0113-KDIPT1-2.4012.557.2022.2.SM - Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu grantowego

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 września 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-2.4012.557.2022.2.SM Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu grantowego

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 sierpnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu grantowego pn. "...". Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 27 września 2022 r. (wpływ 27 września 2022 r.) oraz pismem z 29 września 2022 r. (wpływ 29 września 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego (doprecyzowanego ostatecznie w piśmie z 29 września 2022 r.)

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jako beneficjent otrzymała dofinansowanie na realizację projektu grantowego pn. "..." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa... na lata..., Osi Priorytetowej V Gospodarka niskoemisyjna Działania 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii. Realizatorem powyższego projektu jest Urząd Miejski w.

Okres realizacji projektu:. -. Przedmiotowa inwestycja realizowana jest na zasadzie powierzania grantów mieszkańcom (Grantobiorcom), czyli osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej. Gmina jako beneficjent projektu nie wnosi wkładu własnego do wykonania instalacji, jedynym kosztem Gminy są koszty inspektora nadzoru inwestorskiego. Wymagany wkład finansowy na instalacje w projekcie ponoszony jest wyłącznie przez Grantobiorców, którzy jako osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej nie mają możliwości odzyskania podatku VAT z Urzędu Skarbowego.

Faktury na instalacje OZE w projekcie są wystawiane wyłącznie na Grantobiorców, gdyż to oni są nabywcami i ponoszą...% płatności za wykonane przez wykonawców instalacje. Po wykonaniu instalacji OZE składają do Beneficjenta (Gmina) wnioski o rozliczenie grantów, dzięki czemu otrzymają refundację poniesionych kosztów kwalifikowanych (...%) w projekcie.

Tym samym rola Gminy ogranicza się do przeprowadzenia naboru Grantobiorców, pozyskania dofinansowania oraz przekazania określonej części kwoty tego dofinansowania poszczególnym Grantobiorcom w ramach refundacji poniesionych przez nich kosztów oraz rozliczenia dotacji. Celem projektu jest zwiększenie udziału rozproszonej produkcji energii ze źródeł odnawialnych. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia udziału energii odnawialnej w produkcji energii ogółem, ale też w zużyciu końcowym energii brutto. Efektem podjętych działań będzie ograniczenie emisji dwutlenku węgla i poprawa stanu środowiska.

Całkowita wartość kosztów na realizację przedsięwzięcia:..zł. Zgodnie z przeprowadzoną analizą projekt nie jest zaliczany do projektów generujących dochód. Wartość wydatków kwalifikowanych dla projektu to...zł, dofinansowanie...%, tj....zł.

Przedmiotowy projekt jest projektem "grantowym", na który Gmina otrzyma środki w formie dotacji. Grantobiorcy w projekcie zostali wybrani w ramach otwartego naboru skierowanego do mieszkańców Gminy, którzy m.in. oświadczyli, że nie prowadzą działalności gospodarczej w miejscu lokalizacji instalacji.

Gmina podpisuje umowy z mieszkańcami biorącymi udział w projekcie. Mieszkaniec sam dokona wyboru wykonawcy na montaż instalacji, podpisze umowę z wykonawcą i dokona zapłaty za wykonaną instalację po odbiorze instalacji przez inspektora nadzoru inwestorskiego i przedstawiciela ze strony Grantodawcy, czyli Gminy. Grantobiorca składa do Grantodawcy wniosek o wypłatę grantu.

Zgodnie z umową Gmina zrefunduje...% kosztów z faktury za wykonaną instalację. Rozliczenie, złożenie wniosku o płatność do Instytucji Zarządzającej należy do Gminy. Grantobiorca musi w okresie trwałości projektu, tj. 5 lat od ostatniej płatności podać ilość wyprodukowanej energii przez instalację. Grantodawca (Gmina) składa sprawozdania do Urzędu Marszałkowskiego Województwa... przez okres trwałości projektu. Gmina przez ten okres będzie sporządzać sprawozdania z zrealizowanego projektu.

Gmina jako beneficjent projektu nie wnosi wkładu własnego do wykonywanych instalacji. Jedynym kosztem będzie koszt inspektora nadzoru, tj....%. Wspomniany koszt nie będzie przeniesiony na mieszkańca, będzie poniesiony wyłącznie przez Gminę. Pozostałe...% będzie pochodziło z dofinansowania w ramach realizowanego projektu.

Gmina nie będzie wystawiać faktury VAT z tytułu pełnienia funkcji inspektora nadzoru na rzecz mieszkańców i nie będzie obciążać mieszkańców tymi kosztami.

Powstała infrastruktura (panele fotowoltaiczne i kolektory słoneczne) nie będą stanowić własności Gminy tylko poszczególnych Grantobiorców - osób fizycznych.

Ponadto, Gmina podała, że:

Ad 1.

Towary i usługi nabyte w ramach ww. projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych (niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług). Zgodnie z założeniami projektu niedopuszczalne jest wykorzystywanie energii wytworzonej w instalacji OZE na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, w tym rolniczej - oznacza to zakaz prowadzenia działalności gospodarczej w budynku mieszkalnym, na potrzeby którego produkowana będzie energia elektryczna oraz podgrzana woda użytkowa. Dotacja uzyskana na realizację projektu, w ramach którego Wnioskodawca przekaże środki pieniężne Grantobiorcom z tej dotacji, nie powinna podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT. Opodatkowane podatkiem VAT są odpłatna dostawa towarów lub odpłatna usługa. Sam fakt otrzymania dotacji nie stanowi czynności opodatkowanej i nie kreuje obowiązku zapłaty podatku. Kryterium uznania dofinansowania za stanowiące podstawę opodatkowania jest zatem stwierdzenie, że dofinansowanie dokonywane jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dofinansowanie niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią podstawy opodatkowania w rozumieniu przepisu art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki przez Grantobiorców w związku z realizacją Projektu.

Ad 2.

Wydatki poniesione przez Gminę na wykonanie nadzoru inwestorskiego będą miały wyłącznie cel w postaci umożliwienia prawidłowego rozliczenia przez Gminę "refundacji poniesionych wydatków" na rzecz mieszkańca, tj. Grantobiorcy (kontrola czy zamontowane przez mieszkańców instalacje OZE spełniają warunki określone w regulaminie naboru grantów).

Pytanie

Czy Gminie jako beneficjentowi przysługuje prawo odzyskania naliczonego podatku VAT wynikającego z wydatków poniesionych na przydzielenie grantów dla uczestników projektu grantowego?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina nie jest uprawniona do zwrotu naliczonego podatku VAT, związanego z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia.

Inwestycja realizowana jest na zasadzie powierzenia grantów mieszkańcom (Grantobiorcom), czyli osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej. Faktury za instalacje OZE w projekcie będą wystawiane wyłącznie na Grantobiorców, gdyż to oni są nabywcami i ponoszą...% płatności za wykonane przez wykonawców instalacje. Po wykonaniu instalacji OZE składają do Urzędu Miejskiego w... wnioski o wypłatę grantów, dzięki czemu otrzymają refundacje poniesionych kosztów kwalifikowanych (...%) w projekcie.

Miasto Gmina... jako beneficjent projektu nie wnosi własnego wkładu finansowego na wykonanie instalacji. Wymagany wkład finansowy w projekcie ponoszony jest wyłącznie przez Grantobiorców, którzy jako osoby fizyczne, nie prowadzą działalności gospodarczej, zatem nie mają możliwości odzyskania podatku VAT.

Gmina na żadnym etapie projektu nie realizuje czynności podlegających opodatkowaniu VAT. Zgodnie z treścią art. 86 ust. 1 ustawy o VAT Gminie oraz Grantobiorcom nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z nakładami poniesionymi na realizację zadań inwestycyjnych w projekcie zarówno w trakcie realizowania inwestycji, jak i po jej zakończeniu.

Tym samym Gmina oraz Grantobiorcy nie mają możliwości odzyskania podatku od towarów i usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.) - zwanej dalej "ustawą":

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Jak stanowi art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)

nabycia towarów i usług,

b)

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Artykuł 87 ust. 1 ustawy stanowi:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Według art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz.Urz.UE.L.Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym:

Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, z późn. zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.

Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.

Z okoliczności sprawy wynika, że w ramach projektu nabędziecie Państwo jedynie usługę nadzoru inwestorskiego. Wydatki poniesione przez Państwa Gminę na wykonanie nadzoru inwestorskiego będą miały wyłącznie cel w postaci umożliwienia prawidłowego rozliczenia przez Państwa Gminę "refundacji poniesionych wydatków" na rzecz mieszkańca, tj. Grantobiorcy (kontrola czy zamontowane przez mieszkańców instalacje OZE spełniają warunki określone w regulaminie naboru grantów). Jak Państwo wskazali, wspomniany koszt nie będzie przeniesiony na mieszkańca, będzie poniesiony wyłącznie przez Państwa Gminę. Mieszkaniec sam dokona wyboru wykonawcy na montaż instalacji, podpisze umowę z wykonawcą i dokona zapłaty za wykonaną instalację po odbiorze instalacji przez inspektora nadzoru inwestorskiego i przedstawiciela ze strony Grantodawcy, czyli Gminy. Grantobiorca składa do Grantodawcy wniosek o wypłatę grantu. Gmina nie będzie wystawiać faktury VAT z tytułu pełnienia funkcji inspektora nadzoru na rzecz mieszkańców i nie będzie obciążać mieszkańców tymi kosztami. Powstała infrastruktura (panele fotowoltaiczne i kolektory słoneczne) nie będą stanowić własności Państwa Gminy tylko poszczególnych Grantobiorców - osób fizycznych. Podali Państwo, że zgodnie z przeprowadzoną analizą projekt nie jest zaliczany do projektów generujących dochód. Ponadto, wskazali Państwo, że towary i usługi nabyte w ramach ww. projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowych wydatków nie będą mieli Państwo również możliwości zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 80, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. Rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ nie spełniają Państwo tego warunku, nie będą mieli Państwo zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. Rozporządzenia.

W konsekwencji nie będzie Państwu przysługiwało prawo do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu grantowego pn. "...", ponieważ wydatki poniesione w ramach ww. projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie Państwa zapytania i wskazanych przepisów do interpretacji. Inne kwestie nieobjęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa - rozpatrzone.

Powyższa interpretacja nie zawiera analizy kwestii, czy wskazane w opisie sprawy dofinansowanie stanowi wynagrodzenie lub bezpośrednią dopłatę do ceny usługi podlegającą opodatkowaniu. Podkreślenia wymaga również, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, z którego wynika m.in. że "wydatki poniesione przez Państwa Gminę na wykonanie nadzoru inwestorskiego będą miały wyłącznie cel w postaci umożliwienia prawidłowego rozliczenia przez Państwa Gminę "refundacji poniesionych wydatków". W konsekwencji w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Jednocześnie informuję, że pojęcie "kosztu kwalifikowalnego" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają, bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Z 2022 r. poz. 329, z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.".

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl