0112-KDIL4.4012.478.2019.2.MB - Prawo do odliczenia VAT w związku z projektem realizowanym przez szpital.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 grudnia 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL4.4012.478.2019.2.MB Prawo do odliczenia VAT w związku z projektem realizowanym przez szpital.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2019 r. (data wpływu 15 października 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 listopada 2019 r. (data wpływu 19 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. " (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. " (...)". Wniosek uzupełniono pismem z dnia 14 listopada 2019 r. o podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Szpital (...) (dalej: Szpital, Wnioskodawca) zrealizował w okresie od 28 maja 2013 r. do 30 listopada 2014 r. (zakończenie rzeczowe) na podstawie zawartej umowy z dnia 29 grudnia 2013 r. z późn. aneksami Projekt pn. " (...)" w ramach (...) Regionalnego Programu Operacyjnego (...) na lata 2007-2013.

We wniosku Szpital wykazał jako wydatki kwalifikowalne następujące kategorie wydatków: opracowanie studium wykonalności, zakup laptopów z oprogramowaniem wraz ze specjalistycznym osprzętem (3 szt.), zakup monitorów (6 szt.), budowa sieci Wi-Fi, zakup drukarek do oznaczania pacjentów (9 szt.), zakup czytników kodów 2D (25 szt.), zakup tabletów (15 szt.), zakup serwera (1 kpl), zakup serwera terminali (1 szt.), zakup oprogramowania (1 kpl), modernizacja strony internetowej, promocja i audyt zewnętrzny. W kategoriach tych wykazał również podatek VAT jako wydatek kwalifikowalny. Wykazał również wydatki niekwalifikowalne w następujących kategoriach: promocja projektu i opracowanie studium wykonalności.

Przedmiotowy Projekt dąży do zapewnienia sprawnej obsługi pacjentów oraz udostępnienia informacji o Szpitalu, jego profilu i usługach w sieci rozległej poprzez stworzenie kompleksowej infrastruktury informatycznej w Szpitalu. Zmiany dotyczące strony internetowej uwzględniają: dostosowanie wyglądu strony do obecnych trendów, stworzenie mapy strony do przejrzystego przeglądania zawartości strony, zmodyfikowanie strony i przystosowanie do przeglądania jej na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) w celu unowocześnienia i dotarcia do szerszej liczby interesantów, połączenie strony z portalami, społecznościowymi typu (...) czy (...), aby uatrakcyjnić i informować o aktualnościach Szpitala szerszemu gronu zainteresowanych, modyfikacja obecnej wyszukiwarki, dostosowanie do europejskich standardów poprzez dodanie wersji angielskiej i niemieckiej strony internetowej oraz ujednolicenie wersji rosyjskiej, stworzenie profesjonalnej ankiety satysfakcji pacjenta, którą pacjent bądź rodzic będzie mógł wypełnić, stworzenie nowego formularza rejestracji skierowań, aby skrócić czas oczekiwania na hospitalizację, stworzenie strony w wysokim kontraście dla osób niedowidzących, dodanie aktualnych zdjęć, dodanie modułu do tworzenia kopii zapasowej strony, aby zmniejszyć ryzyko utraty danych zawartych na stronie Szpitala, umożliwienie pracownikom korzystania z panelu administracyjnego, stworzenie funkcjonalnego panelu administracyjnego, który umożliwi samodzielne rozwijanie strony tj. tworzenie podstron, kategorii, galerii, dodawanie plików multimedialnych, dodanie zakładki Pytania/FAQ, czyli stworzenie listy pytań z odpowiedziami, z którymi pacjenci bądź rodzice dzwonią do Szpitala, odtworzenie kategorii okolice szpitala: popularyzacja regionu i okolic, baza okolicznych obiektów noclegowych.

Szpital jest biernym podatnikiem VAT (zwolnionym).

Cele i zadania statutowe Szpitala:

1. Celem Szpitala jest prowadzenie działalności leczniczej obejmującej stacjonarne i całodobowe oraz ambulatoryjne świadczenia zdrowotne dla dzieci i młodzieży do lat 25, w szczególności w zakresie rehabilitacji leczniczej i alergologii.

2. Szpital może udzielać również świadczeń zdrowotnych osobom dorosłym. Szczegółowe rodzaje działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych określa regulamin organizacyjny Szpitala.

3. Szpital prowadzi działania z zakresu promocji zdrowia, to jest działania umożliwiające poszczególnym osobom i społeczności zwiększenie kontroli nad czynnikami warunkującymi stan zdrowia i przez to jego poprawę, promowanie zdrowego stylu życia oraz środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających zdrowiu.

4. Szpital realizuje zadania dydaktyczne i badawcze w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia, w tym wdrażaniem nowych technologii medycznych oraz metod leczenia, oraz uczestniczy w przygotowywaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny.

5. Szpital realizuje zadania z zakresu obronności i bezpieczeństwa publicznego na podstawie odrębnych przepisów.

6. Szpital może prowadzić wydzieloną działalność inną niż działalność lecznicza, w zakresie sprzedaży posiłków oraz w zakresie najmu, dzierżawy, udostępniania w innej formie posiadanego majątku, przy czym oddanie w dzierżawę, najem, użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Szpitala może nastąpić na zasadach określonych przez podmiot tworzący.

W przeważającym zakresie Szpital wykonuje usługi w zakresie opieki medycznej, które na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług są zwolnione od podatku VAT. Do 31 stycznia 2017 r. były przypadki występowania naliczenia podatku VAT, na przykład: w ramach swojej działalności Szpital wydzierżawia odpłatnie pomieszczenia, nieznaczną część nieruchomości gruntowej, zgodnie z zasadami gospodarowania mieniem ruchomym ustalonymi przez podmiot, który Go utworzył, sprzedaje wyżywienie (pracownikom Szpitala, opiekunom pacjentów itp.) i pobiera opłaty za krótkotrwałe zakwaterowanie opiekunów pacjentów itp. Zatem dokonuje sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej.

Zgodnie z art. 90 ust. 2-9 ustawy Szpital ustalał za każdy rok proporcje w wysokości: 2%, 3%, 1% (w zależności od roku) w celu częściowego odliczania podatku. Jednak zakupy dokonane w ramach Projektu były i są w dalszym ciągu wykorzystywane przez Szpital (w części białej - medycznej) wyłącznie do działalności określonej w art. 43 ust. 1 pkt 18, tj. zwolnionej od podatku od towarów i usług.

Od 1 lutego 2017 r. Szpital jest biernym podatnikiem VAT, zwolnionym na podstawie art. 113 ust. 1.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Szpital (...) ma możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie zrealizowanego Projektu?

Zdaniem Wnioskodawcy, Szpital nie może odzyskać podatku VAT w zakresie zrealizowanego Projektu pn. " (...)".

Szpital do 31 stycznia 2017 r. był czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, składającym deklaracje VAT-7. Dokonywał sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej.

Od 1 lutego 2017 r. nadal Szpital jest podatnikiem VAT biernym (zwolnionym).

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług, zwolnione są od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawa towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związana, wykonywana w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

Zakupy dokonane w ramach Projektu były i są nadal wykorzystywane przez Szpital (w części białej - medycznej) wyłącznie do działalności określonej w art. 43 ust. 1 pkt 18, tj. zwolnionej od podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Szpital nie może skorzystać z prawa do odliczenia podatku, gdyż zakupy dokonane w ramach Projektu nie były i nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Od 1 lutego 2017 r. Szpital korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 oraz z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Środki otrzymane na realizację Projektu nie stanowią środków, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 714) w związku z tym Szpital nie ma prawa do ubiegania się o zwrot podatku w oparciu o przepisy zawarte w rozdziale 4 tego rozporządzenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy).

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zrealizował na podstawie zawartej umowy Projekt pn. " (...)" w ramach (...) Regionalnego Programu Operacyjnego (...) na lata 2007-2013. Przedmiotowy Projekt dąży do zapewnienia sprawnej obsługi pacjentów oraz udostępnienia informacji o Szpitalu, jego profilu i usługach w sieci rozległej poprzez stworzenie kompleksowej infrastruktury informatycznej w Szpitalu. Szpital jest biernym podatnikiem VAT (zwolnionym). W przeważającym zakresie Szpital wykonuje usługi w zakresie opieki medycznej, które na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług są zwolnione od podatku VAT. Do 31 stycznia 2017 r. były przypadki występowania naliczenia podatku VAT, na przykład: w ramach swojej działalności Szpital wydzierżawia odpłatnie pomieszczenia, nieznaczną część nieruchomości gruntowej, zgodnie z zasadami gospodarowania mieniem ruchomym ustalonymi przez podmiot, który Go utworzył, sprzedaje wyżywienie (pracownikom Szpitala, opiekunom pacjentów itp.) i pobiera opłaty za krótkotrwałe zakwaterowanie opiekunów pacjentów, itp. Zatem dokonuje sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej. Zakupy dokonane w ramach Projektu były i są w dalszym ciągu wykorzystywane przez Szpital (w części białej - medycznej) wyłącznie do działalności określonej w art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, tj. zwolnionej od podatku od towarów i usług. Od 1 lutego 2017 r. Szpital jest biernym podatnikiem VAT, zwolnionym na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją przedmiotowego Projektu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca w opisie sprawy - od 1 lutego 2017 r. Szpital jest biernym podatnikiem VAT, zwolnionym na podstawie art. 113 ust. 1 oraz zakupy dokonane w ramach Projektu były i są w dalszym ciągu wykorzystywane przez Szpital (w części białej - medycznej) wyłącznie do działalności określonej w art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, tj. zwolnionej od podatku od towarów i usług. Zatem, Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. Projektu.

W związku z powyższym Wnioskodawcy nie przysługuje również zwrot podatku naliczonego na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowego działania Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub sług (Dz. U. z 2019 r. poz. 714). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Zainteresowany nie spełnia tych warunków, nie ma zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie zrealizowanego Projektu.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na informacji, że zakupy dokonane w ramach Projektu były i są w dalszym ciągu wykorzystywane przez Szpital (w części białej - medycznej) wyłącznie do działalności określonej w art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy, tj. zwolnionej od podatku od towarów i usług. Powyższe stwierdzenie przyjęto jako element opisanego stanu faktycznego i nie było ono przedmiotem analizy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

W tym miejscu należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r. poz. 1295), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl