0113-KDIPT2-1.4011.502.2018.2.BO - Zwolnienie z PIT dotacji otrzymanej ze środków europejskich.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 grudnia 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-1.4011.502.2018.2.BO Zwolnienie z PIT dotacji otrzymanej ze środków europejskich.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 10 września 2018 r. (data wpływu 28 września 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 listopada 2018 r. (data wpływu 21 listopada 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

* możliwości zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe,

* konieczności wykazania dotacji w kolumnie 8 podatkowej księgi przychodów i rozchodów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2018 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 9 listopada 2018 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.502.2018.1.BO, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 oraz art. 14r. w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Zainteresowaną będącą stroną postępowania do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 9 listopada 2018 r. (data doręczenia 13 listopada 2018 r.). Zainteresowana będąca stroną postępowania uzupełniła ww. wniosek pismem z dnia 14 listopada 2018 r. (data wpływu 21 listopada 2018 r.), nadanym w dniu 20 listopada 2018 r.

We wniosku złożonym przez:

* Zainteresowaną będącą stroną postępowania: Panią...,

* Zainteresowaną niebędącą stroną postępowania: Panią...,

* Zainteresowaną niebędącą stroną postępowania: Panią...,

* Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania: Pana.

przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Przychodnia lekarska jest opodatkowana podatkiem dochodowym liniowym. Przychodnia złożyła projekt o dofinansowanie swojej działalności ze środków Unii Europejskiej, w związku z czym w 2017 r. przeprowadziła remont rehabilitacji oraz zakupiła sprzęt medyczny. W czerwcu 2018 r. Przychodnia, po zaakceptowaniu wniosku i spełnieniu wszystkich wymogów, otrzymała pierwszą transzę dotacji z Urzędu Marszałkowskiego, w ramach projektu "...". W ramach tego projektu Przychodnia jest zobowiązana w latach 2018-2020 do udzielenia 200 osobom świadczeń objętych zakresem dofinansowania, a warunkiem kwalifikacji takich osób do tych świadczeń jest ich sytuacja na rynku pracy. Między innymi muszą to być osoby między 51 a 65 rokiem życia, które chciałyby podjąć pracę, ale problemy zdrowotne im to utrudniają. W związku z czym świadczenia, którymi zostaną takie osoby objęte, mają im w pewien sposób pomóc w aktywizacji zawodowej na rynku pracy.

W ramach tego projektu, którym objęta jest dotacja, każdy z pacjentów przejdzie pewnego rodzaju ścieżkę leczniczą, składającą się z następujących elementów:

1.

konsultacje informacyjne do lekarza POZ,

2.

konsultacje specjalistyczne,

3.

rehabilitacja pacjenta,

4.

warsztaty psychoedukacyjne, prowadzone przez Fundację, która w ramach tego samego projektu również otrzyma dotację,

5.

końcowa porada rehabilitacyjna,

6.

ocena końcowa skuteczności programu.

Cała ścieżka lecznicza ma być realizowana bez oczekiwania pacjenta na wizyty u lekarzy specjalistów, czy też oczekiwania w kolejce na świadczenia rehabilitacyjne, gdyż celem tego projektu jest zapewnienie takim pacjentom świadczeń poza kolejkami NFZ. Program, którym jest objęta dotacja ze środków Unii Europejskiej, jest poza zakresem świadczeń Narodowego Funduszu Zdrowia, w związku z czym nie będzie zbiegu świadczeń przyznanych na tego samego pacjenta.

W uzupełnieniu wniosku wspólnego, które wpłynęło w dniu 21 listopada 2018 r., Zainteresowana będąca stroną postępowania wskazała, że przedmiotem działalności Spółki jawnej jest zgodnie z PKD:

* 86.10.Z - Działalność szpitali,

* 86.22.Z - Praktyka lekarska specjalistyczna,

* 86.21.Z - Praktyka lekarska ogólna,

* 86.90.A - Działalność fizjoterapeutyczna,

* 86.90.C - Praktyka pielęgniarska i położnych,

* 86.90.D - Działalność paramedyczna,

* 86.90.E - Pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana,

* 86.23.Z - Praktyka lekarska dentystyczna,

* 68.20.Z - Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi,

* 47.47.Z - Sprzedaż detaliczna wyrobów medycznych i przedmiotów ortopedycznych,

* 47.75.Z - Sprzedaż kosmetyków i materiałów toaletowych w wyspecjalizowanych sklepach.

Spółka jawna na potrzeby pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzi ewidencję podatkową w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w związku z faktem, że w ubiegłym roku podatkowym, tzn. w 2017 r., przychody Spółki nie przekroczyły kwoty 2 000 000 euro. Wszyscy czterej wspólnicy Spółki są opodatkowani liniowym 19% podatkiem dochodowym od osób fizycznych i posiadają po 25% udziałów w zysku w wyżej wymienionej Spółce.

Projekt o dofinansowanie został złożony w dniu 23 marca 2018 r. przez Spółkę. Umowa o dofinansowanie projektu, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego... na lata 2014-2020, została podpisana w dniu 27 kwietnia 2018 r. Umowa ta została zawarta pomiędzy Województwem... z siedzibą w... a Przychodnią Lekarską i została podpisana przez jednego ze wspólników Spółki. Przedmiotowa dotacja, w ramach wspomnianego projektu, jest częściowo finansowana przez organ nadzorujący, czyli Województwo..., a część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Ww. dotacja jest dotacją w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Wyżej wymienione środki nie zostały jeszcze w całości przekazane Spółce. Środki są przelewane na konto Przychodni w momencie wykonania kolejnego z etapów umowy.

Otrzymana transza dotacji została zaewidencjonowana w podatkowej księdze przychodów i rozchodów po stronie pozostałych przychodów pod datą, z jaką przelew zastał zaksięgowany na koncie bankowym Spółki.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy otrzymana z Urzędu Marszałkowskiego dotacja, otrzymywana w czterech transzach, a pochodząca ze środków Unii Europejskiej, powinna zostać opodatkowana podatkiem dochodowym liniowym, czy może owa dotacja powinna jedynie zostać wykazana w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, jako pozostały przychód w kol. 8, jednakże nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż korzysta ze zwolnienia przedmiotowego?

Zdaniem Zainteresowanych, dotacja otrzymana przez podmiot leczniczy, pochodząca ze środków Unii Europejskiej, powinna być wykazana w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w kolumnie 8, jako pozostałe przychody, jednakże powinna ona korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym liniowym od osób fizycznych u każdego ze wspólników Spółki jawnej.

W uzupełnieniu wniosku podkreślono, że Zainteresowana będąca stroną postępowania wykazała otrzymaną na konto Spółki transzę dotacji i opodatkowała ją 19% podatkiem liniowym, zgodnie z procentowym udziałem w zyskach Przychodni. Dodano, że otrzymana transza dotacji, która została przelana na konto Przychodni, powinna korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zarówno w tej części, która jest współfinansowana przez organ nadzorujący, jak i w tej części, która pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Ponadto pozostałe transze, które mają wpłynąć na konto Spółki, powinny zostać zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanych w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest:

* prawidłowe - w części dotyczącej możliwości zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,

* nieprawidłowe - w części dotyczącej konieczności wykazania dotacji w kolumnie 8 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy, źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Zgodnie z art. 5a pkt 6 cyt. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych - prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z powyższego wynika, że co do zasady, wszelkie przysporzenia majątkowe uzyskane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, stanowią przychód z tej działalności, chyba że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych zalicza określony przychód do innego źródła niż pozarolnicza działalność gospodarcza.

W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Zgodnie natomiast z art. 14 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 13 i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów, albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Mając na uwadze brzmienie powyższego przepisu należy stwierdzić, że ustawodawca różnicuje skutki podatkowe otrzymanych dotacji i innych nieodpłatnych świadczeń w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.:

* dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na cele inne niż nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych - zaliczane są do przychodów z działalności gospodarczej,

* ww. świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków poniesionych przez podatnika na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych - nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przewidują szereg zwolnień, którymi objęte zostały niektóre dotacje.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 tej ustawy, wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.).

Zauważyć należy, że powyższym zwolnieniem objęci są uczestnicy projektu. Przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu. Użyte w powyższym przepisie pojęcie "z udziałem środków europejskich" należy rozumieć, jako współfinansowanie pomocy z tych środków.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich, rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5a-5c.

Do środków europejskich zalicza się zatem:

* środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b);

* niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c) i d):

a. Norweskiego Mechanizmu Finansowego,

b. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,

c. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;

* środki na realizację wspólnej polityki rolnej;

* środki przeznaczone na realizację Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych;

* środki Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym;

* środki pochodzące z instrumentu "Łącząc Europę", o którym mowa w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiającym instrument "Łącząc Europę", zmieniającym Rozporządzenie (UE) nr 913/2010 oraz uchylającym Rozporządzenia (WE) nr 680/2007 i (WE) nr 67/2010 (Dz.Urz.UE.L 348 z 20 grudnia 2013 r., str. 129, z późn. zm.).

Uwzględniając powyższe, do środków europejskich - na mocy w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych - zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, w tym Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jednocześnie wskazać należy, że dla zastosowania zwolnienia określonego w powołanym art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wymagane jest, aby środki finansowe były otrzymywane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu. Przez uczestników projektu, o których mowa w powołanym wyżej przepisie, należy natomiast rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu. Ponadto użyte w powyższym przepisie pojęcie "z udziałem środków europejskich" należy rozumieć jako współfinansowanie pomocy z tych środków.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, że umowa o dofinansowanie projektu, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa... na lata 2014-2020, została zawarta w dniu 27 kwietnia 2018 r. pomiędzy Województwem... a Przychodnią Lekarską i została podpisana przez jednego ze wspólników Spółki. Przedmiotowa dotacja, w ramach wspomnianego projektu, jest częściowo finansowana przez organ nadzorujący, czyli Województwo..., a część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Ww. dotacja jest dotacją w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Wyżej wymienione środki nie zostały jeszcze w całości przekazane Spółce. Środki są przelewane na konto Przychodni w momencie wykonania kolejnego z etapów umowy.

Otrzymana transza dotacji została zaewidencjonowane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów po stronie pozostałych przychodów pod datą, z jaką przelew zastał zaksięgowany na koncie bankowym Spółki.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny i zdarzenie przyszłe oraz przytoczone przepisy stwierdzić należy, że otrzymane przez Zainteresowanych środki, pochodzące z dotacji, nieprzeznaczone na cele inwestycyjne (zakup środka trwałego oraz wartości niematerialnych i prawnych), stanowią przychód z działalności gospodarczej w świetle art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże przychód ten korzysta ze zwolnienia z podatku na podstawie cytowanego powyżej przepisu art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem stanowisko Zainteresowanych, w części dotyczącej możliwości zastosowania zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, należy uznać za prawidłowe.

Odnosząc się natomiast do sposobu ujmowania otrzymanych środków finansowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów wskazać należy, że zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie wykonujące działalność gospodarczą, są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów, zwaną dalej "księgą", z zastrzeżeniem ust. 3 i 5, albo księgi rachunkowe, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający ustalenie dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, w tym za okres sprawozdawczy, a także uwzględniać w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacje niezbędne do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 22a-22o.

Sposób prowadzenia księgi określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. z 2017 r. poz. 728, z późn. zm.). Zawarte w załączniku Nr 1 do ww. rozporządzenia "Objaśnienia do podatkowej księgi przychodów i rozchodów" wskazują w jakich kolumnach wpisywać określone przychody i koszty.

Jak wynika m.in. z treści pkt 8 "Objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów", kolumna 8 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych przychodów, np. przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku, otrzymanych kar umownych, wynagrodzenia płatnika.

Przychody i koszty, których wysokość nie ma wpływu na podstawę opodatkowania i wysokość należnego podatku, a więc w części objętej zwolnieniem przedmiotowym lub niestanowiącej przychodu podatkowego, nie mogą być w księdze ujmowane. Wynika to m.in. także z treści pkt 13 "Objaśnień do podatkowej księgi przychodów i rozchodów" w myśl którego "Kolumna 13 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych kosztów (poza wymienionymi w kolumnach 10-12), z wyjątkiem kosztów, których zgodnie z art. 23 ustawy o podatku dochodowym nie uznaje się za koszty uzyskania przychodów." Fakultatywnie można ująć je w kolumnie 17 podatkowej księgi przychodów i rozchodów - Uwagi, w której to kolumnie, zgodnie z Objaśnieniami do podatkowej księgi przychodów i rozchodów, można np. ewidencjonować przychody faktycznie przez podatnika otrzymane.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że nieprawidłowym postępowaniem będzie wykazanie kwot otrzymanej dotacji w kolumnie 8 podatkowej księgi przychodów i rozchodów, jako pozostałe przychody. Powyższe kwoty można ewentualnie ująć w kolumnie 17 podatkowej księgi przychodów i rozchodów - Uwagi.

Wobec powyższego stanowisko Zainteresowanych, w części dotyczącej konieczności wykazania dotacji w kolumnie 8 podatkowej księgi przychodów i rozchodów, należy uznać za nieprawidłowe.

Wskazać należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Jeżeli opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego nie jest zgodny ze stanem rzeczywistym wydana interpretacja nie chroni Zainteresowanych w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Zainteresowanych i stanu prawnego obowiązującego na dzień wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zainteresowanej będącej stroną postępowania (art. 14r. § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa) przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl