0113-KDIPT1-3.4012.678.2017.1.UNR - Brak prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego w związku z realizacją projektubrak prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - modernizacji budynku szkoły.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 1 grudnia 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-3.4012.678.2017.1.UNR Brak prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego w związku z realizacją projektubrak prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - modernizacji budynku szkoły.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 września 2017 r. (data wpływu 2 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia kwot podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat... jest czynnym płatnikiem podatku VAT. W ramach realizacji należących do niego obowiązków przystąpił do wykonania zadania pn. "...". Zadanie to realizowane jest we współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa... na lata 2014-2020, w ramach działania 13.6 Infrastruktura kształcenia zawodowego i ustawicznego. Dofinansowanie do inwestycji stanowi 85% kosztów kwalifikowalnych.

Jednym z warunków rozliczenia otrzymanego dofinansowania z Instytucją Zarządzającą PRO W... 2014-2020 jest dostarczenie interpretacji indywidualnej z właściwego organu podatkowego o możliwości odliczenia podatku VAT, w zakresie realizowanego projektu (interpretacja indywidualna). Jest to o tyle istotne, że według przepisów regulujących zasady dofinansowania ze środków UE, podatek VAT, który jest możliwy do odzyskania nie może stanowić tzw. kosztu kwalifikowalnego.

Powiat uznając, że nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z planowanymi wydatkami na realizację Inwestycji w złożonym wniosku wskazał, że poniesione wydatki na podatek VAT, stanowią całkowicie koszt kwalifikowany Projektu.

Inwestycja jest realizowana w latach 2016-2019, z zastrzeżeniem, że w roku 2016 ponoszono wydatki jedynie na dokumentację techniczną, natomiast rzeczowa realizacja odbywać się będzie w latach 2018-2019. Przedmiotem inwestycji jest kompleksowa modernizacja budynków pozostających w użytkowaniu dwóch zespołów szkół zawodowych, w zakresie posiadanej przez nie zasobów lokalowych i budowlanych. Projektem objęte są dwa Zespoły Szkół Zawodowych, dla których Powiat.... jest organem prowadzącym tj. Zespół Szkół... oraz Zespół Szkół Rolniczych w....

Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 814 z późn. zm.), powiat wykonuje określone przepisami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. W art. 4 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy znajduje się doprecyzowanie, iż Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym, w zakresie m.in.: edukacji publicznej. Wskazanie, iż do kompetencji powiatów należy szkolnictwo ponadpodstawowe - w tym zawodowe, znajduje się w art. 8 ust. 16 ustawy - Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 59). Wcześniej analogiczne rozwiązanie było zawarte w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 z późn. zm.). Projekt pn. "..." będzie polegał nie tylko na samej modernizacji posiadanych budynków, ale również ich wyposażeniu w sprzęt dydaktyczny niezbędny do kształcenia zawodowego młodzieży w wieku ponadgimnazjalnym i dorosłych w ramach kształcenia ustawicznego. W Zespole Szkół Górniczych w..., kształcącym m.in. w zawodach: technik górnictwa podziemnego, technik elektryk, technik mechanik oraz Zespole Szkół Rolniczych w..., kształcącym w zawodach: technik mechanizacji rolnictwa, technik rolnik, rolnik, technik architektury krajobrazu, mechanik pojazdów, kierowca mechanik, technik żywienia i usług gastronomicznych, kucharz oraz cukiernik.

W ramach prac modernizacyjnych w budynkach Zespołu Szkół Rolniczych w... zostaną przeprowadzone następujące prace budowlane: modernizacja budynku warsztatu poprzez modernizację piętra budynku na potrzeby warsztatów i utworzenia dwóch pracowni nauki zawodowej z zapleczem socjalnym i wykonaniem klatki schodowej umożliwiającej dostęp do tych pomieszczeń, przekształcenia boksów w przetwórni na pracownię spawalniczą na trzy stanowiska, remont hal garażowych i dostosowanie ich do potrzeb pracowni mechanicznej oraz założenie w niej ogrzewania c.o., remont placu warsztatowego wraz z modernizacją stanowiska do mycia maszyn rolniczych, dostosowanie placu apelowego na potrzeby placu manewrowego do nauki jazdy, modernizacja pracowni gastronomicznych wraz z zapleczem socjalnym i wykonaniem podjazdu do budynku dla osób niepełnosprawnych. Zakup sprzętu i wyposażenia w postaci: maszyn i urządzeń rolniczych do pracowni mechanicznej, produkcji rolniczej (w tym stanowiska komputerowe, oprogramowanie specjalistyczne do nauki zawodów), skaner, rzutniki, plansze, modele, eksponaty szkolne, myjka ciśnieniowa, zestawy narzędzi, podnośniki dwukolumnowe, wyposażenie do pracowni gastronomicznych, w tym kuchenki gazowe, szafki kuchenne.

W Zespole Szkół Górniczych w..., w warsztatach szkolnych roboty remontowe i modernizacyjne polegające na termomodernizacji budynku tzw. dużej hali, wykonanie w niej otworów drzwiowych i bramy, ocieplenie ścian, remont tzw. małej hali, poprzez wymianę posadzek, wykonanie zaplecza socjalnego: dodatkowych pomieszczeń na szatnie i prysznice dla uczniów, docieplenie ścian, wykonanie c.o., wykonanie instalacji sieci wodno-kanalizacyjnej, wykonanie przyłącza - wodno-kanalizacyjnego, wymiana blachy na wiacie magazynowej. Ponadto projekt przewiduje doposażenie warsztatów szkolnych w maszyny i urządzenia stosowane w branży mechanicznej i górniczej, m.in. zakup tokarek, frezarek, silników indukcyjnych, przecinarki plazmowej, zakup komputerów wraz z oprogramowaniem do nauki zawodów, sterowniki i mierniki do maszyn i silników, całe wyposażenie będzie dostosowane do potrzeb szkolnych. Ponadto będą ponoszone wydatki związane z zarządzaniem projektem: wynagrodzenie personelu projektu i wyposażenie stanowisk pracy personelu oraz działania informacyjne o realizowanym zadaniu.

Dodatkowo kosztem zadania jest nadzór inwestorski, który jest kosztem kwalifikowalnym.

Wszystkie składniki majątku, które zostaną zmodernizowane i /lub zakupione w ramach projektu będą przekazane nieodpłatnie przez powiat na rzecz jednostek organizacyjnych powiatu, jakimi są obie szkoły. Wszelkie nakłady inwestycyjne na infrastrukturę ponoszone będą na budynki, których właścicielem jest powiat, a które przekazane są w trwały zarząd na rzecz poszczególnych placówek szkolnych, służące wykonywaniu zadań Powiatu. Obydwie placówki objęte projektem są jednostkami budżetowymi - placówkami oświaty, działającymi jako jednostki budżetowe.

Wszystkie usługi zakupione w ramach projektu obciążone są podatkiem VAT. Faktury dokumentujące wydatki związane z realizacją zadania będą wystawione na Powiat.... Zadania objęte wnioskiem należą do zadań własnych powiatu zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym, dotyczą spraw związanych z edukacją. W wyniku tej operacji powstanie nowa infrastruktura w szkołach publicznych zawodowych, która będzie ogólnodostępna do celów oświatowych, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne. Efekty realizacji zadania nie będą wykorzystywane do celów zarobkowych, nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Inwestycja nie jest i nie będzie w przyszłości przeznaczona do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1221). W trakcie realizacji i utrzymania trwałości przedmiotowego projektu zarządcą powstałej infrastruktury będą jednostki oświatowe - podległe powiatowi, jako jednostce samorządowej.

Obydwie placówki szkolne nie prowadzą w ramach swojej działalności sprzedaży jakichkolwiek usług, na podstawie, których możliwe byłoby odliczenie podatku VAT.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Powiat ma możliwość odliczenia kwot podatku VAT naliczonego i wykazanego w otrzymanych fakturach VAT dokumentujących realizację zadania inwestycyjnego pn. "..."?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Powiat nie ma prawa do odliczenia kwot podatku VAT naliczonego w fakturach VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania inwestycyjnego pn. "...", ponieważ nabyte towary/usługi mają/będą miały związek wyłącznie z działalnością podlegającą zwolnieniu z VAT lub niepodlegającą ustawie o VAT.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1221), podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 cyt. ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Zapis cytowanego powyżej art. 15 ust. 6 ustawy o VAT jest odzwierciedleniem art. 13 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L, Nr 347 z 11 grudnia 2006 r., s. 1. z późn. zm.), zgodnie, z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, która podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami, jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy o VAT prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy odliczenia dokonuje zarejestrowany czynny podatnik od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego oznaczającego powstanie zobowiązania podatkowego.

Z treści wskazanej powyżej regulacji wynika, zatem, iż prawo do odliczenia VAT naliczonego przysługuje przy łącznym spełnieniu dwóch przesłanek, tj.:

nabywcą towarów/usług jest podatnik VAT, oraz nabywane towary/usługi są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi. Przy realizacji inwestycji nabycie usług (roboty budowlane, nadzór inwestorski) czy nabycie towarów: wyposażenie pracowni szkolnych, nie będzie mieć związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Inwestycja w zakresie modernizacji zaplecza lokalowego na potrzeby kształcenia zawodowego wraz z wyposażeniem tych pracowni wykonywana będzie przez organ władzy publicznej w zakresie realizowania zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji, których został on powołany - czyli ustawą o samorządzie powiatowym i Prawem oświatowym. Powstała w wyniku realizacji zadania infrastruktura będzie ogólnodostępna, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221), zwanej dalej "ustawą", w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s.1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie edukacji publicznej.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ efekty projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Powstała w wyniku realizacji zadania infrastruktura w szkołach publicznych zawodowych będzie ogólnodostępna do celów oświatowych, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...", ponieważ efekty tego projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, niniejsza interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy

z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w... w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17,43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl