0113-KDIPT1-2.4012.569.2018.2.IR - Brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 24 września 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-2.4012.569.2018.2.IR Brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2018 r. (data wpływu 2 sierpnia 2018 r.), uzupełnionym pismami: z dnia 3 września 2018 r. (data wpływu 4 września 2018 r.) i z dnia 5 września 2018 r. (data wpływu 10 września 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..."... - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..."....

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 3 września 2018 r. i 5 września 2018 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (uzupełnione pismem z dnia 5 września 2018 r.).

Gmina... (Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina... wystąpiła z wnioskiem do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w... w ramach dziedziny "Edukacja ekologiczna" o dofinansowanie rajdu rowerowego ekologicznego pn. "...".... Wartość całkowita projektu 36.000,00 zł, z czego z dotacji maksymalny poziom dofinansowania wynosi 32.400,00 zł - 90% kosztów całkowitych projektu, natomiast wkład własny 3.600,00 zł (10% kosztów całkowitych projektu).

Dostęp i udział w projekcie jest dobrowolny i bezpłatny i nie będzie dla mieszkańców Gminy... oraz Powiatu... ograniczony, toteż uczestniczyć w nim mogą wszyscy mieszkańcy bez względu na wiek. Szczególnie ważne dla projektu jest uczestnictwo całych rodzin, w celu podnoszenia świadomości mieszkańców w zakresie ochrony środowiska oraz kształtowanie postaw proekologicznych mieszkańców Gminy... w zakresie ochrony powietrza, zagrożeń jakie wiążą się z zanieczyszczeniami powietrza oraz o pokazanie możliwości, dzięki którym można poprawić jakość powietrza. Im więcej takich działań tym lepiej.

Dzień realizacji rajdu został przemyślany pod kątem tematyki projektu, wobec czego tegoroczny rajd odbędzie się w dniu "...". Ponadto zostanie zwrócona uwaga, że rower jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Trasa rajdu, pozostaje niezmieniona od I edycji, będzie wiodła w znacznej części wśród lasów - m.in. kompleks leśny... (największy na terenie gminy), również w pobliżu parków zabytkowych w miejscowości... (gdzie są 2 pomniki przyrody) i... - miejscowości:. -... -... -... -... -... -... -... -... -.... Dla uczestników rajdu przewidziano ekogadżety, tj.: koszulki z graficznym logo rajdu, lampki rowerowe solarne, saszetki odblaskowe.

W ramach realizacji przedmiotowego działania, celem uatrakcyjnienia form przekazu treści propagujących postawy proekologiczne planuje się zakup dwóch tablic dydaktycznych (typu światowid) służących wyłącznie edukacji ekologicznej i przyrodniczej, o tematyce przyrodniczej i ekologicznej, które zostaną umieszczone przy drodze (na skraju lasu) - na trasie rajdu rowerowego - w miejscu o szerokiej dostępności publicznej.

1. Tablica edukacyjna leśna, wykonana z drewna (typu światowid). Tablica będzie zawierać nazwę "..." oraz 16 paneli obrotowych (awers/rewers) przedstawiających gatunki drzew rosnących w miejscowym lesie, dodatkowo ich nazwy, opisy, barwne ilustracje. Tablica będzie zawierała logotypy i informację o dofinansowaniu zadania przez WFOŚiGW w.... Informacje będą dotyczyły także znaczenia drzew dla funkcjonowania życia na Ziemi.

2. Tablica edukacyjna leśna, wykonana z drewna (typu światowid) pod nazwą "...". Tablica będzie przedstawiała warstwy lasu (ściółka leśna, runo leśne, podszyt, korony drzew) oraz żyjące odpowiednio w poszczególnych warstwach rośliny i zwierzęta leśne (m.in. stonogi, mrówki, mchy i paprocie, dziki, sarny, leszczyny, sikory i zięby, sosny, dęby, buki, dzięcioły, wiewiórki). W sylwetkach zwierząt zostaną wycięte otwory (3-4), w których uczestnicy rajdu i osoby przejezdne, będą mogły wykonać pamiątkowe zdjęcie, upamiętniające spotkanie z przyrodą. Otwory będą zasuwane od tylnej strony właściwym fragmentem sylwetki danego zwierzęcia. Otwory zostaną rozmieszczone na różnych wysokościach, co umożliwi wykonanie zdjęć osobom różnego wzrostu. Tablica będzie zawierała logotypy i informację o dofinansowaniu zadania przez WFOŚiGW w.... Należy wziąć pod uwagę wysoki walor edukacyjny tablic, ich dostępność dla mieszkańców i łatwy przekaz treści. Jest to istotne o tyle, że... stanowi wydarzenie cykliczne i z roku na rok czynnie uczestniczy w nim coraz więcej osób, z kilkudziesięciu miejscowości. Trasa rajdu pozostaje niezmieniona i wiedzie w zdecydowanej większości przez kompleks leśny (Nadleśnictwo...), który jest często odwiedzany przez okolicznych mieszkańców, także z terenu gmin ościennych. Niniejszymi drogami (powiatowe i gminne) przemieszczają się zarówno rowerzyści, kierowcy jak i piesi.

3. "..." - loteria dla uczestników rajdu - działanie o charakterze otwartym, udział dobrowolny, bez żadnych ograniczeń, bezpłatny. Loteria zostanie przeprowadzona podczas... pod hasłem "..." w dniu 22 września 2018 r. podczas ostatniego postoju na trasie rajdu (miejscowość...). Działanie ma na celu zachęcenie jak największej liczby osób do udziału w realizowanym projekcie. W ramach loterii przewidziano ekogadżety dla 30 dzieci (zestawy odblaskowe) oraz dla 30 dorosłych (torby zakupowe z recyklingu). Ekogadżety mają na celu kształtowanie właściwych postaw proekologicznych poprzez promowanie jazdy rowerem, zamiast samochodem; jednoślad jako najbardziej ekologiczny środek transportu, aby wpływać na ograniczanie emisji spalin, co z kolei stanowi istotny element wpływający na jakość powietrza. Podczas loterii pracownicy Urzędu Gminy w... i Nadleśnictwa... będą zachęcali do jednośladów, jako najbardziej ekologicznego środka transportu, poprzez swobodne wypowiedzi i ciekawostki. W ramach realizacji "..." - loterii dla uczestników rajdu, zakupione ekogadżety promocyjne bezpośrednio związane z tematyką projektu planuje przekazać także Nadleśnictwo.... Wybór zestawów odblaskowych dla najmłodszych stanowi element zachęty do częstszego i bezpiecznego przemieszczania się rowerem, co szczególnie istotne jest na terenie wiejskim, gdzie brak jest ścieżek rowerowych a odległości (np. do szkoły, czy pobliskiego sklepu) są bardzo różne. Wszystkie materiały będą dystrybuowane nieodpłatnie.

4. Warsztaty terenowe w Nadleśnictwie... - ścieżka edukacji ekologicznej "..." - działanie o charakterze otwartym udział dobrowolny, bez żadnych ograniczeń, bezpłatny. Warsztaty zaplanowane zostały na dzień 29 września 2018 r. (sobota) i są przeznaczone dla finalistów rodzinnej zbiórki makulatury. Rodziny, które oddadzą największą ilość makulatury wezmą udział w niniejszych warsztatach. Liczba osób (uczestników warsztatów) z jednej rodziny maksymalnie 3 osoby. Jeśli skład dla pierwszych 17 rodzin, z różnych przyczyn nie wyczerpie planowanej liczby uczestników wycieczki, z wolnych tym sposobem miejsc skorzystają członkowie rodzin z lokaty 17 i wyżej. Ogółem wyjazd zaplanowany jest dla 50 osób. Ścieżka "..." dostarcza wiadomości o środowisku przyrodniczym lasów, prezentuje leśne zwierzęta i rośliny. Przybliża wiedzę związaną z ochroną środowiska naturalnego, zapobiegania pożarom, a poprzez prezentację modeli odnawialnych źródeł energii uczy o potrzebie racjonalności wykorzystywania zasobów naturalnych Ziemi. Dzięki możliwości zwrócenia szczególnej uwagi na wybrane aspekty, warsztaty będą poświęcone przede wszystkim leśnym drzewom (gatunki lasotwórcze), rozpoznawaniu gatunków drzew liściastych i iglastych, ich roli w produkcji tlenu, gatunkom pyłochwytnych roślin leśnych: ochronie środowiska, w tym pożary i ich skutki dla świata przyrody, kwestii zaśmiecania lasów, konieczności segregacji odpadów, jako codziennej i przyjemnej czynności, ekologicznym źródłom energii oraz rozwiązaniom dotyczącym ochrony środowiska oraz innym aspektom kształtowania właściwych postaw proekologicznych mieszkańców. Rodzinna zbiórka makulatury stanowi kolejny element projektu, który cieszy się zaangażowaniem mieszkańców. Rodzinna akcja jest z natury rzeczy bardziej skuteczna, stwarza możliwość wzajemnego wpływania na postawy proekologiczne, zwiększa zaangażowanie i poczucie wspólnej dbałości, motywuje wszechstronnie do wspólnego wysiłku, stąd ukierunkowanie na rodzinną a mniej indywidualną zbiórkę makulatury. Dla uczestników warsztatów zaplanowano ekogadżety przydatne do notowania ważnych, ciekawych, przydatnych informacji (notesy z recyklingu oraz długopisy PET) podczas warsztatów. Wszystkie materiały będą dystrybuowane nieodpłatnie.

Nadto Wnioskodawca wskazał, iż Gmina... jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizowanego projektu pn. "..."... będą wystawiane na Gminę.... Zakupione towary i usługi nabyte w ramach realizowanego projektu będą wykorzystane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Realizacja powyższego projektu mieści się w katalogu zadań własnych Gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, z późn. zm.) - " Art. 7.1. Zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 1) Ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej".

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gmina..., która jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług może skorzystać z możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków ponoszonych w ramach dziedziny "Edukacja ekologiczna" o dofinansowanie rajdu rowerowego ekologicznego pn. "..."...?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w piśmie z dnia 3 września 2018 r.), w świetle art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w przedstawionym stanie faktycznym brak jest związku nabywania towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną prowadzoną przez Gminę, toteż Gmina... jako czynny podatnik podatku od towarów i usług nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w ramach dziedziny "Edukacja ekologiczna" o dofinansowanie rajdu rowerowego ekologicznego pn. "...".... Poza tym działania ekologiczne należą do katalogu zadań własnych gminy zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - Dz. U. 2016.0.446. - art. 7 ust. 1 pkt 1 - "Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej".

Stanowisko Wnioskodawcy jest więc następujące: Gmina... która, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług nie może skorzystać z możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków ponoszonych w ramach dziedziny "Edukacja ekologiczna" o dofinansowanie rajdu rowerowego ekologicznego pn. "..."....

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą", w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - towary i usługi nabyte w związku z realizacją ww. projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. W związku z powyższym, Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..."..., ponieważ wydatki poniesione w ramach realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl