0114-KDIP4-1.4012.119.2020.2.RMA - Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym zadaniem.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 29 kwietnia 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP4-1.4012.119.2020.2.RMA Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym zadaniem.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), w zw. z art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2020 r. (data wpływu 13 marca 2020 r.), uzupełnionym w dniu 27 kwietnia 2020 r. (data wpływu 27 kwietnia 2020 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr 0114-KDIP4-1.4012.119.2020.1.RMA z dnia 24 kwietnia 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 24 kwietnia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym zadaniem pn. (...) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym zadaniem pn. (...).

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 kwietnia 2020 r. (data wpływu 27 kwietnia 2020 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Miasto i Gmina (...) jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT realizującym na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2007 r. poz. 1875 z późn. zm.) zadania własne gminy.

Zgodnie z art. 7 pkt 1 ww. ustawy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

* kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

* wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;

* promocji gminy.

Miasto i Gmina (...) w 2019 r. przystąpiła do realizacji zadania pn. (...) realizowanej w ramach poddziałania: 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W celu realizacji zadania Miasto i Gmina (...) zawarło z Urzędem Marszałkowskim Województwa umowę o przyznanie pomocy w wysokości 31.814,00 zł jednak nie wyższej niż 63,63% poniesionych kosztów kwalifikowalnych operacji, pozostała część budżetu w wysokości 18.185,00 zł sfinansowana została ze środków własnych Gminy.

Celem realizacji zadania Miasto i Gmina (...) nabywało towary i usługi (warsztaty wokalno-muzyczne, dokumentacja fotograficzna, projekt graficzny wystawy, wydruk wystawy, druk publikacji, warsztaty teatralne) udokumentowane fakturami. Uzyskane dofinansowanie pozwoliło na podjęcie działań służących zachowaniu dziedzictwa kulturowego, na rozwijanie kapitału społecznego, wzmacnianie tożsamości grupy lokalnej i budowę więzi międzypokoleniowej. Udało się zaktywizować mieszkańców wokół poszukiwań regionalnej obrzędowości i zachęcić ich do wzięcia udziału w warsztatach teatralnych oraz muzyczno-wokalnych, których efektem było wystawienie 4 widowisk obrzędowych z ich udziałem. Widowiska odbywały się m.in. podczas wydarzeń gminnych, czym przyczyniały się dodatkowo do integracji wszystkich - zarówno odbiorców jak i uczestników projektu. Podjęte działania miały za zadanie pokazać mieszkańcom Gminy oraz gościom odwiedzającym (...), jak ważne jest poszukiwanie źródeł tożsamości lokalnej oraz podtrzymywanie więzi wewnątrzspołecznej. Realizacją projektu Gmina podkreśliła integracyjny charakter obrzędów.

* 3 marca 2019 r. odbyło się widowisko, kiedy to ulicami Miasta przeszedł barwny korowód składający się z dziadów, Cyganów, niedźwiedzia czy diabłów.

* 22 czerwca 2019 r. wystawione zostało widowisko podczas tradycyjnej imprezy wiankowej. Na plaży zapłonęły ogniska, przy których odbywały się tańce, śpiewy i skoki przez ogień, a w nurt rzeki puszczone zostały wianki.

* 8 września 2019 r. (...) odbyło się widowisko "Dożynkowe" prezentujące zebranym gościom tradycyjne zwyczaje i zabawy dożynkowe zakończone barwnym korowodem wieńców.

* 14 grudnia 2019 r. w sali widowiskowej Centrum Kultury (...) wystawione zostało widowisko przybliżające dawne starosłowiańskie zwyczaje bożonarodzeniowe.

Wszystkie realizowane w ramach projektu warsztaty (wokalno-muzyczne i teatralne) obejmowały 80 godz. zajęć dedykowanych każdemu spośród czterech widowisk i odbywały się w Klubie Aktywności Społecznej w (...). Zarówno warsztaty, jak i widowiska obrzędowe posiadają bogatą dokumentację fotograficzną. W ramach realizacji projektu przygotowana została również publikacja pt. (...), w której opisane zostały tradycyjne obrzędy i zwyczaje doroczne ludności dawniej zamieszkującej teren u zbiegu (...). Publikacja uzupełniona została wspomnieniami najstarszych mieszkańców Gminy (...) na temat dawnych zwyczajów. Publikacja wydana została w nakładzie 1000 egz., jest bezpłatna i dostępna w Izbie Pamięci i Tradycji Rybackich w (...). Podsumowaniem realizacji projektu była wystawa outdoorowa pt. (...) omawiająca przeprowadzone w ramach zadania widowiska obrzędowe, prezentująca fotografie z przedsięwzięć artystycznych oraz warsztatów, wzbogacona wspomnieniami mieszkańców oraz opisami dawnych zwyczajów i obrzędów.

W uzupełnieniu z dnia 27 kwietnia 2020 r. Wnioskodawca wskazał, że zakupione w ramach realizacji zadania towary i usługi nie zostały wykorzystane do wykonania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Miasto i Gmina (...) ma prawo do odliczenia podatku VAT od towarów i usług nabywanych celem realizacji opisanego zadania?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Miasto i Gmina (...) nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od towarów i usług nabywanych celem realizacji opisanego zadania.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Jak wynika z art. 15 ust. 1 i 6 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Miasto i Gmina (...) realizując zadanie nie działa w charakterze podatnika VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy, gdyż czynności te mieszczą się w zakresie realizowanych zadań nałożonych na Gminę odrębnymi przepisami prawa, oraz polega wyłącznie na działalności niepodlegającej opodatkowaniu VAT w zakresie kultury.

W związku z tym, że nie zaistniał związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, Miasto i Gmina (...) nie ma prawa do odliczenia podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej - na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy - należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi natomiast art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.

W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:

* podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz

* podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na postawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 powołanej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

(...)

9. kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

(...)

17.

wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;

18.

promocji gminy;

(...).

Z opisu sprawy wynika, że Miasto i Gmina (...), czynny i zarejestrowany podatnik VAT, w 2019 r. przystąpiła do realizacji zadania pn. (...) realizowanej w ramach poddziałania: 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W celu realizacji zadania Miasto i Gmina (...) zawarło z Urzędem Marszałkowskim Województwa umowę o przyznanie pomocy.

Celem realizacji zadania Miasto i Gmina (...) nabywało towary i usługi (warsztaty wokalno-muzyczne, dokumentacja fotograficzna, projekt graficzny wystawy, wydruk wystawy, druk publikacji, warsztaty teatralne) udokumentowane fakturami. Uzyskane dofinansowanie pozwoliło na podjęcie działań służących zachowaniu dziedzictwa kulturowego, na rozwijanie kapitału społecznego, wzmacnianie tożsamość grupy lokalnej i budowę więzi międzypokoleniowej. Efektem było wystawienie 4 widowisk obrzędowych z udziałem mieszkańców. Widowiska odbywały się m.in. podczas wydarzeń gminnych, czym przyczyniały się do integracji zarówno odbiorców, jak i uczestników projektu.

* 3 marca 2019 r. odbyło się widowisko, kiedy to ulicami Miasta przeszedł barwny korowód składający się z dziadów, Cyganów, niedźwiedzia czy diabłów.

* 22 czerwca 2019 r. wystawione zostało widowisko podczas tradycyjnej imprezy wiankowej. Na plaży zapłonęły ogniska, przy których odbywały się tańce, śpiewy i skoki przez ogień, a w nurt rzeki puszczone zostały wianki.

* 8 września 2019 r. (...) odbyło się widowisko "Dożynkowe" prezentujące zebranym gościom tradycyjne zwyczaje i zabawy dożynkowe zakończone barwnym korowodem wieńców.

* 14 grudnia 2019 r. w sali widowiskowej Centrum Kultury (...) wystawione zostało widowisko przybliżające dawne starosłowiańskie zwyczaje bożonarodzeniowe.

W ramach realizacji projektu przygotowana została również publikacja pt. (...), w której opisane zostały tradycyjne obrzędy i zwyczaje doroczne ludności dawniej zamieszkującej teren u zbiegu (...). Publikacja uzupełniona została wspomnieniami najstarszych mieszkańców Gminy (...) na temat dawnych zwyczajów. Publikacja wydana została w nakładzie 1000 egz., jest bezpłatna i dostępna w Izbie Pamięci i Tradycji Rybackich w (...). Podsumowaniem realizacji projektu była wystawa outdoorowa pt. (...).

Zakupione w ramach realizacji zadania towary i usługi nie zostały wykorzystane do wykonania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Wątpliwości Miasta i Gminy dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT od towarów i usług nabywanych celem realizacji opisanego zadania.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W opisanej sprawie przesłanka, o której mowa w art. 86 ust. 1 w związku z art. 15 ust. 6 ustawy nie została spełniona. Wnioskodawca realizując opisany we wniosku projekt działał w ramach zadań własnych, określonych w ww. art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, z tytułu których nie jest on uznawany za podatnika podatku od towarów i usług stosownie do uregulowań art. 15 ust. 6 ustawy - występuje jako organ władzy publicznej. Jednocześnie zakupione w ramach realizacji zadania towary i usługi nie zostały wykorzystane do wykonania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem Miastu i Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług nabywanych celem realizacji zadania pn. (...) realizowanej w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Tym samym stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...) za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Bieg powyższego terminu nie rozpoczyna się do dnia zakończenia okresu stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID (art. 15zzs ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych - Dz. U. z 2020 r. poz. 374, z późn. zm.).

Jednocześnie, stosownie do art. 15zzs ust. 7 ww. ustawy z dnia 2 marca 2020 r., czynności dokonane w postępowaniach, o których mowa w ust. 1, w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID są skuteczne. Tym samym, Strona może skutecznie wnieść skargę pomimo wstrzymania biegu powyższego terminu.

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl