0114-KDIP1-3.4012.465.2017.1.ISK - Ustalenie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionej usługi organizacji oferty promocyjne.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 stycznia 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-3.4012.465.2017.1.ISK Ustalenie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionej usługi organizacji oferty promocyjne.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2017 r. (data wpływu 15 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionej usługi organizacji oferty promocyjnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionej usługi organizacji oferty promocyjnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka lub Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie opracowywania rozwiązań w obszarze bezpieczeństwa IT i sieci, projektowania i wdrażania systemów teleinformatycznych, opracowywania technologii sprzedaży dedykowanych dla rynku handlu i usług oraz świadczenia autoryzowanych usług serwisu sprzętu komputerowego. Z tego względu sprzedaż dokonywana przez Spółkę jest z zasady opodatkowana VAT, według właściwych stawek, a ona sama jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Spółka posiada oddział (dalej: Oddział), który specjalizuje się w produkcji urządzeń fiskalnych.

W celu zintensyfikowania sprzedaży jednego z produkowanych urządzeń fiskalnych Oddział zamierza przeprowadzić akcję promocyjną, która ma wskazać nabywcom tego urządzenia nowe rozwiązanie technologiczne stanowiące dodatkową funkcjonalność tego urządzenia, tj. możliwość współpracy z określonym typem PinPada zintegrowanym z aplikacjami terminalowymi, umożliwiającą zautomatyzowanie procesu akceptacji kart płatniczych.

W celu przeprowadzenia akcji promocyjnej urządzenia fiskalnego Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę o współpracy ze Spółką P. oferującą dla nabywcy urządzenia możliwość wynajmu ww. PinPada w celu realizacji płatności bezgotówkowych. Spółka P. jest spółką zależną od Wnioskodawcy.

Spółka P. wykona na zlecenie Wnioskodawcy usługę polegającą na przygotowaniu specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada z określoną grupą nabywców urządzenia fiskalnego (tj. klientów którzy zakupili urządzenie fiskalne w ramach Promocji organizowanej przez Wnioskodawcę).

Akcja promocyjna urządzenia fiskalnego Wnioskodawcy polegać będzie na tym, że w okresie objętym promocją nabywca urządzenia fiskalnego otrzyma przy nabyciu urządzenia Certyfikat (dokument opracowany na potrzeby tej akcji promocyjnej), który gwarantować będzie, iż w przypadku zawarcia umowy na akceptację kart płatniczych pomiędzy nabywcą urządzenia fiskalnego Wnioskodawcy a Spółką P., Spółka P. nie będzie pobierać opłat za najem PinPada przez okres pierwszych 6 miesięcy. Spółka P. opracuje we własnym zakresie umowy na najem PinPada, które zawierać będą okres promocyjny PinPada. Spółka P. zobowiązana będzie do zawarcia umów na warunkach promocyjnych z nabywcami urządzenia fiskalnego po okazaniu Certyfikatu.

W zamian za wykonanie usługi przygotowania ofert i zawarcia umów najmu PinPada z nabywcami urządzeń fiskalnych Wnioskodawcy na warunkach promocyjnych, Wnioskodawca zapłaci Spółce P. ryczałtowe wynagrodzenie w wysokości 100 zł od każdego PinPada objętego promocyjną umową najmu. Do wartości wynagrodzenia doliczony zostanie podatek VAT.

Podstawą naliczenia wynagrodzenia będzie zestawienie sporządzone przez Spółkę P. z załączonymi Certyfikatami, potwierdzającymi że nabywcy urządzenia fiskalnego Wnioskodawcy zawarli umowę najmu PinPada ze Spółką P. na promocyjnych warunkach.

Wnioskodawca we własnym zakresie poniesie koszty związane z wytworzeniem Certyfikatu, jego rozprowadzeniem oraz przeprowadzeniem akcji informacyjnej. Pozostałe koszty akcji promocyjnej związane z udziałem Spółki P. w promocji, poniesie Spółka P. we własnym zakresie.

Planowana akcja promocyjna ma na celu zwiększenie sprzedaży urządzeń fiskalnych Wnioskodawcy, powinna również wpłynąć na zwiększenie sprzedaży usług świadczonych przez Spółkę P.

W dalszej przyszłości Spółka również planuje zorganizować podobne akcje promocyjne.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi kontrahenta polegające na zobowiązaniu się do przygotowania specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada na warunkach promocyjnych z nabywcami urządzenia fiskalnego, w ramach Promocji organizowanej przez Wnioskodawcę?

Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę związek nabycia usług polegających na przygotowaniu specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu z Nabywcami kas fiskalnych Spółki z prowadzoną przez Spółkę działalnością opodatkowaną polegającą na produkcji i sprzedaży produktów marki, będzie mu przysługiwać prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur dokumentujących zakup ww. usług.

Stan prawny

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Natomiast w myśl ust. 2 pkt 1 lit. a tego artykułu kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie, które nie stanowi dostawy towarów, w tym również zobowiązanie się do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji.

Szczegółowe uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Z przytoczonych wyżej przepisów wynika, iż prawo do odliczenia przysługuje, gdy odliczenia dokonuje podatnik VAT oraz towary lub usługi, z tytułu nabycia których podatek został naliczony, będą wykorzystywane przez tego podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych.

Odnosząc się do powyższych przesłanek odliczenia podatku naliczonego należy zauważyć, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy VAT (produkcyjną, handlową, usługową), jest czynnym podatnikiem VAT i jako taki jest zarejestrowany na potrzeby tego podatku.

Jednocześnie, biorąc pod uwagę fakt, że oferowane przez Spółkę P. dla nabywców urządzeń Wnioskodawcy usługi najmu PinPada na specjalnych warunkach będą niewątpliwie przekładać się na sprzedaż urządzeń fiskalnych przez Wnioskodawcę, zatem Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur wystawionych przez Spółkę P. na podstawie Umowy.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że usługami są wszelkie odpłatne świadczenia niebędące dostawą towarów. W umowie współpracy ze Spółką P., która zostanie zawarta na okres promocji urządzenia fiskalnego Wnioskodawcy, zostanie określone, że Spółka P. zobowiąże się do oferowania dla nabywców urządzeń Wnioskodawcy usługi najmu PinPada na specjalnych warunkach, czyli nie będzie pobierała czynszu najmu PinPada przez okres pierwszych 6 m-cy trwania umowy najmu. W zamian za to zobowiązanie, Spółka P. otrzyma od Wnioskodawcy wynagrodzenie ryczałtowe naliczane jako iloczyn ilości zainstalowanych PinPadów z 6 miesięcznym okresem promocyjnym, potwierdzonej zrealizowanymi Certyfikatami i kwoty 100 zł netto. Zatem wystąpi bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazywanym wynagrodzeniem. Zdaniem Wnioskodawcy zobowiązanie się kontrahenta do przygotowania usług na preferencyjnych warunkach dla nabywców urządzeń fiskalnych zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 2 stanowi świadczenie usług.

Stanowisko podobne do stanowiska Wnioskodawcy zaprezentowane zostało w interpretacji indywidualnej z 6 listopada 2015 r. (sygn. IPPP1/4512-885/15-2/MPe), w której organ podatkowy uznał, iż zapłata dokonana przez jeden podmiot na rzecz drugiego podmiotu, w związku z oferowaniem przez ten drugi podmiot usług na preferencyjnych warunkach dla klientów pierwszego podmiotu, stanowi wynagrodzenie za usługi świadczone przez ten drugi podmiot na rzecz pierwszego.

Podsumowując powyższe, należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia kwoty podatku wykazanego na fakturach dokumentujących zakup usług polegających na zobowiązaniu się Spółki P. do przygotowania specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada z nabywcami urządzeń fiskalnych Wnioskodawcy na warunkach promocyjnych.

Mając na uwadze przedstawione wyżej argumenty Wnioskodawca wnosi jak na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca będący czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług prowadzi opodatkowaną działalność gospodarczą w zakresie opracowywania rozwiązań w obszarze bezpieczeństwa IT i sieci, projektowania i wdrażania systemów teleinformatycznych, opracowywania technologii sprzedaży dedykowanych dla rynku handlu i usług oraz świadczenia autoryzowanych usług serwisu sprzętu komputerowego. Oddział Wnioskodawcy specjalizuje się w produkcji urządzeń fiskalnych. W celu zintensyfikowania sprzedaży tych urządzeń planowane jest przeprowadzenie akcji promocyjnej, która ma wskazać nabywcom tego urządzenia nowe rozwiązanie technologiczne stanowiące dodatkową funkcjonalność tego urządzenia, tj. możliwość współpracy z określonym typem PinPada zintegrowanym z aplikacjami terminalowymi, umożliwiającą zautomatyzowanie procesu akceptacji kart płatniczych.

W celu przeprowadzenia akcji promocyjnej urządzenia fiskalnego Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę o współpracy ze Spółką P. - spółką zależną od Wnioskodawcy.

Spółka P. wykona na zlecenie Wnioskodawcy usługę polegającą na przygotowaniu specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada z określoną grupą nabywców urządzenia fiskalnego (tj. klientów którzy zakupili urządzenie fiskalne w ramach Promocji organizowanej przez Wnioskodawcę).

Akcja promocyjna urządzenia fiskalnego Wnioskodawcy polegać będzie na tym, że w okresie objętym promocją nabywca urządzenia fiskalnego otrzyma przy nabyciu urządzenia Certyfikat (dokument opracowany na potrzeby tej akcji promocyjnej), który gwarantować będzie, iż w przypadku zawarcia umowy na akceptację kart płatniczych pomiędzy nabywcą urządzenia fiskalnego Wnioskodawcy a Spółką P., Spółka P. nie będzie pobierać opłat za najem PinPada przez okres pierwszych 6 miesięcy. Spółka P. opracuje we własnym zakresie umowy na najem PinPada, które zawierać będą okres promocyjny PinPada. Spółka P. zobowiązana będzie do zawarcia umów na warunkach promocyjnych z nabywcami urządzenia fiskalnego po okazaniu Certyfikatu.

W zamian za wykonanie usługi przygotowania ofert i zawarcia umów najmu PinPada z nabywcami urządzeń fiskalnych Wnioskodawcy na warunkach promocyjnych, Wnioskodawca zapłaci Spółce P. ryczałtowe wynagrodzenie w wysokości 100 zł od każdego PinPada objętego promocyjną umową najmu. Do wartości wynagrodzenia doliczony zostanie podatek VAT.

Planowana akcja promocyjna ma na celu zwiększenie sprzedaży urządzeń fiskalnych Wnioskodawcy, powinna również wpłynąć na zwiększenie sprzedaży usług świadczonych przez Spółkę P.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi kontrahenta polegające na zobowiązaniu się do przygotowania specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada na warunkach promocyjnych z nabywcami urządzenia fiskalnego, w ramach Promocji organizowanej przez Wnioskodawcę.

Jak już wcześniej wskazano, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje jako konsekwencja dokonania określonych zakupów, które są następnie wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Z czynnością opodatkowaną mamy natomiast do czynienia wtedy, gdy podlega ona opodatkowaniu na podstawie art. 5 ustawy o VAT oraz jest dokonywana przez podmiot działający w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu ww. podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy - przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Według art. 8 ust. 1 ustawy - przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Przez towary, zgodnie z art. 2 pkt 6 ww. ustawy, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Natomiast, na mocy art. 2 pkt 22 ustawy, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Z cytowanych wyżej przepisów jednoznacznie wynika, że każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu czy określonym zachowaniu mieści się w tak sformułowanej definicji usługi.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

W ramach systemu podatku VAT czynnościami podlegającymi opodatkowaniu są transakcje między stronami, przewidujące zapłatę ceny lub inne wynagrodzenie. Zatem jeżeli czynność polega jedynie na świadczeniu jednej ze stron, bez bezpośredniego wynagrodzenia, nie ma podstawy opodatkowania, w związku z czym świadczenie takie nie podlega podatkowi VAT.

Należy zauważyć, że świadczenie usługi następuje "odpłatnie" w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1, a zatem podlega opodatkowaniu, tylko jeżeli pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą istnieje stosunek prawny, w ramach którego następuje wymiana świadczeń wzajemnych, gdyż świadczenie otrzymywane przez usługodawcę stanowi rzeczywiste odzwierciedlenie wartości usługi świadczonej usługobiorcy. Świadczenie usług dokonywane odpłatnie w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT wymaga bezpośredniego związku między wyświadczoną usługą a otrzymanym wynagrodzeniem. Przy czym przepisy ustawy nie określają postaci wynagrodzenia.

Odpłatność określana jest przez strony umowy i jeśli strony ustalą zapłatę wówczas wykonane świadczenie staje się odpłatne. W przypadku istnienia świadczenia wzajemnego otrzymanego przez świadczącego usługę, należy uznać czynności wykonywane w ramach zawartej umowy za odpłatne świadczenie usług określone w art. 8 ust. 1 ustawy podlegające opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

W konsekwencji, dostawa towarów lub świadczenie usług podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wtedy, gdy są wykonane odpłatnie oraz gdy pomiędzy dostawcą towaru lub świadczącym usługę i ich beneficjentem (odbiorcą) istnieje jawny lub dorozumiany stosunek prawny (umowa), w ramach którego spełniane są świadczenia wzajemne.

Mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca zawierając ze Spółką P. umowę o współpracę, będzie Spółce wypłacał wynagrodzenie za zobowiązanie się do wykonania przez Spółkę konkretnych czynności tj. przygotowanie specjalnej oferty najmu PinPada i zawarcie umów najmu PinPada z określoną grupą nabywców urządzenia fiskalnego. Powyższa oferta ma na celu uatrakcyjnienie sprzedawanych przez Wnioskodawcę urządzeń fiskalnych oraz ich reklamę i promocję. Zatem w omawianej sprawie mamy do czynienia z bezpośrednim związkiem pomiędzy dokonanym świadczeniem a otrzymanym wynagrodzeniem. W związku z tym wypłacone przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki P. płatności należy traktować jako wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ww. ustawy, wynikające wprost z postanowień łączących strony umowy. A zatem, czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, bądź zwolnienie od podatku, które nie mają jednak zastosowania dla usług świadczonych przez Spółkę P. na rzecz Wnioskodawcy.

Należy zauważyć, że niezbędnym warunkiem zastosowania odliczenia podatku jest istnienie związku między wydatkami a czynnościami opodatkowanymi, związek ten może mieć charakter bezpośredni lub pośredni.

O pośrednim związku dokonywanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa, mają pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym osiąganymi przez podatnika obrotami. Aby jednak można było wskazać, że określone zakupy mają chociażby pośredni związek z działalnością podatnika, istnieć musi związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy dokonanymi zakupami towarów i usług a powstaniem obrotu. O pośrednim związku dokonanych zakupów z działalnością podatnika można mówić, gdy zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu przez podatnika, np. przez ich odsprzedaż, lecz przez wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, przyczynia się do generowania przez podmiot obrotów.

Zatem, mając na uwadze powyższe należy wskazać, iż, jak wynika z opisu sprawy, nabywana przez Wnioskodawcę od Spółki P. usługa, polegająca na przygotowaniu specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada z określoną grupą nabywców urządzenia fiskalnego ma w efekcie na celu zwiększenie sprzedaży urządzeń fiskalnych Wnioskodawcy. Tym samym nabywana przez Wnioskodawcę usługa jest wykorzystywana do zwiększenia sprzedaży Wnioskodawcy, a więc do wykonywania czynności opodatkowanych w jego działalności.

Resumując, Wnioskodawcy, jako zarejestrowanemu czynnemu podatnikowi podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi kontrahenta polegające na zobowiązaniu się do przygotowania specjalnej oferty najmu PinPada i zawarciu umów najmu PinPada na warunkach promocyjnych z nabywcami urządzenia fiskalnego, w ramach Promocji organizowanej przez Wnioskodawcę.

W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl