0114-KDIP4-1.4012.331.2020.1.PS - Ustalenie możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 28 lipca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP4-1.4012.331.2020.1.PS Ustalenie możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2020 r. (data wpływu 9 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu "Katalog (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lipca 21020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu "Katalog (...)".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest "płatnikiem podatku VAT" i nie figuruje w ewidencji "płatników podatku VAT". Fundacja uzyskała dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Fundacja w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Fundacja będzie realizować operację pn. "Katalog (...)". W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Promocja obszaru objętego LSR, poprzez wydanie katalogów (...) do dnia złożenia wniosku o płatność końcową poprzez realizację następujących wskaźników: liczba wydarzeń/imprez - 3 szt. oraz liczba wykorzystanych narzędzi innowacyjnych - 1 szt.

W ramach operacji Fundacja planuje promocję produktów i usług lokalnych dotyczących obszaru LSR w szczególności związanych z kulturą, rekreacją i turystyką.

W ramach projektu Wnioskodawca planuje:

1.

wykonanie zdjęć - zadanie obejmuje: wykonanie 50 zdjęć dot. obszaru LSR, wykonanie zdjęć krajobrazowych i architektonicznych z ziemi oraz lotniczych, przekazanie wyłącznych praw majątkowych do wykonanych fotografii, postprodukcja zdjęć, przekazanie zdjęć w wysokiej rozdzielczości 6144px x 4096 px przy 300dpi. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (1 usł. x 16 500,00 zł/usł. = 16 500,00 zł),

2.

przygotowanie i druk katalogów - zadanie obejmuje: nakład: 250 egzemplarzy x 3 wydania = 750 egzemplarzy, koszt przygotowania graficznego 3 wydań katalogu, koszt dostarczenia katalogów do siedziby, format: A4 pion, objętość: do 32 stron wewnętrznych + 4 okładki, papier: strony wewnętrzne 130g/m2 mat, okładki 250g/m2 mat, druk: (...) 4/4. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (3 usł. x 7 872,00 zł/usł. = 23 616,00 zł),

3.

opracowanie merytoryczne katalogów - zadanie obejmuje: opracowanie merytoryczne i stylistyczne. Koszt obejmuje wydanie 3 katalogów. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (3 usł. x 1845,00 zł/usł. = 5 535,00 zł),

4.

promocja katalogów - zadanie obejmuje: wyznaczenia miejsca do realizacji eventów, promujących wydanie katalogów, udostępnienie namiotu z wyposażeniem niezbędnego do realizacji eventów promujących katalogi. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (3 usł. x 1 449,67 zł/usł = 4 349,01 zł),

5.

praca wolontariusza - wydatek niezbędny w celu realizacji projektu, praca wolontariuszy w zakresie promocji katalogów. Łącznie 15 wolontariuszy po 8 godzin pracy co daje 120 godzin pracy. Promocja katalogu (...) odbędzie się w 3 miejscach na obszarze działania Stowarzyszenia " (...)". W ramach obowiązków wolontariusze będą obsługiwać wydarzenie/stoisko, przygotują rzutnik i ekran, przygotują prezentację, będą informować o trzech blokach tematycznych:

* turystyka: obiekty agroturystyczne, hotele, zajazdy i inne obiekty noclegowe, gastronomia, atrakcje turystyczne w tym: stajnie, parki rozrywki, produkty regionalne,

* rozwój przedsiębiorczości: nowoczesne technologie, ogólnopolskie marki,

* kultura i edukacja: w tym wydarzenia kulturalne i edukacyjne oraz wspieranie dziedzictwa kulturowego.

I.

miejsce wydarzenia: 15 wolontariuszy x 2 godziny i 40 minut = 40 godzin.

II.

miejsce wydarzenia: 15 wolontariuszy x 2 godziny i 40 minut = 40 godzin.

III.

miejsce wydarzenia: 15 wolontariuszy x 2 godziny i 40 minut = 40 godzin.

Rezultaty będą mierzone na podstawie wskazanych wskaźników. Zaplanowany zakres działań oraz koszty wskazane są we wniosku o przyznanie pomocy. Wydarzenia będą ogólnodostępne. Przewidywana liczba uczestników to ok. 200 osób. Operacja jest niekomercyjna - nie będą uzyskiwane dochody z wydawnictwa (będzie rozdystrybuowane nieodpłatnie w ramach promocji lokalnych produktów i usług). Biorąc pod uwagę planowane koszty przedsięwzięcia - nie jest konieczne dokonywanie konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań (zgodnie z obowiązującymi przepisami - kwota projektu nie przekracza 30 tyś. euro). Organizacja tego wydarzenia będzie poprzedzona rozeznaniem rynku, bądź za pośrednictwem zapytań ofertowych rozesłanym przy pomocy email, bądź za pośrednictwem zapytań przekazywanych telefonicznie. Na tej podstawie zostaną wybrane najbardziej korzystne oferty, które pozwolą na racjonalne poniesienie kosztów kwalifikowanych przedstawionych we wniosku i osiągnięcie zaplanowanych celów. Fundacja będzie miała prawa autorskie, prawa majątkowe do 50 zdjęć planowanych do sfinansowania w ramach operacji oraz Katalogu " (...)" na wszystkich polach eksploatacji. Katalogi będą upowszechniane bezpłatnie podczas wydarzenia, w siedzibie fundacji, na targach, na wydarzeniach, które będą odbywały się na obszarze LSR. Niezbędne zaplecze techniczno-organizacyjne zapewni firma, która będzie realizowała zadanie "promocja katalogów". Warto zauważyć, że obszar lokalnej grupy działania obejmuje 9 gmin, gdzie mieszka około 127186 mieszkańców. Na obszarze objętym LSR działa wiele stowarzyszeń, fundacji, funkcjonuje wiele bibliotek, szkół, itd. Wnioskodawca pragnie dotrzeć do wszystkich instytucji z wydawnictwem.

Jednocześnie Wnioskodawca wyjaśnia, iż wydanie trzech nakładów to wynik podziału zadania na trzy bloki tematyczne:

* turystyka: obiekty agroturystyczne, hotele, zajazdy i inne obiekty noclegowe, gastronomia, atrakcje turystyczne w tym: stajnie, parki rozrywki, produkty regionalne,

* rozwój przedsiębiorczości: nowoczesne technologie, ogólnopolskie marki,

* kultura i edukacja: w tym wydarzenia kulturalne i edukacyjne oraz wspieranie dziedzictwa kulturowego.

Chcąc zainteresować odbiorców konieczne było podzielenie wydawnictwa na trzy bloki tematyczne, które będą składać się na logiczną całość.

Proponowany tytuł wydarzenia: Katalog " (...)".

Przybliżony termin: 2020 r.

Proponowana lokalizacja: (...) (obszar działania LGD).

Czas trwania każdego wydarzenia: 5 godzin.

Proponowany program wydarzenia (3 sztuki):

* przywitanie gości przez Prezesa Fundacji

* omówienie i przedstawienie katalogu

* zakończenie.

Fundacja chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwości odzyskania podatku VAT. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z zapisami powyższego rozporządzenia do kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją zadania zalicza się podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z art. 69 ust. 3 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006. W związku z koniecznością dołączenia do wniosku o płatność, składanego przez Fundację - interpretacji indywidualnej dotyczącej możliwości bądź braku możliwości odzyskania poniesionego podatku VAT, Fundacja jest zobligowana do dostarczenia takiej interpretacji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Fundacja ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu "Katalog " (...)" współfinansowanego w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmacniania kapitału społecznego, w tym przez promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.) Fundacja nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Podkreślić należy, że ustawodawca umożliwił podatnikowi odliczenie podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz gdy podatek naliczony związany jest z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez podatników w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej - na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy - należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z wniosku wynika, że Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest "płatnikiem podatku VAT" i nie figuruje w ewidencji "płatników podatku VAT". Fundacja uzyskała dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Fundacja w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Fundacja będzie realizować operację pn. "Katalog " (...)".

Wydarzenia będą ogólnodostępne. Przewidywana liczba uczestników to ok. 200 osób. Operacja jest niekomercyjna - nie będą uzyskiwane dochody z wydawnictwa (będzie rozdystrybuowane nieodpłatnie w ramach promocji lokalnych produktów i usług). Biorąc pod uwagę planowane koszty przedsięwzięcia - nie jest konieczne dokonywanie konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań. Organizacja tego wydarzenia będzie poprzedzona rozeznaniem rynku, bądź za pośrednictwem zapytań ofertowych rozesłanym przy pomocy email, bądź za pośrednictwem zapytań przekazywanych telefonicznie. Na tej podstawie zostaną wybrane najbardziej korzystne oferty, które pozwolą na racjonalne poniesienie kosztów kwalifikowanych przedstawionych we wniosku i osiągnięcie zaplanowanych celów. Fundacja będzie miała prawa autorskie, prawa majątkowe do 50 zdjęć planowanych do sfinansowania w ramach operacji oraz Katalogu " (...)" na wszystkich polach eksploatacji. Katalogi będą upowszechnianie bezpłatnie podczas wydarzenia, w siedzibie fundacji, na targach, na wydarzeniach, które będą odbywały się na obszarze LSR. Niezbędne zaplecze techniczno-organizacyjne zapewni firma, która będzie realizowała zadanie "promocja katalogów".

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych

z realizacją projektu pn. "Katalog " (...)".

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W opisanej sytuacji z uwagi na niespełnienie przesłanek, o których mowa w art. 86 ust. 1 oraz w art. 88 ust. 4 ustawy, warunkujących prawo do odliczenia podatku naliczonego, Fundacji nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania. Fundacja nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Organizowane wydarzenie będzie miało nieodpłatny charakter oraz będzie ogólnodostępne, dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem Fundacja nie ma możliwości odzyskania (odliczenia podatku naliczonego i zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym) z faktur związanych z realizacją projektu "Katalog " (...)" współfinansowanego w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmacniania kapitału społecznego, w tym przez promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Należy nadmienić, że pojęcie "kosztu kwalifikowalnego" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl