0113-KDIPT2-2.4011.30.2019.2.MP - Odpłatne zbycie nabytego w spadku udziału w nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 26 marca 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-2.4011.30.2019.2.MP Odpłatne zbycie nabytego w spadku udziału w nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2019 r. (data wpływu 15 stycznia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 lutego 2019 r. (data wpływu 27 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2019 r. wpłynął do Organu podatkowego wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 13 lutego 2019 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.30.2019.1.MP, wezwano Wnioskodawcę, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy - Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłane zostało w dniu 13 lutego 2019 r. (doręczono w dniu 21 lutego 2019 r.), zaś w dniu 27 lutego 2019 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Na podstawie postanowienia Sądu z dnia 18 lipca 2016 r. o stwierdzeniu nabycia spadku po zmarłym bracie B., Wnioskodawca nabył udział we własności nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Nieruchomość mająca być przedmiotem sprzedaży stanowi gospodarstwo rolne w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym. Zgodnie z powołanym przepisem za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1 (grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne), o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej. Łączna powierzchnia nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego wynosi 1,9813 ha.

W skład gospodarstwa rolnego wchodzą trzy ewidencyjnie wyodrębnione nieruchomości stanowiące użytki rolne:

1.

działka nr xa (0,24 ha) zabudowana budynkiem gospodarczym i mieszkalnym, oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako Br-PsIV (grunty rolne zabudowane, pastwiska). W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działka leży na terenie oznaczonym symbolem 9RM/MN/U - tereny zabudowy zagrodowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, usługowej;

2.

działka nr xb, niezabudowana, oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako RIVb (grunty orne) i PsIV (pastwiska). W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działka leży na terenie oznaczonym symbolami: 18KD-D - tereny dróg publicznych, droga klasy dojazdowej, 9MN - tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, 9RM/MN/U - tereny zabudowy zagrodowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, usługowej;

3.

działka nr xc, niezabudowana, oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako RIVb (grunty orne) i W-RIVa (grunty orne, rowy). W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działka leży na terenie oznaczonym symbolami: 1KD-D - tereny dróg publicznych, droga klasy dojazdowej, P - tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów.

Łączna powierzchnia działek wymienionych w pkt 2 i 3 wynosi 1,7413 ha.

Zgodnie z § 68 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków grunty rolne dzielą się na:

1.

użytki rolne, do których zalicza się:

a.

grunty orne, oznaczone symbolem - R,

b.

sady, oznaczone symbolem - S,

c.

łąki trwałe, oznaczone symbolem - Ł,

d.

pastwiska trwałe, oznaczone symbolem - Ps,

e.

grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem - Br,

f.

grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,

g.

grunty pod rowami, oznaczone symbolem - W,

h.

grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem - Lzr.

Wymienione powyżej trzy wyodrębnione ewidencyjnie nieruchomości wchodzące w skład gospodarstwa rolnego, klasyfikowane są więc na podstawie ww. przepisu jako użytki rolne. Przeznaczenie gruntów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego nie ma według Wnioskodawcy znaczenia. W przedmiotowej sprawie istotny jest fakt, że nieruchomości stanowią gospodarstwo rolne, w skład którego wchodzą użytki rolne i że nabywca nieruchomości według oświadczenia, które zostanie zawarte w akcie notarialnym, prowadził będzie na nabytych gruntach działalność rolniczą, grunty nie utracą więc charakteru rolnego.

Sprzedaż udziału przedmiotowej nieruchomości nie nastąpi w ramach wykonywania działalności gospodarczej.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca dodał, że po śmierci brata B. G. dnia x stycznia 2018 r., decyzją Sądu Rejonowego w x, Wnioskodawca otrzymał wraz z rodzeństwem tj. siostrą K. J., siostrą D. L. i siostrą G. W. - spadek, po 1/4 równo, każde z nich: gospodarstwo rolne, xx, gm. xx.

Decyzja Sądu nastąpiła dnia 18 lipca 2016 r. (sygn..../16). W skład masy spadkowej wchodzą dwie niezabudowane nieruchomości rolne (KW nr...), składające się z działki nr xb i xc, o łącznej powierzchni 1,7409 ha oraz 1/2 zabudowanej nieruchomości rolnej (KW nr...), nr działki xa, o łącznej powierzchni 0,2599 ha, z 1/2 budynku mieszkalnego z budynkiem gospodarczym. Wnioskodawca wskazał, że Jego brat otrzymał gospodarstwo rolne od rodziców dnia x grudnia 1986 r. na własność (akt notarialny). Działka zabudowana nr xa stanowi współwłasność z sąsiadem, gdzie sąsiad jest właścicielem 1/2 domu mieszkalnego i budynku gospodarczego, swojego (działka niepodzielona). Spadkobiercy nie przeprowadzili działu czy zniesienia spadku i zamierzają sprzedać spadek po bracie młodemu rolnikowi, który chce powiększyć swoje gospodarstwo rolne.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy w sytuacji sprzedaży nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego nabytych w drodze spadku stanowiących udział spadkowy Wnioskodawcy, w 1/4 części, będzie On mógł skorzystać ze zwolnienia z zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Czy Wnioskodawca może liczyć na zwolnienie z uiszczenia podatku dochodowego ze sprzedaży spadku powołując się na przepis, który zwalnia z płacenia tego podatku, jeśli kupujący prowadzi gospodarstwo rolne i kupując spadek ma na celu powiększenie tej działalności?

Zdaniem Wnioskodawcy, przedstawiona powyżej argumentacja potwierdza, że nieruchomości mające być przedmiotem sprzedaży stanowią gospodarstwo rolne w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. Nabywca nieruchomości na nabytych gruntach prowadził będzie - według jego oświadczenia - działalność rolniczą, grunty nie utracą więc charakteru rolnego. Oświadczenie nabywcy w tym zakresie zawarte zostanie w treści aktu notarialnego. Powyższe okoliczności dają w ocenie Wnioskodawcy prawo do skorzystania przy sprzedaży nieruchomości ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT). Sprzedaż udziału w przedmiotowej nieruchomości nie nastąpi w ramach wykonywania działalności gospodarczej.

W uzupełnieniu wniosku dodano, że spadek Wnioskodawcy po zmarłym bracie B. stanowi w całości gospodarstwo rolne, a kupujący ten spadek od kilkunastu lat prowadzi swoje gospodarstwo rolne i przez kupno ma na celu powiększenie tego gospodarstwa. Zatem, Wnioskodawca może skorzystać z przepisu zwalniającego Go z płacenia podatku dochodowego przed upływem pięciu lat od nabycia spadku. Wnioskodawca nadmienia, że kupujący nie prowadzi innej działalności gospodarczej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c.

prawa wieczystego użytkowania gruntów,

d. innych rzeczy, - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c) przed upływem pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie.

W świetle powyższego przepisu każda czynność prawna, której przedmiotem jest odpłatne zbycie nieruchomości lub praw wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi źródło przychodów w rozumieniu tego przepisu, jeżeli zostanie dokonana w określonym czasie, czyli przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie i nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej. Tym samym, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości, jej części, udziału w nieruchomości lub prawa nastąpiło po upływie pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze zbycia nieruchomości, jej części, udziału w nieruchomości lub prawa w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Ponadto, w myśl art. 10 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku odpłatnego zbycia, nabytych w drodze spadku, nieruchomości lub praw majątkowych, określonych w ust. 1 pkt 8 lit. a-c), okres, o którym mowa w tym przepisie, liczy się od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie tej nieruchomości lub nabycie prawa majątkowego przez spadkodawcę.

Powołany przepis art. 10 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został dodany przez art. 1 pkt 4 ustawy z dnia 23 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2159) zmieniającej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych z dniem 1 stycznia 2019 r. i stosownie do art. 16 ustawy zmieniającej - ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od dnia 1 stycznia 2019 r.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia nieruchomości, ich części lub udziału w nieruchomościach, wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia gruntów, które w związku z tym odpłatnym zbyciem utraciły charakter rolny.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca po śmierci w dniu x stycznia 2018 r. brata B., otrzymał wraz z rodzeństwem: siostrą K., siostrą D. i siostrą G. - spadek, po 1/4, każde z nich, tj. gospodarstwo rolne. Nabycie spadku zostało potwierdzone postanowieniem Sądu z dnia 18 lipca 2016 r. o stwierdzeniu nabycia spadku po zmarłym bracie B. Nieruchomość mająca być przedmiotem sprzedaży stanowi gospodarstwo rolne w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. Łączna powierzchnia nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego wynosi 1,9813 ha.

W skład ww. gospodarstwa rolnego wchodzą trzy ewidencyjnie wyodrębnione nieruchomości stanowiące użytki rolne:

1.

działka nr xa (0,24 ha) zabudowana budynkiem gospodarczym i mieszkalnym, oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako Br-PsIV (grunty rolne zabudowane, pastwiska). W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działka leży na terenie oznaczonym symbolem 9RM/MN/U - tereny zabudowy zagrodowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, usługowej;

2.

działka nr xb, niezabudowana oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako RIVb (grunty orne) i PsIV (pastwiska). W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działka leży na terenie oznaczonym symbolami: 18KD-D - tereny dróg publicznych, droga klasy dojazdowej, 9MN - tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, 9RM/MN/U - tereny zabudowy zagrodowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, usługowej;

3.

działka nr xc, niezabudowana oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako RIVb (grunty orne) i W-RIVa (grunty orne, rowy). W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działka leży na terenie oznaczonym symbolami: 1KD-D - tereny dróg publicznych, droga klasy dojazdowej, P - tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów.

Łączna powierzchnia działek wymienionych w pkt 2 i 3 wynosi 1,7413 ha.

Wymienione powyżej trzy wyodrębnione ewidencyjnie nieruchomości wchodzące w skład gospodarstwa rolnego, klasyfikowane są na podstawie przepisu § 68 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków, jako użytki rolne. Działka zabudowana nr xa stanowi współwłasność z sąsiadem, gdzie sąsiad jest właścicielem 1/2 domu mieszkalnego i budynku gospodarczego, swojego (działka niepodzielona). Wnioskodawca wskazał, że Jego brat otrzymał gospodarstwo rolne od rodziców dnia x grudnia 1986 r., na własność (akt notarialny).

Wnioskodawca wraz z pozostałymi spadkobiercami zamierzają spadek po bracie B. sprzedać rolnikowi, który chce powiększyć swoje gospodarstwo rolne. Nabywca nieruchomości według oświadczenia, które zostanie zawarte w akcie notarialnym, prowadził będzie na nabytych gruntach działalność rolniczą, grunty nie utracą więc charakteru rolnego. Sprzedaż udziału w przedmiotowej nieruchomości nie nastąpi w ramach wykonywania działalności gospodarczej. Z opisu sprawy przedstawionego we wniosku wynika, że spadkobiercy zamierzają sprzedać spadek po bracie B.

Mając na uwadze przywołane przepisy prawa oraz opisane zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, że planowane odpłatne zbycie udziału w nieruchomości nabytego w drodze spadku po zmarłym bracie Wnioskodawcy, z uwagi na upływ pięcioletniego terminu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustalonego zgodnie z dyspozycją art. 10 ust. 5 ww. ustawy, nie będzie stanowić źródła przychodu w rozumieniu ww. przepisu, a uzyskany z tej transakcji przychód (dochód) nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Konsekwencją uznania, że z tytułu planowanego odpłatnego zbycia nabytego w spadku udziału w nieruchomości nie powstanie przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym, brak jest możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Skoro bowiem Wnioskodawca nie uzyska przychodu w myśl art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, to nie wystąpi przychód (dochód), który mógłby korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego.

Stanowisko w sprawie oceny prawnej uznano za nieprawidłowe, ponieważ Wnioskodawca stwierdził, że może skorzystać z przepisu zwalniającego Go z płacenia podatku dochodowego przed upływem pięciu lat od nabycia spadku. Natomiast, jak wskazano w niniejszej interpretacji indywidualnej, w sytuacji gdy odpłatne zbycie udziału w nieruchomości nabytego w spadku nastąpi po upływie terminu określonego w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustalonego zgodnie z dyspozycją art. 10 ust. 5 ww. ustawy, w ogóle nie będzie stanowiło źródła przychodu, tym samym nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Zatem, wobec braku przychodu nie jest możliwe zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i zwolnienie Wnioskodawcy z uiszczenia podatku dochodowego. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z planowanego odpłatnego zbycia udziału w nieruchomościach, gdyż nie wystąpi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tutejszy Organ podkreśla, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) jest sam przepis prawa. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji indywidualnej pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Ponadto wskazać należy, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, w związku z czym niniejsza interpretacja jest wiążąca dla Wnioskodawcy jako osoby występującej z wnioskiem, nie wywiera natomiast skutku prawnego dla innych osób.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Powyższe przepisy należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17,43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl