0113-KDIPT2-2.4011.780.2019.2.MK - Zwolnienie z PIT przychodu beneficjanta z tytułu dotacji.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 28 lutego 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-2.4011.780.2019.2.MK Zwolnienie z PIT przychodu beneficjanta z tytułu dotacji.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2019 r. (data wpływu 19 grudnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 lutego 2020 r. (data wpływu 26 lutego 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2019 r. wpłynął do Organu podatkowego ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 12 lutego 2020 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.780.2019.1.MK, wezwano Wnioskodawcę, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy - Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. Wezwanie wysłane zostało za pośrednictwem poczty w dniu 12 lutego 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 18 lutego 2020 r.). W dniu 26 lutego 2020 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (data nadania 24 lutego 2020 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca,. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) zamierza złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w... (dalej: WFOŚiGW) wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu w ramach Programu Priorytetowego Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w... pod nazwą "..." (dalej: Program). Beneficjentem Programu realizowanego przez WFOŚiGW jest Spółka, natomiast beneficjentami końcowymi (odbiorcami dotacji/pomocy) są właściciele lub użytkownicy wieczyści nieruchomości zabudowanych budynkami, które będą podłączane do kanalizacji sanitarnej, posiadający prawo do dysponowania podłączanymi nieruchomościami.

Przedsięwzięcie będzie finansowane wyłącznie z:

1.

pozyskanej na ten cel dotacji z WFOŚiGW,

2.

środków własnych beneficjenta końcowego.

W ramach przedsięwzięcia beneficjent końcowy może otrzymać dofinansowanie w formie dotacji, maksymalnie do 70% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, przy czym jednostkowy koszt kwalifikowany efektu ekologicznego, wyznaczony jako iloraz kosztów kwalifikowanych i wielkości planowanego efektu ekologicznego, określonego w RLM, nie może przekroczyć 2 500 zł netto/1 RLM na wykonanie jednego podłączenia budynku do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej.

Dofinansowanie może zostać udzielone tylko jeden raz na wykonanie jednego podłączenia do jednej nieruchomości.

Koszty całkowite przedsięwzięcia stanowią:

a.

koszty kwalifikowane (dofinansowanie i udział własny beneficjenta końcowego):

* zakup materiałów niezbędnych do wykonania podłączenia budynku do kanalizacji sanitarnej,

* roboty budowlano-montażowe związane z usługą wykonania podłączenia budynku do kanalizacji sanitarnej,

b.

koszty niekwalifikowane (wyłącznie udział własny beneficjenta końcowego):

* inwentaryzacja powykonawcza,

* podatek VAT.

Do obowiązków Spółki (jako beneficjenta pośredniego) należy:

1.

w przypadku przyjęcia minimum 10 pozytywnie zweryfikowanych wniosków aplikowanie o dotację do WFOŚiGW w ramach Programu;

2.

wyłonienie wykonawcy zadania (robót budowlano-montażowych związanych z usługą wykonania podłączeń budynków do kanalizacji sanitarnej), zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane w..., stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr.. Prezesa Zarządu. Spółka z o.o. z dnia..., z późn. zm.;

3.

ustalenie harmonogramu realizacji zadania;

4.

zawarcie umów cywilno-prawnych z beneficjentami końcowymi, w zakresie realizacji podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego;

5.

dokonanie odbioru końcowego podłączeń wykonanych przez wykonawcę robót budowlano-montażowych;

6.

rozliczenie i udokumentowanie dla WFOŚiGW osiągniętych efektów rzeczowych i ekologicznych zadania.

Spółka nie wnosi wkładu własnego w realizację zadania. Wpłaty od beneficjentów końcowych projektu, stanowiące różnicę pomiędzy dotacją uzyskaną z WFOŚiGW a wartością przyłącza brutto, mają charakter obowiązku. Podstawą do żądania wpłaty od beneficjenta końcowego (wartości brutto podłączenia pomniejszonej o uzyskaną dotację) jest umowa o przyłączenie budynku do sieci kanalizacyjnej, podpisana przez beneficjenta końcowego i Spółkę. Niepodpisanie umowy wyklucza z udziału w projekcie.

Spółka wystawi fakturę VAT na beneficjenta końcowego w pełnej wartości przyłącza. Beneficjent końcowy zobowiązany będzie do zapłaty kwoty wynikającej z wartości brutto przyłącza, pomniejszonej o wartość uzyskanej dotacji.

Wykonawca przyłączy, wybrany w postępowaniu przetargowym, wystawi Spółce fakturę VAT za wykonane roboty. Żaden z budynków przyłączanych do sieci kanalizacyjnej nie jest własnością Wnioskodawcy (Spółki). Prace polegające na wykonaniu przyłączy będą wykonywane wyłącznie na zewnątrz budynku.

Symbol PKWiU dla wykonywanych robót (budowa przyłączą kanalizacyjnego) to 42.21.22.0 "Roboty ogólnobudowlane związane z budową sieci rozdzielczych, włączając prace pomocnicze". Wykonawca robót polegających na przyłączaniu budynków do kanalizacji sanitarnej jest podatnikiem VAT i nie jest zwolniony od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że przedmiotowe dofinansowanie będzie przeznaczone na realizację przedsięwzięcia wyłącznie w budynku mieszkalnym jednorodzinnym w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.). Dofinansowanie udzielane przez WFOŚiGW w... jest dotacją przeznaczoną dla beneficjenta końcowego (osoby fizycznej) na realizację przedsięwzięcia, tj. budowę przyłącza do kanalizacji sanitarnej będącej własnością Spółki. Dotacja udzielana jest osobie fizycznej (beneficjentowi końcowemu) przez WFOŚiGW za pośrednictwem Spółki. Dotacja, o której mowa we wniosku, nie stanowi dotacji w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.)

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy Spółka jako płatnik będzie zwolniona z obowiązku informacji beneficjenta końcowego o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy na formularzu PIT-11, w związku ze zwolnieniem przysługującym beneficjentowi końcowemu (osobie fizycznej) na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.)?

Zdaniem Wnioskodawcy, udzielone beneficjentowi końcowemu (osobie fizycznej) - właścicielowi budynku mieszkalnego dofinansowanie (dotacja) w ramach udziału w zadaniu, stanowi nieodpłatne świadczenie rzeczowe współfinansowane z przeznaczonych na to zadanie środków uzyskanych od WFOŚiGW, podlegające zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.).

Zgodnie z powyższym przepisem, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia, w tym otrzymane ze środków udostępnionych bankom zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.). Zdaniem Spółki, z treści ww. przepisu wynika, że podatnik korzysta ze zwolnienia w przypadku otrzymania dotacji w ramach Programu realizowanego przez WFOŚiGW w..., o którym mowa we wniosku. Jeżeli Spółka realizuje zadanie w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków, przy czym jest to zadanie realizowane w części z dotacji uzyskanych od WFOŚiGW, Spółka jako podmiot pośredniczący w wykonaniu usługi wykonania przyłącza do budynku beneficjenta końcowego (osoby fizycznej), nie będzie miała obowiązku wystawienia informacji PIT-11 o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, o wysokości uzyskanego przychodu w związku z prawem beneficjenta końcowego do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania "w szczególności", wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

W myśl art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129a ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia, w tym otrzymane ze środków udostępnionych bankom zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.).

Aby wypłacone świadczenie (dotacja) korzystało ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych winno być uzyskane ze środków:

* Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub

* wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Spółka zamierza złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej: WFOŚiGW) wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu w ramach Programu Priorytetowego (dalej: Program). Beneficjentem Programu, realizowanego przez WFOŚiGW jest Spółka, natomiast beneficjentami końcowymi (odbiorcami dotacji/pomocy) są właściciele lub użytkownicy wieczyści nieruchomości zabudowanych budynkami, które będą podłączane do kanalizacji sanitarnej, posiadający prawo do dysponowania podłączanymi nieruchomościami.

Przedsięwzięcie będzie finansowane wyłącznie z:

1.

pozyskanej na ten cel dotacji z WFOŚiGW,

2.

środków własnych beneficjenta końcowego.

W ramach przedsięwzięcia, beneficjent końcowy może otrzymać dofinansowanie w formie dotacji, maksymalnie do 70% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, przy czym jednostkowy koszt kwalifikowany efektu ekologicznego, wyznaczony jako iloraz kosztów kwalifikowanych i wielkości planowanego efektu ekologicznego określonego w RLM nie może przekroczyć 2 500 zł netto/1 RLM na wykonanie jednego podłączenia budynku do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej.

Spółka nie wnosi wkładu własnego w realizację zadania. Wpłaty od beneficjentów końcowych projektu, stanowiące różnicę pomiędzy dotacją uzyskaną z WFOŚiGW a wartością przyłącza brutto, mają charakter obowiązku. Podstawą do żądania wpłaty od beneficjenta końcowego (wartości brutto podłączenia pomniejszonej o uzyskaną dotację) jest umowa o przyłączenie budynku do sieci kanalizacyjnej, podpisana przez beneficjenta końcowego i Spółkę. Niepodpisanie umowy wyklucza z udziału w projekcie. Spółka wystawi fakturę VAT na beneficjenta końcowego w pełnej wartości przyłącza. Beneficjent końcowy zobowiązany będzie do zapłaty kwoty wynikającej z wartości brutto przyłącza pomniejszonej o wartość uzyskanej dotacji. Wykonawca przyłączy wybrany w postępowaniu przetargowym wystawi Spółce fakturę VAT za wykonane roboty. Żaden z budynków przyłączanych do sieci kanalizacyjnej nie jest własnością Wnioskodawcy (Spółki). Wykonawca robót polegających na przyłączaniu budynków do kanalizacji sanitarnej jest podatnikiem VAT i nie jest zwolniony od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9. Przedmiotowe dofinansowanie będzie przeznaczone na realizację dla przedsięwzięcia wyłącznie w budynku mieszkalnym jednorodzinnym. Dofinansowanie udzielane przez WFOŚiGW w... jest dotacją przeznaczoną dla beneficjenta końcowego (osoby fizycznej) na realizację przedsięwzięcia, tj. budowę przyłącza do kanalizacji sanitarnej będącej własnością Spółki. Dotacja udzielana jest osobie fizycznej (beneficjentowi końcowemu) przez WFOŚiGW za pośrednictwem Spółki. Dotacja, o której mowa we wniosku nie stanowi dotacji w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, późn. zm.)

Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że dofinansowanie w formie dotacji maksymalnie do 70% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia polegającego na budowie przyłączy budynków mieszkalnych do sieci kanalizacyjnej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu "...", korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z powyższym, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek wynikający z art. 42a ust. 1 ww. ustawy.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, nie prowadzi postępowania dowodowego. Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu sprawy przedstawionego we wniosku, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w..., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP:/KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl