0114-KDIP1-3.4012.459.2017.2.ISK - Opodatkowanie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, w skład której wchodzą działki niezabudowane.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 12 grudnia 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-3.4012.459.2017.2.ISK Opodatkowanie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, w skład której wchodzą działki niezabudowane.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 października 2017 r. (data wpływu 16 października 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 listopada 2017 r. (data wpływu 28 listopada 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 15 listopada 2017 r. (doręczone Stronie w dniu 20 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, w skład której wchodzą działki niezabudowane oznaczone numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/5 i 29/14 (pytanie nr 1 wniosku) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, uzupełniony pismem z dnia 22 listopada 2017 r. nadanym w placówce pocztowej dnia 27 listopada 2017 r. (data wpływu 28 listopada 2017 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 15 listopada 2017 r. (skutecznie doręczonym w dniu 20 listopada 2017 r.) dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, w skład której wchodzą działki niezabudowane oznaczone numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/5 i 29/14 (pytanie nr 1 wniosku).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT i planuje sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oznaczonych numerami ewidencyjnymi:

1.

działka 29/4 oznaczona jest na rysunku planu symbolem "3.20-U-5", jej podstawowe przeznaczenie określono jako usługi, (działka niezabudowana),

2.

działka 29/5 oznaczona jest na rysunku planu symbolem "3.20-U-5", jej przeznaczenie podstawowe określono jako usługi (działka

3.

działka 29/19 zabudowana oznaczona jest na rysunku planu w części symbolem "3.20-U-7", jej podstawowe przeznaczenie określono w części jako usługi oraz produkcja z zastrzeżeniem, że produkcja ta może wyłącznie adaptować funkcję istniejącą oraz w części symbolem "3.20-ZI2", zaś podstawowe przeznaczenie tej części w planie określono jako zieleń urządzona o charakterze izolacyjnym (działka zabudowana przed 2008 r. zakład produkcyjny, po pożarze 29 stycznia 2008 r. (dokonano rozbiórki zniszczonych budynków) na działce pozostał:

a.

komin przemysłowy wolnostojący (nie dokonano na tę budowlę nakładów przewyższających 30% wartości początkowej),

b.

zewnętrzna sieć wodociągowa (brak nakładów przewyższających 30% wartości początkowej na sieć),

c.

zewnętrzna kanalizacja sanitarna (brak nakładów przewyższających 30% wartości początkowej),

d.

drogi i place utwardzone (nakłady na modernizację w grudniu 2006 r. przewyższające 30% wartości początkowej, odliczono podatek VAT),

e.

maszt wolnostojący wybudowany przez dzierżawcę.

Na nieruchomości 29/19 ale tylko w części jest przedmiotem dzierżawy i użyczenia:

1.

umowa dzierżawy z dnia 11 czerwca 2004 r. zmieniona aneksem nr 1/2009 z dnia 1 czerwca 2009 r. oraz Aneksem nr 2 z dnia 29 czerwca 2010 r. dotyczy części działki nr ewid. 29/19 o powierzchni 400 m2 na której znajduje się stacja bazowa usytuowana na maszcie.

2.

umowy użyczenia z dnia 1 kwietnia 2007 r. dotyczy korzystania z części obecnej działki nr ewid. 29/19 o powierzchni 45 m2 (czterdzieści pięć metrów kwadratowych), na której posadowiona jest stacja redukcyjno-pomiarowa,

3.

umowy dzierżawy z dnia 25 lipca 2003 r. dotyczy części działki nr ewid. 29/19 o powierzchni 50 m2 (pięćdziesiąt metrów kwadratowych), na której znajduje się komin wolnostojący ze stacją bazową.

Umowy dzierżawy i użyczenia wymienione wyżej zobowiązują Wnioskodawcę do zapewnienia dostępu do przedmiotu dzierżawy i użyczenia po istniejących drogach wewnętrznych.

4. działka 29/14 działka niezabudowana oznaczona na rysunku planu symbolem "3.20-7", jej podstawowe przeznaczenie określono jako teren usług oraz produkcji zakupiona w styczniu 2015 r. transakcja została opodatkowana podatkiem VAT i podatek ten został rozliczony.

Nieruchomości wymienione wyżej podlegają uregulowaniom miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przyjętego Uchwałą Rady Miasta z dnia 8 października 2009 r.

Prawo użytkowania wieczystego ustanowiono na okres do dnia 5 grudnia 2089 r., zaś sposób korzystania oznaczono jako "działki gruntu w użytkowaniu wieczystym oraz budynki i urządzenia stanowiące odrębny od gruntu przedmiot własności".

Właścicielem opisanych wyżej nieruchomości jest Skarb Państwa.

W uzupełnieniu wniosku Strona wskazała, iż przedmiotem przeważającej jej działalności jest zgodnie ze statutem Spółki oraz wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego:

* 10.13.Z - produkcja wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego;

* 10.12.Z - przetwarzanie i konserwowanie mięsa z drobiu;

* 10.11.Z - przetwarzanie i konserwowanie mięsa, z wyłączeniem mięsa z drobiu;

* 46.32.Z - sprzedaż hurtowa mięsa i wyrobów z mięsa;

* 10.85.Z - wytwarzanie gotowych posiłków i dań;

* 46.77.Z - sprzedaż hurtowa odpadów i złomu;

* 47.11.Z - sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych;

* 47.22.Z - sprzedaż detaliczna mięsa i wyrobów z mięsa prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;

* 49.41.Z - transport drogowy towarów;

* 70.22.Z - pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania.

Działalność wykonywana przez Wnioskodawcę jest opodatkowana podatkiem VAT.

Nieruchomości 29/4, 29/5, 29/14 nie były wykorzystywane przez Spółkę do działalności zwolnionej od podatku.

Wnioskodawca nabył prawo użytkowania wieczystego nieruchomości o numerach ewidencyjnych 29/4 i 29/5 bez podatku VAT od Syndyka masy upadłości jako część zorganizowanego przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 k.c.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (pytanie nr 1 wniosku):

Czy sprzedaż nieruchomości oznaczonej numerem ewidencyjnym 29/4, 29/5, i 29/14 podlega opodatkowaniu podatkiem VAT 23%?

Zdaniem Wnioskodawcy, nieruchomości 29/4, 29/5, są nieruchomościami niezabudowanymi, w planie zagospodarowania przestrzennego oznaczone zostały jako "3.20-U-5", ich podstawowe przeznaczenie określono jako teren usług oraz produkcji. Ponadto w planie przewidziano dla tych nieruchomości możliwość zabudowy. Działka 29/14 jest również działką niezabudowaną w planie zagospodarowania przestrzennego została oznaczona jako "3.20-U-7", zaś jej podstawowe przeznaczenie określono jako teren usług i produkcja również przewidziano dla niej w planie możliwość zabudowy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. A w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel w szczególności obejmuje to:

* przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;

* wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;

* wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;

* wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;

* ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;

* oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;

* zbycie praw, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 5 i 6.

Stosownie do postanowienia przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej jako ustawa o VAT), dostawa terenów niezabudowanych podlega zwolnieniu z podatku VAT, pod warunkiem, że tereny te nie są terenami budowlanymi. Tereny budowlane to, jak wynika z art. 2 pkt 33 ustawy o VAT grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

Z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przyjętego Uchwałą Rady Miasta z dnia 8 października 2009 r. wynika, że nieruchomości oznaczone numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/14 i 29/15 zostały zakwalifikowane jako tereny budowlane z możliwością zabudowy.

W tym miejscu odnieść należy się do dorobku Trybunału Sprawiedliwości, który wielokrotnie podkreślał, że terminologia używana do określenia zwolnień od podatku od towarów i usług powinna być interpretowana w sposób ścisły, ponieważ zwolnienia te stanowią odstępstwa od ogólnej zasady, zgodnie z którą podatkiem VAT objęta jest każda dostawa i usługa świadczona odpłatnie przez podatnika. Jednakże owa zasada ścisłej wykładni nie oznacza, że terminologia stosowana przy określeniu zwolnień powinna być interpretowana w sposób, który pozbawiałby je skuteczności (wyrok Trybunału Sprawiedliwości z dnia 18 listopada 2004 r. w sprawie C-284/03 Temco Europe, Zb. Orz.s. I-11237, pkt 17, wyrok Trybunału Sprawiedliwości z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie C-434/05 Horizon College, Zb.Orz.s. I-4793, pkt 16, a także wyrok Trybunału Sprawiedliwości z dnia 16 października 2008 r. w sprawie C-253/07 Canterbury Hockey Club i Canterbury Ladies Hockey Club, Zb.Orz.s. I-7821, pkt 17. Ponadto Trybunał zwrócił uwagę, że zwolnienia te powinny być stosowane jednolicie we wszystkich Państwach Członkowskich. Stąd też wykładnia przepisów prawa krajowego powinna uwzględniać treść unijnych unormowań oraz musi być zbieżna we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Analizując prawidłowość zastosowania norm prawnych będących przedmiotem sporu należy mieć na względzie, że podatek od towarów i usług jest podatkiem zharmonizowanym. Należy bowiem uwzględnić, że na gruncie podatku od towarów i usług użytym w przepisach normujących ten podatek terminom należy przypisywać zasadniczo autonomiczne znaczenie, swoiste dla tego podatku, a tym samym oderwane od ich rozumienia cywilistycznego w ujęciu prawodawstwa krajowego. Wynika to, jak wcześniej wskazano z harmonizacji tego podatku na terytorium Unii Europejskiej, czego konsekwencją jest konieczność jednolitego rozumienia pojęć VAT na całym obszarze państw członkowskich, co wymaga - przy ich definiowaniu - szerszego uwzględniania kryteriów ekonomicznych, jako bardziej uniwersalnych, przy jednoczesnym wykorzystywaniu cywilistycznego unormowania danego terminu w prawie krajowym, jedynie w zakresie w jakim nie będzie ono pozostawało w sprzeczności dla ustalenia zakresu i znaczenia tego pojęcia z uwzględnieniem jego kontekstu oraz celu, jakiemu służy uregulowanie dyrektywy (ustawy), w którym zostało użyte. Zatem przy interpretacji pojęć użytych w ustawie o podatku od towarów i usług decydujące znaczenie ma walor i skutki ekonomiczne danej czynności opodatkowanej a nie jego definicja w krajowym prawie cywilnym, które przecież w każdym państwie członkowskim jest inne.

Stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie w wyroku NSA z 15 października 2014 r., sygn. akt I FSK 1115/13.

Mając powyższe na uwadze twierdzić należy, że nieruchomości oznaczone numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/5 i 29/14 podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do treści art. 2 pkt 6 ustawy - przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 pkt 6 i 7 ww. ustawy przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:

* oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste,

* zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.

W wyniku ustanowienia prawa użytkowania wieczystego dochodzi do ekonomicznego przeniesienia władztwa nad gruntem (towarem - w rozumieniu ww. przepisu) na rzecz użytkownika wieczystego, co sprawia, że może on rozporządzać nim jak właściciel. Znajduje to wyraz zarówno w swobodzie korzystania z gruntu i czerpania z niego pożytków w sposób niemalże taki jak w przypadku właściciela tego gruntu, jak i w możliwości przeniesienia takiego władztwa na inny podmiot jak przy dokonywaniu sprzedaży gruntu przez właściciela. Zatem w świetle powołanego wyżej art. 7 ustawy odpłatne przeniesienie prawa użytkowania wieczystego gruntu stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, stawka wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przy czym zarówno w treści ustawy o VAT, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku VAT dostawy towarów lub świadczenia usług, zostały określone między innymi w art. 43 ustawy.

Jak wynika z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy - zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

W myśl art. 2 pkt 33 ustawy - przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Z cytowanych przepisów wynika, że nie jest terenem budowlanym grunt, dla którego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje inne przeznaczenie niż pod zabudowę. Analogicznie, w przypadku braku takiego planu, powyższą zasadę należy stosować do decyzji o warunkach zabudowy. W zależności od rodzaju inwestycji będzie to albo decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego albo decyzja o warunkach zabudowy.

Z powyższej analizy wynika, że ustawa o podatku od towarów i usług nakazuje oceniać przeznaczenie określonego gruntu wyłącznie w oparciu o istniejący plan zagospodarowania przestrzennego oraz wydane decyzje o warunkach zabudowy nieruchomości.

Powyższe oznacza, że generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane.

Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi, itp., niebędących terenami budowlanymi - są zwolnione od podatku VAT.

Ponadto, według art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczy wszystkich towarów - zarówno nieruchomości, jak i ruchomości - przy nabyciu (imporcie lub wytworzeniu) których nie przysługiwało podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT i wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca będący czynnym podatnikiem podatku VAT planuje sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości niezabudowanych oznaczonych numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/5 i 29/14. Z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przyjętego Uchwałą Rady Miasta z dnia 8 października 2009 r. wynika, że nieruchomości 29/4, 29/5, są nieruchomościami niezabudowanymi, w planie zagospodarowania przestrzennego oznaczone zostały jako "3.20-U-5", ich podstawowe przeznaczenie określono jako teren usług oraz produkcji. Działka 29/14 jest również działką niezabudowaną w planie zagospodarowania przestrzennego została oznaczona jako "3.20-U-7", zaś jej podstawowe przeznaczenie określono jako teren usług i produkcja. Ponadto w planie przewidziano dla tych nieruchomości możliwość zabudowy.

Działalność wykonywana przez Wnioskodawcę jest opodatkowana podatkiem VAT. Nieruchomości 29/4, 29/5, 29/14 nie były wykorzystywane przez Spółkę do działalności zwolnionej od podatku.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży prawa użytkowania nieruchomości, w skład której wchodzą działki oznaczone numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/5, i 29/14.

Biorąc pod uwagę przedstawiony opis sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa należy wskazać, że przedmiotem dostawy będzie prawo użytkowania wieczystego gruntu niezabudowanego przeznaczonego pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (tj. gruntu budowlanego). W konsekwencji, Wnioskodawca nie będzie mógł korzystać ze zwolnienia od podatku określonego w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy w odniesieniu do transakcji zbycia przedmiotowej nieruchomości.

Jak wskazano w opisie sprawy, działki 29/4, 29/5, 29/14 nie były wykorzystywane przez Wnioskodawcę do działalności zwolnionej od podatku. Tym samym nie został spełniony jeden z warunków uprawniających do zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy tj. przedmiotowa nieruchomość w postaci działek niezabudowanych od momentu ich nabycia do momentu ich zbycia nie służyła wyłącznie działalności zwolnionej. W konsekwencji Wnioskodawca nie będzie mógł również skorzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.

Z uwagi na powyższe, dostawę nieruchomości, na którą składa się prawo użytkowania wieczystego niezabudowanych działek o numerach ewidencyjnych 29/4, 29/5, i 29/14 Wnioskodawca będzie zobowiązany opodatkować stawką VAT w wysokości 23%.

W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać w tym zakresie za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie zakresu podatku od towarów i usług w kwestii opodatkowania sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, w skład której wchodzą działki niezabudowane oznaczone numerami ewidencyjnymi 29/4, 29/5 i 29/14 (pytanie nr 1 wniosku), w kwestii zwolnienia sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, w skład której wchodzi działka zabudowana o numerze ewidencyjnym 29/19 (pytanie nr 2 wniosku) zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl