0114-KDIP4-1.4012.116.2020.1.BS - Prawo do odliczenia VAT przez gminę w związku z realizacją projektu w zakresie infrastruktury dedykowanej przedsiębiorczości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 czerwca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP4-1.4012.116.2020.1.BS Prawo do odliczenia VAT przez gminę w związku z realizacją projektu w zakresie infrastruktury dedykowanej przedsiębiorczości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2020 r. (data wpływu 12 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. " (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. (...)" oraz braku uwzględnienia dofinansowania w podstawie opodatkowania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina (...) (dalej: "Gmina" lub "Wnioskodawca") działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.; dalej: ustawa o samorządzie gminnym). Gmina na mocy art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa (tekst jedn.: Dz. U. z 1998 r. Nr 96, poz. 603 z późn. zm.) stanowi jednostkę samorządu terytorialnego.

Wnioskodawca, będący jednostką samorządu terytorialnego, uczestniczy w sprawowaniu władzy publicznej zgodnie z art. 16 ust. 2 Konstytucji RP (tekst jedn.: Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.) oraz wykonuje zadania publiczne nie zastrzeżone dla innych organów władzy publicznej zgodnie z art. 163 Konstytucji. W swoich działaniach organy samorządu korzystają ze środków prawnych właściwych władzy państwowej.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca realizuje zadania należące do właściwości samorządu gminnego. Zadania te zostały określone w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, gdzie mowa, że zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. Zadania własne obejmują m.in. sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej; gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego; wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz; zieleni gminnej i zadrzewień; promocji gminy.

Realizując wskazane wyżej zadania Gmina w oparciu o art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym może tworzyć jednostki organizacyjne i zawierać umowy z innymi podmiotami. Podmioty takie mogą być zarówno wyodrębnionymi jednostkami organizacyjnymi niemającymi osobowości prawnej, które prowadzą swoją działalność w formie samorządowego zakładu budżetowego lub jednostki budżetowej, jak i instytucjami powołanymi przez Gminę, posiadającymi odrębną od Gminy osobowość prawną.

W związku z brakiem infrastruktury dedykowanej przedsiębiorczości Gmina boryka się z problemami w obszarze rozwoju aktywności gospodarczej na jej terenie. Zważywszy na powyższe Gmina zamierza zrealizować projekt pn. (...)" i złożyła Wniosek do Urzędu Marszałkowskiego Województwa (...) o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) 2014 - 2020 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

W ramach projektu zaplanowano budowę budynku usługowego - Inkubatora Przedsiębiorczości wraz z zagospodarowaniem terenu. Inkubator będzie wykorzystywał pomieszczenia sali konferencyjnej, pomieszczeń biurowych poszczególnych lokali usługowych, kuchni oraz warsztatu. Założenia programowe obejmują zapewnienie zaplecza dla tworzących się młodych przedsiębiorstw związanych profilem działalności z żywnością ekologiczną oraz z sektorem produkcji maszyn i urządzeń dla odnawialnych źródeł energii (OZE). Zaplanowano pomieszczenia biurowe na drugiej kondygnacji obiektu, gdzie rotacyjnie będą mieć siedziby Przedsiębiorcy - rezydenci. W części parteru mieścić się będzie zaplecze socjalno-kuchenne, które stanowić będzie również obszar warsztatowo-doświadczalny dla podmiotów zajmujących się zdrową żywnością, a część warsztatowa przeznaczona będzie dla potrzeb sektora OZE. Sala konferencyjna na parterze jest przewidywana jako wspólna dla całego obiektu wielofunkcyjna przestrzeń szkoleniowo-konferencyjno-multimedialna, użytkowana przez wszystkie funkcjonujące w obiekcie podmioty.

Wybudowana przez Gminę nieruchomość będzie służyć rozwojowi przedsiębiorczości, ale korzystanie przez Przedsiębiorców z opisywanych wyżej powierzchni udostępnionych przez Gminę wiązać się będzie z odpłatnością. Przedsiębiorcy płacić będą opłatę z tytułu najmu powierzchni biurowych za m2 oraz opłatę godzinową z tytułu najmu sali konferencyjnej z kuchnią, warsztatu i kuchni. Ustalona zostanie stawka rynkowa najmu, która wprowadzona zostanie na podstawie Zarządzenia Wójta Gminy (...).

Powierzchnia w obiekcie będzie udostępniana tylko odpłatnie.

Żadne jednostki organizacyjne Gminy nie będą zajmowały powierzchni w Inkubatorze Przedsiębiorczości.

Zadania projektu obejmą:

* budowę Inkubatora Przedsiębiorczości wraz z zagospodarowaniem terenu (roboty budowlane);

* wyposażenie Inkubatora w części warsztatowej, kuchennej, sali konferencyjnej, biurowej;

* zarządzanie projektem: nadzór inwestorski oraz zarządzanie projektem i rozliczenie dofinansowania;

* promocję projektu.

Efektem rzeczowym realizacji projektu będzie powstanie Inkubatora Przedsiębiorczości w Gminie (...) wyposażonego w urządzenia niezbędne do rozpoczęcia i rozwinięcia działalności przez firmy. Dzięki temu możliwe stanie się osiągnięcie celu głównego czyli dostarczenie, odpowiednich w stosunku do zapotrzebowania, zasobów infrastruktury umożliwiającej rozwój przedsiębiorczości. Realizacja zakresu projektu pozwoli rozwiązać jeden z głównych problemów Gminy (...), czyli brak infrastruktury skupiającej się na pobudzaniu i rozwijaniu aktywności gospodarczej mieszkańców. Przedsiębiorcy zdobędą miejsce do wytworzenia produktów i ich prezentacji oraz sprzedaży, ale także przestrzeń do korzystania z usług na rzecz biznesu.

Cele dodatkowe projektu to:

* zapewnienie warunków organizacyjno-technicznych sprzyjających rozwojowi firm z sektora MŚP;

* wsparcie rozwoju start-upów w obszarze wspieranych branż, zachęta do zakładania działalności gospodarczej dedykowanej tym obszarom;

* stworzenie optymalnego zaplecza technologicznego dla przedsiębiorstw z branż żywność ekologiczna, tradycyjna, regionalna i lokalna oraz maszyny i urządzenia dla OZE oraz pokrewnych umożliwiającego wytworzenie przez te przedsiębiorstwa innowacyjnych produktów;

* stworzenie bazy do współdziałania naukowców i przedsiębiorców celem zwiększenia efektywności prowadzenia działalności gospodarczej oraz komercjalizacji wyników badań, indukcja wzajemnego rozwoju;

* zintegrowanie firm ze wspieranych branż w celu wymiany doświadczeń, ale również wspólnego oferowania produktów i usług;

* wzrost liczby zrealizowanych projektów przez MŚP z wykorzystaniem infrastruktury Inkubatora;

* utworzenie nowych miejsc pracy we wspieranych przedsiębiorstwach;

* wzrost nakładów finansowych na powstawanie nowych i ulepszonych produktów w lokalnych przedsiębiorstwach;

* rozwój branży żywności tradycyjnej i lokalnej i jej odbiorcy branży turystycznej.

Oferta Inkubatora będzie skierowana głównie do osób planujących założenie działalności gospodarczej z obszarów powiatu ząbkowickiego i dzierżoniowskiego. Będą to przede wszystkim osoby planujące podjęcie działalności w sektorach:

* zdrowej, ekologicznej i lokalnej żywności;

* małe przetwórstwa żywności, dystrybuujące lokalne produkty na terenie regionu;

* związanych z wytwarzaniem komponentów, urządzeń dla sektora OZE;

* monterów instalacji, w tym OZE.

Odbiorcami efektów projektu będą również osoby korzystające z produktów i usług firm z Inkubatora:

* potencjalni odbiorcy żywności - agroturystyki, restauracje, bary itp.;

* społeczność lokalna zainteresowana produktami i usługami inkubowanych przedsiębiorców;

* przedsiębiorstwa stanowiące dostawców i odbiorców firm w Inkubatorze.

Gmina jest właścicielem nieruchomości, na której zamierza realizować projekt tj. działki gruntu nr (...), obręb (...), jednostka ewidencyjna (...). Gmina będzie też właścicielem i dysponentem powstałego w wyniku realizacji projektu majątku. Po realizacji projektu obiekt wraz z wyposażeniem będzie nadal własnością Gminy, a za ich użytkowanie oraz eksploatację odpowiadać będzie zespół pracowników Urzędu Gminy (...).

Projekt będzie inwestycją o charakterze infrastrukturalnym polegającym na budowie budynku usługowego wraz z wewnętrznymi i zewnętrznymi instalacjami i sieciami wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej (podziemny zbiornik na deszczówkę), prądu, ogrzewania oraz zagospodarowania terenu.

Przedmiotowy projekt będzie finansowany w znacznej części ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, co będzie stanowić 85% kosztów kwalifikowanych (w momencie składania przedmiotowego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, wniosek o dofinansowanie projektu jest nadal rozpatrywany). Gmina stara się o maksymalny poziom dofinansowania. Pozostałą część wydatków Gmina planuje pokryć z własnych środków, co będzie stanowić 15% wydatków kwalifikowanych. Zgodnie z szacunkowym planem finansowym projektu wydatki ogółem będą wynosić 5.345.192,31 zł.

Wynik projektu - budynek Inkubatora Przedsiębiorczości Wnioskodawca planuje wykorzystywać wyłącznie do celów prowadzonej działalności gospodarczej opodatkowanej VAT i nie korzystającej ze zwolnienia z VAT - odpłatnego wynajmu powierzchni na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych. Gmina zamierza:

* wynajmować powierzchnię biurową ustalając cenę wynajmu za m2,

* wynajmować na godziny salę konferencyjną z kuchnią oraz warsztat i kuchnię.

Stawki opłat pobieranych przez Gminę z tytułu najmu powierzchni Inkubatora będą ustalone w wartościach rynkowych.

W przypadku powierzchni biurowych szacowanym rocznym przychodem dla Gminy będzie kwota 36.643,20 zł. Cena za metr kwadratowy najmu wynosić będzie 4 zł, powierzchnia, która będzie wynajmowana to 763,40 m2.

Gmina przewiduje również niżej wskazane przychody z tytułu godzinowego wynajmu pomieszczeń:

* sala konferencyjna z kuchnią - szacowany przychód wynosi 1.171,20 zł/rok (stawka za godzinę 12.20 zł netto),

* warsztat i kuchnia wynajmowane indywidualnie - szacowany przychód wynosi 1.953,60 zł/rok (stawka za godzinę netto 4,07 zł netto).

Faktury dokumentujące wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w toku prowadzonej inwestycji będą wystawiane na Gminę.

W związku z tak przedstawionym zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca powziął wątpliwość w zakresie możliwości dokonywania pełnego (100%) obniżania kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, od wydatków udokumentowanych fakturami VAT, które będą ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z realizacją przedmiotowego projektu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w związku z planowaną realizacją inwestycji wskazanej w opisie zdarzenia przyszłego, Wnioskodawcy będzie przysługiwało na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, prawo do pełnego obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego od wydatków, udokumentowanych fakturami VAT, które będzie ponosił na realizację inwestycji?

Zdaniem Wnioskodawcy:

W związku z planowaną realizacją inwestycji wskazanej w opisie zdarzenia przyszłego, Wnioskodawcy będzie przysługiwało, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, prawo do pełnego obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego od wydatków, udokumentowanych fakturami VAT, które będzie ponosił na realizację inwestycji.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.; dalej: ustawa o VAT), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 119 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT).

Podkreślić należy, że ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT.

Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Według art. 88 ust. 4 ustawy - obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z powyższych regulacji wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki prawno-podatkowe, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Aby dany podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy o VAT).

Odnosząc przedstawiony opis zdarzenia przyszłego do przywołanych powyżej przepisów, nie ulega wątpliwości, że Wnioskodawca realizując przedmiotową inwestycję będzie występował jako podatnik VAT czynny wykonujący działalność gospodarczą opodatkowaną VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT.

Powyższe wynika z faktu, że powierzchnie w powstałym budynku Inkubatora Przedsiębiorczości przeznaczone będą do odpłatnego najmu na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych.

Ponadto, najem powierzchni Inkubatora Przedsiębiorczości przez Wnioskodawcę będzie podlegał opodatkowaniu stawką podstawową 23% VAT.

Zatem, w ocenie Wnioskodawcy, spełnione zostaną przesłanki wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, a tym samym, Gminie będzie przysługiwało prawo do pełnego obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego od wydatków udokumentowanych fakturami VAT, które Wnioskodawca będzie ponosił w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn." (...)" (pytanie oznaczone we wniosku nr 1), w zakresie braku uwzględnienia dofinansowania w podstawie opodatkowania (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) sprawa zostanie rozpatrzona odrębnie.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl