0113-KDIPT1-2.4012.70.2018.2.KT - VAT w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 marca 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-2.4012.70.2018.2.KT VAT w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2018 r. (data wpływu 12 stycznia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 lutego 2018 r. (data wpływu 23 lutego 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: "......" dla poszczególnych zadań:

* rozbudowa gminnego systemu wodociągowego w miejscowościach...,... i...,...,

* budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach na terenie gminy

- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: "Rozbudowa gminnego systemu wodociągowego oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy "...". Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 lutego 2018 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina... zwraca się o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie możliwości prawnej odliczenia podatku od towarów i usług (VAT), w związku z realizowanym projektem pn. "..." oraz przedstawia w tej sprawie następujące stanowisko.

Gmina na realizację ww. projektu, oprócz środków z budżetu Gminy, otrzymała pomoc na operację typu "Gospodarka wodno-ściekowa" w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Dnia 12 września 2017 r. Gmina podpisała umowę Nr.. z Wykonawcą przedmiotowego projektu. Projekt jest realizowany od września 2017 r. do marca 2019 r. Wykonawca nie wystawił żadnej faktury za realizację projektu. Gmina planuje wystąpić w I kwartale 2018 r. z wnioskiem do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w... o udzielenie dofinansowania w formie dotacji lub pożyczki do przedmiotowego projektu. Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Ww. projekt składa się z dwóch zadań:

1. Pierwsze zadanie obejmuje rozbudowę gminnego systemu wodociągowego polegającą na budowie w... 679,73 mb sieci wodociągowej z PVC 110 mm; w... i... 817,90 mb sieci wodociągowej PVC 160mm oraz odgałęzienia do hydrantów ppoż. DN 80mm o długości 8.8 mb; w... 1505,30 mb sieci wodociągowej z PVC 110 mm. Inwestorem ww. rozbudowy sieci wodociągowych będzie Gmina. Faktury z realizacji przedmiotowego zadania wystawione będą na Gminę, która jest czynnym płatnikiem podatku VAT. Zadania dotyczące wodociągów i zaopatrzenia w wodę należą do zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.). Gmina będzie samodzielnie zarządzać wybudowaną siecią wodociągową. Powstały system wodociągowy będzie wykorzystywany do dostarczania wody odbiorcom usług z terenu Gminy. Dostarczanie wody odbywać się będzie na podstawie pisemnej umowy o zaopatrzenie w wodę zawartej pomiędzy Gminą a odbiorcą usług. Korzystanie z powstałego systemu wodociągowego przez użytkowników odbywać się będzie nieodpłatnie, odpłatnością będzie dostarczana woda. Wnioskodawca będzie pobierał od odbiorców opłatę za wodę, opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. Powstały w wyniku realizacji system wodociągowy nie zostanie przekazany innemu podmiotowi, Gmina sama prowadzi gospodarkę wodną.

2. Drugie zadanie obejmuje wybudowanie 50 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków biologicznych. Zostaną one zlokalizowane w miejscowościach na terenie Gminy tj....,...,...,...,...,...,...,...,...,...,...,...,...,...,...,...,.... Oczyszczalnia składać się będzie z reaktora biologicznego z komorą retencyjną o pojemności w zależności od ilości osób oraz przepustowości. Reaktor biologiczny składa się z komory retencyjnej i komory biologicznej. Przydomowe oczyszczalnie ścieków zostaną zlokalizowane na nieruchomościach mieszkańców Gminy w ww. miejscowościach, w bezpośredniej bliskości budynku mieszkalnego i oczywiście podłączone do jego wewnętrznej instalacji sanitarnej. Przydomowe oczyszczalnie ścieków będą własnością Gminy przez okres trwałości projektu tj. 5 lat. Po zakończeniu 5-letniego okresu trwałości projektu - Gmina zamierza dokonać nieodpłatnego przeniesienia własności na rzecz mieszkańców. Właściciele nieruchomości wyrazili zgody na dysponowanie działką na cele budowlane. Gmina z właścicielami nieruchomości podpisze umowy cywilnoprawne, regulujące m.in. zasady eksploatacji i serwisu. Mieszkańcy będą ponosić wyłącznie koszty eksploatacji i serwisu. Inwestorem ww. budowy przydomowych oczyszczalni ścieków jest Gmina. Faktury z realizacji przedmiotowego zadania wystawione będą na Gminę, która jest czynnym płatnikiem podatku VAT. Towary i usługi nabywane do realizacji zadania, Gmina nie będzie wykorzystywała do celów prowadzonej działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (art. 15 ust. 2) oraz do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu ww. przepisów. Przydomowe oczyszczalnie ścieków nie będą wykorzystywane w celach zarobkowych. Zadania dotyczące kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych należą do zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.).

Na dzień dzisiejszy, na terenie Gminy... nie ma sieci kanalizacyjnej. Gmina nie ma określonego "współczynnika proporcji" i nie korzysta z obniżenia podatku należnego - art. 86 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ponadto w piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazano:

I. Odnośnie realizacji zadania w zakresie rozbudowy gminnego systemu wodociągowego:

1. Efekty zrealizowanego zadania Gminie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

2. Jednostki organizacyjne Gminy nie będą korzystały z efektów zrealizowanego zadania.

II. Odnośnie realizacji zadania w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków:

1. Efekty zrealizowanego zadania Gminie będą służyły do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2. Udziału mieszkańców w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków nie będzie żadnego, ani obowiązkowego ani dobrowolnego.

3. Użytkownicy przydomowych oczyszczalni ścieków nie będą dokonywali żadnych wpłat na poczet zadania.

4. Mieszkańcy nie będą dokonywali wpłat, wobec tego wykluczenie mieszkańca z udziału w zadaniu z uwagi na jej brak - nie będzie miało miejsca.

5. Warunki umowy na wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków będą jednakowe dla wszystkich mieszkańców objętych projektem.

6. Umowy zawarte z mieszkańcami nie będą przewidywać możliwości odstąpienia od umowy zarówno przez mieszkańców jak i Gminę.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy istnieje możliwość odliczenia podatku VAT dla wydatków ponoszonych w ramach realizacji projektu pn. "...." dla poszczególnych zadań:

1.

rozbudowa gminnego systemu wodociągowego w miejscowościach...,... i...,...?

2.

budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach na terenie gminy?

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina jako organ władzy publicznej jest zarejestrowana w urzędzie skarbowym jako czynny podatnik VAT. Zgodnie z treścią art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług możliwość odliczenia podatku VAT przysługuje podatnikom w zakresie w jakim te towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zdaniem Zainteresowanego, w przypadku zadania 1, w opisanym zdarzeniu przyszłym - występuje związek nabywania towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną prowadzoną przez Gminę. Wnioskodawca jako podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W rejestrze podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług oraz innych tytułów, prowadzonego przez Gminę, ujmowane są faktury związane z dalszą sprzedażą opodatkowaną (m.in. faktury za wodę). Faktury wystawione w ramach opisanego zadania w całości będą kosztem Gminy wraz z podatkiem VAT.

Stanowisko Gminy w przypadku zadania 1 jest następujące: Gmina ma możliwość odzyskania podatku VAT zapłaconego przy realizacji rozbudowy gminnego systemu wodociągowego w miejscowościach...,... i...,....

Zdaniem Zainteresowanego, w przypadku zadania 2, w opisanym zdarzeniu przyszłym - brak jest związku nabywania towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną prowadzoną przez Gminę. Na terenie gminy... nie ma sieci kanalizacyjnej, dlatego Gmina jako podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W rejestrze podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług oraz innych tytułów, prowadzonego przez Gminę, ujmowane są jedynie faktury związane z dalszą sprzedażą opodatkowaną. Natomiast faktury wystawione w ramach opisanego zadania w całości będą kosztem Gminy wraz z podatkiem VAT. Z tytułu wybudowania przydomowych oczyszczalni ścieków - Gmina nie będzie osiągać dochodów. Działalność ta nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych dlatego nie ma możliwości odliczenia podatku VAT związanego z kosztami poniesionymi na realizację zadania.

Stanowisko Gminy w przypadku zadania 2 jest następujące: Gmina nie ma możliwości odzyskania podatku VAT zapłaconego przy realizacji budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach na terenie Gminy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Na mocy art. 88 ust. 3a pkt 7 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze - w części dotyczącej tych czynności.

Natomiast, w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym).

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Odnosząc się do kwestii możliwości odliczenia podatku VAT z realizacją zadania w zakresie rozbudowy gminnego systemu wodociągowego w miejscowościach...,... i...,... stwierdzić należy, że efekty zrealizowanego zadania - jak wynika z okoliczności sprawy - będą służyły wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a Zainteresowany jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Wobec powyższego, Wnioskodawca będzie miał możliwość odliczenia podatku VAT dla wydatków ponoszonych w związku z realizacją zadania rozbudowy gminnego systemu wodociągowego w miejscowościach...,... i...,.... Prawo to będzie przysługiwało pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 88 ustawy.

Odnosząc się natomiast do kwestii możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach na terenie Gminy, stwierdzić należy, że skoro - jak wskazał Wnioskodawca - efekty zrealizowanego zadania będą służyły do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, to w konsekwencji, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku VAT dla tych wydatków.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na opisie zdarzenia przyszłego, w którym jednoznacznie wskazano, iż efekty zrealizowanego zadania w zakresie rozbudowy gminnego systemu wodociągowego będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, natomiast efekty zrealizowanego zadania w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków będą służyły do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl