0114-KDIP1-3.4012.285.2020.1.KK - Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej".

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 czerwca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-3.4012.285.2020.1.KK Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej".

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2020 r. (data wpływu 12 maja 2020 r) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 maja 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej (...)".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Powiat (...), utworzony został w ramach reformy administracyjnej. Samorząd Powiatu (...) działa na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 511 z późn. zm.), uchwały (...) z dnia 28 grudnia 2012 r. Rady Powiatu (...) w sprawie Statutu Powiatu (...).

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, powiat wykonuje również określone ustawami zadania o charakterze ponadgminnym, m.in. w zakresie transportu drogowego i dróg publicznych.

Powiat przystępuje do realizacji projektu "Przebudowa drogi powiatowej (...)". Realizacja przedmiotowego zadania, finansowana będzie ze środków własnych Powiatu oraz przy dużym udziale środków pozyskanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020.

W ramach projektu wykonana zostanie:

* przebudowa nawierzchni jezdni dla kategorii ruchu KR2,o dopuszczalnym nacisku 115 KN/oś wraz z przebudową skrzyżowań z ul. (...), ul. (...) i ul. (...),

* przebudowa kanalizacji deszczowej z budową separatorów koalescencyjnych służących do usuwania ze ścieków deszczowych substancji ropopochodnych oraz zawiesiny ogólnej,

* budowa i przebudowa chodników z wjazdami do posesji z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm z posypką kamienną. Dojścia i przejazdy przez chodnik zaprojektowano bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, obrzeża betonowe i krawężnik w tych miejscach zaprojektowano w poziomie nawierzchni jezdni,

* budowa nowej oświetleniowej linii kablowej 0,4kV wraz z nowymi słupami,

* budowa kanału technologicznego o długości 542 m na potrzeby przyszłej infrastruktury technicznej,

* wykonanie nowych lokalizacji przejść dla pieszych. Przy każdym przejściu dla pieszych zastosowano doświetlenie przez dodatkowe punkty oświetlenia skierowanego na przejścia, a wejścia na jezdnię będą bezprogowe z elementami dla osób niedowidzących w postaci płytek z wypustkami w kolorze żółtym. Ponadto jedno przejście dla pieszych będzie wyniesione, pełniąc jednocześnie rolę elementu uspokojenia ruchu drogowego i zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.

Wykonując projekt, Powiat będzie realizował zadanie własne, nałożone przepisami ustawy o samorządzie powiatowym. W związku z realizacją przedmiotowej inwestycji, Powiat będzie ponosić wydatki, dokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Powiat, a podatek naliczony powiększy ich wartość. Ponieważ działalność Powiatu związana jest m.in. z utrzymaniem dróg powiatowych i nie generuje żadnych dochodów opodatkowanych podatkiem VAT, stąd też Powiat w żaden sposób nie będzie mógł odzyskać podatku z faktur zapłaconych podczas wykonywania inwestycji.

Zakupy w ramach realizacji inwestycji nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, dlatego we wniosku o dofinansowanie inwestycji, wnioskowana kwota dofinansowania wykazywana jest w kwotach brutto. Celem głównym projektu jest poprawa jakości życia mieszkańców Miasta (...), a zwłaszcza osób zamieszkujących obszar rewitalizacji Centrum oraz zapewnienie dostępu do infrastruktury spełniającej oczekiwania społeczności poprzez przebudowę ul. (...). Powiat nie będzie pobierał od nikogo żadnych opłat z tytułu korzystania z przedmiotowej drogi ani nie będzie osiągał z tego tytułu innych dochodów. Wykonana inwestycja nie będzie wykorzystywana przez Powiat do prowadzenia działalności opodatkowanej VAT.

W związku z realizowaną inwestycją, Powiat nie ma możliwości odzyskania podatku naliczonego, ani w całości ani w części, zarówno w trakcie ponoszenia nakładów finansowych na inwestycję, jak i po jej zakończeniu. Głównym celem działania Powiatu jest realizacja zadań publicznych (art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym), do których należą min. działania i zadania publiczne w zakresie dróg publicznych (art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym).

Powiat realizując zadanie publiczne, będąc podatnikiem podatku VAT, w tym zakresie nie ma prawa do zwrotu podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług poprzez odliczenie podatku naliczonego, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.), ma więc prawo do potraktowania podatku jako koszt kwalifikowany.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Powiat (...) realizując projekt "Przebudowa drogi powiatowej (...)", jako organ władzy publicznej, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług może odzyskać podatek VAT w ramach realizacji inwestycji finansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Powiat (...) jest zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług. Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Powiat wykonuje również określone ustawami zadania o charakterze ponadgminnym oraz zadania administracji na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy.

Zdaniem Wnioskodawcy, Powiat (...) - Starostwo Powiatowe w (...) (jednostka samorządu terytorialnego), będąc podatnikiem podatku VAT w nawiązaniu do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. realizuje zadania własne wynikające z ustawy o samorządzie powiatowym. Nie ma w tym przypadku możliwości odzyskania zapłaconego podatku VAT, dlatego też należy go uznać za koszt kwalifikowany. Wydatki poniesione w wyniku realizacji zadań nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, w związku z tym nie przysługuje prawo do odliczenia podatku.

Zgodnie z zapisami ustawy o podatku od towarów i usług jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nierealizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, umów' prawa cywilnego, bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy VAT.

Powiat (...) nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego zadania, ponieważ nabywane towary i usługi będą służyły wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Przedmiotowa droga będzie drogą publiczną, infrastrukturą dostępną nieodpłatnie dla wszystkich. Tym samym, podstawowe warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy VAT, nie będą spełnione.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą", w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z treści cytowanych powyżej przepisów ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Stosownie do treści art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako czynni podatnicy VAT, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez "podatników" w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920) - powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie m.in. transportu zbiorowego i dróg publicznych.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). W tym tylko zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Oznacza to, że w pozostałym zakresie np. w zakresie zadań własnych nałożonych na powiat na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT.

Z opisu sprawy wynika, że Powiat przystępuje do realizacji projektu "Przebudowa drogi powiatowej (...)". Realizacja przedmiotowego zadania będzie finansowana ze środków własnych Powiatu oraz przy udziale środków pozyskanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020.

W ramach projektu wykonana zostanie:

* przebudowa nawierzchni jezdni dla kategorii ruchu KR2, o dopuszczalnym nacisku 115 KN/oś wraz z przebudową skrzyżowań z ul. (...), ul. (...) i ul. (...),

* przebudowa kanalizacji deszczowej z budową separatorów koalescencyjnych służących do usuwania ze ścieków deszczowych substancji ropopochodnych oraz zawiesiny ogólnej,

* budowa i przebudowa chodników z wjazdami do posesji z betonowej kostki brukowej. Dojścia i przejazdy przez chodnik zaprojektowano bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, obrzeża betonowe i krawężnik w tych miejscach zaprojektowano w poziomie nawierzchni jezdni,

* budowa nowej oświetleniowej linii kablowej 0,4kV wraz z nowymi słupami,

* budowa kanału technologicznego o długości 542 m na potrzeby przyszłej infrastruktury technicznej,

* wykonanie nowych lokalizacji przejść dla pieszych. Przy każdym przejściu dla pieszych zastosowano doświetlenie przez dodatkowe punkty oświetlenia skierowane na przejścia, a wejścia na jezdnię będą bezprogowe z elementami dla osób niedowidzących w postaci płytek z wypustkami w kolorze żółtym. Ponadto jedno przejście dla pieszych będzie wyniesione, pełniąc jednocześnie rolę elementu uspokojenia ruchu drogowego i zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.

Wykonując projekt, Powiat będzie realizował zadanie własne, nałożone przepisami ustawy o samorządzie powiatowym. W związku z realizacją przedmiotowej inwestycji Powiat będzie ponosić wydatki dokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Powiat, a podatek naliczony powiększy ich wartość. Ponieważ działalność Powiatu związana jest m.in. z utrzymaniem dróg powiatowych i nie generuje żadnych dochodów opodatkowanych podatkiem VAT, to w żaden sposób Powiat nie będzie mógł odzyskać podatku z faktur zapłaconych podczas wykonywania inwestycji.

Zakupy w ramach realizacji inwestycji nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Celem głównym projektu jest poprawa jakości życia mieszkańców Miasta (...), a zwłaszcza osób zamieszkujących obszar rewitalizacji Centrum oraz zapewnienie dostępu do infrastruktury spełniającej oczekiwania społeczności poprzez przebudowę ul. (...). Powiat nie będzie pobierał od nikogo żadnych opłat z tytułu korzystania z przedmiotowej drogi ani nie będzie osiągał z tego tytułu innych dochodów. Wykonana inwestycja nie będzie wykorzystywana przez Powiat do prowadzenia działalności opodatkowanej VAT.

Wnioskodawca ma wątpliwości czy przysługuje mu prawo odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Przebudowa drogi powiatowej (...)".

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie został spełniony, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - korzystanie z przebudowanej drogi będzie ogólnodostępne i nieodpłatne. Ponadto realizowana inwestycja należy do zadań własnych Powiatu, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, oznacza to, że w odniesieniu do tych czynności, Powiat będzie występować jako organ władzy publicznej i na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy nie będzie uznawany za podatnika.

W konsekwencji, Wnioskodawcy, nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. "Przebudowa drogi powiatowej (...)". Powyższe wynika z tego, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Powiat nie będzie działał jako podatnik VAT, a wydatki związane z realizacją ww. projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem.

W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Należy zauważyć, iż pojęcie "koszty kwalifikowalne" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie e PUAP: /KIS/Skrytka ESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego e PUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl