0115-KDIT1-2.4012.194.2018.1.RS - 0% stawka VAT dla dostawy sprzętu elektronicznego na rzecz gminy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 15 maja 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT1-2.4012.194.2018.1.RS 0% stawka VAT dla dostawy sprzętu elektronicznego na rzecz gminy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 23% stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Gminy notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonów, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego stanowiącego integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawów nagłaśniających składających się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych i okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 23% stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Gminy notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonów, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego stanowiącego integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawów nagłaśniających składających się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych i okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina K. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonała centralizacji i wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki swoich jednostek organizacyjnych. Gmina prowadzi realizację projektu pod nazwą: "Zwiększenie liczby miejsc w przedszkolu w (...) oraz wsparcie ich funkcjonowania". Projekt jest zaliczany w ramach działania 6.3 Inwestycje w infrastrukturę przedszkolną, poddziałanie 6.3.1. Inwestycje związane z budową i adaptacją istniejących obiektów na potrzeby świadczenia usług edukacji przedszkolnej, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Przedmiotem projektu jest remont i modernizacja przedszkola w miejscowości K., mająca na celu zwiększenie jakości i dostępności do usług edukacyjnych w zakresie wychowania przedszkolnego na obszarze Gminy. Zakres inwestycji jest zgodny z typami projektów przewidzianymi do wsparcia, ponieważ wpisuje się w typy projektów, tj. działania z zakresu e-edukacji, w tym m.in. zakup sprzętu informatycznego, multimedialnego i oprogramowania wykorzystywanego w zajęciach dydaktycznych. W ramach realizacji projektu planuje się zakup wyposażenia wraz z montażem do remontowanego Przedszkola, tj.: notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonu, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego, które stanowi integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawu nagłaśniającego składającego się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych i okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu. Gmina, będąca jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Realizacja projektu mieści się w kompetencjach samorządu gminnego, ponieważ zgodnie z ww. ustawą do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, w tym m.in. wykonywanie zadań obejmujących sprawy edukacji publicznej. Gmina będzie właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji projektu. Natomiast podmiotem eksploatującym ten majątek będzie Szkoła Podstawowa i Przedszkole, która jest jednostką organizacyjną Gminy. Nabyte wyposażenie będzie przekazane w użytkowanie do Przedszkola. Z efektów projektu będą korzystali uczniowie, pracownicy szkoły oraz nauczyciele. Środki finansowe na utrzymanie zrealizowanego projektu oraz koszty eksploatacji będą zabezpieczone w budżecie Gminy. Faktury za zakupione wyposażenie wraz z montażem będą wystawiane na Gminę. Natomiast odbiorcą i płatnikiem będzie Urząd Gminy, który jest realizatorem projektu. Ponadto Gmina nie będzie wykorzystywała efektów zrealizowanego projektu do wykonywania czynności o charakterze zarobkowym. Odbioru dokonywać będzie Gmina przy obecności użytkownika, tj. Przedszkola. Gmina zamierza ogłosić zapytanie ofertowe dotyczące dostawy wyposażenia wraz z montażem do remontowanego Przedszkola w ramach realizacji projektu pn.: "Zwiększenie liczby miejsc w Przedszkolu w (...) oraz wsparcie ich funkcjonowania" w miejscowości K. Gmina będąca jednocześnie zamawiającym, zgodnie z ustawą - Prawo Zamówień Publicznych jest zobowiązana do określenia prawidłowej stawki VAT. Obowiązek ten wynika z dyspozycji art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych, który nakazuje zamawiającemu odrzucenie ofert zawierających błąd w obliczaniu ceny, za który uznać należy przyjęcie niewłaściwej stawki VAT. W związku z powyższym Gmina ma obowiązek w swoim zapytaniu ofertowym zawrzeć informacje na temat stawki VAT od wyposażenia wraz z montażem będącego przedmiotem zamówienia.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy prawidłowe jest opodatkowanie stawką VAT 0% lub 23% przedmiotu zamówienia, tj. dostawy wyposażenia wraz z montażem do remontowanego Przedszkola, w którego skład wchodzi zakup: notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonów, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego stanowiącego integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawów nagłaśniających składających się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych i okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu?

Zdaniem Wnioskodawcy, przedmiot zamówienia zapytania ofertowego, tj. dostawa wyposażenia wraz z montażem do remontowanego Przedszkola, w którego skład wchodzi zakup: notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonów, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego stanowiącego integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawu nagłaśniającego składającego się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych i okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu nie może być opodatkowany podatkiem 0% tylko 23%. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Przy czym towarami - na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy o VAT - są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Zarówno jednak w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział możliwość opodatkowania niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zastosowania zwolnienia od podatku. Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego: dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym (przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15). Stosownie do art. 83 ust. 13 cyt. ustawy, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy. W załączniku tym, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, wymienione zostały: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, drukarki, skanery, urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących), urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy). W myśl ust. 14 powołanego artykułu, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem: posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami a w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a - posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit.b. Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego - art. 83 ust. 15 ustawy o VAT. W tym miejscu zaznaczyć należy, że przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze (art. 43 ust. 9 cyt. ustawy). Gmina w ramach realizowanego projektu planuje zakup: notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonów, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego stanowiącego integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawu nagłaśniającego składającego się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu. Ww. sprzęt służyć będzie doposażeniu Przedszkola. Płatnikiem i właścicielem sprzętu będzie Gmina, sprzęt będzie jedynie zamontowany i dostarczony do Przedszkola. W przypadku Gminy, zauważyć należy przede wszystkim, że jeżeli nabywany towar trafi do jednostek oświatowych zastosowanie znajdzie obniżona, tj. 0% stawka podatku (przy spełnieniu wszystkich określonych powołanymi przepisami warunków). Nie ma przy tym znaczenia, kto nabywa ww. towar, np. jednostka samorządu terytorialnego. Istotne bowiem jest, aby nabywane przez jednostki samorządu terytorialnego towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o VAT były przeznaczone dla placówek oświatowych. Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostawy wyposażenia wraz z montażem do remontowanego Przedszkola będzie przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających. Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy będzie opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy o VAT. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład sprzętu komputerowego będą opodatkowane stawką podstawową VAT, tj. 23%. Na podstawie powołanych przepisów mających zastosowanie w sprawie można stwierdzić, że wyposażenie wraz z montażem, będące przedmiotem zamówienia zapytania ofertowego, w którego skład wchodzi zakup: notebooków z oprogramowaniami, monitorów interaktywnych wraz z usługą montażu, radiomagnetofonów, tabletów, dodatkowego oprogramowania edukacyjnego stanowiące integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestawu nagłaśniającego składającego się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu nie mogą zostać opodatkowane stawką VAT 0%, gdyż nie zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o VAT, lecz zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ww. ustawy będą podlegać opodatkowaniu stawką podstawową 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Stosownie do dyspozycji art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się - w myśl dyspozycji art. 7 ust. 1 ww. ustawy - przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stawka podatku - na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.

W myśl art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

a.

dla placówek oświatowych,

b.

dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy wymieniono:

* jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych;

* drukarki;

* skanery;

* urządzenia komputerowe do pism Braille'a (dla osób niewidomych i niedowidzących);

* urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Jak stanowi art. 83 ust. 14 ustawy, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1.

posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

2.

posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit.b.

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 15 ustawy).

Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy, przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Z powołanych regulacji wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.

Ustawodawca objął ww. preferencyjną stawką podatku dostawę konkretnego sprzętu komputerowego. Jednakże nie każda taka dostawa będzie korzystała z obniżonej stawki podatku, gdyż przepisy ustawy przewidują warunki jakie należy spełnić aby móc ją zastosować. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej lub organizacji humanitarnych, charytatywnych, edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.

Analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz treści powołanych regulacji prowadzi do stwierdzenia, że z uwagi na fakt, że notebooki z oprogramowaniami wraz z usługą montażu, radiomagnetofony, tablety, dodatkowe oprogramowania edukacyjne stanowiące integralną część składową urządzeń elektronicznych, zestaw nagłaśniający składający się: z kolumn, mikrofonów bezprzewodowych, mikrofonów nagłownych i okablowania niezbędnego do zainstalowania sprzętu nie zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, ich planowana dostawa na rzecz Gminy (zamawiającego w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych) - jak słusznie wskazano we stanowisku - nie będzie podlegała opodatkowaniu stawką podatku 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, lecz - zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy - stawką podatku 23%.

Natomiast monitory interaktywne stanowić będą towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem planowana dostawa ww. sprzętu na rzecz Gminy (jej jednostki organizacyjnej - przedszkola, tj. placówki oświatowej w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług) będzie - wbrew temu co stwierdziła Gmina - opodatkowana 0% stawką podatku, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 pkt a ustawy, przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy.

W związku z powyższym oceniając stanowisko Gminy całościowo należało uznać je za nieprawidłowe.

Należy wskazać, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, to interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl