0113-KDIPT1-1.4012.67.2017.2.JD - Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z projektem.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 27 kwietnia 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-1.4012.67.2017.2.JD Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z projektem.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2017 r. (data wpływu 21 marca 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 kwietnia 2017 r. (data wpływu 19 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z projektem pt. "...." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z projektem pt. "....".

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 11 kwietnia 2017 r. (data wpływu 19 kwietnia 2017 r.) w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Gmina.... ubiega się o dotację w ramach programy WFOŚiGW "EDUKACJA EKOLOGICZNA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA.... - EDYCJA 2017" Programu edukacyjnego dla Gminy.... - pt. "....".

W ramach programu Wnioskodawca będzie realizować następujące projekty:

Konferencja - spotkanie z mieszkańcami w ramach programu edukacyjnego dla Gminy.... - pt. ".....".

Założeniem pomysłodawcy projektu jest wypracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych dla mieszkańców Gminy.... wskazujących na rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza m.in. przez domowe kotły grzewcze. Wnioskodawca chce, aby mieszkańcy w trakcie udziału w konferencji wypełnili ankiety dotyczące emisji zanieczyszczeń, sposobu ogrzewania gospodarstw domowych, a także odpowiedzieli na pytanie czym palą w kotłach domowych. Wnioskodawca chce powiedzieć o zagrożeniach związanych z emisją pyłów i szkodliwych gazów dla środowiska i jak oddziaływają nie tylko na środowisko, ale i na życie i zdrowie ludzkie. Poprzez przedmiotową akcję informacyjną dotyczącą zanieczyszczenia powietrza w Gminie, a także czynny udział społeczeństwa, Wnioskodawca pragnie uzyskać efekt w postaci zwiększenia świadomości społeczeństwa, a w pośrednim efekcie zmiany kotłów grzewczych w Gminie na bardziej ekologiczne. Kolejnym efektem konferencji - spotkania z mieszkańcami będzie wspólne opracowanie swego rodzaju strategii, w której nie tylko zostaną umieszczone informację co powoduje zanieczyszczenie powietrza, jak przeciwdziałać takim zanieczyszczeniom, ale także jakie reguły i zasady sami mieszkańcy chcą wypracować w celu dbania o czyste powietrze. Prelegentami spotkania z mieszkańcami będą prawnicy, lekarze czy przedstawiciele środowisk związanych z ochroną środowiska. Spotkania z mieszkańcami muszą być jednym z elementów kształtowania proekologicznych postawa, a także uświadamiania im, iż problem zanieczyszczeń zaczyna się od ich gospodarstw.

Szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla Gminy... pt. ".....".

Szkolenia skierowane do mieszkańców, urzędników, radnych, na których zostaną omówione zagadnienia prawne z zakresu zanieczyszczeń powietrza, Wnioskodawca przedstawi uczestnikom ich prawa i obowiązki wynikające z norm prawnych, omówi zrównoważony rozwój w kontekście ochrony powietrza, a także wskaże metody i środki dostępu do informacji o środowisku, pokaże, iż człowiek jako podmiot zrównoważonego rozwoju ma prawo do zdrowego i produktywnego życia w harmonii z naturą. Jednym z celów szkoleń jest pokazanie, że to właśnie my mamy wpływ na to w jakim środowisku żyjemy, czym oddychamy, że to nasze codzienne zachowania mogą wpływać na obniżenie poziomu zanieczyszczeń powietrza. W ramach szkoleń Wnioskodawca chce przedstawiać aktualną informację, gdzie i z jakich środków mogą oni skorzystać w celu inwestowania w wymianę źródła ciepła czy inwestowanie w odnawialne źródła energii proponowanych m.in. WFOŚiGW i NFŚiGW.

Reportaż w ramach programu edukacyjnego dla Gminy.... pt. "....".

W ramach projektu "...." Wnioskodawca chce, aby powstał reportaż pokazujący zaangażowanie w szczególności dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym w tworzeniu przez nich ścieżki edukacyjnej dotyczącej tematu rodzaju zanieczyszczeń powietrza i odziaływania ich na środowisko i życie człowieka w ramach projektu pt. ".....". Dzieci będą nie tylko pomysłodawcami, twórcami ścieżki, ale także w reportażu opowiedzą o samym pomyśle: jak dbać o czyste powietrze i jakie są zagrożenie, a także staną się w swoim rodzaju reporterami, bowiem zapytają dorosłych mieszkańców, jak oni dbają na co dzień o czyste powietrze w Gminie. W podsumowaniu reportażu Wnioskodawca wskaże poprzez zastosowanie różnych form animacji, co powoduje zanieczyszczenia powierza i jak na co dzień przeciwdziałać tym zanieczyszczeniom. Zaangażowanie społeczności lokalnej uświadomi jak ważnym problemem jest zapewnienie czystości powietrza.

Konkurs na komiks w ramach programu edukacyjnego dla Gminy.... pt. ".....".

W ramach zwrócenia uwagi mieszkańcom Gminy.... na problem zanieczyszczenia powietrza, Wnioskodawca chce zaproponować mieszkańcom uczestnictwo w konkursie na komiks pt. "....". Zadaniem konkursu będzie upowszechnianie wiedzy z zakresu przyczyn i skutków zanieczyszczenia powietrza. Propozycja takiego konkursu może być też pewną alternatywa spędzania wolnego czasu i pewnej integracji międzypokoleniowej Gminy...., a także poprzez takie działania Wnioskodawca chce podnosić świadomość młodych mieszkańców Gminy jak ważne jest czyste powietrze dla naszego zdrowia. Upowszechnianie wiedzy poprzez różne formy aktywności jest jednym z elementów budowania odpowiedzialności za środowisko.

Pokaz Mody Ekologicznej w ramach programu edukacyjnego dla Gminy.... pt. ".....".

Konkurs skierowany jest do rodzin Gminy....., założeniem pokazu mody jest wykonanie strojów w stylu casual z materiałów, których nie wolno spalać w domowych kotłowniach. Wnioskodawca chce uczyć odpowiedzialności społecznej i ekologicznej poprzez zabawę, a także chce wzmacniać więzi rodzinne poprzez zaproponowanie udziału w pokazie mody rodzinom, dziadkom i dzieciom.

Strategia zrównoważonego rozwoju a zanieczyszczenie powietrza w Gminie.... w ramach programu edukacyjnego dla Gminy... pt. ".....".

Celem przygotowania takiego dokumentu będzie pokazanie, iż zgodnie z zasadą rozwoju zrównoważonego, zawarta w różnych aktach międzynarodowych, a także w konstytucji RP człowieka ma prawo do zdrowego i produktywnego życia w harmonii z naturą, jednak to nie tylko akty prawne, ale to my mieszkańcy Gminy musimy dbać o czyste powietrze, poprzez odpowiednie działania. Strategia będzie swoistym wspólnym dokumentem wypracowanym we współpracy z mieszkańcami, to oni w ankietach na konferencji wskażą przyczyny zanieczyszczania powietrza, np. poprzez wskazanie materiałów spalanych w kotłach grzewczych w ich gospodarstwach domowych. W dokumencie Wnioskodawca pokaże statystyki opracowane na podstawie ich ankiet, a także będzie on swoistego rodzaju instrukcja pokazującą bezpośrednio jakie są przyczyny zanieczyszczenia powietrza w naszej Gminie, jak my możemy im zapobiegać. Będzie to też niewątpliwie swoistego rodzaju jedyny taki dokument w Polsce - w formie Społecznego Kodeksu zapobiegania zanieczyszczeniom powietrza w Gminie....

Ścieżka edukacyjna w Gminie.... w ramach programu edukacyjnego dla Gminy... pt. "....".

Obowiązkiem Wnioskodawcy, w czasie tylu zagrożeń ekologicznych, jest zachować świat dla przyszłych pokoleń. Dlatego musimy nieustannie dbać o środowisko. Bardzo ważną sprawą jest edukacja, nie tylko dzieci i młodzieży w myśl przysłowia "Czym skorupka za młodu nasiąknie...", ale także wśród dorosłych. Dlatego projekt ten włącza całe rodziny, wszystkich mieszkańców Gminy.... Powstała ścieżka ekologiczna na terenie naszej Gminy uczyłaby nie tylko poprawnego zachowanie w kontakcie z przyrodą, ale też kształtowałaby poczucie związku ze środowiskiem i konieczność jego ochrony przed zaśmiecaniem, dewastacją, degradacją.

Działania promocyjne w ramach programu edukacyjnego dla Gminy..... pt. "....." (ulotki, plakaty, broszury).

Wnioskodawca planuje druk plakatów, ulotek informacyjnych dotyczących działań w ramach naszego programu. Plakaty i ulotki nie tylko będą informować o wydarzeniach, ale także ich ciekawą formą graficzną Wnioskodawca chce uświadamiać wielkość problemu zanieczyszczenia powietrza. Plakaty informacyjne z hasłem "....." będą w formie dziecięcego rysunku - z komina domów, z rur wydechowych samochodów będzie widać smugi niebiesko - zielonego dymu, a napisem eko wydech, a w tle w formie rysunków dzieci ludzie uśmiechnięci i nad nimi napis zdrowy wdech. Jest to jeden z pomysłów kampanii, jednak Wnioskodawca chce też zaangażować społeczność lokalną i dla przykładu w ulotkach o strategii zostaną umieszczone zdjęcia ze ścieżki edukacyjnej, czy pokazu mody, uatrakcyjnione wizerunkowo różnymi formami animacji.

Opisywane zdarzenie jest zdarzeniem przyszłym, a przewidziane do realizacji zadanie należy do zadań własnych gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) - podstawa prawna działania art. 7 ust. 1.

Gmina.... jest zarejestrowanym czynny podatnikiem VAT. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w związku z realizacją projektu będą wystawiane na Gminę..... Nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu będą wykorzystywane przez Gminę do wykonywania działalności statutowej, nałożonej na Gminę ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) art. 7 - wykonywanie zadań własnych Gminy - ochrona środowiska. Wykonywane przez Gminę czynności będą dotyczyły działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gmina..... w odniesieniu do zadania polegającego na edukacji ekologicznej mieszkańców Gminy..... ma prawną możliwość do odliczenia podatku VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina.... nie ma prawnej możliwości odliczenia podatku VAT, gdyż powyższe zadanie nie jest związane z działalnością opodatkowaną (art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług). Gmina.... nie uzyska żadnych dochodów. Zadania nie będą służyły sprzedaży opodatkowanej. Zadania objęte wnioskiem należą do zadań własnych Gminy zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, dotyczą spraw z zakresu ochrony środowiska, a także edukacji publicznej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy również podkreślić, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego, jako integralna część systemu VAT, w zasadzie nie może być ograniczane, ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego fundamentalne prawo. Możliwość wykonania tego prawa powinna być zapewniona niezwłocznie i względem wszystkich kwot podatku, które zostały pobrane (naliczone) od transakcji związanych z zakupami. Decydujące znaczenie dla oceny istnienia prawa do odliczenia ma zamierzony (deklarowany) związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez "podatników" w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz.Urz.UE.L Nr 347, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym).

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie zostanie spełniony, bowiem - jak wskazał Wnioskodawca - nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu będą wykorzystywane przez Gminę do wykonywania działalności statutowej, nałożonej na Gminę ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym art. 7 - wykonywanie zadań własnych Gminy - ochrona środowiska. Wykonywane przez Gminę czynności będą dotyczyły zatem działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, należy uznać, iż Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.

Mając na uwadze powołane przepisy oraz przedstawione zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pt. "....", ponieważ - jak wynika z opisu sprawy - wykonywane przez Gminę czynności będą dotyczyły działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego...., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl