0113-KDIPT2-2.4011.345.2020.1.MK - PIT w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 18 czerwca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-2.4011.345.2020.1.MK PIT w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2020 r. (data wpływu 18 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2020 r. wpłynął do Organu podatkowego ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) złożył w dniu 24 października 2017 r. do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej: WFOŚiGW) w... wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu w ramach Programu Priorytetowego "... - II edycja" na wykonanie 89 przyłączy w celu podłączenia budynków mieszkalnych do sieci, której właścicielem jest Spółka. W dniu 28 grudnia 2017 r. została podpisana umowa nr... na dofinansowanie zadania "..." na kwotę... zł, w której Spółka, zwana beneficjentem, zobowiązuje się m.in. do przestrzegania reguł, że wysokość dotacji nie może przekroczyć 50% wartości kosztu całkowitego zadania, przy czym dotacja na wykonanie jednego podłączenia budynku nie może przekroczyć kwoty 3 000 zł. W dniu 27 marca 2018 r. Spółka podpisała umowę z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych polegających na podłączeniu budynków w granicach administracyjnych Gminy... w ramach ww. programu, 88 podłączeń, dla każdej nieruchomości oddzielnie. W dniu 6 lipca 2018 r. został złożony pierwszy wniosek o dokonanie płatności dotacji przez WFOŚiGW w... na kwotę 24 681 zł za 26 przyłączy, w dniu 4 września 2018 r. złożono drugi wniosek za wykonanie kolejnych 57 przyłączy na kwotę dotacji 69 917 zł 46 gr. Łącznie wnioski te opiewały na 83 przyłącza i kwotę dotacji w wysokości 94 598 zł 46 gr. W tym czasie zostały wystawione 83 faktury przez Spółkę dla beneficjentów końcowych, których wartość była tożsama z wartością, jaka wynikała z faktury wykonawcy na poszczególne podłączenia. W fakturach została wskazana kwota do zapłaty przez beneficjenta końcowego, w tym zaawizowana dotacja, na jaką Spółka oczekiwała, jako dopełnienie do 100% wartości brutto faktury. W dniu 13 listopada 2018 r. WFOŚiGW w... przesłał pismo, w którym w świetle interpretacji indywidualnej, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od ww. zadania. Zatem, dofinansowanie będzie w kwotach netto, a nie jak przewidywała umowa pierwotna w kwotach brutto. Ten stan rzeczy spowodował wymianę korespondencji, pomiędzy Spółką a WFOŚiGW w..., która skończyła się podpisaniem w dniu 1 kwietnia 2019 r. aneksu nr..., w którym zmieniono kwotę dofinansowania w kwotach netto do kwoty 83 677 zł. W związku z podpisanym aneksem, dotacja w kwocie 83 677 zł wpłynęła na rachunek bankowy Spółki w dniu 29 kwietnia 2019 r. Mając na uwadze fakt, że dotacja ta dotyczyła zdarzeń zrealizowanych w 2018 r., a środki finansowe na dotację zostały faktycznie przekazane na rachunek bankowy Spółki w kwietniu 2019 r. Spółka podjęła decyzję o wystawieniu informacji PIT-11 o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, mając na uwadze stan prawny art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2032, 2048 oraz 2017 r., poz. 60, 528, 648, 859, 1089, 1428, 1530, 1971, 2056, 2175, 2201, 2203 i 2494). Jednak wobec zmiany zapisów ustawy i wprowadzeniu do art. 21 ust. 1 pkt 129a, w którym świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej są wolne od podatku dochodowego, Spółka podjęła wątpliwość, czy w związku z faktem, że dotacja wpłynęła na rachunek bankowy w 2019 r., to czy nie jest ona objęta zwolnieniem ustawowym, o którym mowa w wyżej wymienionym przepisie. Zdaniem Wnioskodawcy następstwem tego faktu winno być skorygowanie do kwoty 0,00 zł przesłanych do beneficjentów końcowych informacji PIT-11 za 2019 r. o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. Potwierdza to uzyskana przez Wnioskodawcę indywidualna interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 28 lutego 2020 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.780.2019.2.MK.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

1. Czy w świetle faktu, że Wnioskodawca otrzymał środki na dofinansowanie na rzecz beneficjentów końcowych w kwietniu 2019 r. powinien jako płatnik przekazać beneficjentowi końcowemu informację PIT-11 o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy za rok 2019?

2. Czy powyższe dofinansowanie należy do przychodu ujętego w katalogu zwolnień podatkowych przewidzianych w art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu prawnym 2019 r.?

Zdaniem Wnioskodawcy, mając na uwadze fakt, że Wnioskodawca uzyskał środki finansowe na dofinansowanie dla beneficjentów końcowych w kwietniu 2019 r., kiedy to nastąpiło końcowe rozliczenie dotacji dla beneficjentów końcowych (właścicieli budynków mieszkalnych), świadczenia uzyskane przez beneficjenta końcowego powinno być zaliczone do dochodów za rok 2019 r. Zatem, dofinansowanie uzyskane przez beneficjenta końcowego w roku 2019 stanowi nieodpłatne świadczenie rzeczowe współfinansowane z przeznaczonych na to zadanie środków uzyskanych od WFOŚiGW i podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.).

Zgodnie z powyższym przepisem, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia, w tym otrzymane ze środków udostępnionych bankom zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z póżn. zm).

Zdaniem Wnioskodawcy, z treści ww. przepisu wynika, że podatnik korzysta ze zwolnienia w przypadku otrzymania dotacji w ramach programu realizowanego przez WFOŚiGW w..., o którym mowa w niniejszym wniosku. Beneficjent końcowy faktycznie otrzymał dotację w kwietniu 2019 r., kiedy to Wnioskodawca otrzymał środki od WFOŚiGW na rzecz beneficjenta końcowego. Zdaniem Wnioskodawcy, jeżeli Spółka realizuje zadanie w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków, przy czym jest to zadanie realizowane w części z dotacji uzyskanych od WFOŚiGW, to Spółka, jako podmiot pośredniczący w wykonaniu usługi wykonania przyłącza do budynku beneficjenta końcowego, powinna wystawić korektę informacji PIT-11 o wysokości uzyskanego przychodu w związku z prawem beneficjenta końcowego do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kwoty 0,00 zł. Powyższe stanowisko Wnioskodawcy zostało potwierdzone, jako zdarzenie przyszłe w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 28 lutego 2020 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.780.2019.2.MK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania "w szczególności", wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

W myśl art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129a ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są świadczenia, w szczególności dotacje oraz kwoty umorzonych pożyczek, otrzymane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, na przygotowanie dokumentacji oraz realizację przedsięwzięcia, w tym otrzymane ze środków udostępnionych bankom zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.).

Aby wypłacone świadczenie (dotacja) korzystało ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych winno być uzyskane ze środków:

* Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub

* wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Zgodnie z art. 81 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację. Stosownie do art. 81 § 2 ww. ustawy, skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Przepisy ustawy - Ordynacja podatkowa nie określają szczególnych terminów, w których przysługuje powyższe uprawnienie. Należy więc powiązać tę możliwość ze zobowiązaniem podatkowym, którego deklaracja (zeznanie) dotyczy. Prawo do korekty deklaracji (zeznania) istnieje tak długo, jak długo istnieje zobowiązanie podatkowe, czyli 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku (art. 70 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Zgodnie z art. 72 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa za nadpłatę uważa się kwotę:

1.

nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku;

2.

podatku pobraną przez płatnika nienależnie lub w wysokości większej od należnej;

3.

zobowiązania zapłaconego przez płatnika lub inkasenta, jeżeli w decyzji, o której mowa w art. 30 § 4, określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej;

4.

zobowiązania zapłaconego przez osobę trzecią lub spadkobiercę, jeżeli w decyzji o ich odpowiedzialności podatkowej lub decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego spadkodawcy określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

Zgodnie natomiast z art. 75 § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, podatnik równocześnie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty obowiązany jest złożyć skorygowane zeznanie (deklarację). Z treści art. 79 § 2 ww. ustawy wynika, że prawo do złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty wygasa po upływie terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Spółka złożyła w dniu 24 października 2017 r. do WFOŚiGW wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu w ramach programu na wykonanie 89 sztuk przyłączy w celu podłączenia budynków mieszkalnych do sieci, której właścicielem jest Spółka. W dniu 28 grudnia 2017 r. została podpisana umowa na dofinansowanie zadania., w której Spółka zobowiązuje się m.in. do przestrzegania reguł, że wysokość dotacji nie może przekroczyć 50% wartości kosztu całkowitego zadania, przy czym dotacja na wykonanie jednego podłączenia budynku nie może przekroczyć kwoty 3 000 zł. W dniu 27 marca 2018 r. Spółka podpisała umowę z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych polegających na podłączeniu budynków w granicach w ramach ww. programu 88 podłączeń, dla każdej nieruchomości oddzielnie. W dniach 6 lipca 2018 r. został złożony pierwszy wniosek o dokonanie płatności dotacji przez WFOŚiGW na kwotę 24 681 zł za 26 przyłączy, w dniu 4 września 2018 r. złożono drugi wniosek za wykonanie kolejnych 57 przyłączy na kwotę 69 917 zł 46 gr dotacji. Łącznie wnioski te opiewały na 83 przyłącza i kwotę dotacji w wysokości 94 598 zł 46 gr. W tym czasie zostały wystawione 83 faktury przez Spółkę dla beneficjentów końcowych, których wartość była tożsama z wartością, jaka wynikała z faktury wykonawcy na poszczególne podłączenia i w tych fakturach została wskazana kwota do zapłaty przez beneficjenta końcowego, w tym zaawizowana dotacja, na jaką Spółka oczekiwała, jako dopełnienie do 100% wartości brutto faktury. W dniu 1 kwietnia 2019 r. pomiędzy Spółką a WFOŚiGW doszło do podpisania aneksu, w którym zmieniono kwotę dofinansowania w kwotach netto do kwoty 83 677 zł. W związku z podpisanym aneksem, dotacja w kwocie 83 677 zł wpłynęła na rachunek bankowy Spółki w dniu 29 kwietnia 2019 r. Mając na uwadze fakt, że dotacja ta dotyczyła zdarzeń zrealizowanych w 2018 r., a środki finansowe na dotację zostały faktycznie przekazane na rachunek bankowy Spółki w kwietniu 2019 r., Spółka podjęła decyzję o wystawieniu informacji PIT-11 o przychodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, mając na uwadze stan prawny art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że dofinansowanie w formie dotacji maksymalnie do 50% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia polegającego na budowie przyłączy budynków mieszkalnych do sieci z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu "...", korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z powyższym, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek wynikający z art. 42a ust. 1 ww. ustawy. Tym samym Wnioskodawca powinien dokonać korekty wystawionych beneficjentom końcowym informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, nie prowadzi postępowania dowodowego. Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu sprawy przedstawionego we wniosku, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w..., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP:/KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl