0114-KDIP2-1.4010.140.2023.2.JC - Podatek u źródła z tytułu licencji z Chin

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 maja 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP2-1.4010.140.2023.2.JC Podatek u źródła z tytułu licencji z Chin

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 6 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie m.in. ustalenia, czy Wnioskodawca, działając jako płatnik, był uprawniony, w odniesieniu do wypłaconej w grudniu 2022 r. transzy Należności licencyjnych, oraz będzie uprawniony, w odniesieniu do Należności licencyjnych wypłacanych Licencjodawcy w przyszłości, do zastosowania preferencyjnej stawki podatku u źródła w wysokości 10%, określonej w art. 12 ust. 2 pkt a) Umowy Polsko-Chińskiej.

Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 14 kwietnia 2023 r. (data wpływu 17 kwietnia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest polską spółką akcyjną posiadającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i podlegającą w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Spółka działa w branży (...). Spółka pracuje nad stworzeniem własnej marki (...), która będzie stanowiła alternatywę dla obecnie działających na rynku marek.

Spółka w ramach prowadzonych prac rozwojowych nad nowymi modelami (...) nawiązała współpracę z A. Ltd., spółką utworzoną zgodnie z prawem Chińskiej Republiki Ludowej (zwaną dalej: "Licencjodawcą"). Licencjodawca jest wiodącym producentem samochodów na świecie i z powodzeniem projektuje, opracowuje i produkuje m.in. osobowe pojazdy, a także opracowuje technologię dla osobowych pojazdów.

W ramach nawiązanej współpracy Spółka zawarła z Licencjodawcą umowę licencyjną (dalej: "Umowa licencyjna") dotyczącą udostępnienia technologii wykorzystywanej w osobowych samochodach, która została opracowana i jest własnością Licencjodawcy lub, w określonym zakresie, Licencjodawca posiada do niej prawa na podstawie licencji udzielonych przez podmioty trzecie (dalej: "Technologia").

W skład wspominanej Technologii wchodzą:

- architektura mechaniczna (w tym m.in. koncepcja płyty podłogowej, zawieszenia, kolumny kierownicy, struktury siedzeń, ramy jezdnej), oraz

- architektura elektroniczna (w tym m.in. oprogramowanie i sterowniki).

Licencjodawca jest właścicielem (lub posiada do niej na podstawie licencji udzielonych przez podmioty trzecie) praw własności intelektualnej (m.in. patenty, prawa autorskie, know-how, tajemnice przedsiębiorstwa i inne prawa własności intelektualnej) do Technologii (dalej: "Prawa Własności Intelektualnej").

Na podstawie Umowy licencyjnej, Wnioskodawca uzyska do użytkowania od Licencjodawcy niewyłączną, nieodwołalną, ograniczoną terytorialnie oraz zawartą na czas określony licencję dot. Praw Własności Intelektualnej (dalej: "Licencja"). Zgodnie z treścią Umowy licencyjnej, Licencja udzielona przez Licencjodawcę uprawnia Spółkę do:

- korzystania w całości lub w części z Praw Własności Intelektualnej, oraz

- wytwarzania, sprzedaży, obsługi i udostępniania produktów (w tym m.in. części zamiennych) i/lub usług opartych na Prawach Własności Intelektualnej, zawierających ją lub wykorzystujących, w całości lub w części.

Na podstawie uzyskanej Licencji, Spółka uzyska dostęp do Technologii, która zostanie wykorzystana w ramach opracowywania nowych modeli osobowych samochodów, które będą następnie sprzedawane klientom Spółki.

W związku z uzyskaną Licencją, Spółka będzie zobowiązana do dokonywania opłat za korzystanie z Licencji, na które składać się będą następujące rodzaje opłat (dalej łącznie: "Należności licencyjne"):

- opłata określona kwotowo i regulowana przez Spółkę w transzach (tzw. "Entry Fee"), oraz

- opłata ustalana jako określona kwota za każdy samochód wyprodukowany przez Spółkę w oparciu o Technologię udostępnianą na podstawie Licencji przemnożona przez liczbę wyprodukowanych samochodów w danym okresie rozliczeniowym (określona jako "Running Royalties").

Wnioskodawca pragnie podkreślić, iż pierwsza transza Należności licencyjnych została zapłacona przez Spółkę na rzecz Kontrahenta w grudniu 2022 r. Od kwoty wypłaconych Należności licencyjnych Wnioskodawca potrącił i wpłacił na konto właściwego urzędu skarbowego kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 10%.

Wnioskodawca jest płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT z tytułu płatności wynikających z umowy zawartej z Licencjodawcą za prawa własności intelektualnej przekazane Wnioskodawcy.

Należy przy tym wskazać, że rzeczywistym właścicielem (w rozumieniu art. 4a pkt 29 ustawy o CIT) Należności licencyjnych z tytułu płatności wynikających z Umowy licencyjnej jest Licencjodawca, jako spółka uzyskująca przychody z tego tytułu.

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że spełnione będą warunki wynikające z ustawy o CIT umożliwiające zastosowanie preferencji w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. Spółka będzie dysponować certyfikatem rezydencji Licencjodawcy spełniającym wymogi wynikające z ustawy o CIT, a ponadto zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT przy weryfikacji warunków zastosowania preferencyjnej stawki podatku lub zwolnienia Spółka dochowa należytej staranności.

Spełnienie ww. warunków ani posiadanie przez Licencjodawcę statusu rzeczywistego właściciela należności w rozumieniu przepisów ustawy o CIT nie stanowi przedmiotu pytania Wnioskodawcy.

Licencjodawca nie prowadzi działalności gospodarczej poprzez zakład, w rozumieniu art. 5 Umowy Polsko-Chińskiej, położony w Polsce.

Należy również zaznaczyć, iż Wnioskodawca oraz Licencjodawca nie są wobec siebie podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ustawy o CIT.

Ponadto, Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, że celem niniejszej transakcji nie jest chęć uniknięcia lub uchylenia się od opodatkowania, w związku z czym, należy przyjąć, że w sprawie nie znajdują zastosowania przepisy art. 14b ust. 2a i ust. 5b Ordynacji podatkowej.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Przedmiotem wniosku jest jeden stan faktyczny (tj. wypłata pierwszej transzy Należności licencyjnych, która została dokonana w grudniu 2022 r.) oraz jedno zdarzenie przyszłe (tj. wypłaty pozostałych transz Należności licencyjnych, które będą dokonywane przez Wnioskodawcę w przyszłości).

A. (dalej: "Spółka") jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością utworzoną zgodnie z prawem Chińskiej Republiki Ludowej. Spółka jest zarejestrowana w rejestrze handlu zagranicznego (Foreign Trade Operator Record), który jest prowadzony przez Ministerstwo do spraw handlu w Chińskiej Republice Ludowej. Spółka jest rezydentem dla celów podatku dochodowego w Chińskiej Republice Ludowej i jest w stanie uzyskać certyfikat rezydencji potwierdzający swoją rezydencję podatkową.

Pytania

1. Czy Wnioskodawca, działając jako płatnik, był uprawniony, w odniesieniu do wypłaconej w grudniu 2022 r. transzy Należności licencyjnych, oraz będzie uprawniony, w odniesieniu do Należności licencyjnych wypłacanych Licencjodawcy w przyszłości, do zastosowania preferencyjnej stawki podatku u źródła w wysokości 10%, określonej w art. 12 ust. 2 pkt a) Umowy Polsko-Chińskiej?

2. Czy w przedmiotowym opisie stanu faktycznego, w odniesieniu do należności licencyjnych wypłacanych do podmiotu niepowiązanego, Wnioskodawca jest uprawniony do wystąpienia do właściwego organu podatkowego z wnioskiem o wydanie opinii o stosowaniu preferencji zgodnie z art. 26b ust. 1 ustawy o CIT?

Przedmiot niniejszej interpretacji stanowi odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku numerem 1. W zakresie pytania oznaczonego we wniosku numerem 2 wniosek zostanie rozpatrzony odrębnie.

Państwa stanowisko w sprawie

Stanowisko Wnioskodawcy do pytania nr 1

Spółka działając jako płatnik, była uprawniona, w odniesieniu do wypłaconej w grudniu 2022 r. transzy Należności licencyjnych, oraz będzie uprawniona, w odniesieniu do Należności licencyjnych wypłacanych Licencjodawcy w przyszłości, do zastosowania preferencyjnej stawki podatku u źródła w wysokości 10%, określonej w art. 12 ust. 2 pkt a) Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Chińskiej Republiki Ludowej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, sporządzonej w Pekinie dnia 7 czerwca 1988 r. (Dz. U. z 1989 r. Nr 13, poz. 65, dalej: "Umowa Polsko-Chińska", "UPO Polska-Chiny").

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy do pytania nr 1

Regulacje ustawy o CIT

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2587, dalej: "ustawa o CIT"), podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Z kolei, zgodnie z ust. 2 powyższego artykułu podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Artykuł 3 ust. 3 ustawy o CIT precyzuje, że za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2 (nierezydentów), uważa się w szczególności dochody (przychody) z:

1.

wszelkiego rodzaju działalności prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład;

2.

położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości;

3.

papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających;

4.

tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji) w spółce, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną lub tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, instytucji wspólnego inwestowania lub innej osobie prawnej i praw o podobnym charakterze lub z tytułu należności będących następstwem posiadania tych udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw - jeżeli co najmniej 50% wartości aktywów tej spółki, spółki niebędącej osobą prawną, tego funduszu inwestycyjnego, tej instytucji wspólnego inwestowania lub osoby prawnej, bezpośrednio lub pośrednio, stanowią nieruchomości położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa do takich nieruchomości;

4a. tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw o podobnym charakterze w spółce nieruchomościowej;

5.

tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca zawarcia umowy i wykonania świadczenia;

6.

niezrealizowanych zysków, o których mowa w rozdziale 5a.

Jak wynika z art. 3 ust. 5 ustawy o CIT, za dochody (przychody), o których mowa w ust. 3 pkt 5, uważa się przychody wymienione w art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1, jeżeli nie stanowią dochodów (przychodów), o których mowa w ust. 3 pkt 1-4.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, podatek dochodowy z tytułu uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, przychodów:

1)

z odsetek, z praw autorskich lub praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, w tym także środka transportu, urządzenia handlowego lub naukowego, za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how),

2)

z opłat za świadczone usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby prawne mające siedzibę za granicą, organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2a) z tytułu świadczeń: doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze - ustala się w wysokości 20% przychodów.

Mając na uwadze powyższe regulacje, Wnioskodawca wskazuje, że zakres przedmiotowy regulacji art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT obejmuje także przychody Licencjodawcy uzyskiwane z Należności licencyjnych opisanych w niniejszym wniosku, gdyż obejmują one opłaty za prawa własności intelektualnej określone w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT (m.in. know-how, prawa autorskie). Tym samym, zasadniczo zgodnie z przepisami ustawy o CIT, na Wnioskodawcy ciążył (na moment dokonania pierwszej zapłaty Należności licencyjnych) i będzie ciążył obowiązek pobrania podatku u źródła od płatności Należności licencyjnych dokonywanych na rzecz Licencjodawcy.

Przepisy UPO

Jednocześnie, zgodnie z art. 21 ust. 2 ustawy o CIT, przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ponadto, zgodnie z art. 22a ustawy o CIT, przepisy art. 20-22 ustawy o CIT stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku, zgodnie z taką umową, jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Jednocześnie, przy weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku innej niż określona w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1, zwolnienia lub warunków niepobrania podatku, wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik jest obowiązany do dochowania należytej staranności. Przy ocenie dochowania należytej staranności uwzględnia się charakter, skalę działalności prowadzonej przez płatnika oraz powiązania w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 płatnika z podatnikiem.

Mając na uwadze powyższe, zgodnie z art. 1 Umowy Polsko-Chińskiej, Umowa ta dotyczy osób, które mają miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym lub w obu Umawiających się Państwach.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt e) UPO Polska-Chiny, określenie "osoba" oznacza osobę fizyczną, spółkę lub każde inne zrzeszenie osób. Z kolei zgodnie z pkt f) tego przepisu, określenie "spółka" oznacza osobę prawną lub inną jednostkę, którą dla celów podatkowych traktuje się jako osobę prawną.

Na gruncie powyższych przepisów Umowy Polsko-Chińskiej, Spółka oraz Licencjodawca uznawania są odpowiednio za rezydentów podatkowych Polski oraz Chińskiej Republiki Ludowej. Zatem, w związku z treścią art. 21 ust. 2 oraz art. 22a ustawy o CIT, treść Umowy Polsko-Chińskiej będzie rozstrzygać kwestię opodatkowania Należności licencyjnych podatkiem u źródła.

Jak wskazano w art. 12 ust. 1 UPO Polska-Chiny, należności licencyjne, powstające w Umawiającym się Państwie, wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim Umawiającym się Państwie.

Zgodnie z ust. 2 tego artykułu, należności te mogą być także opodatkowane w tym Umawiającym się Państwie, w którym powstają, i zgodnie z prawem tego Państwa, lecz gdy odbiorca tych należności jest ich właścicielem mającym miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, podatek ustalony w ten sposób nie może przekroczyć:

a)

w przypadku należności licencyjnych, o których mowa w ustępie 3 litera a) niniejszego artykułu, dziesięciu procent kwoty brutto tych należności;

b)

w przypadku należności licencyjnych, o których mowa w ustępie 3 litera b) niniejszego artykułu, dziesięciu procent przyjętej kwoty brutto tych należności. W rozumieniu niniejszego ustępu określenie "przyjęta kwota" oznacza siedemdziesiąt procent kwoty brutto należności licencyjnych.

Dodatkowo, zgodnie z art. 12 ust. 3 UPO Polska-Chiny, określenie "należności licencyjne" użyte w tym artykule obejmuje wszelkiego rodzaju należności, uzyskiwane z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania każdego prawa autorskiego do dzieła literackiego, artystycznego lub naukowego, włącznie z filmami dla kin oraz filmami i taśmami dla radia lub telewizji, do patentu, know-how, znaku towarowego, rysunku lub modelu, planu, tajemnicy technologii lub procesu produkcyjnego i obejmuje również wszelkiego rodzaju należności uzyskiwane z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego, handlowego lub naukowego. Zatem mając na uwadze powyższe, przepisy art. 12 UPO Polska-Chiny będą miały zastosowanie również do płatności z tytułu należności licencyjnych.

W ocenie Wnioskodawcy, Należności licencyjne, które były i będą wypłacane przez Spółkę, stanowią należności licencyjne w rozumieniu art. 12 ust. 3 Umowy Polska-Chiny, gdyż obejmują one opłaty z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania praw własności intelektualnej wymienionych w tym artykule (np. know-how, tajemnicy technologii, praw autorskich).

Mając na uwadze powyższe, do Należności licencyjnych znajdzie zastosowanie art. 12 ust. 2 pkt a) UPO Polska-Chiny, zgodnie z którym Należności licencyjne mogą być opodatkowane w Polsce podatkiem u źródła, który nie może jednak przekroczyć wartość 10% brutto Należności licencyjnych.

W świetle powyższego, zdaniem Spółki, Wnioskodawca działając jako płatnik, był uprawniony, w odniesieniu do wypłaconej w grudniu 2022 r. transzy Należności licencyjnych, oraz będzie uprawniony, w odniesieniu do Należności licencyjnych wypłacanych Licencjodawcy w przyszłości, do zastosowania preferencyjnej stawki podatku u źródła w wysokości 10%, określonej w art. 12 ust. 2 pkt a) Umowy Polsko-Chińskiej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Jednocześnie zauważyć należy, że powołany przez Państwa art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dniem 1 stycznia 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1800) otrzymał brzmienie: "osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b, 2d i 2e w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Przy weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku innej niż określona w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1, zwolnienia lub warunków niepobrania podatku, wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik jest obowiązany do dochowania należytej staranności. Przy ocenie dochowania należytej staranności uwzględnia się charakter, skalę działalności prowadzonej przez płatnika oraz powiązania w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 płatnika z podatnikiem". Powyższa zmiana nie miała jednak wpływu na rozstrzygnięcie w niniejszej sprawie.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy - Ordynacja podatkowa. Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i/lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 259 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl