0113-KDIPT1-1.4012.780.2019.2.MW - Ustalenie prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu, którego celem jest otrzymanie innowacyjnego produktu o wysokim potencjale komercjalizacji w postaci fotoutwardzalnego lakieru zdolnego do samonaprawy na bazie nowoopracowanych spoiw lakierowych i nowych fotoinicjatorów, wykonanie prac przedwdrożeniowych i podjęcie próby wdrożenia wynalazków.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 6 lutego 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-1.4012.780.2019.2.MW Ustalenie prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu, którego celem jest otrzymanie innowacyjnego produktu o wysokim potencjale komercjalizacji w postaci fotoutwardzalnego lakieru zdolnego do samonaprawy na bazie nowoopracowanych spoiw lakierowych i nowych fotoinicjatorów, wykonanie prac przedwdrożeniowych i podjęcie próby wdrożenia wynalazków.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 listopada 2019 r. (data wpływu 5 grudnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 stycznia 2020 r. (data wpływu 31 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu pt. "..."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu pt. "...".

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 27 stycznia 2020 r. (data wpływu 31 stycznia 2020 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Uniwersytet.... jest uczelnią publiczną w rozumieniu ustawy - Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce. Uczelnia jest również czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Oprócz kształcenia studentów i kadr naukowych, jednym z zasadniczych zadań uczelni jest również prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenie usług naukowych. Koszty działalności uczelni pokrywane są z budżetu państwa, przychodów własnych uzyskiwanych za świadczone usługi edukacyjne, przychodów własnych uzyskiwanych za usługi badawcze, przychodów własnych uzyskiwanych z tytułu najmu pomieszczeń i innych.

Od dnia 1 stycznia 2020 r.w..Uniwersytecie...., realizowany będzie projekt badawczy pt. "....". Projekt finansowany jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w X konkursie w ramach Programu LIDER.

Głównym celem projektu jest otrzymanie innowacyjnego produktu o wysokim potencjale komercjalizacji w postaci fotoutwardzalnego lakieru zdolnego do samonaprawy na bazie nowoopracowanych spoiw lakierowych i nowych fotoinicjatorów, wykonanie prac przedwdrożeniowych i podjęcie próby wdrożenia wynalazków.

Jak wynika z samego charakteru Programu LIDER, zasadniczym celem tego programu jest poszerzenie kompetencji młodych naukowców podczas realizacji projektów posiadających możliwość wdrożenia w gospodarce. Program LIDER służy także stymulowaniu współpracy naukowców z przedsiębiorstwami, dzięki umożliwieniu realizacji badań o potencjale komercjalizacyjnym i wdrożeniowym.

W ramach projektu realizowane będą zarówno badania naukowe stosowane jak i prace rozwojowe. Końcowym efektem projektu będzie opracowanie 7 innowacyjnych rozwiązań technologicznych, 5 zgłoszeń patentowych, 5 publikacji naukowych oraz 3 wynalazki, wobec których zostanie podjęta próba komercjalizacji w firmach, które wyraziły chęć ich wdrożenia na terenie naszego kraju i dostarczyły listy intencyjne na etapie składania wniosku o dofinansowanie.

Zdarzenie przyszłe

Rezultaty uzyskane w ramach projektu charakteryzują się innowacyjnością oraz znacznym potencjałem komercjalizacyjnym.

Zakłada się następujący sposób komercjalizacji wyników prac projektu:

1.

udzielenie licencji (na zasadach rynkowych) na korzystanie z przysługujących Wnioskodawcy praw do wyników badań aplikacyjnych (przemysłowych) i prac rozwojowych w działalności gospodarczej prowadzonej przez innego przedsiębiorcę

2.

wdrożenie dotyczyć będzie licencji wyłącznej, w ramach której licencjobiorca będzie jedynym uprawnionym do korzystania z wyników prac B+R (tzn. nie przysługuje mu prawo do odsprzedania licencji innej firmie);

3.

umowa licencyjna zawarta będzie w formie pisemnej, uwzględniając szczegółowe warunki finansowe licencjonowania, biorąc pod uwagę wycenę wyników B+R przygotowaną przez rzeczoznawcę;

4.

w celu sprawnego transferu wyników prac B+R do gospodarki, Wnioskodawca planuje skorzystanie z usług Regionalnego Centrum... w....;

5.

w ramach ochrony wyników prac badawczych i rozwojowych, planuje się zgłoszenie ich do Urzędu Patentowego RP jako wynalazki chronione patentami;

6.

kontakt z firmami potencjalnie zainteresowanymi komercjalizacją i ustalenie warunków licencji;

7.

zawarcie umowy dotyczącej współpracy i przygotowanie projektu umowy licencyjnej;

8.

zawarcie umowy i wdrożenie wyników B+R Projektu do przemysłu;

9.

ponadto w ramach wdrożenia prowadzone będą również prace w obszarach marketingu opracowanej innowacyjności;

10.

w ramach projektu prowadzone będą również prace przedwdrożeniowe, które dotyczyć będą: wykonania serii próbnej produktu, badania efektywności produktu i ewentualnie korekta dokumentacji technicznej w oparciu o przebieg wykonania serii próbnej oraz wyniki prób i doświadczeń, przygotowanie i wykonanie serii testowej produktu oraz techniczne przygotowanie wykonania serii testowej, tj. opracowanie dokumentacji technicznej i specyfikacji technologii, przygotowanie uruchomienia produkcji.

Transfer wyników do przemysłu polegać będzie na wdrożeniu poprzez sprzedaż licencji opracowanej technologii produkcji nowej generacji produktów powłokotwórczych w polskich firmach i ugruntowanej pozycji na rynku, których zasięg sprzedaży produktów jest ogólnoświatowy. Wdrożeniem i produkcją inteligentnych, fotoutwardzalnych lakierów zainteresowana jest firma, która jest jednym z największych producentów surowców chemicznych w Polsce, posiadająca doświadczenie we wdrażaniu innowacyjnych produktów, szeroki park maszynowy i bogate zaplecze technologiczne.

Uczelnia w przyszłości, dzięki sprzedaży licencji opracowanej technologii produkcji nowej generacji produktów powłokotwórczych, osiągać będzie przychody opodatkowane. Wobec powyższego zakupione w ramach projektu materiały i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych.

W uzupełnieniu wniosku na następujące pytania Organu:

1. Do jakich czynności Wnioskodawca będzie wykorzystywał efekty powstałe w wyniku realizacji projektu pt. "....", tj. do czynności:

* opodatkowanych podatkiem od towarów i usług,

* zwolnionych od podatku od towarów i usług,

* niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

2. Czy efekty powstałe w wyniku realizacji ww. projektu będą przez Wnioskodawcę wykorzystywane do celów prowadzonej działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.)?

3. Czy efekty powstałe w wyniku realizacji ww. projektu będą przez Wnioskodawcę wykorzystywane do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?

4. W sytuacji, gdy efekty przedmiotowego projektu będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, czy będzie istniała możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów wykonywanej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług?

5. W sytuacji, gdy efekty powstałe w wyniku realizacji ww. projektu będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych i zwolnionych, czy będzie istniała możliwość przyporządkowania całości lub części kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności?

6. Ile wynosi prewspółczynnik ustalony zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy?

7. W sytuacji, gdy ww. prewspółczynnik nie przekroczy 2%, to należy wskazać, czy Wnioskodawca uznaje, iż wynosi on 0%?

8. Ile wynosi proporcja ustalona zgodnie z art. 90 ust. 2-9a ustawy?

9. W sytuacji, gdy ww. proporcja nie przekroczy 2%, to należy wskazać, czy Wnioskodawca uznaje, iż wynosi ona 0%?

Wnioskodawca wskazał, iż:

Ad 1-2.

W odpowiedzi na zadane w wezwaniu pytanie,.... Uniwersytet.... informuje, że zakupione towary i usługi w ramach projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu ani do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług. Efekty powstałe w wyniku realizacji projektu pt. "..." będą służyć wyłącznie sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Materiały oraz usługi wykorzystywane będą wyłącznie do opracowania nowych inteligentnych (samonaprawialnych) lakierów sieciowanych technikami UV/LED na bazie nowoopracowanych w ramach projektu polimerów i fotoinicjatorów, które mogą znaleźć zastosowanie m.in. w istniejących zakładach produkujących lakiery polimery i/lub fotoinicjatory. Planuje się, że rezultatem projektu będzie wprowadzenie na rynek znaczącego ulepszenia oferowanych uprzednio towarów w odniesieniu do ich charakterystyki lub przeznaczania, co najmniej w skali polskiego rynku. Nowa technologia zostanie wcześniej zgłoszona do ochrony patentowej, wyłącznie na potrzeby ochrony własności intelektualnej, aby zainteresowany podmiot gospodarczy mógł odkupić prawa licencyjne i wykorzystać opracowaną metodę w swojej działalności gospodarczej, a Uczelnia będzie mogła osiągnąć przychody opodatkowane podatkiem od towarów i usług w postaci przychodów ze sprzedaży swoich praw do licencji. Wspomniane publikacje zaplanowane są w celu promocji otrzymanego produktu i zwiększenie zainteresowania rynku oraz sprawnej komercjalizacji.

Ad 3.

Efekty powstałe w wyniku realizacji ww. projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Ad 4.

Efekty powstałe w wyniku realizacji ww. projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a wydatki dokonywane w ramach projektu będą służyć wyłącznie sprzedaży opodatkowanej.

Ad 5.

Efekty powstałe w wyniku realizacji ww. projektu nie będą wykorzystywane jednocześnie do czynności opodatkowanych i zwolnionych.

Ad 6.

Prewspółczynnik uczelni na 2019 r. ustalony zgodnie z art. 89 ust. 2a ustawy VAT wynosi 16%.

Ad 7.

Nie dotyczy.

Ad 8.

Proporcja uczelni na 2019 r. ustalona zgodnie z art. 9 ust. 2-9a ustawy VAT wynosi 53%.

Ad 9.

Nie dotyczy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

W odniesieniu do opisanego w punkcie 74 stanu zdarzenia przyszłego pojawia się pytanie, czy Uczelni przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wykazanego w fakturach zakupu towarów i usług nabywanych i wykorzystywanych do realizacji opisanego projektu?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarowi usług - Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm., prawo do obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego przysługuje w zakresie, w jakim zakupione towary i usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną nie jest uzależniony od obecnie wykonywanych czynności. Istotny jest zamiar ich wykorzystania do wykonywanych czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

....Uniwersytet.... stoi na stanowisku, że Uczelni przysługuje prawo do 100% odliczenia podatku VAT wykazanego w fakturach zakupu towarów i usług nabywanych i wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106), zwanej dalej "ustawą", w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Podatnik w celu odliczenia podatku naliczonego, w pierwszej kolejności ma obowiązek odrębnego określenia, z jakim rodzajem działalności będzie związany podatek wynikający z otrzymanych faktur zakupu, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji. Jeżeli takie wyodrębnienie jest możliwe, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi.

Należy również podkreślić, że ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Od dnia 1 stycznia 2020 r.w.... Uniwersytecie....., realizowany będzie projekt badawczy pt. "....". Zakupione w ramach projektu materiały i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych, nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu ani do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług. Efekty powstałe w wyniku realizacji projektu pt. "...." będą służyć wyłącznie sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, jest związek dokonywanych przez czynnego zarejestrowanego podatnika podatku VAT, nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki występuje, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - zakupione w ramach projektu materiały i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych. Z uwagi na spełnienie przesłanek warunkujących prawo do odliczenia podatku naliczonego określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, Uczelni będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur w związku z realizacją ww. projektu, pod warunkiem niewystąpienia przesłanek wykluczających odliczenie podatku naliczonego, o których mowa w art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym, Wnioskodawca będzie miał prawo do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca ma prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wykazany w fakturach zakupu w związku z realizacją projektu badawczego pt. "....".

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Jako element zdarzenia przyszłego przyjęto wskazaną we wniosku okoliczność, że zakupione w ramach projektu materiały i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, w szczególności wykorzystania nabytych towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu do czynności zwolnionych lub niepodlegających podatkowi VAT, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego...., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl