0114-KDIP1-1.4012.279.2019.1.IZ - Prawo do odliczenia VAT w związku z projektem realizowanym przez stowarzyszenie.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 czerwca 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-1.4012.279.2019.1.IZ Prawo do odliczenia VAT w związku z projektem realizowanym przez stowarzyszenie.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2019 r. (data wpływu 22 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia z tytułu realizowanego projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z tytułu realizowanego projektu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest "płatnikiem podatku VAT" i nie figuruje w ewidencji "płatników podatku VAT". Wnioskodawca uzyskał dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Wnioskodawca w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Wnioskodawca będzie realizować operację pn. "Grywalizacja jako aplikacja z elementami gry - promocja walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych". W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Umożliwienie wzmocnienia kapitału społecznego oraz promocja obszaru objętego LSR poprzez wdrożenie aplikacji z elementami gry (grywalizacja) do dnia złożenia wniosku o płatność końcową poprzez realizację następujących wskaźników: liczba szkoleń - 2 szt. oraz liczba wykorzystanych narzędzi innowacyjnych -1 szt.

W ramach operacji Wnioskodawca planuje wykonanie aplikacji wykorzystującej elementy gry w celu promocji walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych. Aplikacja będzie docelowo zachęcać potencjalnych klientów do aktywnego korzystania z narzędzia, które poprzez grywalizację umożliwia zapoznanie się z poszczególnymi zagadnieniami K.

Działania w ramach realizacji projektu obejmują:

1. Wdrożenia grywalizacji opowiadającej o walorach K.:

a. Przygotowanie strategii projektu;

b. Przygotowanie regulaminów i opcji dostępu logowania dla użytkownika poprzez różne kanały rejestracji: linkedin, poczta;

c. Merytoryczne opracowanie treści;

d. Opieka techniczna projektu;

e. Przygotowanie mapy fabularnej dla użytkownika (wizualizacja);

f. Pakiet misji: 10;

g. Pakiet zadań które będą zawarte w każdej misji: 5 (łącznie: 50 zadań);

h. Pakiet wyzwań (konkursów dla użytkowników): 5;

i. 6 miesięczny okres utrzymania serwisu;

j. Pakiet miesięczny maksymalnej liczby użytkowników: 10.000 (z możliwością dokupienia większego pakietu w przypadku potrzeby ze strony klienta);

k. Część budżetu zostanie przeznaczona na marketing.

2. Praca wolontariusza: Wydatek niezbędny w celu realizacji projektu praca wolontariusza w zakresie przygotowania i przeprowadzenia szkolenia z aplikacji z elementami gry (grywalizacja).

Łącznie 15 wolontariuszy po 8 godziny pracy co daje 120 godzin pracy. Szkolenia odbędą się w 2 miejscach na obszarze działania Stowarzyszenia.

I miejsce szkolenia: 15 wolontariuszy x 4 godziny = 60 godzin

II miejsce szkolenia: 15 wolontariuszy x 4 godziny = 60 godzin

Praca wolontariuszy będzie polegała na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia dla mieszkańców z obszaru LSR i turystów w szczególności: pobieraniu aplikacji, jej użytkowanie, wykonywanie poszczególnych zadań oraz omówienie instrukcji aplikacji z elementami gry (grywalizacja). Do zadań wolontariuszy będzie należało przygotowanie plakatów oraz zaplecza na szkolenie.

Zostaną przeprowadzone szkolenia w dwóch miejscach na obszarze Stowarzyszenia w zakresie zapoznania się z aplikacją z elementami gry (grywalizacja) dla mieszkańców LSR oraz dla turystów. Wydatek niezbędny w celu realizacji projektu, praca wolontariusza w zakresie przygotowania i przeprowadzenia szkolenia z aplikacji z elementami gry (grywalizacja). Łącznie 15 wolontariuszy po 8 godzin pracy co daje 120 godzin pracy. Szkolenia odbędą się w 2 miejscach na obszarze działania Stowarzyszenia "M". Zgodnie z definicją: "Grywalizacja lub gryfikacja lub gamifikacja (ang. gamification) jest to wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe." Stworzenie aplikacji umożliwi zachęcenie potencjalnych klientów do korzystania z danych walorów, jak również będzie swoistego rodzaju edukatorem młodego pokolenia. Realizacja operacji przyczyni się do poprawy sytuacji osób z grup defaworyzowanych ze względu na techniczne możliwości dostępowe. Aplikacja będzie dostępna na smartfonach i stronie www, co w głównej mierze jest podstawowym narzędziem komunikacji wśród osób młodych Narzędzie skierowane jest do lokalnej społeczności, ale również do turystów z całej Polski. Aplikacja jest ogólnodostępna, każdy potencjalny turysta może ją zainstalować zarówno na telefonie jak i skorzystać używając strony www. Narzędzie będzie promowane w social mediach, udostępniane w materiałach reklamowych tak żeby jego zasięg był jak najbardziej szeroki.

Operacja pozwoli na osiągnięcie następujących rezultatów:

* zapoznanie mieszkańców LGD i turystów z różnorodną, bogatą i ciekawą ofertą turystyczno-edukacyjną Wnioskodawcy,

* wzmocnienie tożsamości lokalnej mieszkańców LGD opartej na wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych, historycznych lub przyrodniczych,

* zbudowanie pozytywnego wizerunku Wnioskodawcy, opartego na tradycji, autentyczności i zrównoważonym rozwoju,

* wzrost zainteresowania obszarem LGD, jego produktami i usługami lokalnymi, a także atrakcjami turystycznymi, unikalnymi w skali krajowej.

Aplikacja uruchomiona na Platformie będzie polegała na przedstawieniu mieszkańcom wirtualnych ścieżek zaangażowania z misjami i zadaniami, które będą skoncentrowane wokół promocji walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych.

Aplikacja uruchomiona na Platformie jest udostępniania na zasadach licencji. Wyprodukowane treści mogą być objęte prawami autorskimi przekazanymi do właściciela projektu tj. Wnioskodawcy. Aplikacja będzie przygotowana na autorskiej Platformie. Aplikacja będzie uruchomiona pod ustalonym adresem www. Każdy uczestnik może zalogować się do aplikacji z poziomu komputera lub urządzeń mobilnych. Ponad to aplikacja umożliwia jednym prostym kliknięciem na smartfonie utworzenie aplikacji mobilnej. Aplikacja z elementami gry (grywalizacja) będzie nieodpłatna oraz będzie ogólnodostępna.

Przybliżony termin pojawienia się aplikacji na rynku to maj 2019 r.

Biorąc pod uwagę planowane koszty przedsięwzięcia - nie jest konieczne dokonywanie konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań (zgodnie z obowiązującymi przepisami - kwota projektu nie przekracza 30 tys. euro). Aplikacja z elementami gry (grywalizacja) będzie poprzedzona rozeznaniem rynku, bądź za pośrednictwem zapytań ofertowych rozesłanym przy pomocy email, bądź za pośrednictwem zapytań przekazywanych telefonicznie. Na tej podstawie zostaną wybrane optymalne oferty, które pozwolą na racjonalne poniesienie kosztów kwalifikowalnych przedstawionych we wniosku o przyznanie pomocy i osiągnięcie zaplanowanych celów.

Szkolenie mieszkańców LSR i turystów - proponowana lokalizacja: B., C. Termin: czerwiec 2019 r. Czas trwania jednego szkolenia: 4 godziny zegarowe Przewidywana liczba uczestników to ok 200 osób.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu pn. Grywalizacja jako aplikacja z elementami gry-promocja walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych. współfinansowanego w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmacnianie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych oraz promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów i usług lokalnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.) Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona zasada wyklucza prawo do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

I tak w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - według art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1491), fundacja może być ustanowiona dla realizacji zgodnych z podstawowymi interesami Rzeczypospolitej Polskiej celów społecznie lub gospodarczo użytecznych, w szczególności takich, jak: ochrona zdrowia, rozwój gospodarki i nauki, oświata i wychowanie, kultura i sztuka, opieka i pomoc społeczna, ochrona środowiska oraz opieka nad zabytkami.

Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest płatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji płatników podatku VAT. Wnioskodawca uzyskał dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Wnioskodawca w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Wnioskodawca będzie realizować operację pn. "Grywalizacja jako aplikacja z elementami gry - promocja walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych" W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: umożliwienie wzmocnienia kapitału społecznego oraz promocja obszaru objętego LSR poprzez wdrożenie aplikacji z elementami gry (grywalizacja) do dnia złożenia wniosku o płatność końcową poprzez realizację następujących wskaźników: liczba szkoleń - 2 szt. oraz liczba wykorzystanych narzędzi innowacyjnych -1 szt.

W ramach operacji Wnioskodawca planuje wykonanie aplikacji wykorzystującej elementy gry w celu promocji walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych. Aplikacja będzie docelowo zachęcać potencjalnych klientów do aktywnego korzystania z narzędzia, które poprzez grywalizację umożliwia zapoznanie się z poszczególnymi zagadnieniami K.

Działania w ramach realizacji projektu obejmują:

1. Wdrożenia grywalizacji opowiadającej o walorach K.:

przygotowanie strategii projektu, Przygotowanie regulaminów i opcji dostępu logowania dla użytkownika poprzez różne kanały rejestracji, Merytoryczne opracowanie treści, opieka techniczna projektu, przygotowanie mapy fabularnej dla użytkownika (wizualizacja), pakiet misji,

pakiet zadań które będą zawarte w każdej misji, Pakiet wyzwań, 6 miesięczny okres utrzymania serwisu, pakiet miesięczny maksymalnej liczby użytkowników, część budżetu zostanie przeznaczona na marketing.

2. Praca wolontariusza: Wydatek niezbędny w celu realizacji projektu praca wolontariusza w zakresie przygotowania i przeprowadzenia szkolenia z aplikacji z elementami gry (grywalizacja). Łącznie 15 wolontariuszy po 8 godziny pracy. Praca wolontariuszy będzie polegała na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia dla mieszkańców z obszaru LSR i turystów w szczególności: pobieraniu aplikacji, jej użytkowanie, wykonywanie poszczególnych zadań oraz omówienie instrukcji aplikacji z elementami gry (grywalizacja). Do zadań wolontariuszy będzie należało przygotowanie plakatów oraz zaplecza na szkolenie.

Zostaną przeprowadzone szkolenia w dwóch miejscach na obszarze Stowarzyszenia w zakresie zapoznania się z aplikacją z elementami gry (grywalizacja) dla mieszkańców LSR oraz dla turystów. Wydatek niezbędny w celu realizacji projektu, praca wolontariusza w zakresie przygotowania i przeprowadzenia szkolenia z aplikacji z elementami gry (grywalizacja). Łącznie 15 wolontariuszy po 8 godzin pracy co daje 120 godzin pracy. Szkolenia odbędą się w 2 miejscach na obszarze działania Stowarzyszenia. Zgodnie z definicją: "Grywalizacja lub gryfikacja lub gamifikacja (ang. gamification) jest to wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy, itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe."

Stworzenie aplikacji umożliwi zachęcenie potencjalnych klientów do korzystania z danych walorów, jak również będzie swoistego rodzaju edukatorem młodego pokolenia. Realizacja operacji przyczyni się do poprawy sytuacji osób z grup defaworyzowanych ze względu na techniczne możliwości dostępowe. Aplikacja będzie dostępna na smartfonach i stronie www, co w głównej mierze jest podstawowym narzędziem komunikacji wśród osób młodych. Narzędzie skierowane jest do lokalnej społeczności, ale również do turystów z całej Polski. Aplikacja jest ogólnodostępna, każdy potencjalny turysta może ją zainstalować zarówno na telefonie jak i skorzystać używając strony www. Narzędzie będzie promowane w social mediach, udostępniane w materiałach reklamowych tak żeby jego zasięg był jak najbardziej szeroki.

Operacja pozwoli na osiągnięcie następujących rezultatów:

* zapoznanie mieszkańców LGD i turystów z różnorodną, bogatą i ciekawą ofertą turystyczno-edukacyjną Wnioskodawcy,

* wzmocnienie tożsamości lokalnej mieszkańców LGD opartej na wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych, historycznych lub przyrodniczych,

* zbudowanie pozytywnego wizerunku Wnioskodawcy, opartego na tradycji, autentyczności i zrównoważonym rozwoju,

* wzrost zainteresowania obszarem LGD, jego produktami i usługami lokalnymi, a także atrakcjami turystycznymi, unikalnymi w skali krajowej.

Aplikacja uruchomiona na Platformie będzie polegała na przedstawieniu mieszkańcom wirtualnych ścieżek zaangażowania z misjami i zadaniami, które będą skoncentrowane wokół promocji walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych. Aplikacja uruchomiona na Platformie jest udostępniania na zasadach licencji. Wyprodukowane treści mogą być objęte prawami autorskimi przekazanymi do właściciela projektu tj. Wnioskodawcy.

Aplikacja będzie przygotowana na autorskiej Platformie.

Aplikacja będzie uruchomiona pod ustalonym adresem www. Każdy uczestnik może zalogować się do aplikacji z poziomu komputera lub urządzeń mobilnych. Ponad to aplikacja umożliwia jednym prostym kliknięciem na smartfonie utworzenie aplikacji mobilnej.

Aplikacja z elementami gry (grywalizacja) będzie nieodpłatna oraz będzie ogólnodostępna.

Przybliżony termin pojawienia się aplikacji na rynku to maj 2019 r.

Biorąc pod uwagę planowane koszty przedsięwzięcia - nie jest konieczne dokonywanie konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań (zgodnie z obowiązującymi przepisami - kwota projektu nie przekracza 30 tys. euro). Aplikacja z elementami gry (grywalizacja) będzie poprzedzona rozeznaniem rynku, bądź za pośrednictwem zapytań ofertowych rozesłanym przy pomocy email, bądź za pośrednictwem zapytań przekazywanych telefonicznie. Na tej podstawie zostaną wybrane optymalne oferty, które pozwolą na racjonalne poniesienie kosztów kwalifikowalnych przedstawionych we wniosku o przyznanie pomocy i osiągnięcie zaplanowanych celów.

Szkolenie mieszkańców LSR i turystów - proponowana lokalizacja: B., C. Termin: czerwiec 2019 r. Czas trwania jednego szkolenia: 4 godziny zegarowe Przewidywana liczba uczestników to ok 200 osób.

Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do tego, czy ma on prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, zawartego w zakupach towarów i usług służących realizacji programu pn. "Grywalizacja jako aplikacja z elementami gry - promocja walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych."

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a Wnioskodawca był czynnym podatnikiem podatku VAT.

Z uwagi na przedstawione okoliczności sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w niniejszej sprawie nie został spełniony warunek uprawniających do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją przedmiotowego projektu. Wnioskodawca wskazał bowiem, że towary i usługi nabywane na potrzeby realizowanego projektu nie będą przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Ponadto, podkreślenia wymaga, że Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.

Reasumując, skoro Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług i towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji programu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, Wnioskodawca nie będzie miał ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją programu pn. "Grywalizacja jako aplikacja z elementami gry - promocja walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych."

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl