0115-KDIT1-1.4012.410.2018.1.NK - Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu inwestycyjnego, którego celem jest wzmocnienie potencjału 30 osób reprezentujących organizacje pozarządowe i grupy nieformalne z terenu objętego wsparciem LGD, poprzez działania edukacyjne oraz warsztatowe.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 lipca 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT1-1.4012.410.2018.1.NK Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu inwestycyjnego, którego celem jest wzmocnienie potencjału 30 osób reprezentujących organizacje pozarządowe i grupy nieformalne z terenu objętego wsparciem LGD, poprzez działania edukacyjne oraz warsztatowe.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2018 r. (data wpływu 15 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu inwestycyjnego pn.... - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zawarł umowę o powierzenie grantu... w ramach PROW na lata 2014-2020, Działanie 19 - "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER". Celem projektu jest wzmocnienie potencjału 30 osób reprezentujących organizacje pozarządowe i grupy nieformalne z terenu objętego wsparciem LGD, poprzez działania edukacyjne oraz warsztatowe.

W ramach projektu zaplanowano warsztaty:

* diagnoza potrzeb społecznych (10 godz.);

* trening myślenia projektowego (16 godz.);

* trening myślenia strategicznego (8 godz.);

* monitoring i ewolucja inicjatyw lokalnych, podsumowanie inicjatyw, współpraca trójsektorowa podsumowująca spotkanie sieciujące (5 godz.).

Faktury dokumentujące zakup usług związanych z realizowanym projektem będą wystawiane na Wnioskodawcę. Efekty realizacji projektu będą własnością Wnioskodawcy. Udział w projekcie jest nieodpłatny. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zakupione usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu. Wnioskodawca nie posiada działalności odpłatnej i działalności gospodarczej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w odniesieniu do projektu pn. "..., Wnioskodawca ma możliwość odliczenia podatku od towarów i usług?

Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego się w poz. 69 wniosku ORD-IN na art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, nie jest on podatnikiem podatku VAT oraz nie figuruje w ewidencji podatników VAT. Zakupione usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu. Udział w projekcie jest nieodpłatny. Wnioskodawca nie prowadzi działalności odpłatnej ani działalności gospodarczej. W odniesieniu do ww. projektu, Wnioskodawca nie ma możliwości odliczania podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl