0113-KDIPT2-2.4011.281.2021.2.MP - Zwolnienie z PIT dochodów otrzymywanych z Komisji Europejskiej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 czerwca 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-2.4011.281.2021.2.MP Zwolnienie z PIT dochodów otrzymywanych z Komisji Europejskiej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2021 r. (data wpływu 28 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismem złożonym w dniu 26 maja 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodów otrzymywanych z Komisji Europejskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodów otrzymywanych z Komisji Europejskiej.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 i art. 14f § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 20 maja 2021 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.281.2021.1.MP, wezwano Wnioskodawcę na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1-2 w zw. z art. 14h ustawy - Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano za pośrednictwem platformy ePUAP w dniu 20 maja 2021 r. i doręczono w dniu 21 maja 2021 r. W dniu 26 maja 2021 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

W dniu x stycznia 2020 r. Wnioskodawca podpisał kontrakt z Komisją Europejską (...) jako ekspert powołany do pomocy... (...) w ramach Programu...). Za pracę Wnioskodawca otrzymał wynagrodzenie w kwocie...Euro. Na dzień składania wniosku (28 lutego 2021 r.) Wnioskodawca nie złożył jeszcze rozliczenia podatkowego za 2020 r.

Do przychodu uzyskanego w związku z wykonywaniem pracy w zakresie oceny merytorycznej projektów mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiające warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich (Dz. Urz. WE L 056 z 4.03.1968, z późn. zm.). Zgodnie z art. 1 rozporządzenia, podatek od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Wspólnotę urzędnikom i innym pracownikom wymienionym w art. 13 akapit pierwszy Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, jest ustalany i pobierany według procedury określonej w niniejszym rozporządzeniu. W art. 2 rozporządzenia określono kategorie osób podlegające opodatkowaniu na rzecz Unii Europejskiej, tj.m.in. osoby objęte regulaminem pracowniczym urzędników lub warunkami zatrudnienia innych pracowników Wspólnot.

Zgodnie z art. 12 (dawniej 13) Protokołu (nr 7) w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2004 r. Nr 90, poz. 864)4, z późn. zm.), urzędnicy i inni pracownicy Unii objęci są podatkiem na rzecz Unii od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych im przez Unię, na warunkach i zgodnie z procedurą określonymi przez Parlament Europejski i Radę, stanowiące w drodze rozporządzeń zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z zainteresowanymi instytucjami. Są oni zwolnieni z krajowych podatków od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Unię.

Przepisy Unii Europejskiej nie definiują pojęcia pracownika, jednak zgodnie z orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości wyróżnia się następujące cechy decydujące o powstaniu stosunku pracy: świadczenie na rzecz innej osoby/organu; podporządkowanie pracownika, istnienie hierarchii służbowej; dyspozycyjność pracownika; świadczenie pracy za wynagrodzeniem.

Wszystkie z powyższych warunków zostały spełnione, gdyż: Wnioskodawca świadczył pracę na rzecz... w postaci opracowań recenzji wniosków projektowych oraz raportów z ustalania ostatecznej oceny takich wniosków; w czasie pracy podlegał nadzorowi pracownikowi Komisji Europejskiej (...) z obowiązkiem składania raportów w wyznaczonych przez niego terminach, które były uzupełnieniem harmonogramu prac zawartego w kontrakcie; w terminach określonych w kontrakcie musiał pozostawać do dyspozycji Komisji Europejskiej, w celu terminowego opracowywania sprawozdań; za wykonaną pracę otrzymywał wynagrodzenie bezpośrednio od instytucji Unii Europejskiej.

W odniesieniu do zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał, że w następstwie obecności na liście ekspertów Komisji Europejskiej współpracujących przy ocenie wniosków, istnieje prawdopodobieństwo, że Wnioskodawca będzie otrzymywać od Instytucji Unii Europejskiej kolejne zaproszenia do udziału w ocenie wniosków, w konkursach projektowych. Wnioskodawca podpisze kontrakt z Komisją Europejską..., jako ekspert w ramach Programu... lub innego programu o podobnym charakterze. Za pracę Wnioskodawca otrzyma wynagrodzenie. Do przychodu uzyskanego w związku z wykonywaniem pracy w zakresie oceny merytorycznej projektów będą miały zastosowanie (przywołane powyżej) przepisy art. 1 i art. 2 rozporządzenia Nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiające warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich. Zgodnie z art. 12 (dawniej 13) Protokołu (nr 7) w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2004 r. Nr 90, poz. 864)4, z późn. zm.), urzędnicy i inni pracownicy Unii objęci są podatkiem na rzecz Unii od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych im przez Unię, na warunkach i zgodnie z procedurą określonymi przez Parlament Europejski i Radę, stanowiące w drodze rozporządzeń zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z zainteresowanymi instytucjami. Są oni zwolnieni z krajowych podatków od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Unię.

Wnioskodawca świadczyć będzie pracę na rzecz...w postaci opracowań recenzji wniosków projektowych oraz raportów z ustalania ostatecznej oceny takich wniosków; w czasie pracy podlegać będzie nadzorowi pracownikowi Komisji Europejskiej (...) z obowiązkiem składania raportów w wyznaczonych przez niego terminach, które będą uzupełnieniem harmonogramu prac zawartego w kontrakcie; w terminach określonych w kontrakcie będzie musiał pozostawać do dyspozycji Komisji Europejskiej, w celu terminowego opracowywania sprawozdań; za wykonaną pracę otrzyma ustalone wynagrodzenie bezpośrednio od instytucji Unii Europejskiej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania

(ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

1. Czy od uzyskanego za pracę (recenzowanie) dla Komisji Europejskiej dochodu należy zapłacić podatek przy rozliczeniu dochodów za 2020 r.?

2. Czy dochody, które nie podlegają opodatkowaniu z tytułu pracy wykonywanej na rzecz Komisji Europejskiej należy wykazywać w deklaracji podatkowej? Jeśli tak, to w jaki sposób?

3. Czy w latach przyszłych (zakładając brak zmian w przepisach), od uzyskanego za pracę (recenzowanie) dla Komisji Europejskiej dochodu należy zapłacić podatek, jeżeli zostaną zachowane założenia przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego?

4. Czy dochody, które nie będą podlegać opodatkowaniu z tytułu pracy wykonywanej na rzecz Komisji Europejskiej należy wykazywać w deklaracji podatkowej? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie doprecyzowanym w uzupełnieniu wniosku), w zakresie zaistniałego stanu faktycznego, dochody uzyskane z instytucji Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Inwestycyjnego są na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych. Ponadto, z uwagi na fakt, że dochody z tytułu pracy wykonywanej na rzecz Komisji Europejskiej nie podlegają opodatkowaniu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, stąd nie należy ich wykazywać w deklaracji podatkowej.

Zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 46a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane z instytucji Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Inwestycyjnego, do których mają zastosowanie przepisy rozporządzenia nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiającego warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich. W myśl art. 1 wymienionego powyżej rozporządzenia Rady (EWG, EURATOM, EWWIS) nr 260/68, podatek od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Wspólnotę urzędnikom i innym pracownikom wymienionym w art. 13 akapit pierwszy Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, jest ustalany i pobierany według procedury określonej w niniejszym rozporządzeniu.

Zgodnie z art. 12 Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2004 r. Nr 90, poz. 864)4, z późn. zm.), urzędnicy i inni pracownicy Unii objęci są podatkiem na rzecz Unii od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych im przez Unię, na warunkach i zgodnie z procedurą określonymi przez Parlament Europejski i Radę, stanowiące w drodze rozporządzenia zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z zainteresowanymi instytucjami. Są oni zwolnieni z krajowych podatków od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Unię.

Biorąc pod uwagę omówione powyżej uregulowania prawne, przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz stwierdzenie, że do przychodu uzyskanego w związku z wykonywaniem pracy w zakresie oceny merytorycznej projektów mają zastosowanie przepisy rozporządzenia nr 260/68 ustanawiające warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich uznać należy, że zostały spełnione warunki określone w art. 21 ust. 1 pkt 46a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zatem uzyskany dochód z tytułu wynagrodzenia za pracę korzysta ze zwolnienia z opodatkowania.

Stanowisko oparte jest o analizę rozstrzygnięć interpretacji indywidualnych o podobnym do złożonego wniosku, zakresie (przykładowo nr 1462-IPPB4.4511.104.2017.1.JK2, nr 2461-IBPB-2-2.4511.153.2017.2.IN, nr 0461-ITPB2.4511.805.2.IB, nr 0115-KDIT2.4011.32.2020.2.ENB).

Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie zdarzenia przyszłego, dochody uzyskane w przyszłości z instytucji Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Inwestycyjnego - na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, z zachowaniem wszystkich opisanych powyżej założeń, będą zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych. Ponadto, z uwagi na fakt, że dochody z tytułu pracy wykonywanej na rzecz Komisji Europejskiej nie będą podlegać opodatkowaniu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, nie będzie należało ich wykazywać w deklaracji podatkowej.

Zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 46a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane z instytucji Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Inwestycyjnego, do których mają zastosowanie przepisy rozporządzenia nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiającego warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich. W myśl art. 1 wymienionego powyżej rozporządzenia Rady (EWG, EURATOM, EWWIS) nr 260/68, podatek od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Wspólnotę urzędnikom i innym pracownikom wymienionym w art. 13 akapit pierwszy Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, jest ustalany i pobierany według procedury określonej w niniejszym rozporządzeniu. Zgodnie z art. 12 Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, urzędnicy i inni pracownicy Unii objęci są podatkiem na rzecz Unii od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych im przez Unię, na warunkach i zgodnie z procedurą określonymi przez Parlament Europejski i Radę, stanowiące w drodze rozporządzenia zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z zainteresowanymi instytucjami. Są oni zwolnieni z krajowych podatków od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Unię.

Biorąc pod uwagę omówione powyżej uregulowania prawne, przedstawiony we wniosku stan przyszły oraz stwierdzenie, że do przychodu uzyskanego w związku z wykonywaniem pracy w zakresie oceny merytorycznej projektów mają zastosowanie przepisy rozporządzenia nr 260/68, ustanawiające warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich, uznać należy, że zostaną spełnione warunki określone w art. 21 ust. 1 pkt 46a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zatem uzyskany dochód z tytułu wynagrodzenia za pracę korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania.

Stanowisko oparte jest o analizę rozstrzygnięć interpretacji indywidualnych (przykładowo wskazanych powyżej) o podobnym do złożonego wniosku zakresie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Jednakże, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 46a ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane z instytucji Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Inwestycyjnego, do których mają zastosowanie przepisy rozporządzenia nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiającego warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich (Dz. Urz. WE L 056 z 04.03.1968, z późn. zm.).

W myśl art. 1 wymienionego rozporządzenia Rady (EWG, EURATOM, EWWIS) nr 260/68, podatek od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Wspólnotę urzędnikom i innym pracownikom wymienionym w art. 13 akapit pierwszy Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, jest ustalany i pobierany według procedury określonej w niniejszym rozporządzeniu.

Stosownie natomiast do art. 2 ww. rozporządzenia, opodatkowaniu podlegają m.in. osoby podlegające regulaminowi pracowniczemu urzędników lub warunkom zatrudnienia innych pracowników Wspólnot, w tym korzystające ze świadczeń odszkodowawczych z tytułu pozbawienia stanowiska w interesie służby, z wyłączeniem jednak personelu miejscowego.

Powyższe zwolnienie ma wąski zakres i dotyczy wynagrodzenia i dodatków urzędników i innych pracowników Wspólnot oraz osób, wobec których również znajduje zastosowanie art. 13 Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, którego odpowiednikiem jest aktualnie art. 12 Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Unii Europejskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 90, poz. 864)4, z późn. zm.). Zgodnie z art. 12 Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, urzędnicy i inni pracownicy Unii objęci są podatkiem na rzecz Unii od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych im przez Unię, na warunkach i zgodnie z procedurą określonymi przez Parlament Europejski i Radę, stanowiące w drodze rozporządzeń zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z zainteresowanymi instytucjami. Są oni zwolnieni z krajowych podatków od dochodów, wynagrodzeń i dodatków wypłacanych przez Unię.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego wynika, że w dniu x stycznia 2020 r. Wnioskodawca podpisał kontrakt z Komisją Europejską... jako ekspert powołany do pomocy...w ramach Programu.... Za pracę Wnioskodawca otrzymał wynagrodzenie w kwocie. Euro. Na dzień złożenia wniosku Wnioskodawca nie złożył jeszcze rozliczenia podatkowego za 2020 r. Ponadto, w następstwie obecności na liście ekspertów Komisji Europejskiej współpracujących przy ocenie wniosków, istnieje prawdopodobieństwo, że Wnioskodawca będzie otrzymywać od Instytucji Unii Europejskiej kolejne zaproszenia do udziału w ocenie wniosków w konkursach projektowych. Wnioskodawca podpisze kontrakt z Komisją Europejską, jako ekspert w ramach Programu... lub innego programu o podobnym charakterze. Za pracę Wnioskodawca otrzyma wynagrodzenie. Wnioskodawca wskazał, że do przychodu uzyskanego w związku z wykonywaniem pracy w zakresie oceny merytorycznej projektów mają oraz w zdarzeniu przyszłym będą miały zastosowanie przepisy rozporządzenia Nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiające warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich (Dz. Urz. WE L 056 z 4.03.1968, z późn. zm.).

Biorąc pod uwagę omówione powyżej uregulowania prawne oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe, w szczególności fakt, że do przychodu uzyskanego w związku z wykonywaniem pracy w zakresie oceny merytorycznej projektów mają i będą miały zastosowanie przepisy rozporządzenia nr 260/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiające warunki i procedurę stosowania podatku na rzecz Wspólnot Europejskich (Dz. Urz. WE L 056 z 4.03.1968, z późn. zm.), stwierdzić należy, że zostały spełnione warunki określone w art. 21 ust. 1 pkt 46a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, wskazane we wniosku dochody od Komisji Europejskiej uzyskane w 2020 r., korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Dochodów tych nie należało zatem wykazywać w zeznaniu podatkowym za 2020 r. Powyższe zwolnienie w myśl art. 21 ust. 1 pkt 46a ww. ustawy, będzie miało również zastosowanie do opodatkowania opisanych we wniosku dochodów od Komisji Europejskiej, które Wnioskodawca uzyska w latach następnych, o ile nie ulegnie zmianie stan faktyczny i prawny. Zatem, dochodów tych nie trzeba będzie wykazywać w zeznaniu rocznym, w przyszłości.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie wskazać należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325, z późn. zm.), składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (zdarzeniem przyszłym). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w..., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl