0113-KDIPT2-2.4011.819.2019.2.AKR - Obowiązki płatnika związane z przesłaniem imiennych informacji o wysokości dochodu (PIT-11).

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 3 kwietnia 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-2.4011.819.2019.2.AKR Obowiązki płatnika związane z przesłaniem imiennych informacji o wysokości dochodu (PIT-11).

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2019 r. (data wpływu 31 grudnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 marca 2020 r. (data wpływu 16 marca 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z przesłaniem imiennych informacji o wysokości dochodu (PIT-11) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 6 marca 2020 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.819.2019.1.AKR wezwano Wnioskodawcę, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy - Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłane zostało w dniu 6 marca 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 10 marca 2020 r.). W dniu 16 marca 2020 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku oraz jego uzupełniniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - płatnik korzysta w ramach outsourcingu z usług firmy (...) w zakresie kadr i płac, w ramach których wykonywane są czynności z zakresu kalkulacji wynagrodzeń: w tym naliczanie oraz pobieranie należnych zaliczek na podatek dochodowy między innymi z tytułu umowy o pracę, umów cywilno-prawnych (umowy zlecenia oraz umowy o dzieło, kontrakty menadżerskie), stażów absolwenckich. W zakresie usług płacowych również znajduje się przygotowywanie i przekazywanie do właściwych Urzędów Skarbowych zarówno deklaracji PIT-4R, PIT-8AR, jak również informacji PIT-11 czy IFT-1R - na podstawie stosownych pełnomocnictw.

Wnioskodawca zatrudnia około 250 pracowników z branży (...). Są oni zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Możliwość automatyzacji procedury przekazywania pracownikom informacji PIT-11 znacznie usprawni proces, jak również skróci czas oczekiwania przez pracowników na dostarczenie deklaracji, jak również będzie w zgodzie z zasadami racjonalnego gospodarowania zasobami środowiska naturalnego.

Pracownicy Wnioskodawcy korzystają z udostępnionego przez ww. firmę portalu pracowniczego dostępnego przez przeglądarkę internetową, dostęp zostaje nadany w momencie zatrudnienia pracownika. Na wskazany służbowy adres mailowy lub w przypadku osób nieposiadających służbowego adresu mailowego na prywatny adres mailowy wskazany przez pracownika do tego właśnie celu, zostają wysłane dwie wiadomości mailowe jedna z loginem, a druga z hasłem. Dostęp do platformy pracownicy mają 24 godziny na dobę, mogą się logować zarówno z komputera jak również telefonu komórkowego czy tabletu. W przypadku zakończenia zatrudnienia konto jest blokowane. Na portalu zamieszczane są między innymi paski wynagrodzeń czy też informacje ZUS RMUA. Wnioskodawca zamierza wykorzystać portal pracowniczy do zamieszczania na nim w elektronicznej wersji informacji PIT-11.

Proces zamieszczania informacji PIT-11 na portalu pracowniczym wyglądać będzie następująco:

1. Pod koniec roku kalendarzowego Pracodawca w ogólnym obwieszczeniu poinformuje pracowników o zmianie sposobu dostarczenia informacji PIT-11 oraz o tym, że pracownicy otrzymają wiadomość e-mail z linkiem, po kliknięciu którego pracownik zostanie przeniesiony do portalu pracowniczego, gdzie może wyrazić zgodę na otrzymanie elektronicznej informacji PIT-11. Jeżeli pracownik nie zareaguje na przesłaną wiadomość będzie to oznaczać, że nie wyraża zgody na przesłanie informacji PIT-11 w formie elektronicznej. Jeśli pracownik nie wyrazi zgody otrzyma informację PIT-11 w formie papierowej na wskazany przez niego adres korespondencyjny. W każdej chwili pracownik może odwołać zgodę na otrzymanie informacji PIT-11 w wersji elektronicznej.

2. W programie kadrowo-płacowym zostanie wygenerowana informacja PIT-11 na wzorze aktualnie obowiązującym w momencie generowania informacji.

3. Wygenerowana informacja PIT-11 w wersji PDF zostanie podpisana (bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu).

4. Wygenerowana i podpisana informacja PIT-11 w formie nieedytowalnej zostanie zamieszczona na portalu pracowniczym.

5. Zostanie wygenerowany raport zawierający: imię, nazwisko, ID podatnika, status (gdzie status "wysłano" będzie nadawany po zamieszczeniu informacji PIT-11 na portalu pracowniczym) jako potwierdzenie wywiązania się z obowiązku dostarczenia informacji PIT-11.

Pracownikom, z którymi ustał stosunek pracy w trakcie roku, a którym został zablokowany dostęp do portalu pracowniczego, informacja PIT-11 zostanie wysłana w formie papierowej za pośrednictwem Poczty Polskiej. Pracownicy, którzy nie wyrazili zgody na otrzymanie informacji PIT-11 w wersji elektronicznej, otrzymają informację PIT-11 również w formie papierowej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy Wnioskodawca może przekazywać pracownikom informacje PIT-11 w wersji elektronicznej za pośrednictwem portalu pracowniczego?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku), może On przekazywać informacje PIT-11 swoim pracownikom za pomocą portalu pracowniczego, ponieważ zgodnie z art. 39 ust. 1 oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych płatnicy są zobowiązani przesłać podatnikowi informację imienną według określonego wzoru.

Zgodnie z art. 3b Ordynacji podatkowej deklaracja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej zawierać powinna: dane w ustalonym formacie elektronicznym, zgodnie ze wzorem określonym w odrębnych przepisać oraz zawierać jeden podpis elektroniczny.

Informacje PIT-11 będą generowane na wzorach aktualnie obowiązujących, po wygenerowaniu nie będą mogły być edytowalne oraz zostaną podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, co oznacza, że będą spełniały wymogi określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak również Ordynacji podatkowej. W przepisach ustawy brak wskazanego sposobu przekazywania informacji podatnikom, co oznacza, że dopuszcza się możliwość doręczenia podatnikowi informacji PIT-11, jeśli podatnik wyrazi na to zgodę.

Dodatkowo dotychczasowa linia interpretacyjna również potwierdzać może prawidłowe podejście Wnioskodawcy np.:

* wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, z dnia 22 października 2010 r., sygn. akt I SA/Po 486/10,

* wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, z dnia 15 listopada 2013 r., sygn. akt I SA/Łd 1097/13,

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, z dnia 7 maja 2014 r., nr IPTPB1/415-163/13-8/14-S/KSU,

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, z dnia 7 lipca 2011 r., nr IBPBII/1/415-338/11/MK,

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, z dnia 13 styczeń 2012 r., nr IPPB4/415-791/11-3/MP,

* interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, z dnia 21 listopada 2018 r., nr 0112-KDIL3-1.4011.416.2018.1AGR.

Interpretacje dotyczą konkretnych, indywidualnych spraw w określonym stanie faktycznym czy zdarzeniu przyszłym i dla nich są wiążące, tak jak wyroki nie są źródłem powszechnie obowiązującego prawa, ale niewątpliwie wskazują na zgodność w opiniach dotyczących możliwości przekazywania podatnikom informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Pracownik ma możliwość wybrania sposobu dostarczenia informacji PIT-11. W portalu pracowniczym zostanie udostępniona opcja zaznaczenia zgody na przesłanie drogą elektroniczną informacji PIT-11, co oznacza, że za zgodą pracowników (podatnik wskazuje, że chce i może odebrać informację zamieszczaną na portalu pracowniczym w taki właśnie sposób) przekazanie informacji PIT-11 w formie elektronicznej, która spełnia wymagania (aktualny wzór, nieedytowalna forma, podpis kwalifikowany) jest spełnieniem obowiązku płatnika dotyczącego przekazania podatnikowi informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. Zgodnie bowiem z opiniami doktryny, możliwość skutecznego złożenia oświadczenia woli za pomocą środków komunikacji elektronicznej zachodzi w przypadku wyrażenia przez adresata zgody na posługiwanie się taką formą.

Potwierdzenie nadania - w przepisach nie ma wskazanej konieczności posiadania potwierdzenia odbioru, jedynie jest informacja o konieczności przekazania podatnikowi informacji, nakaz przesłania, nie doręczenia. Z portalu pracowniczego zostanie wygenerowany raport potwierdzający zamieszczenie informacji PIT-11 na portalu pracowniczym. Skuteczne bowiem jest takie oświadczenie woli, które daje adresatowi możliwość zapoznania się z oświadczeniem, nawet jeśli w rzeczywistości tego nie zrobił (zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 16 marca 1995 r., sygn. akt IPRN 2/95).

Mając powyższe na uwadze Wnioskodawca uważa, że zamieszczenie informacji PIT-11 na portalu pracowniczym za zgodą pracownika, przy zachowaniu wymogów związanych z aktualnością wzoru oraz podpisem elektronicznym jest spełnieniem obowiązku ciążącego na pracodawcy/płatniku, wynikającego z art. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

W myśl art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.), płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74 i 148. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Stosownie do treści art. 42 ust. 2 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa:

1.

w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika wykonują swoje zadania - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru;

2.

w art. 3 ust. 2a, oraz urzędom skarbowym, przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonują swoje zadania, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, również gdy płatnik w roku podatkowym sporządzał i przekazywał informacje w trybie przewidzianym w ust. 4.

Zgodnie z art. 42g ust. 1 ww. ustawy, płatnicy oraz podmioty, o których mowa w art. 42a, przesyłają roczne obliczenie podatku, o którym mowa w art. 34 ust. 7, oraz informacje, o których mowa w art. 34 ust. 8, art. 35 ust. 10, art. 39 ust. 1 i 3, art. 42 ust. 2 pkt 1, art. 42a ust. 1 oraz art. 42e ust. 6:

1.

urzędowi skarbowemu - w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym;

2.

podatnikowi - w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym.

W przypadku zaprzestania prowadzenia działalności przed upływem terminów, o których mowa w ust. 1, obowiązek przesłania rocznego obliczenia podatku oraz informacji, o których mowa w ust. 1, jest wykonywany nie później niż w dniu zaprzestania prowadzenia działalności (art. 42g ust. 2 cyt. ustawy).

Dokonując interpretacji art. 39 ust. 1 oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 w związku z art. 42g ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy potwierdzić, że nakładają one na płatników obowiązek przesłania/przekazania, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, podatnikom - imiennej informacji sporządzonej według ustalonego wzoru (PIT-11). Nie regulują natomiast trybu przekazania/przesłania podatnikom informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 przez płatników.

Z tych też względów należy uznać, że przekazanie/przesłanie podatnikom informacji PIT-11 przez płatników może nastąpić nie tylko przez bezpośrednie jej doręczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w każdym miejscu, w którym zastanie się adresata, czy też przez operatora pocztowego, ale również za pomocą środków komunikacji elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika (podany w tym celu) pod warunkiem, że zachowano wzór informacji PIT-11.

Podkreślić należy, że wykorzystywanie platform internetowych, systemów elektronicznych, aplikacji itp. jest w obecnych czasach popularnym i powszechnie przyjętym sposobem wykonywania obowiązków przez pracowników czy zleceniobiorców, realizowania zleceń/poleceń/wniosków z zakresu kadr czy płac. Niejednokrotnie korzystanie z ww. platform internetowych, systemów elektronicznych, aplikacji jest obowiązkiem pracownika czy zleceniobiorcy określonym poprzez wewnętrzne regulacje jednostki, np. w regulaminie pracy, umowie o pracę, umowie zlecenia, zarządzeniu, itp.

Odnosząc się do przedstawionej we wniosku kwestii przekazania pracownikom informacji PIT-11 za pośrednictwem portalu pracowniczego należy stwierdzić, że dla oceny prawidłowego sposobu postępowania płatnika, należy mieć na względzie normę prawną stanowiącą sumę norm wynikających z treści art. 8 ustawy - Ordynacja podatkowa oraz art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z tego też względu konieczne jest, aby w przypadku wystawienia informacji PIT-11 w formie elektronicznej:

* informacja taka sporządzona była według ustalonego wzoru;

* podatnicy wyrazili zgodę na otrzymanie informacji w formie elektronicznej;

* informacja ta opatrzona była bezpiecznym podpisem elektronicznym przez osobę wyznaczoną do obliczenia i pobrania podatku.

Tylko bowiem w przypadku spełnienia wszystkich wskazanych wyżej warunków możliwe jest uznanie, że płatnik w sposób prawidłowy wykonał ciążący na nim obowiązek przekazania pracownikowi informacji PIT-11.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że pracownicy Wnioskodawcy korzystają z portalu pracowniczego dostępnego przez przeglądarkę internetową, dostęp zostaje nadany w momencie zatrudnienia pracownika. Na wskazany służbowy adres mailowy lub w przypadku osób nie posiadających służbowego adresu mailowego na prywatny adres mailowy wskazany przez pracownika do tego właśnie celu, zostają wysłane dwie wiadomości mailowe jedna z loginem, a druga z hasłem. Dostęp do platformy pracownicy mają 24 godziny na dobę, mogą się logować zarówno z komputera jak również telefonu komórkowego czy tabletu. W przypadku zakończenia zatrudnienia konto jest blokowane. Na portalu zamieszczane między innymi paski wynagrodzeń czy też informacje ZUS RMUA. Wnioskodawca zamierza wykorzystać portal pracowniczy do zamieszczania na nim w elektronicznej wersji informacji PIT-11.

Proces zamieszczania informacji PIT-11 na portalu pracowniczym wyglądać będzie następująco:

1. Pod koniec roku kalendarzowego Pracodawca w ogólnym obwieszczeniu poinformuje pracowników o zmianie sposobu dostarczenia informacji PIT-11 oraz o tym, że pracownicy otrzymają wiadomość e-mail z linkiem, po kliknięciu którego pracownik zostanie przeniesiony do portalu pracowniczego, gdzie może wyrazić zgodę na otrzymanie elektronicznej informacji PIT-11. Jeżeli pracownik nie zareaguje na przesłaną wiadomość będzie to oznaczać, że nie wyraża zgody na przesłanie informacji PIT-11 w formie elektronicznej. Jeśli pracownik nie wyrazi zgody otrzyma informację PIT-11 w formie papierowej na wskazany przez niego adres korespondencyjny. W każdej chwili pracownik może odwołać zgodę na otrzymanie informacji PIT-11 w wersji elektronicznej.

2. W programie kadrowo-płacowym zostanie wygenerowana informacja PIT-11 na wzorze aktualnie obowiązującym w momencie generowania informacji.

3. Wygenerowana informacja PIT-11 w wersji PDF zostanie podpisana (bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu).

4. Wygenerowana i podpisana informacja PIT-11 w formie nieedytowalnej zostanie zamieszczona na portalu pracowniczym.

5. Zostanie wygenerowany raport zawierający: imię, nazwisko, ID podatnika, status (gdzie status "wysłano" będzie nadawany po zamieszczeniu informacji PIT-11 na portalu pracowniczym) jako potwierdzenie wywiązania się z obowiązku dostarczenia informacji PIT-11.

W świetle powyższego stwierdzić należy, że przedstawione we wniosku okoliczności:

* generowane informacje PIT-11 będą zgodne z obowiązującym wzorem deklaracji,

* informacje PIT-11 będą opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym,

* pracownik posiada dostęp do informacji PIT-11 poprzez portal pracowniczy, z którego korzysta w ramach wykonywanych obowiązków (zamieszczane są na nim m.in. paski wynagrodzeń czy też informacje ZUS RMUA), a ponadto

* pracownik wyrazi zgodę na otrzymanie elektronicznej informacji PIT-11 za pośrednictwem tego portalu,

są wystarczające dla uznania, że Wnioskodawca będzie realizował obowiązki, zgodnie z treścią art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podsumowując, w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca, jako płatnik zrealizuje w sposób prawidłowy ciążący na nim obowiązek przekazania stosownej informacji podatkowej, wynikający z art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli informacja PIT-11 opatrzona prawidłowym podpisem elektronicznym zostanie przekazana w sposób opisany we wniosku.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznane zostało za prawidłowe.

Jednocześnie Organ zauważa, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) jest sam przepis prawa. Jeżeli zatem, przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...) za pośrednictwem Organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Bieg powyższego terminu nie rozpoczyna się do dnia zakończenia okresu stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID (art. 15zzs. ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw - Dz. U. z 2020 r. poz. 568).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl