0113-KDIPT2-3.4011.662.2018.2.IR - Ustalenie prawa do zwolnienia dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 marca 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-3.4011.662.2018.2.IR Ustalenie prawa do zwolnienia dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2018 r. (data wpływu 31 grudnia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 lutego 2019 r. (data wpływu 13 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawa do zwolnienia dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2018 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawa do zwolnienia dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu.

Z uwagi na braki wniosku, Organ podatkowy pismem z dnia 31 stycznia 2019 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.662.2018.1.IR (doręczonym w dniu 1 lutego 2019 r.), wezwał Wnioskodawcę na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) do jego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. W odpowiedzi na ww. wezwanie w dniu 13 lutego 2019 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (nadane w dniu 8 lutego 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (po uzupełnieniu wniosku):

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, jest przedsiębiorcą działającym w branży oświetleniowej. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest projektowanie, produkcja, doradztwo i dystrybucja systemów oświetleniowych dla podmiotów gospodarczych. Wnioskodawca opodatkowuje dochody uzyskiwane z prowadzonej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.; dalej: ustawa o PIT), (tzw. liniowe opodatkowanie dochodów).

Mając na uwadze rozwój przedsiębiorstwa, Wnioskodawca rozważa budowę nowego zakładu produkcyjnego i w związku z planowaną inwestycją zamierza złożyć wniosek o wsparcie w ramach ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r. poz. 1162). Wobec Wnioskodawcy zostałaby wydana decyzja o wsparciu, zawierająca m.in. wysokość kosztów kwalifikowanych, które mogą być uwzględniane przy określeniu maksymalnej wysokości pomocy publicznej.

Wnioskodawca zamierza zrealizować inwestycję w oparciu o kryteria zawarte w decyzji o wsparciu. Jednocześnie, Wnioskodawca zamierza korzystać ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT. Podał też, że z tytułu realizacji planowanej inwestycji, nie będzie korzystał z pomocy publicznej, o której mowa w ustawie z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1010).

Wnioskodawca podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o PIT.

Nadmienił też, że nie uzyskiwał z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub w spółce niebędącej osobą prawną dochodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy właściwa jest interpretacja przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którą Wnioskodawca, którego dochody uzyskiwane z prowadzonej działalności gospodarczej są opodatkowane na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy, ma prawo do zwolnienia od opodatkowania dochodów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 63b tej ustawy?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o PIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych są wszelkiego rodzaje dochody, z wyjątkami określonymi w tym przepisie.

Natomiast, zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy o PIT, dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 oraz art. 30f nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym.

Ustawa o PIT dzieli poszczególne przychody na źródła ich uzyskania.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o PIT, źródłem przychodów jest m.in. pozarolnicza działalność gospodarcza.

Zgodnie z definicją ustawową zawartą w art. 5a pkt 6 ustawy o PIT, przez działalność gospodarczą rozumie się działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych - prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Kwestia wyboru zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej (inaczej ze źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT), określona jest w art. 9a ust. 2, zgodnie z którym podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o PIT (tj. wg stawki 19% podstawy obliczenia podatku), pod warunkiem złożenia do właściwego naczelnika urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, w odpowiednim terminie.

Natomiast zgodnie z art. 9a ust. 3 ww. ustawy, podatnik może utracić prawo do opodatkowania podatkiem liniowym, jeżeli uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną, przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 63a i 63b ustawy o PIT, wolne od podatku dochodowego są:

* 63a) dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5cd, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1010 oraz z 2018 r., poz. 650 i 1162), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie niniejszego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami;

* 63b) dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5cd, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. , poz. 1162), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, której dochody kwalifikują się do źródła przychodu - pozarolnicza działalność gospodarcza. Obecnie opodatkowuje dochody na podstawie metody określonej w art. 30c ustawy o PIT (tzw. liniowe opodatkowanie dochodów). W najbliższym czasie, Wnioskodawca będzie ubiegał się o uzyskanie decyzji o wsparcie na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji, co pozwoli na zastosowanie zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT. Przepisy ustawy o PIT, jak również inne przepisy podatkowe nie zawierają zakazu stosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT oraz opodatkowania dochodu w sposób określony w art. 30c ustawy o PIT. Takiego obostrzenia nie zawiera także art. 21 ust. 5a-5cd ustawy o PIT.

Jedyne znane Wnioskodawcy ograniczenie dotyczące wykorzystywania sposobu opodatkowania dochodu określonego w art. 30c ustawy o PIT, łącznie ze zwolnieniem z opodatkowania, dotyczy dochodów uzyskiwanych na podstawie uzyskanego zwolnienia strefowego oraz z tytułu prowadzenia szkół, tj. art. 21 ust. 1 pkt 36 i 63a ustawy o PIT.

Zgodnie z art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2003 r. Nr 202, poz. 1956), podatnikom opodatkowanym w sposób określony w art. 30c ustawy o PIT, nie przysługuje prawo do dokonywania odliczeń i zwolnień od dochodu oraz od podatku, obliczonych na zasadach określonych w art. 30c ustawy o PIT, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 36 i 63a ww. ustawy.

Ograniczenie wynikające z art. 20 ust. 2 ustawy nowelizującej nie dotyczy dochodów zwolnionych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy PIT. Ograniczenie z art. 20 ust. 2 ustawy nowelizującej dotyczy wyłącznie dochodów zwolnionych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 36 i 63a ustawy o PIT.

Według Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę powyższą analizę przepisów prawa podatkowego, opodatkowanie dochodów w sposób określony w art. 30c ustawy o PIT, nie stanowi podstawy do wyłączenia stosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT. W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy, brak jest przeciwskazań, do opodatkowania dochodów Wnioskodawcy na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy i jednoczesnego korzystania ze zwolnienia z opodatkowania dochodów na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 9 ust. 2 tej ustawy stanowi, że dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 23o, art. 23u, art. 24-24b, art. 24c, art. 24e, art. 30ca, art. 30da oraz art. 30f nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 63b ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5cd, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. poz. 1162), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Przepis ten został dodany do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dnia 30 czerwca 2018 r. ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r. poz. 1162).

W myśl art. 21 ust. 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 63a i 63b, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 21 ust. 5cc ww. ustawy, przepisów ust. 1 pkt 63a i 63b nie stosuje się, jeżeli:

1.

osiągnięcie dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie zezwolenia na terenie specjalnej strefy ekonomicznej lub z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu następuje w związku z zawarciem umowy lub dokonaniem innej czynności prawnej lub wielu powiązanych czynności prawnych, dokonanych przede wszystkim w celu uzyskania zwolnienia od podatku dochodowego, lub

2.

czynności, o których mowa w pkt 1, nie mają rzeczywistego charakteru, lub

3.

podatnik korzystający ze zwolnień podatkowych, o których mowa w ust. 1 pkt 63a i 63b, dokonuje czynności prawnej lub wielu powiązanych czynności prawnych, w tym związanych z działalnością nieobjętą tymi zwolnieniami, których głównym lub jednym z głównych celów jest uniknięcie opodatkowania lub uchylenie się od opodatkowania.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, jest przedsiębiorcą działającym w branży oświetleniowej. Wnioskodawca opodatkowuje dochody uzyskiwane z prowadzonej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tzw. liniowe opodatkowanie dochodów). Mając na uwadze rozwój przedsiębiorstwa, Wnioskodawca rozważa budowę nowego zakładu produkcyjnego i w związku z planowaną inwestycją zamierza złożyć wniosek o wsparcie w ramach ustawy o wspieraniu nowych inwestycji. Wobec Wnioskodawcy zostałaby wydana decyzja o wsparciu, zawierająca m.in. wysokość kosztów kwalifikowanych, które mogą być uwzględniane przy określeniu maksymalnej wysokości pomocy publicznej. Wnioskodawca zamierza zrealizować inwestycję w oparciu o kryteria zawarte w decyzji o wsparciu. Jednocześnie Wnioskodawca zamierza korzystać ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z tym Wnioskodawca powziął wątpliwość, czy uzyskując dochody z prowadzonej działalności gospodarczej, opodatkowane na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ma prawo do zwolnienia od opodatkowania dochodów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 63b tej ustawy.

W odniesieniu do powyższej kwestii należy w pierwszej kolejności odwołać się do przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r. poz. 1162). Zgodnie z treścią art. 3 tej ustawy, wsparcie na realizację nowej inwestycji, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wsparcie nie może być udzielone w sytuacji lokalizacji inwestycji na obszarach występowania niezagospodarowanych złóż kopalin, z wyjątkiem inwestycji dotyczących tych złóż.

W myśl art. 4 ustawy o wspieraniu nowych inwestycji, zwolnienie, od podatku dochodowego na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi pomoc regionalną, przy czym wielkość tej pomocy publicznej nie może przekroczyć jej maksymalnej dopuszczalnej wielkości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 14 ust. 3.

Zauważyć należy, że we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, Wnioskodawca wskazał, że opodatkowuje dochody uzyskiwane z prowadzonej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przepis art. 30c ust. 1 tej ustawy, stanowi, że podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Z kolei z treści art. 30c ust. 2 ww. ustawy wynika, że podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód ustalony zgodnie z art. 9 ust. 1, 2-3b i 5, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e i ust. 4 zdanie pierwsze lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 23o. Dochód ten podatnicy mogą pomniejszyć o składki na ubezpieczenie społeczne określone w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. a i pkt 2a, wpłaty na indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego określone w art. 26 ust. 1 pkt 2b oraz o darowiznę, o której mowa w art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. d, w wysokości dokonanej darowizny, nie więcej jednak niż kwoty stanowiącej 6% dochodu. Wysokość składek i wpłat ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie.

Z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak i przepisów ustawy o wspieraniu nowych inwestycji, nie wynika brak możliwości zastosowania zwolnienia dochodu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy wybranej formie opodatkowania podatkiem dochodowym na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy.

Mając na uwadze opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa podatkowego Organ stwierdza, że w przypadku uzyskiwania dochodów z działalności gospodarczej opodatkowanych w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, można zastosować zwolnienie od opodatkowania dochodów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 63b tej ustawy, tj. dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie o wspieraniu nowych inwestycji, po spełnieniu warunków korzystania z ww. zwolnienia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl