0114-KDIP4-2.4012.719.2021.2.AS - Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi wsparcia sprzedaży

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 30 grudnia 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP4-2.4012.719.2021.2.AS Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi wsparcia sprzedaży

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 września 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi wsparcia sprzedaży. Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 4 grudnia 2021 r. (wpływ 5 grudnia 2021 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

1. A. sp. z o.o. (zwana dalej również: "Wnioskodawcą" lub "Spółką") jest przedsiębiorcą, którego głównym przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest udzielanie finansowania klientom posiadającym status przedsiębiorcy (dalej jako "korzystający" lub "klienci") w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 z późn. zm.), w formie umów leasingu. Zawierane przez Spółkę jako finansującego z korzystającymi umowy leasingu, spełniają warunki zawarte w art. 17b ust. 1 ("leasing operacyjny") i art. 17f ust. 1 ("leasing finansowy") ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 865 z późn. zm.; "u.p.d.o.p.") oraz odpowiednio art. 23b ust. 1 ("leasing operacyjny" i art. 23f ust. 1 ("leasing finansowy") ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1387 z późn. zm.; "u.p.d.o.f.").

W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej Spółka zamierza zawrzeć z częścią dostawców przedmiotów leasingu ("Zbywcy") umowy wsparcia sprzedaży. W oparciu o ich postanowienia Spółka zobowiąże się do wspierania i finansowania sprzedaży przedmiotów leasingu, znajdujących się w ofercie Zbywców, na korzystnych dla potencjalnych klientów warunkach handlowych i finansowych. Celem biznesowym zawierania tego typu umów, jest zwiększenie popytu na oferowane przez Zbywców towary (pozyskanie nowych klientów), co jednocześnie wpłynie na zwiększenie wolumenu finansowanych przez Spółkę przedmiotów leasingu, co za tym idzie wzrost przychodów.

W ramach umowy wsparcia sprzedaży Spółka zobowiąże się do przedstawiania oferty handlowej Zbywcy potencjalnym korzystającym, weryfikowania zdolności finansowej klientów do nabywania przedmiotów leasingu, informowania Zbywcy o wynikach przeprowadzonej weryfikacji finansowej klienta i podjęciu decyzji o udzieleniu Klientowi finansowania w formie leasingu, a także prowadzenia ewidencji przedmiotów umów leasingu, które zostały nabyte od Zbywcy w związku z usługami świadczonymi przez Spółkę na podstawie umowy. Ponadto Spółka zobowiązuje się zapewnić wsparcie merytoryczne i handlowe klientom Zbywcy poprzez doradztwo dedykowanych doradców leasingowych, a także do dostarczania druków, formularzy oraz innych materiałów informacyjnych umożliwiających finansowanie sprzedaży przedmiotów leasingu.

Spółka przygotuje i dostarczy Zbywcy oraz zainteresowanym klientom, dedykowane warunki udzielenia finansowania w formie leasingu na towary będące w ofercie Zbywcy. Doradcy leasingowi Spółki będą aktywnie doradzać Klientom w zakresie warunków i możliwości przyznania leasingu na towary będące w ofercie Zleceniodawcy, a w szczególności będą przedstawiać atrakcyjną dla klientów strukturę spłat rat leasingowych, sporządzą wszelką dokumentację niezbędną do udzielenia leasingu lub zapewnią wsparcie Zbywcy w jej przygotowaniu poprzez system szkoleń, prezentacji dokonywanych przez doradców leasingowych.

Za świadczenie usług będących przedmiotem umowy wsparcia sprzedaży, Spółce należne będzie od Zbywcy wynagrodzenie zależne od zakresu wsparcia Zbywcy udzielonego przez Spółkę, stanowiące kwotę nie większą niż odpowiadającą określonej procentowo wartości netto przedmiotu leasingu. Im więcej przedmiotów Spółka nabędzie od Zbywcy w wykonaniu umów leasingu, tym większe łączne wynagrodzenie otrzyma od Zbywcy. W odniesieniu do każdego z przedmiotów leasingu stanowiących ofertę handlową Zbywcy (do każdej z umów sprzedaży zawartych ze Zbywcą), Spółka będzie proponowała procentową wysokość wynagrodzenia z tytułu umowy wsparcia sprzedaży. Po jej zaakceptowaniu przez Zbywcę, w celu uatrakcyjnienia oferty leasingowej Spółka dokona odpowiedniej modyfikacji (obniżenia) ceny finansowania względem Klienta, co dodatkowo przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności biznesowej oferty Spółki, a w efekcie końcowym do zwiększenia sprzedaży towarów Zbywcy oraz zwiększenia wolumenu zawieranych umów leasingowych a co za tym idzie przychodów Spółki jako leasingodawcy.

Rozliczanie należności za usługi w ramach umowy wsparcia sprzedaży następować będzie w oparciu o fakturę wystawioną przez Spółkę na rzecz (...) w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym doszło do dostawy przedmiotu leasingu przez Zbywcę na rzecz Spółki i wydania go korzystającemu do używania i pobierania pożytków w oparciu o umowę leasingu. Spółka będzie wystawiać odrębną fakturę do każdego z przedmiotów leasingu objętych umową o wsparciu sprzedaży na zasadach opisanych powyżej i stosować podstawową stawkę opodatkowania podatkiem VAT (23%).

W cyklach miesięcznych Spółka wysyłać będzie Zbywcy zestawienie przedmiotów leasingu podlegających rozliczeniu w danym miesiącu wraz z kwotami wynagrodzenia. Należności z tytułu faktur VAT, o których mowa powyżej, płatne będą w terminie 14 dni od dnia ich wystawienia.

Uzupełnienie wniosku i doprecyzowanie

W odpowiedzi na pytania, wskazali Państwo:

1. Kiedy i za wykonanie jakich czynności określana jest zapłata z tytułu usług wsparcia?

Zapłata za usługi wsparcia określana jest przed wprowadzeniem programu wsparcia (Zleceniodawca/Zbywca określa maksymalny poziom procentowy wsparcia jako procent ceny przedmiotu). Czynności faktyczne będące usługą wsparcia obejmują: przedstawianie oferty handlowej Zleceniodawcy potencjalnym leasingobiorcom, weryfikowanie zdolności finansowej Klientów do nabywania przedmiotów leasingu, zawierania umów leasingu z Klientami, których Zleceniobiorca/Finansujący uzna za zdolnych do spłaty leasingu, niezwłoczne informowanie Zleceniodawcy, o wynikach przeprowadzonej weryfikacji finansowej Klienta i podjęciu decyzji o udzieleniu Klientowi leasingu, prowadzenie ewidencji zawartych przedmiotów umów leasingu, które zostały nabyte od Zleceniodawcy w związku z usługami wsparcia, dostarczanie druków, formularzy oraz materiałów informacyjnych umożliwiających finansowanie sprzedaży przedmiotów leasingu, dostarczenie Zleceniodawcy narzędzi służących kalkulacji rat leasingu na oferowane przez Zleceniodawcę przedmioty, wparcie merytoryczne i handlowe potencjalnym Klientom Zleceniobiorcy, poprzez doradztwo dedykowanych doradców leasingowych.

2. Czy wynagrodzenie z tytułu usługi wsparcia uzależnione jest od zawarcia umowy leasingowej dotyczącej konkretnego przedmiotu leasingu?

Wynagrodzenie przysługuje wyłącznie w przypadku zawarcia i uruchomienia umowy leasingu (zapłata przez Zleceniobiorcę ceny za przedmiot Zleceniodawcy).

3. Czy wynagrodzenie z tytułu usługi wsparcia sprzedaży przysługuje tylko w przypadku zawarcia umowy leasingowej?

Zapłata za usługi wsparcia uzależniona jest od zawarcia i uruchomienia umowy leasingowej, dotyczącej konkretnego przedmiotu leasingu.

4. Czy wynagrodzenie z tytułu wsparcia sprzedaży naliczane jest od każdego przedmiotu leasingu odrębnie?

Wynagrodzenie naliczane jest oddzielnie od każdego przedmiotu.

5. Czy w przypadku, gdy nie dojdzie do zawarcia umowy leasingowej wynagrodzenie z tytułu usługi wsparcia nie jest należne?

Jeśli nie dojdzie do zawarcia umowy leasingu, wynagrodzenie nie jest naliczane.

6. Czy wynagrodzenie jest określane za konkretnie wykonane czynności w odniesieniu do konkretnego przedmiotu leasingu? (Proszę wskazać jakie to czynności, za które zostaje określona zapłata).

Wynagrodzenie określane jest łącznie za czynności opisane w odpowiedzi na pytanie 1, w zakresie ustalonym w umowie pomiędzy Zleceniobiorcą i Zleceniodawcą. Bez ich łącznego wykonania nie dojdzie do zawarcia umowy leasingu, a więc nie zostanie naliczone wynagrodzenie.

7. Jeśli wynagrodzenie nie jest określane za konkretnie wykonane czynności w odniesieniu o konkretnego przedmiotu leasingu proszę wskazać kiedy i za wykonanie jakich czynności przysługuje wynagrodzenie z tytułu usługi wsparcia?

Wynagrodzenie określane jest łącznie za czynności opisane w odpowiedzi na pytanie 1, w zakresie ustalonym w umowie pomiędzy Zleceniobiorcą i Zleceniodawcą. Bez ich łącznego wykonania nie dojdzie do zawarcia umowy leasingu, a więc nie zostanie naliczone wynagrodzenie.

8. W którym momencie zostaje określona wysokość wynagrodzenia z tytułu usługi wsparcia sprzedaży i w którym momencie staje się ono należne: - w dniu zawarcia umowy leasingowej, - w dniu zawarcia umowy sprzedaży przedmiotu leasingu, - inny moment (wskazać jaki)?

Kwota wynagrodzenia zostaje ostatecznie określona po zakupie przez Zleceniobiorcę przedmiotu leasingu od Zleceniodawcy (zapłacie ceny za przedmiot leasingu) i staje się wymagalna w miesiącu następującym po miesiącu, w którym nastąpił zakup przedmiotu leasingu.

9. Czy zawarcie umowy sprzedaży i wydanie przedmiotu klientowi do używania i pobierania następuje w tym samym dniu?

Zawarcie umowy sprzedaży i wydanie przedmiotu nie następuje w tym samym dniu, zwykle dokonanie odbioru i wydania korzystającemu do używania i pobierania pożytków w ramach umowy leasingu uruchamia zapłatę za przedmiot leasingu (lub ostatniej z transz płatności, w zależności od postanowień umowy sprzedaży danego przedmiotu leasingu).

Pytanie

Czy w świetle opisanego stanu faktycznego obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług (VAT) z tytułu wynagrodzenia należnego Spółce od Zbywcy w wykonaniu umów wsparcia sprzedaży powstanie w dniu zawarcia umowy sprzedaży i wydania przedmiotu korzystającemu (klientowi) do używania i pobierania pożytków?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, obowiązek podatkowy w podatku VAT z tytułu wynagrodzenia należnego Spółce od Zbywcy w wykonaniu umów wsparcia sprzedaży powstanie w dniu zawarcia umowy sprzedaży i wydania przedmiotu korzystającemu do używania i pobierania pożytków.

Zastosowanie znajdzie bowiem ogólna zasada powstawania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług wyrażona w art. 19a ust. 1 ustawy o VAT, zgodnie z którą obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z chwilą wykonania usługi.

Zważywszy na zakres i charakter wykonywanych czynności a także ich istotę oraz cel biznesowy usługa Spółki na rzecz Zbywcy jest wykonywana do momentu wydania przedmiotu leasingu klientowi. Całość czynności sprawdza się bowiem do tego, aby finalnie klient (korzystający) nabył do korzystania towar Zbywcy w ramach umowy leasingu. Celem gospodarczym (ekonomicznym) jest bowiem pozyskanie klienta na dany towar (przedmiot leasingu), stąd też "usługa" Spółki zaczyna się od pierwszych czynności wspierających Zbywcy do wydania towaru, bowiem w tym momencie uzyskuje on prawo do wynagrodzenia za swoje czynności. Z punktu widzenia Zbywcy oczekiwanym rezultatem usług Spółki jest właśnie finalne wydanie przedmiotu leasingu korzystającego, ponieważ to w efekcie powoduje, że Zbywca sprzedaje swój towar, czyli zwiększa przychody ze sprzedaży, a co za tym idzie zyski.

Z tego względu Spółka uważa, że ten moment stanowi "wykonanie usługi" w rozumieniu art. 19a ust. 1 ustawy o VAT. Pozostałe przepisy rozdziału 1 działu IV ustawy o VAT, zwłaszcza art. 19a ust. 5, nie znajdą zastosowania, ponieważ opisane w stanie faktycznym czynności Spółki nie stanowią żadnej z usług ujętych w tych przepisach, w szczególności nie można uznać za zasadne, że usługi Spółki stanowią "usługi o podobnych charakterze do umowy leasingu", gdzie obowiązek podatkowy powstawałby w chwili wystawienia faktury. Czynności wsparcia świadczone przez Spółkę na rzecz Zbywcy nie są podobne pod względem przedmiotowym do leasingu, a Zbywca nie będzie korzystającym tylko jest sprzedawcą danego towaru, który jako przedmiot leasingu zostanie wydany korzystającemu. Z tego względu stanowisko wyrażone przez Spółkę wydaje się w pełni zasadne.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą":

obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 1a, 1b, 5 i 7-11, art. 14 ust. 6, art. 20, art. 21 ust. 1 i art. 138f.

Powyższy przepis formułuje zasadę ogólną, zgodnie z którą obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi, co oznacza, że podatek staje się wymagalny w rozliczeniu za okres, w którym dokonana została dostawa towarów bądź świadczenie usług i powinien być rozliczony za ten okres.

Zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4 ustawy:

obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury z tytułu:

a)

dostaw energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej oraz gazu przewodowego,

b)

świadczenia usług:

- telekomunikacyjnych,

- wymienionych w poz. 24-37, 50 i 51 załącznika nr 3 do ustawy,

- najmu, dzierżawy, leasingu lub usług o podobnym charakterze,

- ochrony osób oraz usług ochrony, dozoru i przechowywania mienia,

- stałej obsługi prawnej i biurowej,

- dystrybucji energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej oraz gazu przewodowego

- z wyjątkiem usług, do których stosuje się art. 28b, stanowiących import usług.

Stosownie do art. 19a ust. 8 ustawy:

jeżeli przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty, w szczególności przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, wkład budowlany lub mieszkaniowy przed ustanowieniem spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w odniesieniu do otrzymanej kwoty, z wyjątkiem:

1)

dostaw towarów, w stosunku do których obowiązek podatkowy powstaje w sposób, o którym mowa w ust. 1b;

2)

dostaw towarów i świadczenia usług, w stosunku do których obowiązek podatkowy powstaje w sposób, o którym mowa w ust. 5 pkt 4.

Generalna zasada wynikająca z brzmienia powołanego art. 19a ust. 1 ustawy wskazuje, że obowiązek podatkowy powstaje co do zasady z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi.

Zatem moment powstania obowiązku podatkowego wymaga od wykonawcy danej usługi prawidłowego określenia momentu jej wykonania. Ustawa o podatku od towarów i usług nie definiuje tego momentu, ani w żaden sposób nie precyzuje jakimi kryteriami należy posługiwać się dla jego określenia. Wskazać jednak należy, że o faktycznym wykonaniu usługi decyduje jej charakter. Z kolei o charakterze i o dacie wykonania tej usługi decydują strony umowy cywilnoprawnej, chyba że moment ten jest określany przez obowiązujący przepis prawa regulujący zasady wykonywania danego rodzaju usług.

Ponadto, stosownie do art. 3531 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.):

strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. Z powyższej zasady wynika, że strony mogą dowolnie kształtować treść umowy w granicach wyznaczonych przez obowiązujące przepisy prawa, w tym także przepisy prawa podatkowego.

Z powodu braku stosownych regulacji w ustawie, przyjąć należy, że momentem wykonania usługi jest moment faktycznego wykonania wszystkich działań i czynności składających się na daną usługę.

Ustalenie zakresu świadczonej usługi i w konsekwencji momentu jej wykonania powinno następować w sposób obiektywny. Oznacza to, że postanowienia umowne w tej kwestii są niewątpliwie istotne, niemniej jednak należy mieć na uwadze charakter i specyfikę danego świadczenia, aby zapobiec możliwości manipulowania przez strony momentem wykonania danej usługi, a w konsekwencji nieuzasadnionego przesuwania momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług.

Jak wskazali Państwo we wniosku czynności faktyczne będące usługą wsparcia obejmują: przedstawianie oferty handlowej Zleceniodawcy potencjalnym leasingobiorcom, weryfikowanie zdolności finansowej Klientów do nabywania przedmiotów leasingu, zawierania umów leasingu z Klientami, których Zleceniobiorca/Finansujący uzna za zdolnych do spłaty leasingu, niezwłoczne informowanie Zleceniodawcy, o wynikach przeprowadzonej weryfikacji finansowej Klienta i podjęciu decyzji o udzieleniu Klientowi leasingu, prowadzenie ewidencji zawartych przedmiotów umów leasingu, które zostały nabyte od Zleceniodawcy w związku z usługami wsparcia, dostarczanie druków, formularzy oraz materiałów informacyjnych umożliwiających finansowanie sprzedaży przedmiotów leasingu, dostarczenie Zleceniodawcy narzędzi służących kalkulacji rat leasingu na oferowane przez Zleceniodawcę przedmioty, wparcie merytoryczne i handlowe potencjalnym Klientom Zleceniobiorcy, poprzez doradztwo dedykowanych doradców leasingowych.

Wynagrodzenie za usługę wsparcia przysługuje wyłącznie w przypadku zawarcia i uruchomienia umowy leasingu (zapłata przez Zleceniobiorcę ceny za przedmiot Zleceniodawcy) i jest określone jako procent wartości netto przedmiotu leasingu.

Spółka będzie wystawiać odrębną fakturę do każdego z przedmiotów leasingu objętych umową o wsparciu sprzedaży.

W analizowanej sprawie momentem wykonania usługi wsparcia będzie zatem zawarcie i uruchomienie umowy leasingu, ponieważ wówczas spełnione zostaną okoliczności uprawniające do otrzymania wynagrodzenia z tytułu świadczenia tych usług.

W konsekwencji obowiązek podatkowy z tytułu usług wsparcia w odniesieniu do konkretnego przedmiotu leasingu należy ustalić - w myśl art. 19a ust. 1 ustawy - z chwilą wykonania usługi, tj. w rozliczeniu za okres w którym została zawarta i uruchomiona umowa leasingu.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl