0114-KDIP3-2.4011.648.2020.2.JK2 - Zwolnienie z PIT stypendium z Belgii w związku z odbyciem stażu w Austrii.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 stycznia 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP3-2.4011.648.2020.2.JK2 Zwolnienie z PIT stypendium z Belgii w związku z odbyciem stażu w Austrii.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 października 2020 r. (data wpływu 15 października 2020 r.) uzupełniony pismem z dnia 8 grudnia 2020 r. (data wpływu 11 grudnia 2020 r.) na wezwanie z dnia 15 listopada 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.648.2020.1.JK2 (data nadania 26 listopada 2020 r., data doręczenia 2 grudnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania otrzymanego stypendium z Belgii w związku z odbyciem stażu w Austrii - jest:

* prawidłowe - w części dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych poza granicami kraju, określonej ww. rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium,

* nieprawidłowe - w części dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponad kwotę objętą zwolnieniem.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania otrzymanego stypendium z Belgii w związku z odbyciem stażu w Austrii.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 15 listopada 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.648.2020.1.JK2 (data nadania 26 listopada 2020 r., data doręczenia 2 grudnia 2020 r.), tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych.

Pismem z dnia 8 grudnia 2020 r. (data wpływu 11 grudnia 2020 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła wniosek.

We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

W 2018 r. Wnioskodawczyni była uczestniczką studiów doktoranckich na P. Wnioskodawczyni wystartowała w konkursie na staże zagraniczne organizowanym przez A. z siedzibą w Belgii. Wnioskodawczyni wygrała ten konkurs i dzięki temu mogła odbyć miesięczny staż na U. w Austrii. Na ten cel Wnioskodawczyni otrzymała od organizacji A. kwotę 1500 euro. Wnioskodawczyni dostała przelew w dniu 13 czerwca 2018 r. w kwocie 6181,05 zł. Środki te Wnioskodawczyni przeznaczyła na transport do Austrii, zakwaterowanie w akademiku oraz jedzenie. Wnioskodawczyni staż odbyła w dniach 3-28 września 2018 r. Podczas stażu Wnioskodawczyni wykonywała badania naukowe, które następnie umieściła w swojej rozprawie doktorskiej. Badania polegały na doborze parametrów oraz wykonaniu złączy metodą zgrzewania tarciowego z mieszaniem materiału zgrzewy z aluminium o strukturze ultradrobnoziarnistej. Pobyt Wnioskodawczyni na stażu oraz wykonane tam badania miały charakter tylko i wyłącznie naukowy. Uzyskane tam wyniki badań zostały zawarte w rozprawie doktorskiej, obronionej przez Wnioskodawczynię z wyróżnieniem w dniu 22 listopada 2019 r. Ponadto, uzyskane podczas stażu wyniki badań Wnioskodawczyni opublikowała w czasopiśmie naukowym, gdzie współautorzy są z obu jednostek naukowych, a w sekcji "Acknowledgements" dziękują organizacji A. za możliwość odbycia stażu. Jako, że artykuł jest opublikowany w formie "open access" to Wnioskodawczyni przesłała wraz z wnioskiem.

Wnioskodawczyni otrzymanej kwoty nie uwzględniła w zeznaniu rocznym składanym w 2019 r. Kwota ta nie została opodatkowana również w Belgii. W dniu 30 września 2020 r. Wnioskodawczyni dostała pismo od Naczelnika Urzędu Skarbowego w celu poinformowania, że musi złożyć korektę zeznania podatkowego PIT-36 za rok 2018 ze względu na niewykazanie dochodów z Belgii.

W uzupełnieniu z dnia 8 grudnia 2020 r. (data wpływu 11 grudnia 2020 r.) Wnioskodawczyni wskazała, że w momencie otrzymania kwoty 1500 euro mieszkała oraz była zameldowana w Polsce. Otrzymane środki były z instytucji zagranicznej i są określone jako "fellowship", co można tłumaczyć jako stypendium. Celem przyznania tej kwoty było odbycie stażu naukowego w zagranicznej jednostce naukowej/badawczej. Kwota ta miała pokryć koszty transportu oraz koszty życia podczas stażu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawczyni powinna była to zgłosić i czy musi zapłacić podatek od otrzymanej kwoty 1500 euro?

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uznać należy, że otrzymana kwota 1500 euro jest wolna od podatku dochodowego. Dlatego też Wnioskodawczyni nie uwzględniła jej w zeznaniu rocznym. Pobyt Wnioskodawczyni na stażu zagranicznym miał charakter wyłącznie naukowy, czego dowodem jest załączona publikacja, ale również rozprawa doktorska. Kwota ta została przez Wnioskodawczynię wydana na podstawowe utrzymanie i środki do życia w Austrii. Przykładowo, sama dieta hotelowa na Austrię wynosi euro/noc. Wnioskodawczynię było stać tylko na akademik, a kwota 1500 euro i tak nie była wystarczająca, aby pokryć wszystkie minimalne koszty życia, które poniosła będąc na stażu prawie miesiąc.

Podsumowując:

* pobyt na stażu od 3 do 28 września = 26 dni,

* kwota diet na Austrię (według rozporządzenia Ministra):

* 52 euro x 26 dni=1352 euro,

* hotel: 130 euro x 25 dni = 3250 euro,

* 1352 euro + 3250 euro= 4602 euro.

W kwotę 4602 euro nie została wliczona jeszcze opłata za przelot na trasie Polska-Austria-Polska. Wnioskodawczyni na ten cel dostała jednak tylko 1500 euro. Biorąc pod uwagę to, że był to wyjazd naukowy, Wnioskodawczyni sądziła, że jest to forma stypendium, która nie podlega opodatkowaniu. Otrzymana kwota jest o wiele niższa od tej, którą Wnioskodawczyni by dostała z tytułu diety na podróże służbowe, gdyby liczyć każdy dzień Jej pobytu na stażu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest:

* prawidłowe - w części dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych poza granicami kraju, określonej ww. rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium,

* nieprawidłowe - w części dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponad kwotę objętą zwolnieniem.

Zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm.), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Powyższy przepis, zgodnie z treścią art. 4a ww. ustawy, stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że w 2018 r. Wnioskodawczyni była uczestniczką studiów doktoranckich na P. Wnioskodawczyni wystartowała w konkursie na staże zagraniczne organizowanym przez A. z siedzibą w Belgii. Wnioskodawczyni wygrała ten konkurs i dzięki temu mogła odbyć miesięczny staż na U. w Austrii. Na ten cel Wnioskodawczyni otrzymała od organizacji A. kwotę 1500 euro. Wnioskodawczyni dostała przelew w dniu 13 czerwca 2018 r. w kwocie 6181,05 zł. Wnioskodawczyni staż odbyła w dniach 3-28 września 2018 r.

W przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Belgii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania oraz zapobiegania oszustwom podatkowym i uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, podpisana w Warszawie dnia 20 sierpnia 2001 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 211, poz. 2139 z późn. zm.), zmieniona Protokołem podpisanym w Luksemburgu w dniu 14 kwietnia 2014 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1094), która nie zawiera szczególnych uregulowań dotyczących opodatkowania dochodu z tytułu stypendiów, zatem w tym przypadku zastosowanie znajdzie art. 21 Konwencji, regulujący opodatkowanie tzw. innych dochodów.

W myśl art. 21 ust. 1 ww. Umowy, części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym Umawiającym się Państwie, bez względu na to skąd pochodzą, które nie są objęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej Konwencji, mogą być opodatkowane tylko w tym Państwie, tj. w Polsce.

Z analizy treści wniosku wynika, że Wnioskodawczyni jest osobą mającą miejsca zamieszkania w Polsce i ciąży na Niej nieograniczony obowiązek podatkowy. Zatem, biorąc pod uwagę obecnie obowiązujące przepisy prawa, stwierdzić należy, że otrzymywane przez Wnioskodawczynię stypendium z tytułu odbywania stażu w Austrii od instytucji z Belgii, zgodnie z art. 21 ust. 1 ww. Konwencji podlega opodatkowaniu wyłącznie w Polsce, na zasadach przewidzianych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl generalnej zasady wyrażonej w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Źródła przychodów zostały wskazane przez ustawodawcę w art. 10 ust. 1 ww. ustawy, gdzie między innymi w pkt 9 wymieniono inne źródła.

Stosownie do treści art. 20 ust. 1 powołanej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Sformułowanie "w szczególności" dowodzi, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł będziemy więc mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.

Jak wynika z art. 11a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychody w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.

Stosownie do art. 45 ust. 1 ww. ustawy, podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa, stwierdzić należy, że uzyskane przez Wnioskodawczynię w 2018 r. stypendium z tytułu odbywania stażu w Austrii, stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 wyżej cytowanej ustawy podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Stosownie natomiast do treści art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest część dochodów osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, przebywających czasowo za granicą i uzyskujących dochody z tytułu stypendiów - w wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych poza granicami kraju, określonej w przepisach w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium.

Odnosząc się do treści powyższego artykułu, kluczowa staje się kwestia, co należy rozumieć pod pojęciem stypendium. Wobec tego, że ogólnej definicji tego pojęcia nie można znaleźć ani w przepisach prawa podatkowego, ani w przepisach innych gałęzi prawa, dla ustalenia jego znaczenia należy posłużyć się wykładnią językową. "Stypendium" oznacza okresową pomoc finansową z funduszów państwowych, społecznych lub prywatnych głównie dla studentów, uczniów, pracowników nauki. Z prawnego punktu widzenia chodzi zatem o świadczenie okresowe, głównie pieniężne, spełniane na rzecz oznaczonej osoby i mające na celu wspieranie jej działań służących zdobywaniu wiedzy bądź twórczości naukowej lub artystycznej.

Natomiast Słownik Wyrazów Obcych i Zwrotów Obcojęzycznych z almanachem, wskazuje, że stypendium to zasiłek, subwencja, pomoc finansowa dla uczących się, dla pracowników naukowych, artystów itd. wypłacana (przez określony czas, na pokrycie kosztów utrzymania) z funduszów państwa, organizacji, instytucji itd.

Końcowo, Wielki Słownik Języka Polskiego (pod redakcją Instytutu Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk), wskazuje, że sformułowanie "stypendium" należy rozumieć jako:

* pieniądze przyznawane komuś przez państwo, instytucję lub osobę prywatną za wiedzę oraz szczególne umiejętności w jakiejś dziedzinie po to, aby umożliwić dalszą naukę lub prowadzenie badań;

* ufundowany przez państwo, instytucję lub osobę prywatną wyjazd zagraniczny do ośrodka naukowego.

Z przywołanych powyżej definicji słownikowych jednoznacznie wynika, że stypendium powinno być rozumiane w znaczeniu szerokim.

Zatem oceniając, czy otrzymane za granicą stypendium podlegać będzie opodatkowaniu Polsce należy ustalić, czy otrzymana kwota nie przekroczy w danym roku podatkowym wysokości diet z tytułu zagranicznej podróży, wynikającej z tabeli stanowiącej załącznik do ww. rozporządzenia, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium. Dzienny limit zwolnienia, wyznaczany przez wysokość diety, uzależniony jest przy tym od kraju, w jakim stypendysta przebywał. Ustalając wysokość zwolnienia Wnioskodawczyni powinna odwołać się do wysokości diety obowiązującej w Austrii (52 EURO).

Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy, należy wskazać, że uzyskany przez Wnioskodawczynię dochód ze stypendium z tytułu odbywania stażu w Austrii będzie podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych poza granicami kraju, określonej ww. rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium. Ewentualna nadwyżka ponad kwotę objętą zwolnieniem podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i jako przychód z innych źródeł uzyskany w danym roku podatkowym powinna zostać wykazana w zeznaniu podatkowym składanym za ten dany rok podatkowy (PIT-36). W sytuacji natomiast gdy wyznaczony limit zwolnienia jest wyższy lub stanowi równowartość, przedmiotowe stypendium w całości korzysta ze zwolnienia. Wnioskodawczyni przysługuje prawo o wyłączenia z podstawy opodatkowania dochodu z tytułu stypendium równowartości diety w wysokości 52 EURO za każdy dzień otrzymywanego stypendium w 2018 r.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe w części dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych poza granicami kraju, określonej ww. rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, za każdy dzień, w którym było otrzymywane stypendium, natomiast za nieprawidłowe w części dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponad kwotę objętą zwolnieniem.

Należy wyjaśnić, że tut. organ nie odnosi się do kwot i wyliczeń wskazanych we wniosku. Ewentualne przeliczenia, jakich należałoby dokonać nie należą do kompetencji tut. organu. Zgodnie bowiem z zasadą samoopodatkowania, obowiązującą w polskim systemie podatkowym, na podatniku spoczywa obowiązek dokonania oceny własnej sytuacji prawnopodatkowej, a po jej dokonaniu zachowania się zgodnie z przepisami prawa podatkowego, bowiem prawidłowość takiego rozliczenia podlega weryfikacji przez organ podatkowy. W związku z powyższym tut. organ nie może odnieść się do wyliczeń wskazanych przez Wnioskodawcę.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...), w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl