gruntu zabudowanej budynkiem przeznaczonym do rozbiórki.

We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.

Spółka działa w grupie podmiotów powiązanych. Co do zasady, działalność polega na zarządzaniu nieruchomościami na zlecenie. Spółka ma siedzibę na terytorium Polski oraz jest zarejestrowana w Polsce jako czynny podatnik VAT.

W celu zrealizowania strategii biznesowej, polegającej na skonsolidowaniu w jednym podmiocie nieruchomości należących do Spółki, podjęła ona decyzję o wniesieniu ich aportem do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, co miało na celu ułatwienie zarządzania nimi.

W konsekwencji, dnia 3 listopada 2016 r. Spółka dokonała aportu nieruchomości do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

W wyniku zawartej w formie aktu notarialnego umowy przeniesienia własności nieruchomości oraz prawa użytkowania wieczystego, Wnioskodawca dokonał przeniesienia:

1.

niezabudowanych działek,

2.

zabudowanych działek,

3.

działki zabudowanej budynkami przeznaczonymi do rozbiórki.

Ad 1)

Niezabudowane działki stanowiły:

a.

niezabudowaną działkę nr 225/2, położoną w T., której sposób korzystania oznaczono w ewidencji gruntów i budynków jako zurbanizowane tereny niezabudowane, dla której 28 lutego 2008 r., przez Prezydenta Miasta T., została wydana decyzja o warunkach zabudowy, stwierdzająca, że grunt ten przeznaczony jest pod zabudowę,

b.

niezabudowaną działkę nr 59/16, położoną w K., której sposób korzystania oznaczono w ewidencji gruntów i budynków jako grunty orne, grunty rolne zabudowane oraz pastwiska trwałe, drogi, dla której 24 stycznia 2011 r., przez Burmistrza Miasta K., została wydana decyzja o warunkach zabudowy, stwierdzająca, że grunt ten przeznaczony jest pod zabudowę,

c.

niezabudowaną nieruchomość obejmującą prawo użytkowania wieczystego działki gruntu nr 909/18, położoną w K., której sposób korzystania oznaczono w ewidencji gruntów i budynków jako zurbanizowane tereny niezabudowane, dla której 9 lipca 2013 r., przez Prezydenta Miasta K., została wydana decyzja nr.../... o warunkach zabudowy, stwierdzająca, że grunt ten przeznaczony jest pod zabudowę (dalej: "Grunty Niezabudowane").

Ad 2)

Zabudowane działki stanowiły:

1.

zabudowaną działkę nr 213/4, położoną w T., której sposób korzystania oznaczono w ewidencji gruntów i budynków jako inne tereny zabudowane, dla której 28 lutego 2008 r., przez Prezydenta Miasta T., została wydana decyzja o warunkach zabudowy. Działka zabudowana jest budynkiem usługowo handlowym (dalej: "Budynek"). Znajdujący się na działce Budynek wykorzystywany był w całości przez podmiot trzeci na podstawie umowy najmu. Budynek wraz z gruntem został oddany do użytkowania podmiotowi trzeciemu w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, na podstawie umowy sprzedaży zawartej przez podmiot trzeci w formie aktu notarialnego w dniu 28 sierpnia 1998 r., a następnie nabyty przez Spółkę w drodze aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa w dniu 17 października 2014 r.

2.

zabudowaną drogą nieruchomość, obejmującą prawo użytkowania wieczystego w udziale 1/6 części działki gruntu nr 905/18, położoną w K., której sposób korzystania oznaczono w ewidencji gruntów i budynków jako inne tereny zabudowane wraz z udziałem 1/6 części w prawie własności posadowionych na tej działce urządzeń: drogi i kanalizacji, (dalej: "Budowla"). Droga jest ogólnodostępna i nie była oddawana do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi.

Budowla została oddana do użytkowania podmiotowi trzeciemu w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, na podstawie umowy sprzedaży zawartej przez podmiot trzeci w formie aktu notarialnego w dniu 14 czerwca 2013 r., a następnie nabyta przez Spółkę w drodze aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa w dniu 17 października 2014 r.

Ostatnia czynność podlegająca opodatkowaniu VAT, której przedmiotem był budynek, tj. sprzedaż, miała miejsce 28 sierpnia 1998 r., natomiast ostatnia czynność podlegająca opodatkowaniu VAT, której przedmiotem była Budowla, tj. sprzedaż, miała miejsce 14 czerwca 2013 r.

Od czasu dokonania tych czynności, Spółka nie ponosiła wydatków na ulepszenie Budynku i Budowli w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, które stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej każdego z nich.

Ad 3)

Działka zabudowana budynkami przeznaczonymi do rozbiórki to działka nr 59/14, położona w K., której sposób korzystania oznaczono w ewidencji gruntów i budynków jako tereny mieszkaniowe, grunty orne, pastwiska trwałe, drogi. Dla działki tej została wydana, dnia 24 stycznia 2011 r., przez Burmistrza Miasta K., decyzja nr.../... o warunkach zabudowy, stwierdzająca, że grunty te przeznaczone są pod zabudowę. Działka zabudowana jest jednorodzinnym budynkiem mieszkalnym oraz dwoma budynkami gospodarczymi (dalej: "Budynki").

Budynki zostały:

1.

oddane do użytkowania podmiotowi trzeciemu w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, na podstawie umowy sprzedaży zawartej przez podmiot trzeci w formie aktu notarialnego w dniu 30 grudnia 2009 r., a następnie

2.

nabyte w drodze aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa w dniu 17 października 2014 r.

Ostatnia czynność podlegająca opodatkowaniu VAT, której przedmiotem były Budynki, tj. sprzedaż miała miejsce 30 grudnia 2009 r.

Od tego czasu, Spółka nie ponosiła wydatków na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, które stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Budynki, ze względu na zły stan techniczny, zostały przeznaczone przez Spółkę do rozbiórki. Na dzień złożenia niniejszego wniosku, Spółka nie posiada decyzji o rozbiórce.

Z operatu szacunkowego wynika, że budynek mieszkalny zajmowany jest przez lokatorów, którzy nie posiadają żadnego tytułu prawnego do niego (tzw. "dzicy lokatorzy"). W sprawie przymusowej eksmisji lokatorów został wydany wyrok sądu opatrzony klauzulą wykonalności.

Z operatu szacunkowego wynika ponadto, że w wycenie wartości rynkowej nieruchomości zostały uwzględnione koszty rozbiórki Budynków. W celu określenia kosztów likwidacji Budynków posadowionych na przedmiotowej działce, zostały przeprowadzone badania rynku usług polegających na kompleksowej rozbiórce budynków i budowli. Do wyliczenia wartości rynkowej nieruchomości, wzięto pod uwagę stawki właściwe dla I m2 powierzchni gruntu niezabudowanego na dzień dokonywanej wyceny.

Stan techniczny zabudowy Budynków oraz jej funkcjonalność powodują, że z punktu widzenia Spółki lub potencjalnego inwestora nie mają one żadnego pozytywnego wpływu na wartość nieruchomości. Wartość rynkowa nieruchomości kreowana jest przez wartość gruntu i zgodnie z operatem szacunkowym, została pomniejszona o koszty rozbiórki Budynków na niej posadowionych. Budynki nie przedstawiają więc żadnej realnej wartości, a biorąc pod uwagę konieczność ich rozbiórki, ich ekonomiczna wartość, a tym samym wpływ na wartość całej nieruchomości, jest ujemny.

Jak zostało wskazane powyżej, Grunty Niezabudowane, Budynek, Budowla oraz Budynki były przedmiotem aportu do spółki z o.o. (dalej: "Nabywca"). Nabywca ma siedzibę na terytorium Polski i jest zarejestrowany w Polsce jako czynny podatnik VAT.

W momencie dokonywania aportu, Grunty Niezabudowane, Budynek, Budowla oraz Budynki stanowiły własność Spółki.

W zamian za dokonany aport, Spółka objęła udziały w podwyższonym kapitale zakładowym Nabywcy.

Przedmiotem dokonanego aportu nie było przedsiębiorstwo, ani jego zorganizowana część.

Spółka oraz Nabywca, złożyli przed dniem dostawy, właściwemu dla Nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy opisanych wyżej nieruchomości, na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy o VAT.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

1. Czy dostawa Gruntów Niezabudowanych podlegała opodatkowaniu VAT według stawki 23%?

2. Czy w związku ze złożonym przez Wnioskodawcę oświadczeniem o rezygnacji ze zwolnienia przysługującego mu na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, dostawa Budynku i Budowli podlegała opodatkowaniu VAT według stawki 23%?

3. Czy dostawa nieruchomości zabudowanej Budynkami przeznaczonymi do rozbiórki podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej w wysokości 23%?

Stanowisko Wnioskodawcy.

Ad. 1

Dostawa Gruntów Niezabudowanych podlegała opodatkowaniu VAT według stawki 23%.

Ad. 2

W związku ze złożonym przez Wnioskodawcę oraz Nabywcę zgodnym oświadczeniem o rezygnacji ze zwolnienia przysługującego im na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, dostawa Budynku i Budowli podlegała opodatkowaniu VAT według stawki 23%.

Ad. 3

Dostawa nieruchomości zabudowanej Budynkami przeznaczonymi do rozbiórki podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej w wysokości 23%.

Uwagi ogólne

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wniesienie składników majątkowych aportem do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością bądź ich sprzedaż stanowi odpłatną dostawę towarów, która podlega, co do zasady, przepisom ustawy o VAT (art. 5 ust. 1 ustawy o VAT).

Przedmiotem dokonanego aportu było również prawo użytkowania wieczystego, które zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o VAT stanowi dostawę towarów, podlegająca opodatkowaniu VAT (art. 7 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT).

Wyjątek stanowi dostawa składników majątku, które stanowią łącznie przedsiębiorstwo bądź jego zorganizowaną część. Aport/sprzedaż przedsiębiorstwa bądź jego zorganizowanej części nie podlega przepisom ustawy o VAT (art. 6 pkt 1 ustawy o VAT).

Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, że przedmiotem aportu były:

1. Grunty Niezabudowane, dla których została wydana decyzja o warunkach zabudowy,

2. Budynek i Budowla,

3. Budynki.

Biorąc pod uwagę, iż przedmiotem transakcji nie było przedsiębiorstwo ani jego zorganizowana część, wskazane transakcje stanowiły czynności podlegające przepisom ustawy o VAT.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1.

Zasady opodatkowania terenów niezabudowanych.

Dostawa terenów niezabudowanych jest:

1.

opodatkowana stawką 23%, jeśli tereny niezabudowane stanowią tereny budowlane w rozumieniu przepisów ustawy o VAT,

2.

zwolniona z VAT w pozostałych przypadkach, zgodnie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.

Przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (art. 2 pkt 33 ustawy o VAT).

Zasady opodatkowania aportu Gruntów Niezabudowanych.

Będące przedmiotem aportu Grunty Niezabudowane nie zostały wprawdzie objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, ale wydano w stosunku do nich decyzję o warunkach zabudowy, o której mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, stwierdzającą, że grunty te przeznaczone są pod zabudowę.

Tym samym, Grunty Niezabudowane stanowią tereny budowlane w rozumieniu przepisów o ustawy o VAT.

W świetle powyższego, w ocenie Wnioskodawcy, dostawa Gruntów Niezabudowanych podlegała opodatkowaniu według stawki 23%.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2.

Zasady opodatkowania dostawy budynków i budowli.

W przypadku, gdy przedmiotem dostawy są budynki lub budowle trwale z gruntem związane, z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu, co oznacza, że dostawa budynku determinuje sposób opodatkowania dostawy gruntu, na którym ten budynek jest posadowiony (art. 29a ust. 8 ustawy o VAT). W tej sytuacji mamy do czynienia z jedną dostawą mającą za przedmiot nieruchomość budowlaną.

Dostawa gruntów zabudowanych budynkami lub budowlami podlega, co do zasady, opodatkowaniu podstawową stawką 23%. Jednak ustawa o VAT zawiera szczególne regulacje wprowadzające zwolnienia z opodatkowania.

Zwolnienie z opodatkowania dostawy budynków oraz budowli.

W zakresie dostawy budynków, budowli lub ich części ustawa o VAT przewiduje zwolnienie z opodatkowania mające charakter fakultatywny oraz zwolnienie z opodatkowania mające charakter obligatoryjny.

Zgodnie z przepisami, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata (art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT).

Jednocześnie, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej (art. 2 pkt 14 ustawy o VAT).

Z powołanego przepisu wynika, iż oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką należy rozumieć nie tylko umowę sprzedaży, ale także np. umowy najmu i dzierżawy, podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

Powyższe zwolnienie ma charakter zwolnienia fakultatywnego, gdyż podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa wyżej, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów, właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku (art. 43 ust. 10 ustawy o VAT).

W przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, zastosowanie może znaleźć inne zwolnienie z opodatkowania. Zwalnia się bowiem od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów (art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT).

W sytuacji, gdy spełnione są wyżej wskazane warunki, zastosowanie zwolnienia ma charakter obligatoryjny.

Zasady opodatkowania aportu Budynku i Budowli.

Zgodnie z opisem stanu faktycznego, przedmiot dostawy stanowiły Budynek i Budowla. Aby dostawa wskazanych w opisie sprawy Budynku oraz Budowli mogła korzystać ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT nie mogła być dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim i pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą Budynku oraz Budowli nie mógł upłynąć okres krótszy niż 2 lata.

Ostatnia czynność podlegająca opodatkowaniu VAT, tj. sprzedaż, miała miejsce 28 sierpnia 1998 r., natomiast ostatnia czynność podlegająca opodatkowaniu VAT, której przedmiotem była Budowla, tj. sprzedaż, miała miejsce 14 czerwca 2013 r.

Od tego czasu, Spółka nie ponosiła wydatków na ulepszenie Budynku i Budowli, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym Budynku i Budowli, które stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

W związku z powyższym, dostawa Budynku i Budowli została dokonana po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia.

W konsekwencji, Spółka stoi na stanowisku, że dokonana dostawa Budynku i Budowli spełniła przesłanki z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, pozwalające skorzystać ze zwolnienia wynikającego z powyższego przepisu.

Biorąc pod uwagę, że powyższe zwolnienie ma charakter zwolnienia fakultatywnego, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku i wybrać opodatkowanie dostawy budynków.

Spółka oraz Nabywca złożyli przed dniem dostawy, właściwemu dla Nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy opisanych Budynku oraz Budowli na podstawie art. 43 ust. 10 o VAT.

W konsekwencji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że dokonana dostawa Budynku oraz Budowli podlegała opodatkowaniu VAT według stawki 23%.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 3.

Spółka stoi na stanowisku, że dostawa nieruchomości zabudowanej Budynkami przeznaczonymi do rozbiórki, podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej w wysokości 23%, gdyż nieruchomość ta stanowiła dostawę gruntu zabudowanego, a Spółka oraz Nabywca złożyli zgodnie oświadczenie o rezygnacji ze zwolnienia przysługującego Spółce na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

W przypadku, gdy przedmiotem dostawy są budynki trwale z gruntem związane, z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu, co oznacza, że dostawa budynku determinuje sposób opodatkowania gruntu, na którym ten budynek jest posadowiony (art. 29a ust. 8 ustawy o VAT). W tej sytuacji mamy do czynienia z jedną dostawą mającą za przedmiot nieruchomość budowlaną.

Dostawa gruntów zabudowanych budynkami podlega, co do zasady, opodatkowaniu podstawową stawką 23%. Jednak ustawa o VAT zawiera szczególne regulacje wprowadzające zwolnienia z opodatkowania.

Ostatnia czynność podlegająca opodatkowaniu VAT, której przedmiotem były Budynki, tj. sprzedaż, miała miejsce 30 grudnia 2009 r.

Od tego czasu Spółka nie ponosiła wydatków na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym Budynków, które stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Dostawa Budynków została dokonana po upływie 2 lat od pierwszego zasiedlenia.

W konsekwencji, Spółka stoi na stanowisku, że dokonana dostawa Budynków spełniła przesłanki z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, pozwalające skorzystać Wnioskodawcy ze zwolnienia wynikającego z powyższego przepisu.

W ocenie Wnioskodawcy, dostawa gruntu zabudowanego, na którym znajdują się Budynki przeznaczone do rozbiórki, z uwagi na złożone przez Spółkę oraz Nabywcę zgodne oświadczenie o rezygnacji ze zwolnienia, przysługującego na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, podlegała opodatkowana 23% stawką VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych stanów faktycznych jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie stosownie do treści art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanów faktycznych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzeń.

Ponadto tut. organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl